Homeinen neuvostokuutio ylihintaan

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tuollaisessa olen itsekin kerran käynyt ja se olohuoneen korkea seinä oli lähes kokonaan lasia. Tuli mieleen, että kyllä siinäkin ihan turhia kuutioita lämmitettiin eikä mitenkään kodikkaan tuntuista. Siinä saa olla seinät täynnä ryijyjä, ettei kaikuisi kuin kanjonissa.
Mun tuttavilla on 70-luvun alussa rakennettu L-kirjaimen mallinen rivitalokämppä. Kaikissa huoneissa, joissa on ikkuna ällän sisäkulman puolella, on ikkunat lattiasta kattoon. Saattaapi haukata vähän lämpösähköä kylminä talvina?

Powered by BMW

Well-known member
Pyryd tuntuu missanneen Canukin pointin. Tässä on kyse ihan perinteisestä "tyhmyydestä sakotetaan" -ilmiöstä, jota kommentoitiin.

Tyhmyys esimerkkitapauksessa ilmenee Helsingissä asumisena ja sakon joutuu maksamaan asumiskulujen muodossa.

Tässä on sitten tietysti tyhmälle sellainen lisärangaistus, että joutuu asumaan Helsingissä.
Itse asiassa nämä kuplahinnat voi olla hyvinkin edullinen asumismuoto. Esim. Wallin osti turun keskustasta kämpän hallinnoimaltaan säätiöltä 200k ja myi samaiselle säätiölle 9v myöhemmin lähes 200k voitolla. Kuplahinnat kasvoi, mutta asuminen tuli edulliseksi. Samoin on käynyt monelle töölöläisrouvalle:)

Ihmeteltävää riittää paljonkin näissä hinnoissa. Käytät kämppää 10v, kulutat kodinkoneet loppuun, hinkkaat parketin naarmuille jne ja sitten myydessä palkitaan kymmenien tuhansien arvonnousulla (yli inflaation). Seuraavalla kaikki remontit edessä. Ja tämä hulluus ei lopu niin kauan kun asunnoista on pula.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Itse asiassa nämä kuplahinnat voi olla hyvinkin edullinen asumismuoto. Esim. Wallin osti turun keskustasta kämpän hallinnoimaltaan säätiöltä 200k ja myi samaiselle säätiölle 9v myöhemmin lähes 200k voitolla. Kuplahinnat kasvoi, mutta asuminen tuli edulliseksi. Samoin on käynyt monelle töölöläisrouvalle:)

Ihmeteltävää riittää paljonkin näissä hinnoissa. Käytät kämppää 10v, kulutat kodinkoneet loppuun, hinkkaat parketin naarmuille jne ja sitten myydessä palkitaan kymmenien tuhansien arvonnousulla (yli inflaation). Seuraavalla kaikki remontit edessä. Ja tämä hulluus ei lopu niin kauan kun asunnoista on pula.
Aivan totta. Kaikkein hulluintahan tuossa on tosin se, että asunnoista ei edes oikeasti ole pula. Ainoastaan oikeassa sijainnissa olevista asunnoista. Se on yksi kivenheitto väärään suuntaan ja identtinen asunto muuttuu unelmakämpästä ei-halutuksi kiinteistöksi.

Tässä on kasvanut kyllä ajatus siitä, että niin omistuskämpässä kuin vuokralla asumisessa on tosiaan puolensa. Ainakin yksi puoli vuokrakämpässä on se, että virhevalinnasta pääseen eroon.

Toisaalta, eipä tuota puolta ole tullut hyödynnettyä...

T: Nim. kohta 12 v ja kaksi eri kämppää

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Aivan totta. Kaikkein hulluintahan tuossa on tosin se, että asunnoista ei edes oikeasti ole pula. Ainoastaan oikeassa sijainnissa olevista asunnoista. Se on yksi kivenheitto väärään suuntaan ja identtinen asunto muuttuu unelmakämpästä ei-halutuksi kiinteistöksi.

Tässä on kasvanut kyllä ajatus siitä, että niin omistuskämpässä kuin vuokralla asumisessa on tosiaan puolensa. Ainakin yksi puoli vuokrakämpässä on se, että virhevalinnasta pääseen eroon.

Toisaalta, eipä tuota puolta ole tullut hyödynnettyä...

T: Nim. kohta 12 v ja kaksi eri kämppää
Minä olen samaan aikaan asunut kolmessa omistusmuotoisessa asunnossa. Kaksi ok-taloa ja yksi rivari. Kummastakin aiemmasta jäi myyntivoitot, kiitos kuplahintojen.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Minä olen samaan aikaan asunut kolmessa omistusmuotoisessa asunnossa. Kaksi ok-taloa ja yksi rivari. Kummastakin aiemmasta jäi myyntivoitot, kiitos kuplahintojen.
No, eipä mulla kyllä oikeen olisi ollut mahdollista omaa ostaakaan...

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Selvisipä tuossa eilen sellainenkin seikka, että taannoin hankkimamme omakotitontti on tulevan kotikaupunkimme kaupunginjohtajan kodin rajanaapuri.

Tiedä sitten pitääkö tässä varautua terroriuhan lisääntyneeseen riskiin varustamalla rakennettavaa taloa turvalaittein, kuten esimerkiksi kookkaalla punaisella paniikkinappulalla ja/tai monitorilla!

jjv

Arschloch
Tiedä sitten pitääkö tässä varautua terroriuhan lisääntyneeseen riskiin varustamalla rakennettavaa taloa turvalaittein, kuten esimerkiksi kookkaalla punaisella paniikkinappulalla ja/tai monitorilla!
Pitää varautua siihen, että mikäli syntyy riitaa naapurin kanssa, tulet häviämään. ;)

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Saako mainostaa oman firman tuotteita?

Olisi meinaan tarjolla todellinen tee-se-itse-miehen unelma! Näitä ei ihan joka pojalle suodakaan. Suoraan 1890-luvulta tehoneliöitä modernissa ympäristössä. Aikoinaan hyvin suunniteltu, nyt vaatii pientä laittoa. Kaupan päälle vesijohdon pitkäaikaisen vuotamisen seurauksena syntynyt laaja vesivahinko. Eikä tässä vielä kaikki; asemakaavan kaavamääräykset, sekä museoviranomainen vaativat ensi (ja viime)sijaisesti rakennusta ja ympäristöä kunnoittavaa peruskorjausta. Tästä todellinen mahdollisuuksien koti, jossa riidat eri viranomaisten kanssa ovat sataprosenttisen taattuja!

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Saako mainostaa oman firman tuotteita?

Olisi meinaan tarjolla todellinen tee-se-itse-miehen unelma! Näitä ei ihan joka pojalle suodakaan. Suoraan 1890-luvulta tehoneliöitä modernissa ympäristössä. Aikoinaan hyvin suunniteltu, nyt vaatii pientä laittoa. Kaupan päälle vesijohdon pitkäaikaisen vuotamisen seurauksena syntynyt laaja vesivahinko. Eikä tässä vielä kaikki; asemakaavan kaavamääräykset, sekä museoviranomainen vaativat ensi (ja viime)sijaisesti rakennusta ja ympäristöä kunnoittavaa peruskorjausta. Tästä todellinen mahdollisuuksien koti, jossa riidat eri viranomaisten kanssa ovat sataprosenttisen taattuja!
Kaiken kattava vakuutus päälle, remonttihommissa väärä kipinä oikeaan paikkaan - ja humps! Kaikki riitamahdollisuudet eri viranomaisten kanssa on sovittu palokunnan viimeistelemänä.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Asuukohan erään hahmokkeen exä tuolla?
En tiedä, mutta asuntojen pyyntihinnat ovat tietyissä kaupungeissa ja tietyillä alueilla aivan käsittämättömät.

Onneksi olen syntynyt tänne pienen kalastajakylän laitamille ja jopa tykkään asua täällä. Ainakin tällä hetkellä.

Tuon veli kouvon linkkaaman tamperelaisen rivitalopäätypöksän hinnalla täältä saa vähintään kaksi puolitoistakerroksista ns. rintamamiestaloa, tjsp.

Uskoisin, että vielä kohtuu kuntoisiakin.

Tässä yksi esimerkki. Varmaan voi olla vähän "laittoa", mutta kuitenkin.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
En tiedä, mutta asuntojen pyyntihinnat ovat tietyissä kaupungeissa ja tietyillä alueilla aivan käsittämättömät.
Onneksi olen syntynyt tänne pienen kalastajakylän laitamille ja jopa tykkään asua täällä. Ainakin tällä hetkellä.
Tuon veli kouvon linkkaaman tamperelaisen rivitalopäätypöksän hinnalla täältä saa vähintään kaksi puolitoistakerroksista ns. rintamamiestaloa, tjsp.
Uskoisin, että vielä kohtuu kuntoisiakin.
Tässä yksi esimerkki. Varmaan voi olla vähän "laittoa", mutta kuitenkin.
Kun vielä huomioi sen, mitä rivarikolon "omistaja" oikeasti "omistaa"... Kauppahinnan vastikkeeksi saa tosiaan melkoisen määrän ilimoo (melko tarkalleen asunnollisen) ja oikeuden käyttää avaimia tähän "omistamaansa" asuntoon.

Rivarikämpän omistaja omistaa tasan, vain ja ainoastaan huoneistonsa hallintaoikeuden. Hallintaoikeus päättyy tapetin takapintaan. Ja se voidaan ottaa pois yhtiön toimesta, jos et hallitse asuntoasi tolkusti.
99,99% satojen tonnien pankkivellalla hankitusta "omaisuudesta" on siis huoneiston ilmatilaa. Aga myy puhdasta happea pal halvemmalla.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Vaikka tämä kerrostalo puoleen hintaan, niin tuo linkittämäsi vaikuttaa melko paljon järkevämmältä kohteelta.

Knoukka

Well-known member
Aika jännä talo Paloheinässä, ei kylläkään myynnissa- jos ei hiljaisessa. Mitäs tykkäätte? Omaan makuun on kyllä ristiriitainen, mutta hyvällä tavalla. Hienoja yksityiskohtia, huippumateriaaleja, lämmin ja valoisa tilantuntu.

Vaikka en uskois pitäväni niin pidän silti. :rolleyes:

oldez

Well-known member
Aika jännä talo Paloheinässä, ei kylläkään myynnissa- jos ei hiljaisessa. Mitäs tykkäätte? Omaan makuun on kyllä ristiriitainen, mutta hyvällä tavalla. Hienoja yksityiskohtia, huippumateriaaleja, lämmin ja valoisa tilantuntu.

Vaikka en uskois pitäväni niin pidän silti. :rolleyes:

Isolle perheelle.