Homeinen neuvostokuutio ylihintaan

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Jälkeen päin voi ja on helppo viisastella, mutta jos joku haluaa esimerkiksi lyödä kanssani vetoa nyt siitä pohjaako asuntomarkkina seuraavan 3 vuoden kuluessa vai vasta sen jälkeen, olen valmis olemaan ensimmäisen vaihtoehdon kannalla. Toisen vaihtoehdon toteutumistodennäköisyys kun on omasta mielestäni pienempi.

Asuntomarkkinan voidaan todeta pohjanneen kun se ei pohjaamisen jälkeen seuraavaan vuoteen enää käy enää edellisiä pohjia alempana.
Tilastokeskus piirtää asiasta käppyrää, joten pohjan ajankohta on helppo todentaa myöhemmin

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
131, 238.

Tampere yllättävän alhaalla.
Kummastuttaa nuo kärjen ahvenanmaalaiset pikkukylät (ja isojen kaupunkien huonot sijoitukset) kriteerien koostuessa "kulkuyhteyksistä, työmahdollisuuksista ja koulutustarjonnasta". Kait Jomalassa ja Lemlandissa on täystyöllisyys, yliopistot, lentokentät ja metroverkostot.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Kummastuttaa nuo kärjen ahvenanmaalaiset pikkukylät (ja isojen kaupunkien huonot sijoitukset) kriteerien koostuessa "kulkuyhteyksistä, työmahdollisuuksista ja koulutustarjonnasta". Kait Jomalassa ja Lemlandissa on täystyöllisyys, yliopistot, lentokentät ja metroverkostot.
Tuossa listauksessa on aika paljon ongelmia, ja ainakin suuret kaupungit kärsivät tietyistä jutuista. Esimerkiksi opiskelijan muuttaessa kaupunkiin tämä on pienituloinen ja kouluttamaton, mutta jos sama opiskelija valmistuttuaan muuttaa pois, niin kaupungista lähteekin nuori, korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen henkilö. Pienissä kunnissa tietysti on satunnaisvaihteluakin suuria enemmän, mikä selittää noita pikkukuntia listan kärjessä.

Edson

Well-known member
Jälkeen päin voi ja on helppo viisastella, mutta jos joku haluaa esimerkiksi lyödä kanssani vetoa nyt siitä pohjaako asuntomarkkina seuraavan 3 vuoden kuluessa vai vasta sen jälkeen, olen valmis olemaan ensimmäisen vaihtoehdon kannalla. Toisen vaihtoehdon toteutumistodennäköisyys kun on omasta mielestäni pienempi.

Asuntomarkkinan voidaan todeta pohjanneen kun se ei pohjaamisen jälkeen seuraavaan vuoteen enää käy enää edellisiä pohjia alempana.
Tilastokeskus piirtää asiasta käppyrää, joten pohjan ajankohta on helppo todentaa myöhemmin
Vaikka vedonlyöntiä en harrastakaan niin oma veikkaukseni olisi jälkimmäinen. Siinä rytäkässä kun korot alkavat paukkua ylöspäin nähdään melkoisia muutoksia hintatasoon.

jjv

Arschloch
Kerran vuodessa kun käy, niin omakoti tuntuu taas todella hienolta ja ihanalta paikalta pitkälle ensi vuoteen. :D
Sama se oli kun lapsuudessain kesälomareissulla asuttiin kuukausi pienessä ja vanhassa asuntoautossa. Kivaahan se oli, mut eipä kotiin palattua jääny kaipaamaan satojen metrien kävelymatkaa vessaan ja suihkuun ja ulkona keinuvan muovipöydän äärellä ruokailua.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Sama se oli kun lapsuudessain kesälomareissulla asuttiin kuukausi pienessä ja vanhassa asuntoautossa. Kivaahan se oli, mut eipä kotiin palattua jääny kaipaamaan satojen metrien kävelymatkaa vessaan ja suihkuun ja ulkona keinuvan muovipöydän äärellä ruokailua.
Ja Virroillahan on ihan mukava pieni leirintäalue, jossa voi leirintämökissä majoittua muutaman yön. Ajelee siitä sitten vaikka Ähtäriin ja Tuuriin kersojen kanssa käymään. Ja tietysti Löytötexiin Virtain keskustaan :D

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Kiinteistönvälitysrintamalla alkoi tapahtua yht'äkkiä.

Eilen tuli tarjous loma-asunnosta, johon paiskasinkin heti vastatarjouksen. Huomenna ratkeaa.
Huomenna tulee tarjous myös asunnostamme.

Vielä kun joku hogaa ostaa tuon edullisen mökkitontin kuleksimasta,
niin alkaa homma kölökkästä isosti.

http://www.etuovi.com/myytavat-tontit/tulokset?haku=M167039675

Niin, minä kun en ole ahne, niin kuin ne muut tuossa listassa ovat. :rolleyes:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
"Voittaja" on löytynyt.

Viikon sisällä täytyy jättää omakotitaloista tarjouksia, että ehditään muuttaa uusien alta pois.
Pirkanmaalla on tasan 3 taloa, jotka kiinnostaa. Joku niistä lienee tuleva kotimme.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Päätin kloussata kaupan itse, kun välittäjä vaikutti lähinnä seuraavan tilannetta, eikä toimivan myyjän etujen edistämiseksi.

Otin siis luurin käteen, soitin ostajalle ja nostin heidän tarjoustaan 10 000 euroa yhden puhelun aikana, jotta sain homman maaliin. Pitäiskö toi erotus vähentää välittäjän palkkiosta kun asiakas puhui ihan itse kaupan maaliin suoraan ostajan kanssa? Palkkio kymppitonnista on kuitenkin 330 euroa.

Itse olen sitä mieltä, että pitäisi.

Örfil

Guest
No niin, onnea projektin tuon vaiheen onnistumisesta.

Katselin muuten piruuttani tuon tontin ja meinattiin jo innostua. Paikka olisi mitä mainioin sijainniltaan, hinta ok, mutta tuo kun ei SunSeekerillä pääse rantaan oli se pieni miinus, joka ratkaisi asian ;)

Vaimo on mökkiä haaveillut vuosikaudet ja mökin pitää olla kuulemma omalla rannalla. Siitä ei vaimon mukaan edes neuvotella tässä perheessä, joten olen siis hiljaa :eek: