Heikki Kovalainen - Elämää Caterhamin jälkeen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tai jos ne seuraa tätä saittia ja kun me kehutaan hekeä ihan homona niin palli irtoaa!
Kyllähä ne tuolla sosiaalisen median ihmeellisessä maailmassa kobaa ja kovalaista ruinaa riippuen kansalaisuudesta. Loput sitten ehkä enemmän Kovalaista. Jokatapauksessa nuo kaks nimeä eniten fanien keskuudessa näkyy. Suomalaisia kuskeja arvostetaan. Yhdestä asiasta "kaikki" fanit on yhtä mieltä: Grosjean ulos.
 
Viimeksi muokattu:

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Kyllähä ne tuolla sosiaalisen median ihmeellisessä maailmassa kobaa ja kovalaista ruinaa riippuen kansalaisuudesta. Loput sitten ehkä enemmän Kovalaista. Jokatapauksessa nuo kaks nimeä eniten fanien keskuudessa näkyy. Suomalaisia kuskeja arvostetaan. Yhdestä asiasta "kaikki" fanit on yhtä mieltä: Crosjean ulos.
PItääkö tässä ruveta pääsponsseille laittaa viestiä, että tuoite boikotti ellei mee raha hanat kiinni ellei grosjean saa potkuja? Niin ja heikki tilalle :D
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
PItääkö tässä ruveta pääsponsseille laittaa viestiä, että tuoite boikotti ellei mee raha hanat kiinni ellei grosjean saa potkuja? Niin ja heikki tilalle :D
Teoriassa olis mahdollista, että sais hirveän paskarumban käyntiin netissä ja Grosjean olis pakko heittää pihalle. Sitten pitäis vielä suurempi setti kehitellä, jotta Kovalainen olis pakko ottaa tilalle :D Räikkösen fanithan ne on tyylii "yhekskytprossaa" Lotuksen faneista. Niitä vain ohjaileen joku viraalimainonnan mestari.:tongue:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jälkikäteen Heikki on puhunut ettei vaatinut insinööreiltä tarpeeksi vaan tyytyi kompromisseihin. Myös kisastrategiat pelattiin ykköskuskin pussiin. Tyhjä rata vs raskaalla autolla toisten takana peesissä.
Voihan se olla että ylempää starttaamalla olisi ollut helpompaa ajaa kärkisijoille niinkuin Massa teki, mutta Heikki ei kyllä ihan niin paljon kärsinyt kisassa hitaampien perään juuttumisesta kuin Kimi vaan kyllä se oli oma kisanopeus jonka olisi pitänyt olla parempaa ettei muut tule ohi.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Voihan se olla että ylempää starttaamalla olisi ollut helpompaa ajaa kärkisijoille niinkuin Massa teki, mutta Heikki ei kyllä ihan niin paljon kärsinyt kisassa hitaampien perään juuttumisesta kuin Kimi vaan kyllä se oli oma kisanopeus jonka olisi pitänyt olla parempaa ettei muut tule ohi.
Totta. Heikin paras vahvuus ei ole kisavauhti.

Asiasta toiseen. Minusta olisi lajille parempi säilyttää yksi jappanialainen kuski sarjassa kuin ajattaa kolmea suomalaista. Täältä suunnasta peukut Kamuin jatkolle.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Totta. Heikin paras vahvuus ei ole kisavauhti.

Asiasta toiseen. Minusta olisi lajille parempi säilyttää yksi jappanialainen kuski sarjassa kuin ajattaa kolmea suomalaista. Täältä suunnasta peukut Kamuin jatkolle.
Paskat japseista, ei ne osaa... oman maan lippu vaan korkeelle!!
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tyypilliseseti tuohon aikaan sai suuren edun mitä pidemmälle pystyi ajamaan, jos vain nopeutta riitti.
Teoriassa noin, mutta käytännössä harvoin. Useimmiten oli kuitenkin parempi lähteä mahdollisimman hyvästä ruudusta vaikka sitten kevyemmällä autolla. Tähän on varmasti monia syitä, ainakin nyt sellaiset syyt että lähdön jälkeen muodostuu letka ja jos olit ruudussa 10. olet kahden kierroksen jälkeen 10sek tai enemmän kärjen perässä vaikka olisit periaatteessa yhtä nopea kuin kärkimies vapaalla radalla. Tämä efekti sitten kertautuu.

Sitten on psykologinen tekijä. Kun ajat kärjessä tai top 3:ssa, on helpompi puristaa 100% kun on voittotaistelussa mukana. On paljon vaikeampi uskoa olevansa voitossa kiinni jossain sijalla 7 vaikka olisi kuinka painava auto ja siihen suhteessa hyvä vauhti. Käytännössä, useimmiten, vain kovimmat rattimiehet saivat painavan auton taktiikan oikeasti toimimaan. Se nähtiin jo 2003 kun alettiin ajamaan aika-ajoja kisabensoilla, että hyvä lähtöruutu siivittää useimmiten parempaan lopputulokseen kuin painavampi auto ja siten pitempi eka stintti.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Eli ilmeisesti sama ongelma kuin Kimillä oli 2008. Toivottavasti Bottas sentään osaa vaatia itselleen tarpeeksi huomiota.
Tämä huomion vaatiminen. Saahan sitä vaatia, mutta tallin ei ole sitä pakko antaa. Kyllä tallilla on joka tapauksessa avaimet käsissään saattaa kuljettajat haluamiinsa lopputuloksiin, auton, kuljettajan ja tallin rajoituksien puitteissa tietenkin.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Kimin kisainssillä ei ole mitään tekemistä noiden päätösten kanssa. Muutenkin jos suomalainen Mtv3 kysyy mielipidettä Heikistä, niin luuletko Sladen haukkuvan Heikkiä jos pitää häntä paskana?
No ei toki, mutta tässä nyt on muutenkin kaikenlaisia skenaarioita ja juttuja pidetty yllä, niin ajattelin että tuo sopii hyvin sekaan. Eipä tuollaisesta lausunnosta haittaakaan ole.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
McLarenilla ei ollut paljon valinnanvaraa.
Nico Rosbergiahan tuolloin pitkään pidettiin ykkösvaihtoehtona (ja Heikin pestin pahimpana uhkana). Williams ei miestä halunnut päästää, mutta kuten tiedämme, ainahan rahalla kuskin köyhemmistä talleista pystyy ostamaan, kyse on vain summasta. Ehkä Nicokaan ei sitten niin kamalasti McLarenille hinkunut, Williamsilla tiedossa oli käytännössä ykköskuskin paikka seuraavalle kaudelle (ehkä Kekekin oman näkemyksensä asiasta kertoi).
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Totta. Heikin paras vahvuus ei ole kisavauhti.

Asiasta toiseen. Minusta olisi lajille parempi säilyttää yksi jappanialainen kuski sarjassa kuin ajattaa kolmea suomalaista. Täältä suunnasta peukut Kamuin jatkolle.
Japanilaiset ajaa aika usein ulos. Mut vauhtiaki ne on osottanu:Kobayashi,Sato..
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Totta. Heikin paras vahvuus ei ole kisavauhti.

Asiasta toiseen. Minusta olisi lajille parempi säilyttää yksi jappanialainen kuski sarjassa kuin ajattaa kolmea suomalaista. Täältä suunnasta peukut Kamuin jatkolle.

Toisaalta Kimi ja Heikki on suosittuja kuskeja Japanissa niin olisiko sillä juuri vaikutusta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Aika rasistinen kommentti. Tutkikaa Koban tilastoja.
Mitä rasistista kommenttia aninä on jos toteaa japanilaisten perushomman. Koba on suorastaan poikkeuksellisen paljon radalla japanilaiseksi.

Koban edellä on kyl monta kuljettajaa ketkä ei jatka mahdollisesti F1:ssä, joten sinäänsä ei harmittaisi yhtään sen pois putoaminen.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Toisaalta Kimi ja Heikki on suosittuja kuskeja Japanissa niin olisiko sillä juuri vaikutusta.
Samaa olen miettinyt. Siksi kirjoitinkin aiemmin, että tuolla espanja/etelä-amerika -osastolla tuskin niin hirveästi Kimin kannattajia on, niin joku kuski sieltä suunnalta vois olla iha jees valinta markkinoiden kannalta.

edit:Siis mikälisikäli sieltä suunnalta sit joku sponssi kiinnostuis. Eihä siinä muute järkeä ole? ;)
edit2: mut mikäs on ku ei jenkkikuskeja löydy sarjaan? Siinä on iso markkina-alue eikä jätkiä näy eikä kuulu. Auttais formuloita iha muutenki näkymään sielläpäin. Muna-kana ongelma? kukaan ei ota niitä, ku kukaan ei kato formuloita siellä, mut toisaalla, jos joku ottais jenkkikuskin, nii näkyvyyttä vois alkaa syntyyn enemmän?
edit3: mut jos jenkkien taso on sarjaa Ken Block (jonkin sortin USAn mestariki?) rallipuolella, nii eipä ihme.
 
Viimeksi muokattu:

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
edit2: mut mikäs on ku ei jenkkikuskeja löydy sarjaan? Siinä on iso markkina-alue eikä jätkiä näy eikä kuulu. Auttais formuloita iha muutenki näkymään sielläpäin. Muna-kana ongelma? kukaan ei ota niitä, ku kukaan ei kato formuloita siellä, mut toisaalla, jos joku ottais jenkkikuskin, nii näkyvyyttä vois alkaa syntyyn enemmän?
edit3: mut jos jenkkien taso on sarjaa Ken Block (jonkin sortin USAn mestariki?) rallipuolella, nii eipä ihme.
Mitäköhän Scott Speed ajelee nykyään, vai ajeleeko mitään? :idea:
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
edit:Siis
edit2: mut mikäs on ku ei jenkkikuskeja löydy sarjaan? Siinä on iso markkina-alue eikä jätkiä näy eikä kuulu. Auttais formuloita iha muutenki näkymään sielläpäin. Muna-kana ongelma? kukaan ei ota niitä, ku kukaan ei kato formuloita siellä, mut toisaalla, jos joku ottais jenkkikuskin, nii näkyvyyttä vois alkaa syntyyn enemmän?
edit3: mut jos jenkkien taso on sarjaa Ken Block (jonkin sortin USAn mestariki?) rallipuolella, nii eipä ihme.
katoppa ku jenkit osaa ajaa vaan ovaalia. Ne on heti ihmeissään ku pitäisi oikealle kääntyä.

Mutta vakavasti. Taitaa olla ne omat sarjat niin arvostettuja, että eivät sitten kobin herkästi muualle lähe.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös