Homot ja avioliitto

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
”Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”
Perkele!

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
”Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. Minä olen ovi; joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.”
Olenks mie ainut jolle tulee tästä mielikuva penetraatiosta Jessen ryppyreikään tienä pelastukseen..?

Tai toisaalta sehän puhuu lampaista.. yhä vain kipeemmäksi menee nyt. Lopetan ajattelemisen. Noin.

Edson

Well-known member
Onhan sitäkin spekuloitu, että Jessellä ja Juudaksella olisi ollut suhde, joka sittemmin on pyritty uudelleenkirjoittamaan kirkon toimesta nykyiseen muotoonsa.

Suhdehan on pyritty aina kuvaamaan hyvin läheiseksi, suorastaan intiimiksi:

Lunssila

Well-known member
Olenks mie ainut jolle tulee tästä mielikuva penetraatiosta Jessen ryppyreikään tienä pelastukseen..?

Tai toisaalta sehän puhuu lampaista.. yhä vain kipeemmäksi menee nyt. Lopetan ajattelemisen. Noin.
Et. Sain käsiini alkuperäisen, muokkaamattoman lainauksen. "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja sisälle ja ulos, sisälle, ulos, sisälle ulos, sisälle ulos, nipistävä nännistäin', nyppivä pallikarvojain sekä vatkaava heppiäin'. Näin tekevä on löytävä laitumen.”

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Onhan sitäkin spekuloitu, että Jessellä ja Juudaksella olisi ollut suhde, joka sittemmin on pyritty uudelleenkirjoittamaan kirkon toimesta nykyiseen muotoonsa.

Jesse näyttää noissa kuvauksissa pääsääntöisesti ikävystyneeltä, poissaolevalta. Ryppyjä rakkaudessa? Salarakas? Kolmiodraamako ajoi Juutaksen tekoonsa?

Isoja kysymyksiä nytten, isoja

Edson

Well-known member
Jesse näyttää noissa kuvauksissa pääsääntöisesti ikävystyneeltä, poissaolevalta. Ryppyjä rakkaudessa? Salarakas? Kolmiodraamako ajoi Juutaksen tekoonsa?

Isoja kysymyksiä nytten, isoja
Vaimo ja kaksitoista "opetuslasta". On siinä yhdellä miehellä ihan nokko työnsarkaa.

WebSlave

Trackman

Höpöti höp. Noissa maalauksissa vain kuvataan suoraan Luukkaan evankeliumin kohtaa 22. luku, jakeet 47-48.

"Juudas tuli Jeesusta kohti antaakseen hänelle suudelman, mutta Jeesus sanoi hänelle: "Juudas, suudelmallako sinä kavallat Ihmisen Pojan?"

Suudelmassa miesten välillä ei tuossa kulttuurissa tuohon aikaan ollut mitään (tai varsinkaan aina) "intiimiä" saati homoseksuaalista. Se oli ystävyyden ja kunnioituksen osoitus. Esimerkkejä vastaavasta löytyy meidän päivinämmekin mm. Ranskasta ja Venäjältä. Lähinnä tuossa lienee tavoiteltu Juudaksen katumusta tai vaihtoehtoisesti kaksinaamaisuutta.

Se opetuslapsi, jota Jeesuksen homokumppaniksi enimmäkseen on ehdoteltu on Johannes, joka (muka omassa) evankeliumissaan useamman kerran kertoo Johanneksen olleen Jeesukselle se rakkain opetuslapsi. Juudas on aika kaukaa haettu vaihtoehto, koska sille ei oikein löydy Raamatusta minkäänlaista pohjaa.

burb

.
koska sille ei oikein löydy Raamatusta minkäänlaista pohjaa.
Joku vääräuskoinen tietty vois ajatella ettei Raamattua voi pitää kovin uskottavana tietolähteenä Jeesuksen elämälle, mutta ehkä meistä kukaan ei voine varmaksi asiaa sanoa. Ehkä ne kaikki Raamatun jutut Jeesuksesta pitääkin täysin paikkaansa. Ehkä. Mene ja tiedä.

*ei mene*

jjv

Arschloch
Höpöti höp. Noissa maalauksissa vain kuvataan suoraan Luukkaan evankeliumin kohtaa 22. luku, jakeet 47-48.

"Juudas tuli Jeesusta kohti antaakseen hänelle suudelman, mutta Jeesus sanoi hänelle: "Juudas, suudelmallako sinä kavallat Ihmisen Pojan?"

Suudelmassa miesten välillä ei tuossa kulttuurissa tuohon aikaan ollut mitään (tai varsinkaan aina) "intiimiä" saati homoseksuaalista. Se oli ystävyyden ja kunnioituksen osoitus. Esimerkkejä vastaavasta löytyy meidän päivinämmekin mm. Ranskasta ja Venäjältä. Lähinnä tuossa lienee tavoiteltu Juudaksen katumusta tai vaihtoehtoisesti kaksinaamaisuutta.

Se opetuslapsi, jota Jeesuksen homokumppaniksi enimmäkseen on ehdoteltu on Johannes, joka (muka omassa) evankeliumissaan useamman kerran kertoo Johanneksen olleen Jeesukselle se rakkain opetuslapsi. Juudas on aika kaukaa haettu vaihtoehto, koska sille ei oikein löydy Raamatusta minkäänlaista pohjaa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Lieksan lehti vain tulee. Siinä oli vaihteeksi maahanmuuttajista, mutta nehän nyt harrastavat polygamiaa ja yleistä homoutta.

-kuva seinätekstistä-
Ollut näköjään ihan liian pitkä ja vaativa sana spraymaalisuttaajalle tuo "neekerit". Tai no toisaalta, äkkiäkös sitä unohtaa, että mikä e-kirjain just saatiin maalattua :doubtful:.