Heh, Vanhanen!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos nyt unohdetaan se valehtelu Susanista ja muu siihen liittynyt sekoilu, niin mites sitten esim. nämä jääviysasiat ja säätiöiden sääntöjenvastainen toiminta? Ei nyt unohdeta kaikkia muita sotkuja. Mulla ei mennyt luottamus Vanhaseen tän yhden lautakasajutun takia, vaan jo ennen sitä.

Nyt oli uutista, että SDP:n ehdokkaatkin ovat saaneet säätiöiltä tukia vastoin sääntöjä. Kyllä on vielä selvitettävää tässä varmasti monella taholla. Toivottavasti media pitää huolen siitä, että kaikki nämä "maan tapa"-asiat kaivetaan päivänvaloon.
Mulla taas ei ole koskaan mitään luottamusta Vanhasta kohtaan ollutkaan. Valehtelut Ruususesta yms asioiden kiertely tuli jo viime vaalikaudella, näistä huolimatta kepu piti Vanhasen puheenjohtajana ja kansalaiset äänestivät kepua niin paljon, että Vanhasesta tuli myös tämän halllituksen pääministeri.

Nämä säätiöiden antamat rahat ja jääviysjutut ovat totta kai tärkeitä selvittää ja varmaan tulevatkin selvitetyksi.

Mitä olen koko ajan sanonut niin kepulla ja sen johdolla on varmasti nurkat täynnä paskaa. Olen myös väittänyt niin olevan lähes kaikilla muillakin puolueilla. Eipä ne juuri sen puhtoisempia ole.

Se mitä pidän tässä tilanteessa tärkeimpänä on , itse itseäni toistaen,

- selvitettäisiin tarkasti ja samoilla mittareilla kaikki puolueet
- kaikkien puolueiden johto
- puolueiden ja niiden johtajiston kytkökset erilaisiin säätiöihin, yhdistyksiin ja yrityksiin
- miten saatu rahoitus on vaikuttanut politiikkojen ja puolueiden toimintaan
- mitä muutoksia tulee tehdä ja mitä vaikutuksia sillä todennäköisesti olisi

Tämän jälkeen seuraavissa vaaleissa äänestäjät voivat tehdä valintansa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Jos nyt unohdetaan se valehtelu Susanista ja muu siihen liittynyt sekoilu, niin mites sitten esim. nämä jääviysasiat ja säätiöiden sääntöjenvastainen toiminta? Ei nyt unohdeta kaikkia muita sotkuja. Mulla ei mennyt luottamus Vanhaseen tän yhden lautakasajutun takia, vaan jo ennen sitä.
Ei niitä muita juttuja pidäkään unohtaa, mutta se mitä sille Heh Vanhasen syntilistalle ottaa on merkitystä. Eikä mulle sillä ole merkitystä nauttiiko Vanhanen minun luottamusta vai ei....olen jo aikoja sitten kirjoittanut, että Vanhasen pitäisi mielestäni erota. Siitä huolimatta tässä asiassa olen sitä mieltä, että Vanhanen joutui lautagatessa ajojahdin kohteeksi ja tähän kepulaiset voivat myöhemmin vedota.

Ennen luottamusäänestyksiä media nosti esille yli 10 vuotta vanhan jutun, jossa ei näillä tiedoin ole riittäviä perusteita edes epäillä Vanhasta lahjuksen vastaanottamisesta. Äärimmäisen typerää ja vei huomion pois vääriin asioihin.
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Kukaan ei pidä syntipukeista vähemmän kuin minä, mutta suomen poliittinen kulttuuri ei muutu ellei kaikille ole selvää että löytyy todellista vastuuta, menettelyjen siistiminen pakon edessä ei riitä. Matka alkaa aina ensimmäisellä askeleella ja sekin olisi nyt suuri asia kunhan se tapahtuu riittävän korkealla tasolla. Yksi lautakasa sinänsä on mitätön asia muiden jatkeena mutta Vanhasen käytös siinäkin sitäkin kuvaavampaa.

On täysin älytön lähtökohta että ellei tarvikejutun näyttö ole pitävä niin Jungnerin on erottava. Sellaisella ajattelulla ja uhalla vaiennetaan media, sehän Kallia miellyttäisi. Edelleen perään sitä että on uskallettava tuoda julki ja voitava keskustella ilman että pää joutuu automaattisesti giljotiinille.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olen täällä eräässä RTV-liikkeessä esittelyhommissa tänään.

Arvatkaa onko monta asiakasta käynyt kysymässä TUPPEENSAHATTUA LAUTAA?:rolleyes:

Myyjät vastaavat että ei ole, mutta toimitetaan kyllä suoraan Nurmijärveltä jos on tarve.:ahem:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
.....

On täysin älytön lähtökohta että ellei tarvikejutun näyttö ole pitävä niin Jungnerin on erottava. Sellaisella ajattelulla ja uhalla vaiennetaan media, sehän Kallia miellyttäisi. Edelleen perään sitä että on uskallettava tuoda julki ja voitava keskustella ilman että pää joutuu automaattisesti giljotiinille.
Se vielä puuttuisi, että seiskalehtitasoisella journalismilla alettaisiin vaikuttaa politiikkaan/päätöksentekoon :D
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kukaan ei pidä syntipukeista vähemmän kuin minä, mutta suomen poliittinen kulttuuri ei muutu ellei kaikille ole selvää että löytyy todellista vastuuta, menettelyjen siistiminen pakon edessä ei riitä. Matka alkaa aina ensimmäisellä askeleella ja sekin olisi nyt suuri asia kunhan se tapahtuu riittävän korkealla tasolla. Yksi lautakasa sinänsä on mitätön asia muiden jatkeena mutta Vanhasen käytös siinäkin sitäkin kuvaavampaa.

