Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

space

Well-known member
Liittynyt
25.8.2009
Viestit
67
Sijainti
espoo
Kai se on ihan hyvä taktiikka että Heikki ei lähde keräämään sponsoripaketteja. Ei Heikki niistä kovin suuria kuitenkaan saa, ainakin jos verrataan Etelä-Amerikkalaisten kuskien kohtuuttoman tuhteihin tukiaisiin. Sen jälkeen on kuitenkin ikusesti merkattu maksukuskiksi ja seuraavalla kerralla ne haluaa enemmän. Jos ei pelkät taidot riitä niin sitten jotain muuta työn alle.

Ei se olisi mikään häpeä mennä Le Mansiin tai DTM:ään, jos sinne edes pääsee. Kyllä Heikin CV:llä pitäisi joku hyvä paikka irrota. Se että ne muut sarjat eivät ole joidenkin arvostuksessa, median koko ajan hehkuttamia ja MTV3:n ohjelmistossa ei tarkoita että ne olisivat helppoja jäähdyttelypaikkoja.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Vaikea uskoa etteivät muut m.urheilua seuraavat seuraisi kuten minä; F1/Nascar/ALMS/ELMS/V8/SStars/Indy/WTCC etc etc, kaikki seurannassa.

Motorsilta/ESportilta/Prolta/Maxilta katsotaan mitään tulee, jotain joskus netinkin kautta. Eikä mielestäni tuossa ole mitään ihmeellistä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4361
Heikki ajatteli varmasti että ikäänkuin saattaisi tallin keskikastiin peränhänniltä omilla suorituksillaan ja saisi näin arvostusta. Heikki on tehnyt loistavaa työtä kuten hän itse perustelee mutta talli ei ole pystynyt vastaamaan Heikin tarpeeseen millään tavalla luomalla autoa joka olisi kilpailukykyinen.

Valitettavasti näyttää siltä että Heikkiä emme ensikaudella F1:ssä nää, kovasti ihmettelen Heikin kieltoa olla managereiden hankkimatta rahaa.

Miksi ei jos tukijoita maailmalta löytyisi?
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Ei se urheilullisesti kovinkaan viihdyttävää ole verrattuna muuhun moottoriurheiluun, mut se viihdyttää kun on pinnalla kaiken aikaa.
Itse seuraisin muitakin sarjoja jos niitä tulisi telkusta enemmänkin.. Niin ja ymmärtäis niistä jotain :D
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Valitettavasti näyttää siltä että Heikkiä emme ensikaudella F1:ssä nää, kovasti ihmettelen Heikin kieltoa olla managereiden hankkimatta rahaa.

Miksi ei jos tukijoita maailmalta löytyisi?
Samaa ihmettelin. Kyllä se talli varmaan maksaisi kuskeilleen vaikka miljaardin jos rahaa olisi, mutta kun sitä ei ole......
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Ehkä Kovalaiselta löytyy sittenkin ammattiylpeyttä eikä rupea maksukuskiksi? Jos Kovalainen ei saa ajopaikkaa niin Kovalainen voisi toivottavasti saada pestin MTV3-Maxin tiimistä suoraan Mustakiikarin paikalle :ahem: Kaikki voittaisivat. Kovalaista ei tarvitsisi katsoa rämpimässä jämäsijoilla ja Mustakiikaria ei enää tarvitsisi kuunnella selostamosta.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ehkä Kovalaiselta löytyy sittenkin ammattiylpeyttä eikä rupea maksukuskiksi?
No siltähän tuo näyttää, tai siltä sen ainakin halutaan näyttävän.

Mutta siis turha tallia on sättiä tyyliin "jos suoritukseni eivät kelpaa" jos tallilla ei yksinkertaisesti ole rahaa...
 

