Bobakki
@f1hog
Startissa joo, mutta kesken kisan pysähtyminen onkin sitten ihan eri juttu. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun moottoririkko on tapahtunut välittömästi varikkokäynnin jälkeen jäähdytyksen lakatessa. Ja tuossa puhutaan vain kymmenestä sekunnista. Viittasin aiemmin Nürburgringiin siksi, että syyn Hamiltonin pääsemiseen jatkamaan kerrottiin olleen nimenomaan siinä, että Mercedesin moottoria oli mahdollista pitää tyhjäkäynnillä ilman vaurioita pidempään kuin muita (johtuu juurikin siitä, että ei käy tällöin joka sylinterillä). Muut olivat jo joutuneet sammuttamaan moottorinsa, mutta Lewis ei ollut sitä tehnyt ja autettiin näin takaisin mukaan.Juhis sanoi:Jeps, tuossa lämmityskohdassa sinänsä sattui ajatuskatkos, että ne moottorit esilämmitetään jo ennen käynnistämistä. Mutta pointti kuitenkin oli, että koska ne kestävät 19 000 RPM:n pitkäaikaisen käytön, olkoonkin että jäähdytys kasvaa nopeuden lisääntyessä mutta niin kasvaa jäähdytyksen tarvekin, niin kyllä niillä pari minuuttia voi seisotella olemattomalla jäähdytykselläkin. Kuten vaikkapa starteissa...
Viimeksi muokattu: