Mun tuttavilla on 70-luvun alussa rakennettu L-kirjaimen mallinen rivitalokämppä. Kaikissa huoneissa, joissa on ikkuna ällän sisäkulman puolella, on ikkunat lattiasta kattoon. Saattaapi haukata vähän lämpösähköä kylminä talvina?Tuollaisessa olen itsekin kerran käynyt ja se olohuoneen korkea seinä oli lähes kokonaan lasia. Tuli mieleen, että kyllä siinäkin ihan turhia kuutioita lämmitettiin eikä mitenkään kodikkaan tuntuista. Siinä saa olla seinät täynnä ryijyjä, ettei kaikuisi kuin kanjonissa.
Itse asiassa nämä kuplahinnat voi olla hyvinkin edullinen asumismuoto. Esim. Wallin osti turun keskustasta kämpän hallinnoimaltaan säätiöltä 200k ja myi samaiselle säätiölle 9v myöhemmin lähes 200k voitolla. Kuplahinnat kasvoi, mutta asuminen tuli edulliseksi. Samoin on käynyt monelle töölöläisrouvallePyryd tuntuu missanneen Canukin pointin. Tässä on kyse ihan perinteisestä "tyhmyydestä sakotetaan" -ilmiöstä, jota kommentoitiin.
Tyhmyys esimerkkitapauksessa ilmenee Helsingissä asumisena ja sakon joutuu maksamaan asumiskulujen muodossa.
Tässä on sitten tietysti tyhmälle sellainen lisärangaistus, että joutuu asumaan Helsingissä.
Aivan totta. Kaikkein hulluintahan tuossa on tosin se, että asunnoista ei edes oikeasti ole pula. Ainoastaan oikeassa sijainnissa olevista asunnoista. Se on yksi kivenheitto väärään suuntaan ja identtinen asunto muuttuu unelmakämpästä ei-halutuksi kiinteistöksi.Itse asiassa nämä kuplahinnat voi olla hyvinkin edullinen asumismuoto. Esim. Wallin osti turun keskustasta kämpän hallinnoimaltaan säätiöltä 200k ja myi samaiselle säätiölle 9v myöhemmin lähes 200k voitolla. Kuplahinnat kasvoi, mutta asuminen tuli edulliseksi. Samoin on käynyt monelle töölöläisrouvalle
Ihmeteltävää riittää paljonkin näissä hinnoissa. Käytät kämppää 10v, kulutat kodinkoneet loppuun, hinkkaat parketin naarmuille jne ja sitten myydessä palkitaan kymmenien tuhansien arvonnousulla (yli inflaation). Seuraavalla kaikki remontit edessä. Ja tämä hulluus ei lopu niin kauan kun asunnoista on pula.
Minä olen samaan aikaan asunut kolmessa omistusmuotoisessa asunnossa. Kaksi ok-taloa ja yksi rivari. Kummastakin aiemmasta jäi myyntivoitot, kiitos kuplahintojen.Aivan totta. Kaikkein hulluintahan tuossa on tosin se, että asunnoista ei edes oikeasti ole pula. Ainoastaan oikeassa sijainnissa olevista asunnoista. Se on yksi kivenheitto väärään suuntaan ja identtinen asunto muuttuu unelmakämpästä ei-halutuksi kiinteistöksi.
Tässä on kasvanut kyllä ajatus siitä, että niin omistuskämpässä kuin vuokralla asumisessa on tosiaan puolensa. Ainakin yksi puoli vuokrakämpässä on se, että virhevalinnasta pääseen eroon.
Toisaalta, eipä tuota puolta ole tullut hyödynnettyä...
T: Nim. kohta 12 v ja kaksi eri kämppää
No, eipä mulla kyllä oikeen olisi ollut mahdollista omaa ostaakaan...Minä olen samaan aikaan asunut kolmessa omistusmuotoisessa asunnossa. Kaksi ok-taloa ja yksi rivari. Kummastakin aiemmasta jäi myyntivoitot, kiitos kuplahintojen.
Pitää varautua siihen, että mikäli syntyy riitaa naapurin kanssa, tulet häviämään.Tiedä sitten pitääkö tässä varautua terroriuhan lisääntyneeseen riskiin varustamalla rakennettavaa taloa turvalaittein, kuten esimerkiksi kookkaalla punaisella paniikkinappulalla ja/tai monitorilla!
Kaiken kattava vakuutus päälle, remonttihommissa väärä kipinä oikeaan paikkaan - ja humps! Kaikki riitamahdollisuudet eri viranomaisten kanssa on sovittu palokunnan viimeistelemänä.Saako mainostaa oman firman tuotteita?
Olisi meinaan tarjolla todellinen tee-se-itse-miehen unelma! Näitä ei ihan joka pojalle suodakaan. Suoraan 1890-luvulta tehoneliöitä modernissa ympäristössä. Aikoinaan hyvin suunniteltu, nyt vaatii pientä laittoa. Kaupan päälle vesijohdon pitkäaikaisen vuotamisen seurauksena syntynyt laaja vesivahinko. Eikä tässä vielä kaikki; asemakaavan kaavamääräykset, sekä museoviranomainen vaativat ensi (ja viime)sijaisesti rakennusta ja ympäristöä kunnoittavaa peruskorjausta. Tästä todellinen mahdollisuuksien koti, jossa riidat eri viranomaisten kanssa ovat sataprosenttisen taattuja!
Asuukohan erään hahmokkeen exä tuolla?http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&item_id=41.1854530&doFrontpageClickStat=true
Heh, siinä on hintalappu kohillaan huoneiston auringon polttamille paneliseinille. :thumbup:
En tiedä, mutta asuntojen pyyntihinnat ovat tietyissä kaupungeissa ja tietyillä alueilla aivan käsittämättömät.Asuukohan erään hahmokkeen exä tuolla?
Jaahas, putket sentäs oli uusittu.http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&item_id=41.1854530&doFrontpageClickStat=true
Heh, siinä on hintalappu kohillaan huoneiston auringon polttamille paneliseinille. :thumbup:
Kun vielä huomioi sen, mitä rivarikolon "omistaja" oikeasti "omistaa"... Kauppahinnan vastikkeeksi saa tosiaan melkoisen määrän ilimoo (melko tarkalleen asunnollisen) ja oikeuden käyttää avaimia tähän "omistamaansa" asuntoon.En tiedä, mutta asuntojen pyyntihinnat ovat tietyissä kaupungeissa ja tietyillä alueilla aivan käsittämättömät.
Onneksi olen syntynyt tänne pienen kalastajakylän laitamille ja jopa tykkään asua täällä. Ainakin tällä hetkellä.
Tuon veli kouvon linkkaaman tamperelaisen rivitalopäätypöksän hinnalla täältä saa vähintään kaksi puolitoistakerroksista ns. rintamamiestaloa, tjsp.
Uskoisin, että vielä kohtuu kuntoisiakin.
Tässä yksi esimerkki. Varmaan voi olla vähän "laittoa", mutta kuitenkin.
Tuon asunnon hinnalla voit tehdä todellisia löytöjä kun osaat etsiä oikealta alueelta ja voit saada jopa kokonaisen kerrostalon kuten alla oleva linkki todistaa.http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&item_id=41.1854530&doFrontpageClickStat=true
Vaikka tämä kerrostalo puoleen hintaan, niin tuo linkittämäsi vaikuttaa melko paljon järkevämmältä kohteelta.Tuon asunnon hinnalla voit tehdä todellisia löytöjä kun osaat etsiä oikealta alueelta ja voit saada jopa kokonaisen kerrostalon kuten alla oleva linkki todistaa.
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13422119629520&itemcmd=move11&listSize=15&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1584318&.sid=1000.DA3C1B029DD336F4BD30E532F8BC85B7
Aika jännä talo Paloheinässä, ei kylläkään myynnissa- jos ei hiljaisessa. Mitäs tykkäätte? Omaan makuun on kyllä ristiriitainen, mutta hyvällä tavalla. Hienoja yksityiskohtia, huippumateriaaleja, lämmin ja valoisa tilantuntu.
Vaikka en uskois pitäväni niin pidän silti.