Eihän sitä vielä tiiä, on luvattu samat tsäänssit mutta kisassahan ne erot vasta tulee (taktiikkaan ym) joten eihän Heikki voi vielä tietää onko samat tsäänssit vai ei. Siks Heikki ei varmaan voi puhua totta, sanoi mitä tahansa koska puhutaan tulevaisuudesta niin varma ei voi olla.Totta vois puhua. Se että sillä ois samas tsäänssit ku KoP:lla ei ole totta.
Joo mutta löpöä oli ilmeisesti sen verran vielä jäljellä (eli kierroksia kevyellä autolla muiden raskaita vastaan), että olisi taistellut voitosta, varsinkin kun ottaa huomioon että viimeisenä tankkaajana olisi saanut siihen parhaiten sopivan strategian kun kaikkien muiden strategia oli jo nähty ja Heikin strategiaa olisi voitu muokata tarpeen mukaan.mutta eikös hän ollut kärjessä vain muiden varikkokäyntien vuoksi?
Itsekin olen.Oon jo erittäin yllättynyt jos Kovalainen voittaa yhdenkin kisan.
Uusi pistejärjestelmä + Hamiltonin diktaruuri = huono Heikille. Mut toivotaan parasta jos Heikki vaikka yllättäis.
Juu, mutta meinasinkin että vaikka auto ois hyvä niin nuo kaks mun mainitsemaa tekijää torpedoi Heikin mahdollisuudet jo pahasti. Nyt tietty menee vielä hankalammaks jos Mclaran on täys susi, vaikka oikeasti se ei mua kyllä haittais pätkääkään.Itsekin olen.
Tosin syyt löytyy minulla aivan muualta, McLarenin autosta.
Eli olen yllättynyt jos Hamilton voittaa enempi kuin 3 kisaa. (jolla ei siis mestaruudesta edes taistella kun en usko niitten tulevan alkukaudesta)
Jos auto on kilpailukykyinen, niin ihan samalla tavalla Heikki voi voittaa kuin millä otti ensimmäisen voittonsa. Ei Lewis joka kisassa tule maaliin Heikin edellä tai lainkaan.Juu, mutta meinasinkin että vaikka auto ois hyvä niin nuo kaks mun mainitsemaa tekijää torpedoi Heikin mahdollisuudet jo pahasti.
No kysymys kuuluukin kuinka monta kertaa kaudessa käy sellainen tuuri, että kaksi kärkimiestä tippuu sinun taaksesi syystä tai toisesta. Ei Heikki kuitenkaan kovin monessa kisassa taistellut voitosta ehkä Melbournea ja Barcelonaa lukuunottamatta. Monzassa tuli pahasti selkään Vetteliltä ja muissa kisoissa ei ollut mitään mahdollisuuksia. Unkarin voitto johtui täysin tuurista.Jos auto on kilpailukykyinen, niin ihan samalla tavalla Heikki voi voittaa kuin millä otti ensimmäisen voittonsa. Ei Lewis joka kisassa tule maaliin Heikin edellä tai lainkaan.
Ei tuota voi tietää kuin vasta jälkikäteen.No kysymys kuuluukin kuinka monta kertaa kaudessa käy sellainen tuuri, että kaksi kärkimiestä tippuu sinun taaksesi syystä tai toisesta.
Tämähän oli tilanne jo edellisenkin pisteytyksen aikana, joten ei se kamalasti vaikuta. Varsinkaan McLareniin, koska kuskien keskinäisellä järjestyksellä on aiempaa vähemmän merkitystä, jos kumpikaan ei johda.Ja tuo uusi pistejärjestelmä oikeasti vaikutaa valtavasti. Harvassa on ne kisat jossa Heikki ajelee aivan kärkisijoilla ja Hamilton on vielä jostain syystä takana. Sanokaa mun sanoneen.
Keke lataa taas tyylilleen uskollisena suoraa tekstiä, mikä on tietysti oikein. Mutta sinivalkoistenlasien takaa tuntuu väärältä Heikkiä kohtaan...Keke: Heikillä vuori kiivettävänä
21.03.2009
MTV3:n F1-asiantuntijan Keke Rosbergin mielestä alkava kausi on Heikki Kovalaisen F1-uran kannalta ratkaisevan tärkeä.
- Heikillä on nyt se kausi, kun hän päättää tuleeko hänestä jonkun tiimin ykköskuski vai kakkoskuski jonnekin. Formula ykkösissä suorituskyky mitataan sekuntikellolla, Rosberg totesi.
Kovalainen aloittaa toisen kautensa McLarenilla hallitsevan maailmanmestarin Lewis Hamiltonin tallitoverina. Rosberg ei ole suhtaudu kovin optimistisesti Kovalaisen tilanteeseen.
- En jaksa uskoa, että Heikki Kovalainen hakkaa Lewis Hamiltonin, olkoon missä tallissa hyvänsä. Täytyy muistaa, että Hamilton on tiimin auringonpaiste. Hän on englantilainen, hän on maailmanmestari ja hänellä on joku Pussycat Doll tyttöystävänä. Se tuo aika paljon hohtoa siihen paikkaan. Lisäksi Lewis on nopea, joten onhan Heikillä aikamoinen vuori kiivettävänä, Rosberg tuumi.
(MTV3)
Jep, tuskin se kellossa näkyy mutta auttaa ainakin supertähden imagon pönkittämisessä. Enpä tiedä McLarenin sisäisistä suhteista, mutta voisi kuvitella että ihan siellä mekaanikkotasollakin on paljon hienompi olla supertähden kuin "sen toisen kaverin" auton ympärillä hääräämässä. Odotukset on kovemmat jne.Tuo "joku Pussycat Doll tyttöystävänä" auttaa varmaan Hamia eniten vauhdillisesti Hyvää settiä Keke!
Kaudella 1981 Nelson Piquet keräsi Brabhamilla 3 voittoa (7 podiumia) ja 50 pistettä. Hector Rebaque saavutti 11 pistettä ja oli parhaimmillaan kisassa kolmesti neljäs (mm-pisteissä 10:s).Tässä tutkiskelin kakkoskuskien sijoituksia vuosien takaa... kovalainen on maailmanmestarin heikoin kakkoskuski sitten 1994. Hauska sattuma on se, että viimeksi heikoimmin kakkoskuskina ajanut on JJ Lehto ja Jos Verstappen vuodelta 1994 Schumin kakkoskuskina
Taitaa mennä vielä kauemmaksi vuosien taakse, jos jätetään kausi 1994 huomioimatta koska Lehto ja Verstappenhan eivät ajaneet täyttä kautta...
Sitä en yhtään ihmettele, miksi Heikin viime kauden tulosten perusteella hänelle yritetään järjestää mahdollisimman paljon testejä kilpailukyvyn parantamiseksi.Heikin asemaan liittyen lienee sopivaa todeta, että hän ajoi talven aikana testejä sekä useampana päivänä (10-9) että useampia kilometrejä (3700-3300) kuin Hamilton. Kilometrit jakautuivat kuskien välillä tasaisemmin
Jos auto on niin kehno kuin tällä hetkellä vaikuttaa, niin kuskien kohtelu lienee tasapuolista.Uskon että Heikiltä vielä vauhtia löytyy mikäli Mäkki vain niin haluaa. Ikävä kyllä talli on kuskien tasapuolisessa kohtelussa kääntänyt takkinsa pahan kerran viime aikoina, joten eipä tiedä...