Heikki Kovalaisen tulevaisuus 2013 jälkeen - Koittiko nyt loppu?

Joel Hallikainen

Well-known member
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
723
Nuo saattavat olla myös Heikki Kullan muotoilemia lauseita. Eos.
Kyllä nuo ainakin Salon suuhun sopivat. Olikohan koskaan uran aikana haastattelussa sanonut vaisun suorituksen tai ulosajon/virheen johtuneet herrasta itsestään. Aika paljon tuli selityksiä joka haastattelussa mikä autossa tai muissa oli vikana. Itseään täynnä ollut aina.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6441
Sijainti
Vantaa
Salohan oli Salon itsensä mukaan Ferrarille ykkösvalinta 1996 Irvinen sijaan. Tyrrel esti siirron.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
355
Sijainti
Vyborg
Mikä olisi Salon kannalta parempi
mennä Ferrarille kakkoskuskiksi Jossa olisi joutunut automaattisesti kakkoskuskiksi mutta voinut voittaa kisoja ja useita palkintopalli sijoituksia.
Vai olla ykköskuskina keskikasti tallissa mutta joutua taistelemaan jämäpisteistä Ja juuttua keskikastiin loppu uraksi.
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
489
Oliko Coulthard Häkkisen apupoika? Käsittääkseni ei..ei ainakaan niin selkeestiku Irvine ja Barrichello Ferrarilla!
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13238
Oliko Coulthard Häkkisen apupoika? Käsittääkseni ei..ei ainakaan niin selkeestiku Irvine ja Barrichello Ferrarilla!
Kyllä oli ainakin kaikkein pahimmillaan.

Enemmänkin päätöksiä olisi ollut Davidia vastaan, mutta osa niistä jäi tekemättä kun joko David itse tai Mika keskeytti niin eihän silloin ollut tarvetta nöyryytyksellekään.

Toisaalta Mikakin oli erittäin lähellä kaikkein vaikeimmillaan joutua juurikin Davidin apupojaksi silloin vuosina 1996 ja 1997 ennen ensivoittoaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13238
Aika paljon on kyllä Heikkiä nyt aiheeseen palatakseni käsitelty.

Paljon on tosin puhuttu eikä hirveästi ole lisättävää näin Suomen omasta 'Jochen Massista' tai 'Mauro Baldista'.

Parhaimmillaan ilman muuta Heikistä olisi ollut ainesta vaikka mihin.

Tosin välillä sitä tuli kyllä myös mietittyä, että tuliko siirto yleensäkin huipputalliin liian aikaisin vaikka olikin hyvät tulokset?

Ja kun oltiin huipputallinsa niin puolensa olisi pitänyt pitää enemmän kuin piti.

Aika paljonkin enemmän.

Kun silloin nk. Kevyen Auton Kulttuurissa Kovalainen sai ajaa vain pari kertaa kevyellä autolla kriittisiä aika-ajoja.

Tietenkin heti alkuun McLaren-urallaan ja sitten eräässä vaiheessa vielä toisen kerran tallissa suuren painostuksen jälkeen.

Saadakseen enemmän edes joitakin näkyviä tuloksia olisi pitänyt olla tai vaatia enemmän sitä kevyttä autoa kuin mitä vaati.

Vaikka joskus ei sitä täyden tankin taktiikkaa turhine toivoineen voinut olla ymmärtämättä.

Etenkin kun sitä taktiikkaa hyödyttäviä poikkeusolojakin sattui niin kovin harvoin. Niihin mennessä Heikki oli yleensä myös jo keskeyttänyt tai vaihtoehtoisesti huonolla sijalla josta ei vain kyennyt nousemaan.

Lewis Hamiltonin osuutta asiaan ei voi myöskään liikaa korostaa.

Joskin Nico Rosbergin ajan alistamisyrityksiin tai vaikutusyrityksiin tallissa edukseen verrattuna ei Hamiltonin tuolloin edes tarvinnut vaivautua sellaisiin tilanteisiin.

Parhaimmillaan voittoja olisi tullut muutamakin enemmän tosin uralla joista näkyvin voittomahdollisuus olisi ollut Monza 2008, mutta muitakin oli.

Loppupelissä kykenemättömyys menemään tai edes hakemaan paikkaa keskikastitallista sitten tuhosi uran.

Puhumattakaan pysymisestä aivan liian kauan Caterhamin kaltaisessa takarivin tallissa.
 
Ylös