Aika paljon on kyllä Heikkiä nyt aiheeseen palatakseni käsitelty.
Paljon on tosin puhuttu eikä hirveästi ole lisättävää näin Suomen omasta 'Jochen Massista' tai 'Mauro Baldista'.
Parhaimmillaan ilman muuta Heikistä olisi ollut ainesta vaikka mihin.
Tosin välillä sitä tuli kyllä myös mietittyä, että tuliko siirto yleensäkin huipputalliin liian aikaisin vaikka olikin hyvät tulokset?
Ja kun oltiin huipputallinsa niin puolensa olisi pitänyt pitää enemmän kuin piti.
Aika paljonkin enemmän.
Kun silloin nk. Kevyen Auton Kulttuurissa Kovalainen sai ajaa vain pari kertaa kevyellä autolla kriittisiä aika-ajoja.
Tietenkin heti alkuun McLaren-urallaan ja sitten eräässä vaiheessa vielä toisen kerran tallissa suuren painostuksen jälkeen.
Saadakseen enemmän edes joitakin näkyviä tuloksia olisi pitänyt olla tai vaatia enemmän sitä kevyttä autoa kuin mitä vaati.
Vaikka joskus ei sitä täyden tankin taktiikkaa turhine toivoineen voinut olla ymmärtämättä.
Etenkin kun sitä taktiikkaa hyödyttäviä poikkeusolojakin sattui niin kovin harvoin. Niihin mennessä Heikki oli yleensä myös jo keskeyttänyt tai vaihtoehtoisesti huonolla sijalla josta ei vain kyennyt nousemaan.
Lewis Hamiltonin osuutta asiaan ei voi myöskään liikaa korostaa.
Joskin Nico Rosbergin ajan alistamisyrityksiin tai vaikutusyrityksiin tallissa edukseen verrattuna ei Hamiltonin tuolloin edes tarvinnut vaivautua sellaisiin tilanteisiin.
Parhaimmillaan voittoja olisi tullut muutamakin enemmän tosin uralla joista näkyvin voittomahdollisuus olisi ollut Monza 2008, mutta muitakin oli.
Loppupelissä kykenemättömyys menemään tai edes hakemaan paikkaa keskikastitallista sitten tuhosi uran.
Puhumattakaan pysymisestä aivan liian kauan Caterhamin kaltaisessa takarivin tallissa.