Hiljattain hiljaisemmille maille siirtyneet

WebSlave

Trackman
TTAM, RIP. Ei toki yllättänyt, mutta melkoinen median edelläkävijä oli Suomessa aikoinaan.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Oli Mikkosen sairastumista edeltävästä meiningistä mitä mieltä tahansa, rohkea kaveri silloin 70-luvulla aloitellessaan. Veti stetsoni päässä Amerikan tyylistä talk show'ta siihen maailmanaikaan kun 99% kulttuurin ja viihteen vaikuttajista oli taistolaisia.

Örfil

Guest
TTAM oli kieltämättä tunteita herättävä persoona. Hyvin itsevarman oloinen. Takuuulla pienemmällä egolla ja huonommalla itsetunnolla varustettu kansalainen tunsi kiusaannusta hänen läsnäollessaan.

En tiedä, ehkä Albert voisi kertoa livetapaamisestaan ko. ihmisen kanssa vähän lisää?

Etenkin kun Mikkonen ei ollut taistolainen aikanaan, niin siitä juontuu pieni extralisä "tiedostavan toimittajakunnan" poliittista fatwaa vielä päälle. Olihan mies kaiken kukkuraksi aktiivinen reserviläinen, joka siihen aikaan oli täysi perisynti niissä piireissä.

Kun riisuu sitten pois nämä mielestään ja miettii uudestaan, niin ei mies mikään ansioton kynänpyörittäjä alallaan ollut. Se oli sitä aikaa ja TTAM:in tyyli oli silloin jotain uutta.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Kun riisuu sitten pois nämä mielestään ja miettii uudestaan, niin ei mies mikään ansioton kynänpyörittäjä alallaan ollut. Se oli sitä aikaa ja TTAM:in tyyli oli silloin jotain uutta.
En olekaan hänen ansioitaan dissannut vaan ettei tyyli napannut. Ei nappaa Harkki, Stiller, Veitola, Enbuske,...

Örfil

Guest
Ymmärrän.

Pääkopan uumenista löytyy joitain muistikuvia, kun perheen kesken katsomme telkkaria -70 luvulla ja äitini päivittelee Mikkosen esiintymistä suunnilleen tyyliin että "onpa se nyt leuhka" tms.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
TTAM oli kieltämättä tunteita herättävä persoona. Hyvin itsevarman oloinen. Takuuulla pienemmällä egolla ja huonommalla itsetunnolla varustettu kansalainen tunsi kiusaannusta hänen läsnäollessaan.

En tiedä, ehkä Albert voisi kertoa livetapaamisestaan ko. ihmisen kanssa vähän lisää?

Etenkin kun Mikkonen ei ollut taistolainen aikanaan, niin siitä juontuu pieni extralisä "tiedostavan toimittajakunnan" poliittista fatwaa vielä päälle. Olihan mies kaiken kukkuraksi aktiivinen reserviläinen, joka siihen aikaan oli täysi perisynti niissä piireissä.

Kepeät mullat joo.

Tuosta Reserviläisyydesta muistinkin yhden jutun kerran kuulleeni. Yllätyin, että siitä löytyi jopa netistä matskua :eek:

HS 19.12.2008

Timo T.A. Mikkonen ilmestyi sotaharjoitukseen vaatimaan herroittelua.

Toimittaja, valtiotieteen maisteri ja reservin majuri Timo T.A. Mikkonen ilmestyi alkuviikosta yllättäen puolustusvoimien Koski 08 -sotaharjoitukseen.

Iltalehden mukaan maastopuvussa ja majurin arvomerkeissä sotaharjoituksen tiedotuskeskukseen kävellyt Mikkonen ei pitänyt paikalla olleen kersantin tavasta tervehtiä, vaan vaati sotilaallisempaa ilmoitusta.

"Me emme ole tehneet sinunkauppoja. Teille minä olen herra majuri", Mikkonen ärähti.

Erikoiseksi asian tekee se, että puolustusvoimilla ja Mikkosella on asiasta hyvin erilaiset käsitykset. Mikkonen itse sanoo, että hän tuli paikan päälle kutsuttuna.

"Minä olin siellä asianomaisissa tehtävissä. Mitä sitten? Ketä tämä vaivaa?" hän kysyy Iltalehdessä.

Majuri Sami Aarniolla puolustusvoimista on toisenlainen versio.

"No tuota, hän otti itse yhteyttä jo puoli vuotta aikaisemmin, mutta mitään varsinaista kutsua ei esitetty. Emme toki alkaneet estellä hänen tuloaan."

Kaiken lisäksi kaverihan taitaa olla jo 61 v., eli kuulunee tätä nykyä nostoväkeen... :oops:

Örfil

Guest
Ko. episodi on kyllä lähtemättömästi jäänyt mieleen. Kuvaa hyvin kuinka innokas reserviläinen Mikkonen oli.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
No enpä tiedä avaanko sitä sen enempää mutta sanotaan niin, että erittäin kovalla itsetunnolla mies porskutti eteenpäin, leuhkaksi mainitsijoitakin ymmärrän hyvin. Myös mustaa tuntui mies puhuvan valkoiseksi mikäli se hänen omaan agendaansa istui. Hyvin omalaatuinen persoona.

Viimeksi muokattu:

burb

.
Ai jutteli Michael Jacksonista vai?

Vitsi oli oma keksimä ja mennee heittämällä Vuoden Kommentti 2017 -toikkiin.