Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri - kaudella 2012

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Se Heikin "En aja missään jossen ykkösissä" kuulostaa sinällään aika oudolta ja panee miettimään onko sitten nytkään sydämestään mukana tuolla. Vai ajeleeko vain ikäänkuin palkkaansa samaan malliin kuin jos olisi Keskon varastolla trukkikuskina.
Höpö höpö. Katsoisit kisoja ja tekisit siitä johtopäätökset. Radalla nähty ei viittaa tuohon suuntaan ollenkaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Kieltämättä huolestunut olemus paistoi Heikistä haastattelussa. Kyllähän Heikki formuloihin kuuluisi, mutta se on tätä nykyaikaa $money$ $money$ $money$ talks.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Nyt näyttäisi muuten olevan videotallenteet kaikista paneeleista katsottavana samalla sivulla missä livestriimi julkaistiin.
Olenko mä ainoa jolla noi videot ei toimi? Pysähtyy epäsäännöllisen säännöllisesti ja hyppää alkuun. Operalla ja firefoxilla koittanut taistella eteenpäin mutta 20 minuutin kohdalla meni hermot. Olisivat pistäneet juutuubiin, koska dell ei nyt vaan osaa. Ja sitten se kuvanlaatu, lajiin poltetaan rahaa kottikärrykaupalla ja videot kuvataan kännykkäkameralla. Äänikin kuulostaa siltä kuin se tulisi jostain Marsista.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Olenko mä ainoa jolla noi videot ei toimi? Pysähtyy epäsäännöllisen säännöllisesti ja hyppää alkuun. Operalla ja firefoxilla koittanut taistella eteenpäin mutta 20 minuutin kohdalla meni hermot. Olisivat pistäneet juutuubiin, koska dell ei nyt vaan osaa. Ja sitten se kuvanlaatu, lajiin poltetaan rahaa kottikärrykaupalla ja videot kuvataan kännykkäkameralla. Äänikin kuulostaa siltä kuin se tulisi jostain Marsista.
Eipä tuo dellin vika ole. He hoitivat vaan sen, että lähetys toimi pätkimättä. Toimihan se siis livenä. ja minulla ainakin toimii nuo videot ihan hyvin. Äänen ja kuvanlaatu oli taas alihankkijan ryssimisen takia hanurista.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
253
Se Heikin "En aja missään jossen ykkösissä" kuulostaa sinällään aika oudolta ja panee miettimään onko sitten nytkään sydämestään mukana tuolla. Vai ajeleeko vain ikäänkuin palkkaansa samaan malliin kuin jos olisi Keskon varastolla trukkikuskina.
Kovalaiselle sopisi juuri Indy tai NASCAR -sarja. Hyvin ulospäinsuuntautunut mutta keskinkertainen kuski.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Tallipäälliköt antavat jo ammattinsakin puolesta viekkaita lausuntoja, jotka johtavat helposti harhaan jos niitä ei katso tarkkaan. Whitmarshkin antoi Maikkarin toimittajien ymmärtää kauden 2009 lopulla Kovalaisen olevan mukana McLarenin kuskiehdokkaiden listalla, vaikka uuden kuskin haku oli ollut täydessä vauhdissa jo pitkän aikaa. Ehkä se Heikki tosiaan olikin listalla mukana, mutta ei kovin korkealla.

Vaikka Abiteboul sanookin tallin pettäneen Kovalaisen huonolla autollaan, niin tämähän ei vielä tarkoita että Caterham haluaisi jatkaa Kovalaisen kanssa. Teboilin abi viittaa Heikin ja tallin suhteiden mahdollisesti kärsineen, mutta ei kerro johtuuko se ehkä siitä, että Heikin managerit ovat katselleet paikkoja muualtakin. Abiteboul uskoo Heikillä olevan tulevaisuutta formula ykkösissä, mutta ei sano tulevaisuutta olevan Caterhamilla. Heikki on yhä yksi Caterhamin vaihtoehdoista, mutta Cyril Abiteboul ei sano Kovalaisen olevan yksi todennäköisistä vaihtoehdoista.