nikon877

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
155
Täytyy tästä Heikin tilanteesta todeta vain, että toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. :(
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Toisaalta jännä tilanne että sijoittamalla jossain kisassa 9-10 sijoille niin Kovis todennäköisesti varmistaisi sopparissa kaudelle 2013. Hessun omissa käsissä siis asia.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toisaalta jännä tilanne että sijoittamalla jossain kisassa 9-10 sijoille niin Kovis todennäköisesti varmistaisi sopparissa kaudelle 2013. Hessun omissa käsissä siis asia.
Caterhamin auto on vain sillä tasolla, ettei tuo ole mahdollista ilman helvetin kummallista kisaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Caterhamin auto on vain sillä tasolla, ettei tuo ole mahdollista ilman helvetin kummallista kisaa.
Jep, käytännössä ei ole omissa käsissä kun useammalle 1-3 sekuntia nopeammalle autolle pitäisi sattua jotain.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Sisäinen jälkiviisastelijani käskee huomauttamaan että Heikin olisi pitänyt napata se saavutus Singaporessa minkä Glock kaappasi, siellä homma noin periaatteessa oli omissa käsissä vaikka tallinkaan panosta ei voi vähätellä.
Vain sateinen Brasilia taitaa enää tarjota sen helvetin kummallisen kisan, ellei ameriikan uutukaisella baanalla tule jotain rataan liittyviä outouksia. Tilastojoukkokolaritkin on vissiin jo käytetty, sellaista on varmaan turha toivoa edes Austinin ykkösmutkaan, ja eihän ole sanottu eikö Hessu itsekin voi olla kolarissa mukana.

Lisäksi: QPR:llä menee heikosti joten Tonyn täytyy joko tammikuun siirtoikkunassa vahvistaa joukkuetta tai alkaa jo säästelemään tippumista varten. Pohja se on Tonynkin lompakossa, ja jos sekä F1 että futis pelkästään syö rahaa niin on aika selvä päätös hommata parit maksukuskit paikkaamaan tilannetta ja laittaa Hessu kuulemaan korpeimme kuiskintaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lisäksi: QPR:llä menee heikosti joten Tonyn täytyy joko tammikuun siirtoikkunassa vahvistaa joukkuetta tai alkaa jo säästelemään tippumista varten. Pohja se on Tonynkin lompakossa, ja jos sekä F1 että futis pelkästään syö rahaa niin on aika selvä päätös hommata parit maksukuskit paikkaamaan tilannetta ja laittaa Hessu kuulemaan korpeimme kuiskintaa.
Menee offtopiciksi, mutta brittifutis on lähtökohtaisesti tappiollista ja kyllä Fernandes fiksuna liikemiehenä sen on tiennyt (se on siis puhtaasti markkinointia, ei ansaintaa). Materiaaliltaan QPR on jo nyt paljon sarjasijoitustaan vahvempi joukkue, se ei vain osaa pelata yhteen. Lisäsekoittaminen tammikuun siirtoikkunassa ei ole ratkaisu. Valmentajan vaihto on todennäköisempi apu, vaikka jokunen hankintakin tulisi.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ei hyvä!

Kyllä nyt ainakin pitäisi olla maksukuskitallikaveria nopeampi että olis edes minkäänlaisia mahiksia jatkosoppariin.....
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Sisäinen jälkiviisastelijani käskee huomauttamaan että Heikin olisi pitänyt napata se saavutus Singaporessa minkä Glock kaappasi, siellä homma noin periaatteessa oli omissa käsissä vaikka tallinkaan panosta ei voi vähätellä.
Minä syytän valmistajien kymppisijan menetyksestä etupäässä Caterhamin insinööripoppoota, joka päätti Silverstonesta eteenpäin keskittyä muutaman kuukauden ajaksi uudistetun pakoputkiston viilaamiseen, jättäen perinteisemmän aerodynamiikkakehityksen vähemmälle. (Näin ainakin Heikki kertoi tuoreehkossa haastattelussa.)

Valenciaan astihan Caterham toi autoonsa ihan toimivia päivityksiä. Jos CT01-auton aerodynamiikkaa oltaisiin kehitetty perinteisin keinoin siitäkin eteenpäin, niin Caterham olisi hyvinkin saattanut olla Singaporessa sen verran nopeampi, että Kovalainen olisi vielä ennen maalia pystynyt tavoittamaan ja ohittamaan Glockin, jolloin valmistajien kymppisija olisi edelleen Caterhamin hallussa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Täytyy tästä Heikin tilanteesta todeta vain, että toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. :(
No, niin no. Jos Kovis siirtyisi vaikkapa DTM:ään, se olisi tosi kova juttu. Vaikka kisoja seurannut olen nytkin, toisi se lisäjännättävää, enkä koe mitenkään, että "luuseri-Heikki".
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
-paalulta voittoon
-mihinkään jämätalliin en mene
-maksukuskiksi en rupea

Veikkaan Heikin neuvottelevan rahakkaasta sponsoripaketista. Mikä auto maalataan vihaiseksi linnuksi?
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
-paalulta voittoon
-mihinkään jämätalliin en mene
-maksukuskiksi en rupea

Veikkaan Heikin neuvottelevan rahakkaasta sponsoripaketista. Mikä auto maalataan vihaiseksi linnuksi?
- "paalulta voittoon" oli ainoa oikea tavoite autolla, jolla Heikin tallikaveri pystyi ajamaan paalulle ja voittoihin. Ikävä kyllä Heikki ei pystynyt samaan kuin tallikaverinsa.

- "mihinkään jämätalliin en mene" taisi oikeammin kuulua "mihinkään pikkutalliin en mene". Pikkutalliin Kovalainen päätyi harkittuaan vaihtoehtojaan uudemman kerran. Lausunnon antamisen aikoihin Heikki pyrki Toyotalle ja Renaultille. Toyota lopetti F1-toimintansa pian Heikin lausunnon jälkeen ja Renault muuttui valmistajatallista yksityisomistukseen, eikä uudella omistajalla ollut varaa kahteen palkalliseen kuskiin. (Kubican tallikaveriksi otettiin loppujen lopuksi ruplakuski Petrov.)

Heikin päätökseen liittyä Fernandesin tiimiin lienevät vaikuttaneet osaltaan myös tallin kasvusuunnitelmat tulevaisuudessa. Joe Saward sijoitti hiljattain blogikirjoituksessaan Caterhamin keskisuuriin talleihin sillä perusteella, että Caterhamilla on nykyisin samanlaiset resurssit kuin esim. Toro Rossolla ja Force Indialla. Fernandesin tallilla on alusta alkaen ollut käytettävissään isommat taloudelliset resurssit kuin kahdella muulla "uudella tallilla".

- "maksukuskiksi en rupea". Eiköhän tämä pidä aika lailla paikkansa, koska Kovalaisella ei ole sellaisia sponsoreita, jotka maksaisivat talleille rahaa Heikin ajamisesta. :)

EDIT:

Tuon viimeisen väitteen Kovalainen muuten esitti eilen näin:

There's a lot of drivers at the moment that are looking for drives with a lot of money behind them; does it concern you that someone could come in with a huge bag of cash and take your seat?

No, if that's the case then that's the case; there's nothing I can do about it. The fact is I don't bring any money, I told my management not to collect money, I don't want to do that. If somebody was coming and backing me and supporting me then fine, but I don't like that idea. If I'm not good enough here to stay just with my own skills then so be it, it doesn't bother me too much. That's life. That's how the world is going nowadays, that's what the teams need, they need money so if that's what our team is going to do then it's their decision and there's nothing I can do about it. I just make sure that I drive the car flat out until I hear anything and make sure that I get everything out of it.
Samansuuntaisen väitteen Heikki esitti myös Abu Dhabin lehdistölle:
"If Abu Dhabi wanted to back me, I think suddenly a lot of the teams towards the front of the grid would be calling," he said. "But I don't like to see myself as a pay driver. It would need to be more like the partnership Fernando Alonso has with Santander. It's not something I'm even thinking about at the moment to be honest."
Eli yksi iso sponsori kelpaisi Kovalaisellekin, mutta Suomussalmen miestä ei huvita metsästää sponsoreita vuodesta toiseen tallipaikkansa säilyttämiseksi. Mieluummin poistuu suosiolla F1-sarjasta, jos ajotaitojaan ei arvosteta.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Oiskohan Hessulla mitään tsäänssejä Pirellin testaajaksi? Caterham kun ajaisi vielä huonomman kauden, niin saattaisivat haluta Heikin takaisin, varsinkin kun ymmärtää renkaat.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Se, etteivät Kimi-fanit ole näistä sankareista kuulleet ei tee heistä vielä kovinkaan tuntemattomia.

Söpö ajatus on muuten se, että kaikki formulahylkiöt vaan menevät kestävyyskisoihin ja heidät otetaan siellä kirkuen vastaan. Eivät mene, siihenkin hommaan on omat erikoismiehensä ja loput paikat menevät jakoon rahalla tai naamavipillä. Nick Heidfeld sinne lähti, ja pääsi sveitsiläiseen yksityistiimiin osaksi kautta.

Force Indiasta piti sanomani, että Otmar Szafnauerin mukaan talli tahtoo toiseen autoonsa ennen kaikkea nopean kuljettajan, eikä rahan tuominen talliin ole pakollista. Brunolta pyydetään mieletöntä summaa rahaa, koska Bruno ei ole nopea kuljettaja.
Annatko ymmärtää, että Kimi fanit tietäisivät mottoriurheilusta vähemmän kuin muut? Fakta on se, että kestävyyskisoja ajelevat eivät nouse suuren yleisön tietoisuuteen, mutta ei siinä mitään vikaa ole. Onnea Heikille jos ura F1:ssä loppuu.
 
Ylös