On täysin älytön lähtökohta että ellei tarvikejutun näyttö ole pitävä niin Jungnerin on erottava. Sellaisella ajattelulla ja uhalla vaiennetaan media, sehän Kallia miellyttäisi. Edelleen perään sitä että on uskallettava tuoda julki ja voitava keskustella ilman että pää joutuu automaattisesti giljotiinille.
Juuri näin. Pakko tulla signaali, että joistain teoista ei pääse kuin koira veräjästä. Kuten jo jps aiemmin totesi, on kepulla riittävän vankka fanaattinen tukijoukko, joten Vanhanen (samoin kuin kaikki muutkin) voisivat jatkaa samoista lähtökohdista myös vaalien jälkeen :jaska:

Jotain muutosta on tultava - muutakin kuin uusia lakeja, joista ei seuraa rangaistusta ym. :rolleyes:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ööh....en ole kepulainen....en rakasta Vanhasta. :eek:
Sulle on ihan sama luotatko sinä Vanhaseen? :doubtful:

Eihän tässä konkreettisesti siitä ole kysymys, että Vanhanen siellä hieroisi sinun luottamuksen tunteita alastomaan värisevään öljyttyyn Matti-vartaloonsa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Sulle on ihan sama luotatko sinä Vanhaseen? :doubtful:
...
Juu. Sillä luotanko vai en, ei ole merkitystä siihen mitä olen täällä kirjoitellut tästä lautagate-asiassa. Oisko nyt ymmärrettävässä muodossa. (mulla on vähän kuumetta...)
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Näinhän tässä kävi, tutkintaa ei tule:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1736307

Ja Matti ei haasta, eli asia jää selvittämättömäksi. :mad_old:
Ei mikään yllätys, ei uusi oikeudenkäynti Vanhasen intresseissä ole, sillä kohu ehtii laantua ennen kuin mitään tuomiota ehditään antaa ja oikeudenkäynnissä häviäminen on se ainoa tapa, jolla Vanhanen tähän sotkuun enää voi kompastua. Silminnäkijä dokumentti asettaa Nuorisosäätiön toimintatavat kyseenalaisiksi myös Vanhasen pj-kauden ajalta, mutta Vanhasen pääministeriyden katkaisemissa ohjelman tiedot eivät riitä, ellei niitä osoiteta paikkansa pitäviksi oikeudenkäynnissä. Lopputulos on lähinnä vain se, että Jungner saa lähteä - tosin vasta oman toimikautensa lopussa ensi kesänä, kun hallituspuolueet asettuvat yksimielisesti jonkun toisen ehdokkaan taakse. Sen jälkeen kun YLE:llä on uusi toimitusjohtaja voivat kärkkäimmät keskustalaiset sanoa oikeuden toteutuneen ja etelän tiedotusvälinemafian kärsineen tappion, eikä tarvetta mihinkään jatkotoimiin näin ole.

Uusimpien galluppien myötä näyttää todennäköiseltä, ettei tämä vaalirahakeskustelu syö keskustan kannatusta, jos asialla olisi merkitystä keskustaa äänestäneille se näkyisi jo kannatuksessa. Olen näin ollen samaa mieltä jps:n kanssa siinä, ettei Vanhasella ole paineita erota, koska omat joukot ovat edelleen hänen tukenaan. Veikkaan, että ellei Vanhanen päätä vaihtaa pääministerin salkkua Kelan pääjohtajan tehtäviin, hänet valitaan ensi kesänä uudelleen Keskustan puheenjohtajaksi. Jos vaihdoksia Keskustan johdossa ensi kesänä tapahtuisi, se todistaisi keskustan näkökulmasta puolueeseen kohdistettujen syytösten paikkansa pitävyyden. Kokoomuslaiset ovat tyytyväisiä, koska kukaan heidän kannattajansa ei usko Vanhasen olevan aidosti maan johdossa. Vihreät ja RKP peesaavat mukana kuten tähänkin asti ja valmistautuvat jatkamaan hallituksessa myös vaalien jälkeen.

Vanhasen tarjous STT:n toimittajille tulla etsimään niitä puueriä johtuu käsittääkseni siitä, että Yle on aiemmin käyttänyt lähetyksissään STT:n materiaalia. Lobbaus sen puolesta, että Ylen uutistoimituksen uutiset korvattaisiin STT:n uutisilla on ollut käynnissä jo pitkää ja siinä ovat olleet aktiivisia lähes kaikki maakuntalehdet mukaan lukien kepun äänenkannattajat. STT:llä on näin luonnostaa intressi nostaa esille ylen tekemiä virheitä ja sen Vanhasen näkökulmasta sopiva yhteistyökumppani. En kuitenkaan usko STT:n tarttuvan Vanhasen syöttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Saatais vaan sitä tietoa arvailun sijaan :dunno:
Sitä olisi saatu jos Vanhanen niin olisi ja samalla maineensa puhdistaa. Mutta kun ei halunnut. Vanhasen aiemman linjan tuntien muuta syytä oikeusprosessin välttämiseen ei ole kuin se, että Vanhasen maineen puhdistumisen sijaan loppukin maine ja luottamus olisi likaantunut niin, että omatkin olisivat joutuneet Vanhasen hylkäämään.

Vanhasella oli siis kaksi mahdollisuutta kantaa poliittista vastuuta ja palauttaa luottamus pääministeriin: haastaa Yle oikeuteen kunnianloukkauksesta tai erota. Jätti molemmat käyttämättä. Taas kerran.
 
Ylös