Homeinen neuvostokuutio ylihintaan

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Fagis joutuu muuttamaan, koska viikonloppuna hänen asuntonsa koki vakavia haju- ja peruuttamattomia esteettisiä vaurioita.

Tolerantti

Well-known member
Ja hienosti on stailattu ja kuvat otettu. Normaaliin elämään liittyvä tavara- , vaate- yms. sälpä lie kärrätty pihalle konttiin kuvausten ajaksi?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ja hienosti on stailattu ja kuvat otettu. Normaaliin elämään liittyvä tavara- , vaate- yms. sälpä lie kärrätty pihalle konttiin kuvausten ajaksi?
Ainoa stailaus on vaimon ostama kukkakimppu eteisen pöydän päällä. Mitään muuta asuntoon ei ole kuvauksia varten tuotu. Olohuoneen himpun väsähtäneet matot kannettiin varastoon ja siellä ne on edelleenkin.

Siivottu toki on huolellisesti ja laitettu kalsarit, sukat, akuankat, kimblet, Legot, ynnä muu sälä lattioilta ja pöydiltä komeroihin ja vaatehuoneisiin.
Kaoottisehkosta autotallista tuli myös roudattua peräkärryllinen tai kaksi kaiken maailman rojua toiseen autotalliin ja järjesteltyä paikat ja hyllyt särmään.

Mulla on suhteellisen pedantti vaimo, joten nää siisteysasiat on kohtuullisella mallilla arjessakin, toki tuollaista kuvien mukaista ylisiisteyttä ei ole koskaan.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Markkinatilanne lähestyy sitä sweet pointia, jossa liikenevä kannattaa sijoittaa pitkällä tähtäimellä asuntoihin.

Tapahtuuko se jo tänä vuonna vai 2 seuraavan vuoden aikana jossain kohdassa, jää myöhemmin nähtäväksi.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
1996-2004 kaksikymppisesi arvo asuntoon sijoitettuna olisi tuplaantunut! Kahdeksassa vuodessa.
Vuokratuotot vielä siihen päälle. Mieti!!!

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Olin tänään vaativa asiakas kiinteistövälitysyritystä kohtaan.

Vaimo on laittanut viikolla 2 kertaa yhdestä ja samasta omakotitalosta yhteydenottopyynnön kiinteistönvälittäjälle. Ekan esittelypyynnön jälkeen ei reaktiota, eikä liioin toisenkaan.

No. Tänään töihin lähtiessään ihmetteli ammatinharjoittajan välinpitämättömyyttä ääneen minulle. Johon sanoin, että järjestyy.

Laitoin kyseisen firman toimitusjohtajalle tänään klo 13:11 viestin, jossa kerroin lyhyesti mitä on tapahtunut ja mitä ei ole tapahtunut. Lisäksi tiedustelin, että onkohan yrityksessänne tällainen toimintatapa vai onko tässä kyseisessä tapauksessa nyt työntekijän oma tapa toimia.
Mainitsin loppukaneettina, että menen itse kysymään ko. talon kotiväeltä näyttömahdollisuutta suoraan, kun se ei yrityksenne palveluihin vaikuta kuuluvan.

13:45 rupattelin talon omistajien kanssa ja kyselin, että mahtaako talosta olla jo kaupat sovittu, kun välittäjänne ei vastaa ostajaehdokkaiden esittelypyyntöihin, joita on tuossa viikolla jo pariinkin otteeseen pyydetty.

13:50 lähetin toimitusjohtajalle viestiä, että kävin jo juttelemassa talon väen kanssa, ja olisivat halukkaita kyllä esittelemään taloansa. Että ei ole myyjäpäästä nyt kiinni tämä.

13:55 välittäjä yritti soittaa vaimolleni, joka kuitenkin on töissä, eikä vastaile siviilipuheluihin siellä.

14:05 vaimoni vastasi välittäjälle tekstarilla, että on töissä, mutta että yks Pöhkö on tavoitettavissa.

14:10 välittäjä soittaa minulle ärtyneenä (!?!), ja väittää että olen yrittänyt tavoitella häntä. Oikaisin, että en ole, mutta vaimo on kyllä, useampaakin otteeseen viikolla.

Välittäjä selittää, että tekee ympäripyöreitä vuorokausia autosta käsin, eikä ehdi vastailemaan sähköposteihin kuin yöllä.

Minä siihen loin aatoksen, että turha sinun on minulle työskentelyaikojasi ja niiden suorituspaikkoja selvittää, minä en voi niihin vaikuttaa mitenkään, mutta se mihin vaimoni on yrittänyt vaikuttaa, on se että pääsisimme tutustumaan teillä välitettävänä olevaan kiinteistöön. Että käyköhän se päinsä vaiko eikö käy?

Esittely on nyt sovittu.

Järjestyi siis tämäkin, kuten lupasin.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Laitoin vielä lopuksi toimarille viestin, jonka sisältö on seuraava:

Kun sivuutetaan omistajanäkökulma,
palvelubisneksessä on suotavaa pitää kirkkaana mielessä,
että yrityksellä on tasan kaksi tehtävää:

1) Hankkia asiakkaita ja 2) pitää niistä huolta.

Kohta 2 pääsi nyt onnahtamaan.

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Ähähä. Autosta käsin. Ähähähä. Onnetonnntaaaaaaahhh. Helvettiäkö se siellä? Menis tomistolle. Tai edes johonkin kioskille.
Tahdotko kertoa välitysfirman nimen? Tai vaikkapa logon värin?

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Juuri hankituksi tulleen asumuksen välittäjänä toimi myös melkoinen seppä.
Puhui _ihan_ taukoamatta joka helvetin näytöllä ja puhui jatkuvasti itsestään, vieläpä kolmannessa persoonassa. Myös muut väittämänsä kohteet olivat tärkeä asia tuoda ilmi ja työhistoriansa muutenkin. Onnistuipa tuo myös ennen hintaneuvotteluiden alkamista sivulauseessa tinkimään välittämänsä kohteen hinnasta 9000€ pois.
Jadajadaplaaplaaplaa rändädändä dindididiii ja sitten yks kaks se ojentaa asiakkaale lapaa, että näyttö on päättynyt, kiitos käynnistä. Siitä sitten vähin äänin vaan pihan puolelle miettimään onko olemassa jotain keinoa miten tästä saisi tarjouksen jätettyä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Ähähä. Autosta käsin. Ähähähä. Onnetonnntaaaaaaahhh. Helvettiäkö se siellä? Menis tomistolle. Tai edes johonkin kioskille.
Tahdotko kertoa välitysfirman nimen? Tai vaikkapa logon värin?
Tottakai tahdon! Kuuluu palveluun.

www.huoneistoketju.fi

Edit: jäi sanomatta, että tämä välittäjä selittää hermostuneen agressiivisesti myös sen, että "talon myyjäkin kyllä tietää, että minut saa puhelimella parhaiten kiinni!"
Siihenpä tuumailin, että vaimonipa ei tainnut tuota tietää, kun ette hälle ole kertoneet.

Viimeksi muokattu: