Hernekeitto

Thunder

Vihan aiheuttaja
Otsikosta tuli mieleen, että vanhempi tytär lähtee tänään Barcelonaan ja nuorempi juhlistaa synttäreitään risteilyllä. Omalla kohdallani tämä tarkoittaa, että loppukuu syödään hernekeittoa.
Loppukuun ajan kivaa rätinää ja ikkuna auki 24 hoo.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kuis ton maksalaatikon kanssa? Ainakin koulun maksalaatikon löi kaupan eines 107-0. Koulussa haisi niin yrjölle koko koulu maksalootapäivänä.:yuck:
Tuosta tuli hienoja muistoja armeija-ajoilta. Koko helvetin varuskunta haisi oksennukselle maksalaatikkopäivinä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Täysin jonninjoutavaa, isot miehet! Hernekeittoa saa purkista ja se on täsmälleen ihan yhtä hyvää/huonoa kuin itse keitettykin. Minkäänlaista mystiikkaa ei liity tähän keitokseen. Yliarvostetuin itsekeitelty muona kautta aikojen. Purkkitehtailijat eivät tässä kalva ketään.
Nyt, keittoa lusikoineena, en voi sanoa olevani enempää eri mieltä kanssasi.
Jalostajan purkkiruoka on totaalisesti toisesta maailmasta kuin viimesen päälle hauduteltu savulihahernari.
Ei voi puhua samana vuonna.

Vei kielen ja kannatkin mennessään.
900 g lihaa ja 500 g herneitä oli just sopivan vahvuinen seos!

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Mä tein eilen ison kattilallisen hernesoppaa, 1kg herneitä ja jne. Oikaisin sen verran että ostin valmiiksi palvattua ylikypsää kylkeä sinne joukkoon, ajaa se asiansa. Lisäks jauhelihaa ja sattupa löytymään jääkaapista possun suikaleitakin joukkoon. Tietysti sipulia ja porkkanaa mukaan kans. Kyllä jää kaupan sopat kakkoseks.

Niin ja se hernesopan kuuluu vetäytyä yön yli jääkaapissa niin maku paranee.

Joskus olen liottanut herneitä noin 50c asteen lämmössä leivinuunissa yön yli ennen keittämistä, sekin toimii!

Kyllä on muuten ruottalaiset joskus keksineet hienon ruuan :ahem:

Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Pitäkää tunkkinne.
Sorry, olin kylillä ostamassa pullon viinaa. Siksi en ehtinyt kommentoimaan hernekeiton valmistustasi, mutta lienet siinä hyvin onnistunut, joten mielipiteeni hernekeiton liha-asiosta jäivät nähtävästi tarpeettomiksi.

Jaajuu, kiitos siitä hankintatojckissa olleesta viinapullotarjouksesta. Lokaationi on nyt sellainen, etten ole kohtuudella valmiudessa lähtemään moiselle hankintamatkalle. Ja muutenkin olisi se noloa ollut se, että tulee ovelle, soittaa ovikelloa sanoen: "Tänne sitä viinaa!"

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Täysin jonninjoutavaa, isot miehet! Hernekeittoa saa purkista ja se on täsmälleen ihan yhtä hyvää/huonoa kuin itse keitettykin. Minkäänlaista mystiikkaa ei liity tähän keitokseen. Yliarvostetuin itsekeitelty muona kautta aikojen. Purkkitehtailijat eivät tässä kalva ketään.
Täysin eri mieltä. Purkkihernari on kammottavaa. Ei siitä saa oikein edes pimppaamalla syötävää. Itsetehty on eri planeetalta.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
. Ja muutenkin olisi se noloa ollut se, että tulee ovelle, soittaa ovikelloa sanoen: "Tänne sitä viinaa!"
Mä itse näen tiettyjä humoristisia ulottuvuuksia, jos ovelle koputettaessa sielä olisi uppo-outo tai vain hämärästi tuttu mies kyselemässä viinaa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Herneet kiehuneet kohta tunnin.
Onko nyt ihan oikeasti niin, että nuo savuluut laitetaan kiehumaan tuonne herneliemen sekaan?
Luulis olevan melko sotkuista hommaa alkaa niitä poimimaan sieltä kypsän soseen joukosta ja riipimään hernekeittoisia lihoja irti luista tunnin-parin päästä?! :confused:
Juuripa hetki sitten luin tuon postauksen kaverille ääneen ja kehuimme sitä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Sorry, olin kylillä ostamassa pullon viinaa. Siksi en ehtinyt kommentoimaan hernekeiton valmistustasi, mutta lienet siinä hyvin onnistunut, joten mielipiteeni hernekeiton liha-asiosta jäivät nähtävästi tarpeettomiksi.

Jaajuu, kiitos siitä hankintatojckissa olleesta viinapullotarjouksesta. Lokaationi on nyt sellainen, etten ole kohtuudella valmiudessa lähtemään moiselle hankintamatkalle. Ja muutenkin olisi se noloa ollut se, että tulee ovelle, soittaa ovikelloa sanoen: "Tänne sitä viinaa!"
"Ei se mitään" - ja "ole hyvä"

Hyvää tosiaan tuli, pienen alkuhämmingin jälkeen (kiitos jps kommenteista)
Ja viinaputeli on tuolla vaatekaapissa todennäköisesti seuraavallakin kerralla kun mielesi tekee viinaa. Itse tulee käytettyä näitä tosikirkkaita kovin harvoin.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Itse tulkitsin tuon kommentin sarkastiseksi lausunnoksi.
Täysin mahdollista ja ehkä todennäköistäkin. Täällä on kuitenkin riittävästi sitä nettinilkkiurpoa, jonka mielestä ruoan laittaminen hyvin on hifistelyä ja homoille, että sitä vastaan pitää vaan taistella.

markoj

Custom User
Mielestäni ruoan laittaminen hyvin on hifistelyä ja homoille.

markoj

Custom User
Itsehän hifistelen ja homoilen silloin, kun on muitakin sitä sapuskaa syömässä. Pelkästään itelle ei vaan taho saada aikaseksi.

Törni

Well-known member
Hernarista saa loistavan gourmee-sapuskan alkupalan yksinkertaisilla konsteilla: Jätä liha pois hernekeitosta. Vedä keitto yleiskoneella tai sauvasekoittimella loppuveiheessa tasaiseksi. Lisää keittoon samppakaljaa tai kuoharia. Pistä lautaselle hernarin päälle lusikallinen smetanaa :thumbup: