Helsinki - Lapland - ??? -pyöräretkeni matkapäiväkirja

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olen tehnyt päätökseni. Olo on nyt sellainen, että tarvitsen ehdottomasti useamman lepopäivän, koska matka tänne on ottanut sen verran voimille. Koska yöpyminen katon alla on täällä kallista ja säätiedotus ei ollut kovin motivoiva, päätin, että tulen huomenna kotiin junalla. Lepään muutaman päivän kotona ja lähden sitten uudelle lyhyemmälle reissulle joko itäsuomeen tai varsinaissuomeen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jacques sanoi:
Olen tehnyt päätökseni. Olo on nyt sellainen, että tarvitsen ehdottomasti useamman lepopäivän, koska matka tänne on ottanut sen verran voimille. Koska yöpyminen katon alla on täällä kallista ja säätiedotus ei ollut kovin motivoiva, päätin, että tulen huomenna kotiin junalla. Lepään muutaman päivän kotona ja lähden sitten uudelle lyhyemmälle reissulle joko itäsuomeen tai varsinaissuomeen.
Käy katsastamassa Lappeenrannan satama ja hieno hiekkalinna :thumbup:
Lisäksi kanavan varressa on mukava pyöräillä pieni hetki :ahem:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Jokatapauksessa reissu on ollut aivan mahtava. Unohtamaton kokemus. Nyt lähden tästä kiertelemään rovaniemeä ja ylitän napapiirin jolloin virallinen tavoitteeni täyttyy ja voin tuuletella. Ensi kesänä tulen sitten junalla tänne ja jatkan siitä mihin nyt tänä vuonna jäin. Ja kenties joku toinen forumisti innostuu minun mukaani ensi kesänä? :)

Jacques

Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Käy katsastamassa Lappeenrannan satama ja hieno hiekkalinna :thumbup:
Lisäksi kanavan varressa on mukava pyöräillä pieni hetki :ahem:
jeh. Kyllä suomi on täynnä potentiaalisia pyöräilymaisemia. :ahem:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jacques sanoi:
Jokatapauksessa reissu on ollut aivan mahtava.
Joo. Siksipä minäkin muistelen (ja vilkuilen sun kokemuksiasi tästä) oli niin mahtavia nuo reissut aikanaan.
Unohtamaton kokemus. Nyt lähden tästä kiertelemään rovaniemeä ja ylitän napapiirin jolloin virallinen tavoitteeni täyttyy ja voin tuuletella. Ensi kesänä tulen sitten junalla tänne ja jatkan siitä mihin nyt tänä vuonna jäin.
Hyvä idea. Tee sitten Oulu-"käsivarsi"/Saana - Alta(Vai mitä niitä Norjan kaupungeja olikaan) - Karigasniemi-Rovaniemi reissu.

Hammerfest voisi tietysti olla yksi hyvä tavoite. Meiltä jäi se reissu tekemättä.
(siinä tosin joutuu ajamaa samaa reittiä edes takaisin...ellei sitten jotain laivareissua saisi upotettua mukaan matkasuunnitelmaan)

Ja jos samalla tavalla menee kuin meikäläisen pyöräilyhistoria, niin seuraava matka onkin sitten matka pyörällä etelä-eurooppaan. (Itsellä siis Gdansk-Split-Rijeke-Trieste-<junalla Ranskaan Calais>-Brighton (loput junalla laivalla)
Ja kenties joku toinen forumisti innostuu minun mukaani ensi kesänä? :)
Joo. Suosittelen - ovat erittäin hauskoja matkoja. Mukavampi vähintään kahdella osallistujalla. (toki yksinmatkustamisessa on hyviäkin puolia ja esim. tuota euroopan reissua en suosittele yksinään...)

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
*Pakkailee jo liukurasvoja mukaan :eek: *

13.7. Kevyttä pyöräilyä lasten kanssa 10 km ja uintia 1 km kylpylässä 20 metrin altaassa. Ei tarvinut kuin 50 kertaa mennä altaanmitta. :eek!: :rolleyes: Ja vesi oli liian lämmintä. :nope: Sitten poreilua ja vesihierontoja ja kakaroitten kanssa hengittämättä kilpailuja veden alla. :D

Ace17

Acenteella
Jacques sanoi:
Nyt lähden tästä kiertelemään rovaniemeä ja ylitän napapiirin jolloin virallinen tavoitteeni täyttyy ja voin tuuletella.
Juuri näin! :thumbup:
Jacques sanoi:
:)

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Suomen Huippu sanoi:
Eli ei muuta kun Jäämerelle, eihän se ole Rovaniemeltä kuin 589 kilometrin minietappi Vesisaareen. Ja sitten Hurtigruten-laivalla Bergeniin. Ja sieltä sitten höm... jotain reittiä kotiin. Tsemppiä Dzägs!
Ohi aiheen vähän, mutta on SH käynyt itse Hurtigrutenilla seilaamassa? Olen nähnyt laivan pari kertaa, voisi olla aika vänkä keikka. Kallis?