Suomalaisille toimittajille Caterhamin uusi tallipäällikkö antaa tietysti Heikin jatkosopimuksen kannalta mukavalta kuulostavia lausuntoja, mutta näyttää välttävän tarkasti konkreettisten lupausten antamista.
 

nikon877

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
155

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tallipäälliköt antavat jo ammattinsakin puolesta viekkaita lausuntoja, jotka johtavat helposti harhaan jos niitä ei katso tarkkaan. Whitmarshkin antoi Maikkarin toimittajien ymmärtää kauden 2009 lopulla Kovalaisen olevan mukana McLarenin kuskiehdokkaiden listalla, vaikka uuden kuskin haku oli ollut täydessä vauhdissa jo pitkän aikaa. Ehkä se Heikki tosiaan olikin listalla mukana, mutta ei kovin korkealla.

Vaikka Abiteboul sanookin tallin pettäneen Kovalaisen huonolla autollaan, niin tämähän ei vielä tarkoita että Caterham haluaisi jatkaa Kovalaisen kanssa. Teboilin abi viittaa Heikin ja tallin suhteiden mahdollisesti kärsineen, mutta ei kerro johtuuko se ehkä siitä, että Heikin managerit ovat katselleet paikkoja muualtakin. Abiteboul uskoo Heikillä olevan tulevaisuutta formula ykkösissä, mutta ei sano tulevaisuutta olevan Caterhamilla. Heikki on yhä yksi Caterhamin vaihtoehdoista, mutta Cyril Abiteboul ei sano Kovalaisen olevan yksi todennäköisistä vaihtoehdoista.

Suomalaisille toimittajille Caterhamin uusi tallipäällikkö antaa tietysti Heikin jatkosopimuksen kannalta mukavalta kuulostavia lausuntoja, mutta näyttää välttävän tarkasti konkreettisten lupausten antamista.
Tämä on valitettavasti totta. Erittäin hyvin analysoitu, itse ajattelin samoin kun luin Abiteboulin kommentit. Annetaan ymmärtää, mutta ei ymmärretä antaa...

Kuinka tosissaan Caterham on mukana? Niin kauan kuin edes yksi kuskeista on kokenut ja saa palkkaa, tallin voi tulkita edes yrittävän.. Jos Caterhamilla ajaa ensi kaudella kaksi "maksukuskia" niin itse en ainakaan silloin toivo tallille pitkää ikää..
Niinpä. Tämäkin on käynyt varmasti mielessä monella, ehkä jo vähän pidemmän aikaakin. Kun Fernandes aloitti tallin toiminnan vaikutti asenne todella hyvältä ja oikealta, oli tekemisen meininkiä. Se on vesittynyt vähitellen kolmen vuoden aikana. Nimisekoilu antoi ehkä ensimmäisiä viitteitä siitä että asenne ja selkäranka on muokattavissa, jopa ostettavissa. Tänä vuonna koko tallin toiminnasta on vähitellen lähtenyt puhti pois ja nyt vaikuttaa siltä että pyyhe on todellakin heitetty kehään. Taisi Salo käyttää tätä vertausta eilen. Kyllä tallin uskottavuus alkaa mennä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Sportti.com julkaisee lähteitään mainitsematta "Austinin varikolta tihkuneita tietoja", että Caterham etsii edelleen lisärahoitusta mm. uusien sponsorisopimusten muodossa, jotta saisi säilytettyä Kovalaisen kuskinaan.

Heikin kannalta jatkopesti tietysti pelastaisi F1-uran jatkumisen, mutta tallinkin kannalta olisi varmaankin ihanteellista pitää ainakin toinen tämänvuotisista kuskeista jatkuvuuden tuomien etujen takia. Kovalainen on osoittautunut hyväksi mittatikuksi Trullin ja Petrovin ajosuorituksia arvioitaessa, mutta kahdella uudella kuskilla vastaava arviointi olisi paljon vaikeampaa. Myös auton kehittämisessä kokeneen kuskin antamasta palautteesta lienee enemmän apua kuin kokemattoman.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Olipa vaatimaton kilpailu. Glockista ohi pääseminen kesti vissiin kolmisen kierrosta ja siinä ajassa Petrov päästi juuri sopivasti karkuun. Sittenpä ajeli kolmikko Pet-Kov-Glo aikalailla tasatahtia.
Sopparineuvottelujen suhteen kehno päivä, ihan rehti tappio Petroville.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Olipa vaatimaton kilpailu. Glockista ohi pääseminen kesti vissiin kolmisen kierrosta ja siinä ajassa Petrov päästi juuri sopivasti karkuun. Sittenpä ajeli kolmikko Pet-Kov-Glo aikalailla tasatahtia.
Sopparineuvottelujen suhteen kehno päivä, ihan rehti tappio Petroville.
Eipä ne Vitali ja Heikki oikeastaan keskenään päässeet kisaamaan. Petrov sai startissa etuaseman Kovalaiseen nähden lähdettyään radan puhtaammalta puolelta. Heikki joutui kisan alussa ohittamaan molemmat Marussiat, ja siinä syntyi se neljän sekunnin ero Petroviin, joka säilyi läpi kisan. Viimeisellä kierroksella ero vielä kasvoi jostain syystä kolme sekuntia.

Glockin kanssa Heikillä kyllä oli vääntöä pitkin kisaa, ja erityisesti kisan lopulla Glock hyökkäsi pontevasti, mutta pysyi Kovalaisen takana. Varsin tasaista näyttää nyt olevan Caterhamin ja Marussian välillä, samaan aikaan kun keskikasti menee menojaan kaukana edellä. Onhan tämä kyllä aika nolo tilanne Caterhamille, kun auton kehitystyössä on tällä kaudella epäonnistuttu näin pahasti.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Jotakin positiivista :)

Kimi Räikkösen kilpailuinsinöörinä tällä hetkellä toimiva Mark Slade kehuu Heikki Kovalaista, jonka kanssa hän työskenteli McLarenilla.

Kovalaisen F1-uran jatko on vaakalaudalla, sillä Caterham-talli ei ole ainakaan vielä tarjonnut jatkopestiä.

- Mielestäni hän on poikkeuksellisen kyvykäs kuljettaja. Hän on erittäin nopea. Kun hän tuli McLarenille, piti Lewis Hamiltonin nostaa tasoaan päihittääkseen hänet aika-ajossa. Hänellä oli joskus hieman vaikeuksia kilpailuissa, Slade arvioi Kovalaista MTV3:lle.

Slade näki McLaren-vuosinaan sen, mihin Kovalainen parhaimmillaan kykenee.

- Kun Heikki on vireessä, pystyy hän tekemään kovia tuloksia. Toivottavasti hän saa tilaisuuden osoittaa sen maailmalle. Hän on aliarvostettu. Viime vuonna hän teki erityisen hyvää työtä Caterhamille. Tänä vuonna he ovat varmasti hieman pettyneitä tuloksiinsa tallina, Slade jatkoi.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Heikin kannattaisi pyytää Sladelta apua neuvotteluissa. Kovan tyypin kehut paperilla painaisi cw:ssä paljonkin.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Kuinka tosissaan Caterham on mukana? Niin kauan kuin edes yksi kuskeista on kokenut ja saa palkkaa, tallin voi tulkita edes yrittävän.. Jos Caterhamilla ajaa ensi kaudella kaksi "maksukuskia" niin itse en ainakaan silloin toivo tallille pitkää ikää..
Mihinkäs "kastiin" lasket Williamsin nykyiset kuljettajat? Aika hyvää on ainakin tulosten valossa tehnyt viime vuoteen verrattuna, että kuskit on ihan ok-tasoa ja saatu rahaa itse auton kehitykseen ja tämä taas on auttanut auton vauhdissa.

edit- ei sillä, että tuohon Caterhamin touhuun uskoisin yhtä paljon kuin Williamsiin, mutta jollain tallilla tuo ratkaisu näytti toimivan.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Onko Williams oikeasti esimerkki kuinka pelkillä maksukuskeilla homma toimii? Valmistajien sarjassa tuolla autolla pitäisi olla sijalla 5. Nyt surkeiden tulosten takia tulevat saamaan vähemmän rahaa FOMilta ja sponsoritkaan eivät ymmärrä paljonko potentiaalia tiimissä on. Onnistuttuaan tekemään loistavan auton, ei kukaan sitä ymmärrä, joten joutuvat tulevaisuudessakin ajattamaan maksavia kuljettajia.
Kyllä siinä autossa sitä vauhtia olisi paremmillakin kuskeilla. Okei, ehkä Maldonadon järjettömät summat pitävät tiimiä pystyssä, mutta toisen kuskin kriteereinä olis kannattanut käyttää nopeuttakin. Taloudellisesti olisi varmaan tiukempaa, mutta ei lyhyellä aikavälillä nopeus ja miljoonat korreloi hirveästi.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3305
Sijainti
Lahti
Vaikka tämän pitkin hampain sanonkin, niin ei "maksukuski" tarkoita välttämättä samaa kuin keskinkertainen kuski. Tilanteet vaihtelee ja sen mukaan ne kilpa-ajajatkin elämäänsä ja uraansa jatkavat.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2678
Mihinkäs "kastiin" lasket Williamsin nykyiset kuljettajat? Aika hyvää on ainakin tulosten valossa tehnyt viime vuoteen verrattuna, että kuskit on ihan ok-tasoa ja saatu rahaa itse auton kehitykseen ja tämä taas on auttanut auton vauhdissa.

edit- ei sillä, että tuohon Caterhamin touhuun uskoisin yhtä paljon kuin Williamsiin, mutta jollain tallilla tuo ratkaisu näytti toimivan.
Barrichello kertoi Ted Kravitzille Skyn lähetyksessä Austinissa, että Williamsilla tiedettiin jo viime vuonna auton parantuvan huomattavasti tälle kaudelle. Siksi Barrichello pyristeli parhaansa mukaan pysyäkseen Williamsilla, ja oli pettynyt kun joutui lähtemään tallista.

Caterhamilla tilanne puolestaan on sellainen, että CFD-suunnittelussa ja tuulitunnelissa on paiskittu pitkin kautta kovasti töitä, mutta toistaiseksi tuntemattomasta syystä työn tulokset eivät ole näkyneet radalla parantuneena vauhtina. Jos Caterham ei saa selvitettyä autonsa kehitystyön mitätöivää ongelmaa, niin talli voi vaikka kaksinkertaistaa kehitysresurssinsa, eikä auto ole ensi kaudella yhtään parempi kuin tämän kauden päättyessä.

Jos Caterhamin CT01-auton suunnittelutyö olisi edennyt tallin omien odotusten mukaan, niin auton pitäisi jo nykyisilläkin kehitysresursseilla olla nopeudeltaan Toro Rosson auton tasoa, ja ensi vuonna taas askeleen verran parempi. Heikki on sinnitellyt Fernandesin tallissa kolme vuotta, koska uskoi tallin pystyvän kehittymään keskiryhmän talliksi. Mikäli Caterham ei saa paikallistettua ja ratkaistua kehitysprosessinsa ongelmia pian, niin Kovalainen ei menettäisi kovin paljon jos ei saa jatkosopimusta Caterhamilla (eikä voittaisi kovin paljon jos saa sen).
 
Ylös