Myös Turun Sanomat hehkuttaa Hondaa, todella mieluista luettavaa. Tässä muutamia lainauksia.
"Radalla Hondat esittäytyivät sitten koko loistossaan.
Jenson Buttonin ja Rubens Barrichellon kierrosajat saivat vastustajat vähintään haukkomaan henkeään. Honda oli rakentanut harvinaiseen tapaan saman tien kaksi uutta autoa - ja kummatkin tykittivät heti kuoriuduttuaan erittäin kilpailukykyisiä aikoja.
- Olemme tehneet huomattavan edistysaskeleen sitten viime vuoden. Tunsin heti viihtyväni autossa ja ajat tulivat helposti vetoihin keskittymättä, Button kiitteli.
Honda päätti formula 1 -urheilun V10-ajan vahvimmalla moottorilla. Nyt se aloittaa uuden V8-kauden samaan tapaan kärjessä. Asiantuntijat arvioivat, että uusi 2,4 -litrainen Honda RA806E olisi jo päässyt 750 hevosvoimaan.
Ennen uuden auton valmistumista Honda ajoi V8:llaan jo 11000 kilometrejä testejä. Voiman lisäksi se huokui luotettavuutta.
- Kaikista nähdyistä uusista autoista pidän tästä Hondasta kaikkein eniten. Se ei ole vallankumouksellinen, mutta kuitenkin kaikkein kehittynein sitten viime kauden autojen, kiittelee Paolo Filisetti, F1-tekniikkaan keskittyvä TS:n asiantuntija.
- Willisin kosketus on näkyvä. Konsepti on taitavasti hioutunut. Erityisen kiinnostavia ovat sivuponttoonien bumerangimaiset lisäsiivet. McLarenin tavoin Hondakin on päätynyt ns. nollaköliin, mikä tehostaa uusien siivekesääntöjen aiheuttamia ilmavirtauksia auton alustaan.
Filisetti ei epäile Hondan menestystä.
- Radalle tuotiin vahva paketti. Auto on hieno ja moottori vahva. Jos vielä sen aerodynamiikka toimii, sitä on vaikea voittaa. Balanssi on kriittinen menestystekijä tällä kaudella, kun moottori on pienempi, akseliväli lyhyempi ja painopistekin asettuu uudella tavalla. Parhaan balanssin kehittävä auto on vahvoilla."
http://www.turunsanomat.fi/f1/
Aijai. Toivottavasti Honda pyyhkisi muilla pöytää yhdessä Toyotan kanssa, niin se olisi tällaiselle japsifanille parasta mitä voisi kuvitella!