Mikkoz84 sanoi:
Heh sun kannattaisi hakeutua formuloihin aerodynaamikoksi, tai lähetä edes vinkki Hondan miehille, auto alkaisi suorastaan liitämään pelkällä keulan vaihdolla
Eli antaisi tietotaitonsa heille ilmaiseksi käyttöön?
Mistäs sinä tiedät ettei formulastara ole töissä esim. jonkin aerodynamiikka osaston suunnitteluosastolla tai opiskele alaa tms.
Luuletko että kaikki täällä kommentoivat ovat jotai murkkuikäisiä pojankoltiaisia, jotka eivät ymmärrä tekniikan tai aerodynamiikan suhteen yhtään mitään?
Kannattaa käydä siellä museossa vilkaisemassa sitä Renaultia, siitä saa hyvinkin kuvaa minkälaiset ratkaisut varsinkin sen auton suhteen toimivat, noin niinkuin aerodynaamisesti! Johan sitä pystyy järjelläkin ajattelemaan mihin suuntaan ilmavirta tietyistä kohti menee! Toki täysin eri asia on saada ne pyörteet hallintaan, ja ilmavirrat kulkemaan tiettyyn suuntaan riittävän tehokkaasti! Niitä ei juuri kuvista näe mutta voi osaltaan päätellä, jos vertaa niiden autojen keuloja mitkä ovat toimivat!
Ota nyt vaikka Ferrarin, McLarenin, Bemarin ja Renaultin keula ja laita siihen viereen sen Hondan keula! Mieti mitä eroja sieltä löytyy, millä pikku siivellä ohjataan mihinkin suuntaan ja mikä minilippa estää jossain kohti pyörteiden syntymisen, jne!
Silma käteen ja tarkkailemaan, se on ihan mielenkiintoista oikeesti