Formuloissa niinkuin muuallakin missä ihmisillä on varaa olla hyväksymättä mitä tahansa paskaa, sopimuksista neuvotellaan . Siellä ei mennä lakki kourassa kravattipellen toimistoon kumartelemaan että pääsenkö teille töihin, niinkuin ehkä sun asemassa.ja joka käytännössä meinaa, että "löydettiin tilalle toinen" => käytännössä potkut. liitty sit rahaan tai taitoihin. Turha noita mihinkään suomen kesätyöpaikka touhuihin on verrata
Kyllä se formula-maailmassa potkut on, jos ei jätkää enää tarvita, turha saivarella ja miettiä mitä se lakiteknisesti tarkoittaa.
Kovalaiselle tuli silti yllätyksenä tallipaikan menettäminen ja kaiken lisäksi niin myöhään. Pätkätöistä tässä on myös kyse jos halutaan väittää, ettei potkuja tullut. Kun pätkätyöläisen sopimusta ei jatketa, niin potkujen määritelmä ei taida toteutua.Formuloissa niinkuin muuallakin missä ihmisillä on varaa olla hyväksymättä mitä tahansa paskaa, sopimuksista neuvotellaan . Siellä ei mennä lakki kourassa kravattipellen toimistoon kumartelemaan että pääsenkö teille töihin, niinkuin ehkä sun asemassa.
Kovalainen sanoi että maksukuskiksi en lähde. Caterham sanoi että me otetaan maksukuskeja. Sopimukseen ei päästy ja that´s it. On ihan selvää että Kovalainen olisi jatkanut siinä tallissa jos olisi tuonut sinne rahaa. Näin se meni ja tällä kuviolla ei ole potkujen kanssa mitään tekemistä. :tongue:
Suora vertaus työelämästä:Jos nyt kuitenkin halutaan hekumoida ja hihitella tuolla potkut- sanalla niin parhaiten esimerkiksi viime vuosilta käy Kimi Räikkönen. Kimi sai oikeasti potkut Ferrarilta 2009 jälkeen, koska Kimillä sentään oli jo voimassa oleva sopimus vuodeksi 2010. Sekin vaan oikeasti oli sopimuksen ulos ostaminen santanderin rahoilla eikä mikään oikea "potkut".
Tuosta määrittelystä ja kilpailukiellosta ei taida olla muuta todistetta kuin yhden nettisivun esittämä väite.Jälkimmäinen tietysti koska Ferrari määritteli ettei mies voi kilpailla 2010 missään F1-tallissa, eli Kimin sopimus oli voimassa mutta ilman työvelvoitetta, kuitenkin sisältäen kilpailukiellon F1-luokassa.
Mun käsittääkseni Kimi olisi voinut ajaa toisessa talliissa, mutta se olisi vaikuttanut Ferrarin maksamaan sopimussakkoon, eikä siksi olisi olllut taloudellisesti järkevää.Tuosta määrittelystä ja kilpailukiellosta ei taida olla muuta todistetta kuin yhden nettisivun esittämä väite.
Muistelen sellaista että Kimillä olisi ollut pykälä jossa oli sopimuksen purkamisen varalta 2 vaihtoehtoa. Jos Kimi jää sarjaan johonkin muuhun talliin, niin Ferrari maksaa vähemmän purkukorvausta, jos taas häipyy kokonaan F1 sarjasta niin maksaa enemmän. Kimi otti sen isomman rahan ja piti sitten pari sapattivuotta sorateillä.Kumpikas olisikaan lähempänä Kimiä? Jälkimmäinen tietysti koska Ferrari määritteli ettei mies voi kilpailla 2010 missään F1-tallissa, eli Kimin sopimus oli voimassa mutta ilman työvelvoitetta, kuitenkin sisältäen kilpailukiellon F1-luokassa.
Summa summarum: Kimi sai kenkää Ferrarilta. (ihan oikeasti oikeasti)
Toinen vaihtoehtohan olis kai ollut että olisi jäänyt ilman F1-kuskin paikkaa. Tuskin se CV:n kannalta sen parempi vaihtoehto olis ollut. Ihan kohtuullisestihan Heikki Caterhamilla kalustoon ja tallikavereihin verrattuna pärjäsi.Tosin Heikillä ei taida olla nykytarpeisiin vaadittua fyffeäkään, mutta ei tuo Lotus-Caterham -ura ainakaan parantanut CV:tä.
On joillakin lyhyt muisti. Toissa vuonna Heikki rankattiin tallipäälliköiden listalla top kymppiin. Valitettavasti viime vuonna tosin ei. Mutta, uskon, että Heikki on kelpo kuskin maineessa varikolla. Tyypillinen sellainen, että, jos tarvittaisiin keikkakuskia, Heikki olisi hyvin korkealla, koska ei sössi, on todistetusti nopea, ja ymmärtää kakkoskuskin roolin. No, ei vaan taida tuollaisia pestejä olla tiedossa.Toinen vaihtoehtohan olis kai ollut että olisi jäänyt ilman F1-kuskin paikkaa. Tuskin se CV:n kannalta sen parempi vaihtoehto olis ollut. Ihan kohtuullisestihan Heikki Caterhamilla kalustoon ja tallikavereihin verrattuna pärjäsi.
Petrov koitui Heikin kohtaloksi. Ei Petrovkaan huono ole, mutta maksukuski on maksukuski. Vähän sama kuin että Bottaksen pitäis päihittää Maldonado että ura jatkuu. Heikki auto ja tasavahvat tulokset kelpo kuskien välillä ei lupaile ruusuista tulevaisuutta kummallekaan.On joillakin lyhyt muisti. Toissa vuonna Heikki rankattiin tallipäälliköiden listalla top kymppiin. Valitettavasti viime vuonna tosin ei. Mutta, uskon, että Heikki on kelpo kuskin maineessa varikolla. Tyypillinen sellainen, että, jos tarvittaisiin keikkakuskia, Heikki olisi hyvin korkealla, koska ei sössi, on todistetusti nopea, ja ymmärtää kakkoskuskin roolin. No, ei vaan taida tuollaisia pestejä olla tiedossa.
Miksi rinnastat Kovalaisen Bottakseen? Ensimmäinen on vetänyt tiukan linjan ettei tuo sponsoreita tallille, kun taas jälkimmäinen on kerännyt lähes kahdeksan numeroisen sponsoripaketin omalle tallilleen.Petrov koitui Heikin kohtaloksi. Ei Petrovkaan huono ole, mutta maksukuski on maksukuski. Vähän sama kuin että Bottaksen pitäis päihittää Maldonado että ura jatkuu. Heikki auto ja tasavahvat tulokset kelpo kuskien välillä ei lupaile ruusuista tulevaisuutta kummallekaan.
Jos Maldonado häviää tällä kaudella sijoituksissa rookielle, ovat tulevat kisat vähissä, kun Chavezin suunnalta ei tule enää pätäkkää.Petrov koitui Heikin kohtaloksi. Ei Petrovkaan huono ole, mutta maksukuski on maksukuski. Vähän sama kuin että Bottaksen pitäis päihittää Maldonado että ura jatkuu. Heikki auto ja tasavahvat tulokset kelpo kuskien välillä ei lupaile ruusuista tulevaisuutta kummallekaan.
Maldo tuonee ihan eri summia kuin Bottas. Kovalaisella kokemus paikkaa jonkin verran varattomuutta.Miksi rinnastat Kovalaisen Bottakseen? Ensimmäinen on vetänyt tiukan linjan ettei tuo sponsoreita tallille, kun taas jälkimmäinen on kerännyt lähes kahdeksan numeroisen sponsoripaketin omalle tallilleen.
Ei se että joku muu tuo vielä enemmän poista sitä tosiasiaa, että Bottas tuo melkein kymppimillin.Maldo tuonee ihan eri summia kuin Bottas. Kovalaisella kokemus paikkaa jonkin verran varattomuutta.
Jos olisit lukenut kirjoitusta hiukan huolellisemin, siinä kirjoittaja epäili rahahanat menevän kiinni presidentin poismenon johdosta. Siinä ei tänä tai viimevuoden masseilla ole merkitystä, jos ensi vuonna ei kassaan kilahda rahaa...Maldo ei lähe minnekkään. Sellaset fyffet takana, että ei tartte kerätä pisteen pistettä.
Vaikka tätäkin palstaa voidaan pitää, öh, eräänlaisena viihdefoorumina, monet, minä muiden mukana, asetimme epäilyn alaiseksi, osaako tuollainen jenkki-yleis-firma, mitään F1:stä. No, oikeassa olimme :tongue:Kovis antoi lemput IMG:lle
Eipä ollut yllätys. Kyllähän sen managerin pitää pyöriä varikolla joka kisassa. Ei sitä sähköposteilla jenkeistä hoideta.Vaikka tätäkin palstaa voidaan pitää, öh, eräänlaisena viihdefoorumina, monet, minä muiden mukana, asetimme epäilyn alaiseksi, osaako tuollainen jenkki-yleis-firma, mitään F1:stä. No, oikeassa olimme :tongue: