Honda RA107

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
wesku sanoi:
Näyttää matalalta :D
Nokassa yhdistetty renaultin ja mäcladan piirteitä.
Konepeitto tuotu näiden kuvien perusteella melkoisen alas.
Kokonaisuutena positiivinen, yllätys tallin touhuja(toilailuja) viime vuodet seuranneelle. Ei niin puukolla veistetty kun aikaisemmat tuotokset.
Kyllä tällä vielä BMW pidetään takana, vai mitä azai :wink:

Niin mielenkiintoinen kausi tulossa, että oli aika rekisteröityä.
Tervetuloa joukkoon tummaan... tai jotai :alppu:

On kyllä niin tyylikäs mustana, että saisivat jättää sellaiseksi. Kun eikös Type-R hondaa usein mainosteta juuri mustana? Tai sitten on vaan liikenteessä osunut useimmiten sellisena silmään.

Muodoista on paha sanoa mitään, kun tuo väri kätkee ne aika hyvin.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Ohut nokka yllättää, liekkö McLaren esikuva Hondalle? Silti Honda näyttää näiden kuvien perusteella melko yksinkertaiselta aerodynamiikan suhteen, vaikka edistystä on tapahtunut paljon. Mutta eiköhän siinä käy taas kuten joka vuosi että testeissä Honda saattaa kulkea lupaavasti, mutta totuus paljastuu alkukaudesta joko epäpätevien kuskien toimesta tai Hondan töppäyksien.
Lisättynä Hondan mootttorien käsittämätön epäluotettavuus, niin voi olla että luotettava ja tehokas BMW ohittaa Hondan pistesijoissa ja ottaa jo alkukaudesta melkoisen pesäeron Hondaan.
Väritys olisi mustana aika cool, mutta eiköhän sieltä tuoda valkoinen+punainen yhdistelmä, kuten Toyotalla löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach


Ei tule mustaa, vaan valkoista jälleen paitojen ja logojen perusteella.



Stnan Stana :D
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Näyttää kyllä tähänastisista hitaimmalta tää Honda.:nope:

Nick Fry saa tais polttaa kääminsä useampaan kertaan.:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitä se Mäkisen poika Puuppolasta tekee tuolla Hontan kemuissa?:rolleyes:

Eikös se ole Subarun miehiä?:doubtful:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Hondalla on jo kuulema pää sponssi, mutta julkaisevat sen vasta myöhemmin.

Musta on vain Honda testiväri, joten ei edes kannata toivoa sitä kisa väriksi!
Hondan pääväri "viittaan aiempaan kysymykseen" (TypeR/musta) se ei ole. Champ. white ja siihen lisättynä punainen ovat yleisesti olleet alusta asti Hondan kilpaväri..

Uskon pääosin auton olevan valko punainen edelleen.. Siihen kenties sponssin väriä toki sekaan tullee...

Mitä autoon tulee, etu spoikka näyttää kyllä ihan loppukauden versiolta nopeasti katsottuna...
(En yleensä kattele miltä auto näyttää)
Muuten ihan sama miltä auto näyttää turistien silmissä, kunhan menestyisi.
 
Viimeksi muokattu:

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Moe Szyslak sanoi:
Näyttää kyllä tähänastisista hitaimmalta tää Honda.:nope:
Taitaa olla nopeus katsojan silmissä. Ilmiselvä top-4 auto. Ehkei paras mutta hyvä silti.

Jos hidasta pitää näön perusteella hakea niin Toyota :rolleyes:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Näköjään tänään ne julkas kieputtimen:









Honda Racing F1 Team unveils new RA107

Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain; 10.00hrs CET; 25 January 2007: Following a successful debut for the Honda Racing F1 Team’s new RA107 race car on the Circuit de Catalunya near Barcelona yesterday, the team’s management and drivers today provided a technical insight into the car and their first impressions of the new challenger from the track.



With the RA107 sporting its black and white testing colours in preparation for a reveal of the new team livery next month, the focus was on the development of both team and car since the Honda Racing F1 Team concluded 2006 with a strong 4th place in the Constructors’ Championship. As the team put the new car through its paces, the team’s management, together with race drivers Jenson Button and Rubens Barrichello, spoke of their intent to strive for even greater success in 2007.

Nick Fry, Chief Executive Officer

“We are proud to present the product of a year’s excellent co-operation between Honda facilities in the UK and Japan. Although the different engineering groups have worked closely for several years, the RA107 is a true international team effort involving hour by hour communication, strong team work and great team spirit across the globe. This year we aim to build on the latter part of the 2006 season and successful pre-Christmas testing, during which we completed more testing than any other team. We intend to benefit from continuity of drivers and key personnel, combined with performance improvement designed into the new RA107 using our full-scale wind tunnel which was completed last season, to move closer to realising our World Championship ambitions.

“In Jenson Button and Rubens Barrichello we have two of the most competitive and experienced drivers on the Formula One grid who work together well and play a pivotal role in team leadership and car development. Supporting them are Christian Klien and James Rossiter, who have made an impressive start to winter testing, completing important development mileage and demonstrating a promising blend of speed, youth and driving experience.”

Shuhei Nakamoto, Senior Technical Director

“We were pleased with the initial performance indications from our first full day of testing with the RA107. There is a great deal of on-track development work to conduct before we embark on the racing season, however positive signs from the car’s testing debut provide the reassurance that we have taken a good direction.

“The RA107 is the result of ten months of design, development and manufacture which began almost as soon as the RA106 made its race debut. It combines the efforts of our staff in Brackley and Bracknell with some longer-term projects which have been underway for some time at Honda R&D in Tochigi.

“The main design challenge has been achieving improved aerodynamic efficiency whilst accommodating tough new safety regulations specific to the car’s crash structures. I am pleased that we have been able to achieve this objective at the same time as reducing the overall weight of the car. The RA107 also boasts some innovative packaging solutions, particularly around the exhaust and radiators, which allow for much tighter bodywork within what is generally a nicely integrated aerodynamic design package.

“In addition, we are pleased with the way we are developing our understanding of the Bridgestone Potenza tyres and our progress in this area has been due to a combination of the simulation work conducted at our Brackley headquarters and an extremely productive pre-Christmas testing programme which saw our team achieve more mileage than our competitors.

“Engine development has been no less of a challenge because of the homologation regulation. I am pleased with what we have achieved in terms of usable torque and fuel efficiency whilst limiting the engine to 19,000 rpm.

“We now look forward to the next challenge of optimising the RA107 for the first race in Melbourne on 18 March, with a comprehensive pre-season development programme.”

Jenson Button

“I am looking forward to driving the RA107 for the first time later today, when I will be able to see the result of many months of hard work in Japan and England between both our team and drivers.

“I drove the RA106 here yesterday using the new Bridgestone Potenza tyres for the first time. Today’s run will give me the benefit of a direct comparison between the two chassis. Although I have been out of the car for a while, I am very pleased with my return to the cockpit and also my fitness level, which I have been working hard on since Christmas.

“We enjoyed a strong second half to the season last year and of course our first win together will always be special. This year we will hopefully make even greater strides towards our dream of winning the World Championship together and I feel that as we enter our second year under full Honda ownership we have a realistic opportunity of moving closer to that objective. There is a great deal of work to be done between now and Australia.”

Rubens Barrichello

“We had an encouraging first day of running with the new RA107 here in Barcelona yesterday and my first impressions were good ones. I am impressed by how the car and the team have evolved during my first year here and it is clear that the RA107 is a step in the right direction.

“The RA107’s new steering and suspension geometry is better suited to the new Bridgestone Potenza tyres, giving a good balance. The revised traction control system also makes it possible for us to get closer to maximising the potential of the tyres.

“I feel confident about the season ahead because I know the importance of a stable team of key staff and drivers. It’s great that we have that advantage. I also know just how much work has gone into this car throughout the whole Honda Racing F1 Team organisation and I believe that kind of effort will move us closer to achieving our Championship ambitions. I know that 2007 can be special so I am looking forward to the start of the season.”
 
