Helsinki - Lapland - ??? -pyöräretkeni matkapäiväkirja

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Formulanomi sanoi:
Itsehän olen tehnyt kaksi vastaavaa reissua vuosia sitten lapissa. (kuten olen joskus kertonutkin) Todella mahtavia reissuja olivat. (Tikkurila-Kemijärvi(Misi) ja Oulu (junalla sinne Tikkurilasta) - käsivarren kautta Rovaniemellä (josta junalla Tikkurilaan)

Hyvää ja turvallista matkaa Jacques.
Kiitos vain. Fiilis on tähän asti ollut aivan mieletön, ja minuuttiakaan tai kilometriäkään en vaihtaisi pois.

Tein vähän reittisuunnitelmaa seuraaville päiville. Täältä lähden huomenna kohti Kajaania. Tarkoitus olisi viettää to - pe yö Reisjärvellä ja pe - la yö Pyhännällä. Kajaanissa olisin sitten kaksi yötä, eli siellä lepopäivä. Kilometrejä näille kolmelle päivälle tulisi keltaisten sivujen mukaan 310.

Tähän mennessä kilometrejä on siis karttunut about tasan 400.

Knoukka

Well-known member
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Oikein kateeksi käy Jakkeuksen retkeä ja alkoi tehdä itselläkin mieli vastaavanlaiseen reissuun!

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Hattua täytyy kyllä nostaa! Toi Kangasalan ja oriveden väli on kieltämättä aika mäkistä maastoa mikäli nyt tulit polkeneeksi ponsantietä pitkin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Omasta reissusta muistan (mulla on kyllä jonkin sortin "päiväkirjakin" aiheesta, mutten löytänyt) sen, että Tikkurilasta - Ouluun mentiin about viidessä päivässä. Yövyttiin muuten aika monesti heinäladoissa, mutta taitaapa olla niin että nykypäivänä niissä ei ole heinää juuri nimeksikään. Oli meillä telttakin, muttei joudettu useinkaan pystyttämään eli ajettiin melko pitkiä etappeja (yli 200km pätkiä) ja aamusta iltayöhön saakka. Toki siinä oli sitten useampiakin taukoja, eikä joka päivä.

Menimme täältä Tikkurila-Tampere-Oulu-Kemijärvi reittiä pohjoiseen ja tulimme, sitten "idän kautta takaisin" Kemijärvi-Kajaani-Kuopio-Lappeenranta-Kotka-Tikkurila.

Kunnon suhteen ei ollut juurikaan valittamista ja ainakin meidän pyörät kestivät hyvin. Enpä tainut joutua kertaakaan paikkaamaan kumeja. (Oli muistaakseni viisivaihteinen terässiipi -pyörä...)

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
ZIISUS!! Meikäsetä veti kunnioituksesta mykäksi...

Itellä tuli perjantaina Tre-Hämeenkyrö-Viljakkala-Tre 110 kilsaa mutta sehän on pelkkä pierunluikaus Jakquesin urakkaan verrattuna. Sitäpaitsi sen lenkinkin jälkeen sitä oli niin kuollut, että lauantaina ei olisi tullut mieleenkään fillaroida lähiSalea kauemmaksi suurin surminkaan. Joten kova on Villeneuve-fanin urakka, totta totisesti.

Propsit!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Vilperi sanoi:
Hattua täytyy kyllä nostaa! Toi Kangasalan ja oriveden väli on kieltämättä aika mäkistä maastoa mikäli nyt tulit polkeneeksi ponsantietä pitkin.
jep sama tie

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
KnowHow sanoi:
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Oikein kateeksi käy Jakkeuksen retkeä ja alkoi tehdä itselläkin mieli vastaavanlaiseen reissuun!
Ei käy kateeksi eikä tee mieli vastaavanlaiseen reissuun. :mad_old: :mad_old: :mad_old:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Matxi sanoi:
Ei käy kateeksi eikä tee mieli vastaavanlaiseen reissuun. :mad_old: :mad_old: :mad_old:
Käypäs ja tekeepäs, muttei tällä kunnolla eikä varmaan tuolla pyörälläkään. On siis oltava mukana vain hengessä. :thumbup: Älä käy kuitenkaan siellä itseäsi tappamaan.

Jacques

Sijainti
Helsinki
^Melissa sanoi:
Älä käy kuitenkaan siellä itseäsi tappamaan.
jeh. Kunnon tarkkailu onkin tärkeää. Tänään tein vähän lyhyemmän etapin kun nukuin viime yön huonosti. Lisäksi kurkku on hiukan kipeä. Poljin 80km ja aikaa kului 4h. Syke oli alhainen (120 keskim) ja nopeus suht kova. Silti tuntui tukkoiselta. Olen nyt huhtaniemen leirintäalueella vetelissä n. 3km kemoran radalta.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Saavuin noin tunti sitten pyhännälle 75km kajaanista. Otin hotellihuoneen. Leirintäaluetta täällä ei ollut, toisin kuin kartta näytti. Matkaa tuli tänään 160km, eli tänään kulki ja betonit jaloista jäi veteliin. Myös kurkku oli vähän parempi aamulla. Eikä se matkan aikana pahentunut. Keskisyke oli 123 ja keskinopeus jopa 23km/h. Tämä osoittanee, että kunto on parantunut reissun aikana tosi rajusti

Jacques

Sijainti
Helsinki
Olga sanoi:
Ja huomenna Kajaaniin? :thumbup:
Jep täällähän minä. Huomenna ois tarkoitus ehkä vähän tutustua kajaanin isoon keskustaan.

Tän päiväisestä etapista ei sen kummempaa kerrottavaa. Tuo 75km tuntui tavattoman lyhyeltä eiliseen rupeamaan verrattuna. Sen verran kuitenkin, että tapasin yhellä taukopaikalla mukavan pyöräilijätytön, joka oli kokkolaan matkalla. Juttelin varmaan vartin, mutta siinä vaiheessa kun mun ois pitäny pyytää numeroa niin minä munaton urpo lähdin jatkamaan matkaa. :jaska: :frown: :mad: :mad:

Hurmurisija

Well-known member
Jacques sanoi:
Juttelin varmaan vartin, mutta siinä vaiheessa kun mun ois pitäny pyytää numeroa niin minä munaton urpo lähdin jatkamaan matkaa.
Häh! Mä olen tehnyt kärryyn kyltin, jossa on muutama fakta itsestäni ja helposti muistettava sähköpostiosoite. Ajelen sen kanssa. Yhteydenottoja on tullut ja muutenkin kyltistä käy heti selväksi, että seura saattaisi kelvata.

Olet selvästikin deittipyöräilijänä sangen kokematon. Suosittelen kokeilemaan. Huomattavasti helpompaa ja tuloksellisempaa kuin kännissä säätäminen tai muu sellainen typerä toiminta.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Hurmurisija sanoi:
Häh! Mä olen tehnyt kärryyn kyltin, jossa on muutama fakta itsestäni ja helposti muistettava sähköpostiosoite. Ajelen sen kanssa. Yhteydenottoja on tullut ja muutenkin kyltistä käy heti selväksi, että seura saattaisi kelvata.

Olet selvästikin deittipyöräilijänä sangen kokematon. Suosittelen kokeilemaan. Huomattavasti helpompaa ja tuloksellisempaa kuin kännissä säätäminen tai muu sellainen typerä toiminta.
:doubtful:

Hurmurisija

Well-known member
Jacques sanoi:
En ole sitä tyyppiä joka jaksaa notkua baareissa (lisäksi se on minusta aika epätoivoista), joten käytän suorempia lähestymistapoja. Usko pois, että pimppaa saa kun yksinkertaisesti ilmoittaa haluavansa pimppaa ja tekee sen kohteliaasti.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Hurmurisija sanoi:
En ole sitä tyyppiä joka jaksaa notkua baareissa (lisäksi se on minusta aika epätoivoista), joten käytän suorempia lähestymistapoja. Usko pois, että pimppaa saa kun yksinkertaisesti ilmoittaa haluavansa pimppaa ja tekee sen kohteliaasti.
Enpä minäkään noissa baareissa roiku, itseasiassa aika harvoin ylipäätänsä käyn baareissa. Mutta nyt tällä reissulla mä en oo todellakaan pillua hakemassa vaan mä oon pyöräilemässä helsingistä lappiin. :tongue:

Hurmurisija

Well-known member
Jacques sanoi:
Enpä minäkään noissa baareissa roiku, itseasiassa aika harvoin ylipäätänsä käyn baareissa. Mutta nyt tällä reissulla mä en oo todellakaan pillua hakemassa vaan mä oon pyöräilemässä helsingistä lappiin. :tongue:
En nyt niin ajatellutkaan, mutta mikäs sen mukavampaa kuin päättää päivä ilmaiseen majoitukseen ja tytön kainaloon kuin vahingossa... Ja ainahan se tyttö voi olla niin mukava, että tekee mieli tavata uudestaankin. :wink:

Kovaa ajoa vain ja tsemppiä!

Jacques

Sijainti
Helsinki
Hurmurisija sanoi:
En nyt niin ajatellutkaan, mutta mikäs sen mukavampaa kuin päättää päivä ilmaiseen majoitukseen ja tytön kainaloon kuin vahingossa... Ja ainahan se tyttö voi olla niin mukava, että tekee mieli tavata uudestaankin. :wink:
nose.. pitänee tulla takasin kokkolan kautta ja kiertää koko kaupungin joka kolkka. ;)

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Olipa tarkoitus huomisaamuna tulla ohittelemaan pyöräilijää ja vähän töötätä, mutta tulikin pikakomennus Ouluun ja täällä sitä nyt sitten ollaan. Vältyt siltä säikytykseltä. :)