Homeinen neuvostokuutio ylihintaan

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tuossa Puolipöhkön jutussa on järjenhiven mukana. Siksi kannattaa lukea tarkkaan tuloslaskelmat ja taseet, sekä selvittää tehdyt ja tulevat korjaukset. Tietenkin kannattaa katsella miltä noin yleisesti ottaen taloyhtiön huolto ja hoito näyttää hoidetun.

jjv

Arschloch
Nuo esimerkkisi ovat juurikin pientaloyhtiöistä, jossa yleisesti hoidellaan esim. lumityöt ja nurmikonleikkuut ym huollot itse siten, ettei huoltoyhtiöltä ole hankittu palveluksia lain.
Näin laiskan miehen ominaisuudessa, ihmettelen, ettei niinkin oleellista asiaa ole tuollaisissa ilmoituksissa mainittu, kuin mahdollinen huoltoyhtiön osuus ulkoaluetöistä. Kun joissakin taloyhtiöissä huoltofirma hoitaa kaikki takapihoja ja kukkaistutuksia myöden. Useimmiten huoltofirma hoitaa yleiset alueet ja jokainen oman plänttinsä, mutta joissakin yleisten alueidenkin nurmikonleikkuut ja kolaukset hoidetaan vuorotellen. Vaikuttaisi aika oleellisesti omaan ostopäätökseeni.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
No niin no..:eek: *koettaa seivata* lähinnä etsin kohteita, jotka olisivat myös itse seinien halvan hinnan lisäksi halpoja asua:eek:
Kunnon moderaattoriasenne, viinaan pitää jäädä mahdollisimman paljon rahaa, ei väliä missä on.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Hormeja riittää, mutta ton kuvan mukaan ainoa puilla lämmitettävä uuni on saunankiuas?
Näin on. Nyt ei ainakaan ole ollut hinkua puulämmitykseen (puukiukaan vieressä myös sähkökiuas). Kait sitä jonkin sortin takan hommaa kunhan sitten ja jepa jepa.

Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Mikäs vika tossa on? Pahuksen vaikea noiden valokuvien perusteella päätellä mitään rakentamisen laadusta.
Ei nyt siis laatua, vaan se että miten ja minkälaisilla materiaaleilla. Siis tuollaiseen Alvar Aallon suunnittelemaan funkkiskuutioon vedetään halvimmat mahdolliset kylppäri ja keittiökamat jostain pakettiomakotitalosta.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Ei nyt siis laatua, vaan se että miten ja minkälaisilla materiaaleilla. Siis tuollaiseen Alvar Aallon suunnittelemaan funkkiskuutioon vedetään halvimmat mahdolliset kylppäri ja keittiökamat jostain pakettiomakotitalosta.
No NIIN. Eniten tossa ärsyttää, että koko kämpässä on tasan kahta eri väriä. Toi vois olla ihan kiva jonakin toimistohuoneistona, muttei toi oikein asunnolta näytä. Liian kliininen, laitosmainen, keittiönurkkauskin kuin laboratoriosta.

Aika söpö toi sisäpiha.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Mulle otti heti silmään tuo 94,5 neliön KOLMIO. Aika vitun isot huoneet tuollaisessa, voisiko joku fiksumpi tilaratkaisu olla mahdollinen?

jjv

Arschloch
Mulle otti heti silmään tuo 94,5 neliön KOLMIO. Aika vitun isot huoneet tuollaisessa, voisiko joku fiksumpi tilaratkaisu olla mahdollinen?
No joo, jos tuo olisi sellainen perinteinen työläisperheen neuvostokuutio niin varmasti kannattaisi yksi makuuhuone lisätä niin menis kätevämmin isomman perheen kodiksi. Toi nyt kuitenkin on arvoasunto ja ne joilla tollaseen on varaa, ostavat varmaan suuremman kämpän, jos enemmän huoneita tarvitsevat.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mää kun ensimmäistä asuntoa olin ostelemassa, niin silmään osui ilmoitus, jossa myytiin 2h + kk, 74 neliötä. Oli vissiin varsin tilavat olo- ja makuuhuoneet. En käyny katsomassa.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Mää kun ensimmäistä asuntoa olin ostelemassa, niin silmään osui ilmoitus, jossa myytiin 2h + kk, 74 neliötä. Oli vissiin varsin tilavat olo- ja makuuhuoneet. En käyny katsomassa.
En kävis minäkään. Nykyinen kämppä on kolmio, 75 neliötä. Olis kohta ehkä aika kattella isompaa, kun näyttää siltä, että pian täältä käsin tekee 2 ihmistä töitä.

Lisäneliöitä ei oikeestaan edes tarvis, mutta kun jo nyt toinen makuuhuone on sen kokoinen, että siitä saa tehtyä helposti työ&vierashuoneen, että pommisuojan.

En kyllä tykkää muutenkaan tästä nykyrakentamisesta, kun joka paikka jätetään niin helvetin avaraksi. Miettikää nyt, kaksikerroksinen omakotitalo jossa on parvi. Ja joku vitun 15 metriä korkee olohuone. Kattele siinä sitten telkkaria, on kuin jossain teollisuushallissa olisi.

oldez

Well-known member
Vitun isot huoneet ja vitun pieni kylppäri.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Vitun isot huoneet ja vitun pieni kylppäri.
En jaksanu edes niin pitkälle katella, että onko tossa sauna? Jos on niin siihenkin on varmaan hukattu huimat 3 neliötä.

Saa sitten rouva olkkarin lattialle sellasen ihan VITUN ison nukkamaton.

jjv

Arschloch
kaksikerroksinen omakotitalo jossa on parvi. Ja joku vitun 15 metriä korkee olohuone. Kattele siinä sitten telkkaria, on kuin jossain teollisuushallissa olisi.
Tuollaisessa olen itsekin kerran käynyt ja se olohuoneen korkea seinä oli lähes kokonaan lasia. Tuli mieleen, että kyllä siinäkin ihan turhia kuutioita lämmitettiin eikä mitenkään kodikkaan tuntuista. Siinä saa olla seinät täynnä ryijyjä, ettei kaikuisi kuin kanjonissa.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Tuollaisessa olen itsekin kerran käynyt ja se olohuoneen korkea seinä oli lähes kokonaan lasia. Tuli mieleen, että kyllä siinäkin ihan turhia kuutioita lämmitettiin eikä mitenkään kodikkaan tuntuista. Siinä saa olla seinät täynnä ryijyjä, ettei kaikuisi kuin kanjonissa.
Samaa mieltä. Muutenkin nykyään koitetaan rakentaa kaikista vähänkin kalliimmista kämpistä jotain messutaloja. Sitten sinne kämppään valitaan jonkun vitun Innon suosittelemat huonekalut kun niillä omistajilla tuntuu olevan suunnilleen yhtä paljon persoonallisuutta kuin niillä Ikean koristetauluilla, mitä niitten seinillä roikkuu.

Ja muutenkin: koristetaulut? Mitä vittua!? Kuka sellasia ostaa? Onko jollain tosiaan niin vähän omia mielenkiinnon kohteita, että ei keksi minkäänlaista koristetta kotinsa seinälle, joka kertoisi omistajasta jotain?

Sitten on sellaislla ihmisillä jotain Elvis-tauluja seinällä, jotka ei ole tyypistä koskaan kuullutkaan kuin nimen ja sitten Cartmanin laulamassa In the Ghettoa.

Saatana.