Honda RA108

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Siinähän se on. Kaikki näkiväy ja tiesivät että Ruben olisi pitänyt ottaa ulos mustalla mutta sotki siellä muiden kisaa loppuun asti.:nope: Jos olisi kolaroinut viela jonkun muun ulos kilpailusta niin....


Ross Brawn, team principal: "Shortly after we called Rubens in for the second of two planned pitstops, Timo Glock had a crash and the safety car was deployed. We had no alternative but to continue to bring him in because he was out of fuel, although we realised that the pitlane was going to be closed due to the safety car and that this would result in a 10-second stop-go penalty.

During the pitstop the lollipop was lifted just a fraction early while the fuel hose was just coming off the car. After the pitstop Rubens exited the pitlane when the lights were still red and obviously this is in breach of the regulations. A tough set of circumstances after an otherwise very committed drive by Rubens. He got a good start and was able to keep Kimi Raikkonen behind him for 19 laps, so it is the positives that we take away from this weekend.

"In qualifying we saw that the pace of the car was in the midfield and today's race confirmed that we have the potential to fight for points, which is our target. The aerodynamic package for Melbourne has worked well but a further step is required to move us up the grid and enable us to be a regular contender in Q3."

http://www.totalf1.com/fullstory/view/248987/Australia_Sunday_quotes_Honda/
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Tuossa mielessä perseestä turva-auto-sääntö: Saat 10 sekan "stop and go"-rangaistuksen vaikka menovesi loppuisi jos et tule tankkaamaan..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Rusina sanoi:
Tuossa mielessä perseestä turva-auto-sääntö: Saat 10 sekan "stop and go"-rangaistuksen vaikka menovesi loppuisi jos et tule tankkaamaan..
Aivan, toi tulee varmaan muuttumaan kun Mäkki tai Ferrari menettää selvän voiton tohon pykälään.

Ja sillähän on se punanen valo jonka takia voi joutua seisomaan useita minuutteja...:nope:

Vaikka 60km nopeusrajoitus mielummin kaikiin varikkoihin ja vapaa pääsy tankkaamaan... en ymmärrä...
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
talakem sanoi:
Aivan, toi tulee varmaan muuttumaan kun Mäkki tai Ferrari menettää selvän voiton tohon pykälään.

Ja sillähän on se punanen valo jonka takia voi joutua seisomaan useita minuutteja...:nope:

Vaikka 60km nopeusrajoitus mielummin kaikiin varikkoihin ja vapaa pääsy tankkaamaan... en ymmärrä...
Punainen valo ei kyllä pitäisi pitkään palaa, liekö tuossa Rubensin kohdallakin jäänyt vahingossa.

Tuskin tuota tankkauskieltoa kokonaan poistetaan kun se toisi ongelmat varikolle.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Toni_V sanoi:
Punainen valo ei kyllä pitäisi pitkään palaa, liekö tuossa Rubensin kohdallakin jäänyt vahingossa.

Tuskin tuota tankkauskieltoa kokonaan poistetaan kun se toisi ongelmat varikolle.
Kyllä varikko suljettuna pysyy varmaan reilun kierroksen ainakin...

Ja mitä ongelmia tankkaaminen tuo varikolle??

Mielestäni aivan käsittämätöntä, että on edes olemassa joku tankkauskielto josta saa stop and go rangaistuksen kun varikolla on sillon kuitenkin se punainen valo stoppaamassa kuskin.. samasta asiasta kaksi rangaistusta?? miksi??
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
FIAn säännöstöt on aina tällaisia salamyhkäisiä idioottimaisuuksia :jaska:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Kyllä varikko suljettuna pysyy varmaan reilun kierroksen ainakin...
Sääntöjen mukaan punaisen pitäisi palaa vain sillä aikaa, kun letka on ohittamassa varikkoa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Sitten lähti varikkotiimin päämekaanikko...

Alastair Gibson, lähtee 10v jälkeen ykkösistä... "taiteilemaan"

Sydämmeni on aina radalla mutta tätä työtä ei voi tehdä ikuisesti...

Stop and Go, tarttunut letku, punavalo, diskaus pantiin ilmeisesti hänen syyksi... :dunno:

GMM
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
Sääntöjen mukaan punaisen pitäisi palaa vain sillä aikaa, kun letka on ohittamassa varikkoa.
Eikös se ole punaisena jos esim. yksi autoista on puolikierrosta muuta letkaa jäljessä ja vasta kun tämä yksi on ohittanut varikon, pääsee varikolta ulos? Eli kaikista viimeiseksi ja huonolla tuurilla lähes kierroksen jälessä muita.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
talakem sanoi:
Sitten lähti varikkotiimin päämekaanikko...

Alastair Gibson, lähtee 10v jälkeen ykkösistä... "taiteilemaan"

Sydämmeni on aina radalla mutta tätä työtä ei voi tehdä ikuisesti...

Stop and Go, tarttunut letku, punavalo, diskaus pantiin ilmeisesti hänen syyksi... :dunno:

GMM
Joko hän oli ennustaja, tai sitten varikkosähläilyllä ei ollut mitään tekemistä eroilmoituksen kanssa:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080316043134.shtml
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Misa1 sanoi:
Eikös se ole punaisena jos esim. yksi autoista on puolikierrosta muuta letkaa jäljessä ja vasta kun tämä yksi on ohittanut varikon, pääsee varikolta ulos? Eli kaikista viimeiseksi ja huonolla tuurilla lähes kierroksen jälessä muita.
Letka on Safety Carista viimeiseen autoon, oli se viimeinen puoli kierrosta jäljessä tai ei. Varikolta ei siis päästetä autoja letkan keskelle.
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
talakem sanoi:
Ja sillähän on se punanen valo jonka takia voi joutua seisomaan useita minuutteja...:nope:
Se on tossa vaiheessa aika sama jääkö odottelemaan vai ei, tuskin mikään moottori kestää tuota rasitusta särkymättä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
DaSilva sanoi:
Se on tossa vaiheessa aika sama jääkö odottelemaan vai ei, tuskin mikään moottori kestää tuota rasitusta särkymättä.
Mercedes kestää, kuten Nürburgringillä viime vuonna opittiin. Useita minuutteja on tosin kyllä liiottelua.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
DaSilva sanoi:
Se on tossa vaiheessa aika sama jääkö odottelemaan vai ei, tuskin mikään moottori kestää tuota rasitusta särkymättä.
Koska tuollainen sääntö on tehty on siinä otettu huomioon että kestävät. Onhan siitä todisteita, ne jotka ovat sääntöjen mukaan pysähtyneet...

Tietty jos kone muuten on viallinen tai ylkuumentunut ei tee hyvää...
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
DaSilva sanoi:
Se on tossa vaiheessa aika sama jääkö odottelemaan vai ei, tuskin mikään moottori kestää tuota rasitusta särkymättä.
Hyviä moottoreita nuo 19 000 RPM pitkiä aikoja kestävät moottorit, jos särkyvät tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa. Mitenhän lie vaikkapa alkulämmitys onnistuu ennen ajoon lähtöä?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Juhis sanoi:
Hyviä moottoreita nuo 19 000 RPM pitkiä aikoja kestävät moottorit, jos särkyvät tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa. Mitenhän lie vaikkapa alkulämmitys onnistuu ennen ajoon lähtöä?
Voi kuulostaa tyhmältä, mutta totta tuo lienee. Minun tietääkseni F1-moottoria ei saa käyntiin kylmänä, vaan se pitää lämmittää ennen käynnistystä.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Taitaa olla aika normaalia ratamoottoreissa alkulämmitys ulkoisen vesipumpun avulla tuonne ainakin 60:n asteen tuntumaan ennen käynnistystä. Kyllähän siitäkin lämmitetään vielä paikoillaan, mutta se on vähän eri asia kuin kisalämpöisen koneen tyhjäkäyttäminen, jolloin lämpötilat taitavat olla reilusti toisella sadalla.

Itsellenikin tuli vähän yllätyksenä, että Hamiltonin kone kesti silloin niin pitkän tyhjäkäynnin. Oliko silloin kuin lämmintä?

BMW:llä taisi olla silloin vuosikymmenen alussa ongelmana koneen ylikuumenemininen varikkopysähdysten yhteydessä, vaikka silloin ollaa pysähdyksissä vain hyvin vähän aikaa.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Bobakki sanoi:
Voi kuulostaa tyhmältä, mutta totta tuo lienee. Minun tietääkseni F1-moottoria ei saa käyntiin kylmänä, vaan se pitää lämmittää ennen käynnistystä.
Jeps, tuossa lämmityskohdassa sinänsä sattui ajatuskatkos, että ne moottorit esilämmitetään jo ennen käynnistämistä. Mutta pointti kuitenkin oli, että koska ne kestävät 19 000 RPM:n pitkäaikaisen käytön, olkoonkin että jäähdytys kasvaa nopeuden lisääntyessä mutta niin kasvaa jäähdytyksen tarvekin, niin kyllä niillä pari minuuttia voi seisotella olemattomalla jäähdytykselläkin. Kuten vaikkapa starteissa...
 
Ylös