hippi
Well-known member
- Liittynyt
- 13.4.2009
- Viestit
- 2692
Ja (päätellen siitä, että molemmat Caterham-kuskit saivat eka stopilla uudet pehmeät renkaat alleen) Petrov laitettiin kolmen pysähdyksen taktiikalle nimenomaan siksi, että kulutti renkaansa toisella stintillä paahtamalla täyttä häkää, samaan aikaan kun Kovalainen otti iisimmin ja sai renkaansa kestämään pidemmälle. Samansuuntaista tendenssiä on nähty aiemmissakin kisoissa. Näyttämisen tarve on Vitalilla epäilemättä polttava kisoissa, kun aika-ajoissa tulee jatkuvasti takkiin tallikaverilta.Sellainen vaikutelma tosiaan jäi. Syy oli kuitenkin se, että Petrov laitettiin kolmen pysähdyksen taktiikalle jo alussa leikkimään jänistä, kun taas Heikille valikoitui kilpikonnataktiikka (2 stoppia) osin KERS-ongelmankin myötä. Vauhti on totta kai hitaampaa, jos pitää säästää rengasta samalla kun toinen voi painaa täysillä.
Heikillä olisi ehkä ollut varaa venyttää toista stinttiään vielä kierroksen tai pari, jolloin vauhdin putoaminen lopussa ei olisi ollut yhtä dramaattista. Kolari Vergnen kanssa pilasi siis ilmeisesti Kovalaisen strategiset kuviot.