Heikki Kovalainen - Suomussalmen ilopilleri

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Heikkihän olis muuten täydellinen paitsi ei vaan toisi tallille pisteitä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Eipä oikeastaan ihmetyttäisi, jos Heikin osakkeet kuskimarkkinoilla olisivat noususuhdanteessa. Ja jos Heikki ajaa tällä kaudella autonsa kilpailukykyyn suhteutettuna yhtä hyvin kuin viime kaudella, niin noususuhdanne jatkuu väistämättä.

Vihreä ja keltainen sopivat hyvin Heikin väreiksi, mutta jos Lotuksen kilpailukyky ei parane yhtä nopeasti kuin tallissa odotetaan, niin muissakin talleissa vapautuvia paikkoja kannattaa tietysti tarkkailla. :)
 

James Hunter

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
281
Olisiko sittenkään pilaa. Alonso heikolla luonteella varustettuna tarvii rinnalleen jalkarätin ja Kovalaisella on melkein kovimmat näytöt nykyporukasta tästä roolista Larenilta. Barrichellohan olisi ihan ykkönen, mutta auttamatta vanha.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Voihan se olla niin, että Mustakari on tuon ihan tosissaan kirjoittanut, mutta totuusarvoltaan "uutinen" lienee aprillipilan tasoa.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
On tainnu Heikki eräänkin kerran sanoa ettei mene mihinkään kakkoskuskiksi, oli talli mikä hyvänsä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Juu, näinhän tuo sanoi jo McLarenilla ollessaan ;)
Jenson Buttonilla on omien sanojensa mukaan kirjoitettu McLarenin pestisopimukseen, että molemmilla kuskeilla on aina oltava samat kehityspalat autoissaan. Heikin McLaren-sopimuksen neuvotteli aikoinaan Flavio Briatore, joten managerille tuleva provisio oli arvattavasti Heikin sopparissa tärkeämpi asia kuin tasa-arvopykälät.

Mutta vahingosta viisastuu. Lotus-sopimuksensa Heikki neuvotteli omin nokkinensa ja vihjaili sopimuksen julkistamisen aikoihin Maikkarille, että kuskien tasa-arvoisen kohtelun vaatimus on nyt kirjattu sopimukseenkin. ;)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mä nyt melkein pistäisin pääni pantiksi, ettei Flavio Briatore ole neuvotellut yhtäkään Heikin sopimusta, vaikka provikat onkin kerännyt.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Jenson Buttonilla on omien sanojensa mukaan kirjoitettu McLarenin pestisopimukseen, että molemmilla kuskeilla on aina oltava samat kehityspalat autoissaan. Heikin McLaren-sopimuksen neuvotteli aikoinaan Flavio Briatore, joten managerille tuleva provisio oli arvattavasti Heikin sopparissa tärkeämpi asia kuin tasa-arvopykälät.
Eiköhän Buttonkin neuvotellut sopimuksensa noin tarkasti juuri sen vuoksi, kun oli pari vuotta kateltu miten Heikkiä kyykytetään McLarenilla. Ja Buttonilla oli varmaan parempi paikka neuvotella omia tasa-arvopykäliä tuoreena maailmanmestarina, kuin Heikillä joka tuli rookiekauden jälkeen Renaultilta. :dunno:
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Heikkihän olis muuten täydellinen paitsi ei vaan toisi tallille pisteitä.
:thumbup:

2008 McLaren oli voittaja-auto, jonka Hamilton käytti hyväkseen nappaamalla mestaruuden. Tallimestaruus kyllä lipesi kilpailijoille, kun Heikki hävisi kilpailijan kakkoskuskille ;)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Ja sen jälkeen ei ainakaan mennyt pikkutalliin.
Itse asiassa meni, mutta vasta kun tie vapaita paikkoja tarjolla pitäneisiin isompiin tehdastalleihin oli joko katkennut tykkänään (Toyotan lopetettua) tai muuttunut epävarmaksi (Renaultin myytyä enemmistöosakkuutensa nimitallissaan). Silloin jäljelle jääneinä vaihtoehtoina oli joko mennä pikkutalliin tai pitää välivuosi, joten Heikki valitsi näistä kahdesta vaihtoehdosta pienemmän pahan.

Nyt Lotus ei tosin enää näytäkään kovin pahalta vaihtoehdolta. :)
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Itse asiassa meni, mutta vasta kun tie vapaita paikkoja tarjolla pitäneisiin isompiin tehdastalleihin oli joko katkennut tykkänään (Toyotan lopetettua) tai muuttunut epävarmaksi (Renaultin myytyä enemmistöosakkuutensa nimitallissaan). Silloin jäljelle jääneinä vaihtoehtoina oli joko mennä pikkutalliin tai pitää välivuosi, joten Heikki valitsi näistä kahdesta vaihtoehdosta pienemmän pahan.

Nyt Lotus ei tosin enää näytäkään kovin pahalta vaihtoehdolta. :)
Ikuinen optimisti
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ikuinen optimisti
Minusta realisti... Esimerkiksi Nick Heidfeldin ura olisi pahimmassa tapauksessa päättynyt viime kauteen, mutta tuurin kautta pääsi jatkamaan uraansa. Timo Glock ajoi palkintopallisijoista toissa kaudella, nyt hätin tuskin pääsee kisoihin mukaan. Itse näen, että Lotus voisi olla voittaja-auto kaudella 2014, jolloin Kovalaisella olisi ajouraa vielä viitisen vuotta jäljellä. En näkisi siis mahdottomana jatkoa Lotuksella.

E: en tiedä miksi otsikko kentässä on hymiö....
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
E: en tiedä miksi otsikko kentässä on hymiö....
Liekö johtuu siitä, ettei foorumikaan usko tota juttua:D

Realisti myöntäisi, että Lotuksen nouseminen mestaruuskamppailuun lähivuosina on hyvin epätodennäköistä ja niinkun täälläkin joku jo aiemmin mainitsi, niin tuskinpa Lotukselta tota lojaaliutta enää tuossa tapauksessa riittäisi. Heikki kun ei ole ihan ykköskorin rattimiehiä...
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Realisti myöntäisi, että Lotuksen nouseminen mestaruuskamppailuun lähivuosina on hyvin epätodennäköistä ja niinkun täälläkin joku jo aiemmin mainitsi, niin tuskinpa Lotukselta tota lojaaliutta enää tuossa tapauksessa riittäisi. Heikki kun ei ole ihan ykköskorin rattimiehiä...
Mielenkiintoinen väite useallakin eri perusteella. Toki nouseminen kärkitalliksi on haastava ja suhteellisen kallis tehtävä, mutta tietoa kertyy koko ajan lisää ja Lotus on satsannut ihan mukavasti siihen suunnittelijaportaaseen. Aivan vastaavasti siellä huipulla pysyminen vaatii satsauksia sinne päässeiltä talleilta.

Kuskeilla on oma roolinsa siinä auton kehitystyössä ja samalla auton käyttäytymistä muokataan kuskin mieltymyksen mukaiseksi. Heikki on ollut Lotuksella Trullia parempi, joten toki hänen toiveilleen annetaan jonkin verran enemmän painoarvoa.

Jos sitten Lotus onnistuu nostamaan suorituskykyään, niin mitä helvetin järkeä olisi lempata yksi menestystekijöistä pihalle?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös