Il Tempo Gigante
Darth Father
Haa
Tulipa mieleen pollailla hiihtämiskisojen lähtövaihtoehtoja.
Mikä on mieleisesi lähteminen henkilökohtaiseen hiihtokilpailuun?
1) Yhteislähtö
2) Väliaikalähtö
3) Joku muu, mikä?
4) En tiedä.
5) En vastaa.
6) Häh?
Peesaan ja ohitan lopussa. Eli väliaikalähtöä kannatan.Väliaikalähtö.
Ei jaksa noita peesailuja ja lopulta Northug voittaa.
Yhteislähtö nyt ei ole kisailua nähnytkään. Sehän muistuttaa laturetkeä.Yhteislähtö on ainoa oikea kisailumuoto. Väliaikalähdöt muistuttavat enemmän aika-ajoa.
Minun mielestä se on kisailua, kun kaikki lähtevät samaan aikaan liikkeelle ja voittaja on se, joka tulee ensimmäisenä maaliin.Yhteislähtö nyt ei ole kisailua nähnytkään. Sehän muistuttaa laturetkeä.
Sitä mukaa ladulle, kun saavat veritankkauksen valmiiksi.3) Joku muu, mikä?
Peesaan tätä.Väliaikalähtö.
Ei jaksa noita peesailuja ja lopulta Northug voittaa.
Olisihan se kisailua, jos hiihtäisivät tosissaan alusta saakka. Tämä toteutuu ampumahiihdossa, jossa ei voi passailla, mutta sielällä tahtoo mennä peesailuksi.Minun mielestä se on kisailua, kun kaikki lähtevät samaan aikaan liikkeelle ja voittaja on se, joka tulee ensimmäisenä maaliin.
Northugin voittamista ei väliaikalähdöt poista. Saattaa ehkä hieman vähentää, mutta nähtiinhän se viime kaudella, että osaa se norjalainen noissakin hiihtää.
Onhan se joo, mutta kelloa vastaan. Minua kiinnostaa enemmän "mies miestä vastaan" -tyylinen kisailu.Olisihan se kisailua, jos hiihtäisivät tosissaan alusta saakka.
Mutta toisaalta se kuuluu mielestäni lajiin. Onhan sama tilanne varsin monessa urheilulajissa.Väliaikalähdöissä on vielä sekin ongelma, että kaikille ei voida taata tasapuolisia olosuhteita.
Välikirejä jos olisi riittävän tiheään tahtiin, niin ehkä tämäkin ongelma ratkeaisi? Nähtäisiin enemmän irtiottoja, jolloin yhteislähtöhiihdosta tulisi enemmän maantiepyöräilyn luonteinen.Olisihan se kisailua, jos hiihtäisivät tosissaan alusta saakka.
Tai mäkihypyssäMutta toisaalta se kuuluu mielestäni lajiin. Onhan sama tilanne varsin monessa urheilulajissa.
Esim. nyt vaikka alppihiihdossa.
Yhteislähdössä sama ongelma, sillä vetäjä avaa latua ja vielä halkoo ilmaa. Siinä mielessä väliaikalähtö on tasapuolisempi.Onhan se joo, mutta kelloa vastaan. Minua kiinnostaa enemmän "mies miestä vastaan" -tyylinen kisailu.
Väliaikalähdöissä on vielä sekin ongelma, että kaikille ei voida taata tasapuolisia olosuhteita.