Viimeksi muokattu:

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Puuppolan poika. :D Tuo on jo melkein loukkaus..Tommia kohtaan.

Eivät ole sentään ahvenselkää kopioineet! Etusiiven kun vaihtaisivat niin ois nätti, toisaalta eipä tuolla värillä nää muotoja kunnolla. Sitä ongelmaa tuskin tulee kisavärillä.. Valkoinen on yksi hienoimpia värejä japsisportteihin, mutta formuloissa se ei näytä yhtään miltään, liian vähän pinta-alaa ja liikaa härpäkkeitä. :(
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Calvin sanoi:
Näyttää hitaalta:


En ole ikinä tajunnut miksi Rubensia dissataan aina niin pahasti. Viime vuosikin meni Hondan olosuhteisiin nähden varsin hyvin ja parin kisan kohdalla nähtiin loistavaa takaa ajoa :thumbup: Kyllä, myönnän hänen olevan lempikuljettajani lähtöruudukossa mutten anna sen vaikuttaa objektiviisuuteeni... Barrichello on nopea. Toivottavasti tuleva kausi olisi hänelle suotuisa, kuten Hondalle ylipäätänsäkin :ahem:

Autosta sen verran, että näyttää ihan hyvältä. Tuo musta testiväri sopisi autoon mahtavasti, mutta jos sieltä tulisi esim. Jaguar-tyylinen vihreä väritys, ei se haittaisi ollenkaan :cool:
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
Vice sanoi:
En ole ikinä tajunnut miksi Rubensia dissataan aina niin pahasti. Viime vuosikin meni Hondan olosuhteisiin nähden varsin hyvin ja parin kisan kohdalla nähtiin loistavaa takaa ajoa :thumbup: Kyllä, myönnän hänen olevan lempikuljettajani lähtöruudukossa mutten anna sen vaikuttaa objektiviisuuteeni... Barrichello on nopea. Toivottavasti tuleva kausi olisi hänelle suotuisa, kuten Hondalle ylipäätänsäkin :ahem:

Autosta sen verran, että näyttää ihan hyvältä. Tuo musta testiväri sopisi autoon mahtavasti, mutta jos sieltä tulisi esim. Jaguar-tyylinen vihreä väritys, ei se haittaisi ollenkaan :cool:
Niitä loistavia ajoja olisi parempi tehdä paria kisaa lukuunottamatta. En ymmärrä kuinka mitattuna Rubensin viimekausi voitaisiin määritellä hyväksi. Kisoissa oli heittopussi. Ainoastaan aika-ajoissa pärjäsi joten kuten Buttonille. Buttonille!
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Itseasiassa juuri äsken ajattelin juhlavan depyyttini kunniaksi linkittää tämän ketjun Vapaan 107-toikkiin. :eek:

Nyt se olisi jo wanha vitsi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lonso_567 sanoi:
Niitä loistavia ajoja olisi parempi tehdä paria kisaa lukuunottamatta. En ymmärrä kuinka mitattuna Rubensin viimekausi voitaisiin määritellä hyväksi. Kisoissa oli heittopussi. Ainoastaan aika-ajoissa pärjäsi joten kuten Buttonille. Buttonille!
Ei Buttonille häviäminen minusta ole suurikaan häpeä. Itse nostaisin sarjan kolmanneksi parhaaksi kuskiksi niiden kahden itsestäänselvän valinnan jälkeen. Rubens nyt taas on sitä, mitä on aina ollut, loistokas nimenomaan sen pari kertaa kaudessa ja lopun aikaa tasainen, muttei mitään erikoista.

Aina kun mölistään, että hitsi kun on kompakti perä ja muuta, niin Honda on tainnut mennä tässä kaikkein pisimmälle sikäli kun mustan värin takaa mitään erottaa.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Hyvinhän Rubens ajoi pari ekaa kisaa, kunnes keskeytti...
Aina joka homma vie aikana kunnes oppii... Ihmettelin ettei tehneet Rubensille ajoissa jarru systeemiin muutosta johon oli Fefellä oppinut...

No hope so tulevalla kaudella mies on iskussa samoin kun kalusto.
 
Ylös