Honda Racing 2007: Search for better?

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Bobakki sanoi:
Olen kyllä juurikin päinvastaista mieltä. De Ferran oli tallin ylimmässä johdossa nimenomaan ainoa ei-pr-pelle Hondan muualta merkin palveluksesta tuomien, kilvanajosta piittaamattomien tollojen seassa (No joo, Fry on Prodrivelta, mutta enemmänkin laskentatoimen kiehtovasta maailmasta) ja harvan kuskin älykkyyttä on samaan tapaan suitsutettu. GDF:n tehtävän piti olla erityisesti kuskien ja muun johdon välissä toimiminen ja kuljettajien auttaminen kisaviikonloppuina datan kanssa, mutta syystä tai toisesta tämä ei ollut muun johdon mieleen ja de Ferran jätettiin paitsioon. Niin kauan kuin tällaisten tyyppien osaamista ei Hondalla osata käyttää hyväksi, on tulos nykyisen kaltainen. Kannattanee vilkaista, millaista porukkaa mestaritallien johdossa on kautta aikojen ollut - kaikilla on vahva kilpatausta poislukien Briatore, jonka ehdoton vahvuus taas on pitäytyminen erossa asioista, joita hän ei kunnolla ymmärrä.
Juurikin näin... Hondan ongelmat näyttää ulottuvan faneihin saakka.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Pukumiehet urheilussa ovat yleensä entisiä urheilijoita. Syy lienee lähinnä alalle hakeutumisen helppoudessa. De Ferranin saavutuksista kuljettajien auttamisessa en tiedä, sinänsä Hondan yksi ongelmista on ollut juuri auton suorituskyvyn puutteellinen hyödyntäminen ja optimisäätöjen löytämisen hitaus. Ilmeisesti juuri tämän takia Geoff Willis potkittiin teknisen johtajan pallilta pois ja nyt pestiä hoitavat Nakamoto ja vastaryövätty Zander. Mitä olen käsittänyt, myös Mark Ellis on poistettu testitiimin johtajan asemasta. Hondan testimäärät kun ovat viime vuosina olleet koko sarjan mittakaavassakin huimia, mutta tulosten syntyminen on silti ollut hidasta.

En tiedä mistä tiedät, että ongelma on enemmän talentin hyödyntämisessä kuin sen omistamisessa. Olisi mielenkiintoista kuulla. Joka tapauksessa näkisin Hondan ongelmat jo mainitun teknisen tiimin lisäksi vain aerodynamiikassa ja kabinettikähminnässä. Hondallehan on viime vuosina ollut täyttä myrkkyä nopeat sääntömuutokset renkaissa, sekä varsinkin tulevaisuudessa FIA:n tekemä päätös moottorikehityksen jäädytyksestä. Renkaiden optimointi kun on teknisen tiimin työtä, eikä Hondalla ole samanlaista momenttia Bridgestonen suuntaan kuin McLarenilla, Ferrarilla ja Toyotalla. Jos Hondalla olisi Ferrarin aerodynamiikka, Renaultin tekninen tiimi ja McLarenin taito kabinettikähminnässä, taistelisi tämä tiimi joka vuosi voitoista. Ehkä joskus ihan challenge for the title.
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Kuskeina jatkavat Button ja Barrichello ensikin kauden joten kokemusta löytyy jatkossa siltäkin osastolta.Oiskohan Brassin viimeinen kausi se 2008.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
TMK sanoi:
Oiskohan Brassin viimeinen kausi se 2008.
Toivottavasti ei, jäisin kaipaamaan. Oikeastaan enemmän kuin ketään muuta kuskia Fykkösissä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Vice sanoi:
Toivottavasti ei, jäisin kaipaamaan. Oikeastaan enemmän kuin ketään muuta kuskia Fykkösissä.
Barrichello on nykyään viimeinen aktiivikuski joka on ajanut legendaarisen taisteluparin Senna-Prost kanssa kilpaa F1:ssä. Eli sitten on vain jäljellä Schumi-aikakauden kuskeja..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ilman loukkaantumisia tai ennenaikaisia potkuja Rubensista tulee myös eniten F1-kisoja ajanut kuski.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hondan tuulitunneli vikana auton hitauteen?

www.formula1.com sanoi:
Honda’s Rubens Barrichello has revealed that the Japanese team’s poor performance this season may have stemmed from an incorrectly calibrated wind tunnel. Barrichello, who is yet to score a point in 2007, is hopeful that the squad will see better results within the next month.

The Brazilian recently visited Honda’s UK headquarters in Brackley and met up with new technical signings, ex-Williams chief aerodynamicist Loic Bigois and former BMW Sauber employee John Owen. The pair admitted to Barrichello that they suspected errors in the tunnel's set-up could be largely to blame for the RA107’s lack of pace.

“They believe that our wind tunnel’s calibration is wrong and because of that everything that has been developed has not been effective,” explained Barrichello on his official website. “We will have to change many things, even parts of the structure inside the wind tunnel, and it will be about a month until we are able to see changes.”

Barrichello's factory visit came shortly before he endured his toughest race yet for Honda at the recent Hungarian Grand Prix, where the 35 year-old finished 18th and last behind the Spyker of Adrian Sutil. However, with a solution now in sight, he is optimistic that an upswing in performance is on the cards for this season and the next.

“The best thing is that for us to be sure that next year’s car will be good we need to change this year’s car to know if the changes are going in the right direction,” he added. “I’m sure they are, they have to be!”

Honda have scored just one point this season and are currently ninth in the standings, behind the Honda-engined Super Aguri team.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Vice sanoi:
Hondan tuulitunneli vikana auton hitauteen?
Tuotahan täällä jo aikoinaan epäiltiinkin, löytyy siis korkeaa asiantuntemusta kun oikeaan johtopäätökseen on tultu ihan vaan pähkäilyjen perusteella. Olisivat vaan Hondan miehet lukeneet tätä keskustelua niin paljolta olisivat säästyneet.
 

FaniKlubi

New member
Liittynyt
17.8.2007
Viestit
1
Suomalaista huippuosaamista Hondalle

Pikkulinnut kertoi, että Hondan tuulitunnelin tiimi on värvännyt Suomalaisen kaverin sinne rakentamaan aerodynamiikkaa. Taitaapa Hondan osakkeet lähteä nousuun ensi kaudesta lähtien.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
FaniKlubi sanoi:
Pikkulinnut kertoi, että Hondan tuulitunnelin tiimi on värvännyt Suomalaisen kaverin sinne rakentamaan aerodynamiikkaa. Taitaapa Hondan osakkeet lähteä nousuun ensi kaudesta lähtien.
Ootteko ihmetelly muuten mihin formulastara on kadonnu tässä vähän aikaa sit? ;) :alppu: ;) :alppu:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Iltasanomat sanoi:
Honda sabotoi omaa kakkostalliaan?

Hondan väitetään tahallisesti heikentäneen oman kakkostallinsa Super Agurin kilpailukykyä viime viikonloppuna Span F1-kilpailussa.

SpeedTV:n verkkolehden mukaan Honda ei antanut Super Agurin käyttää niitä siivekkeitä, jotka toimivat erinomaisesti Super Agurin autossa heinäkuussa ajetuissa Span testeissä.

Syynä on ilmeisesti se, että Honda yrittää kaikin keinoin päästä Super Agurin ohi valmistajien MM-sarjassa. Super Agurihan on Hondan rahoittama pikkutalli, joka käyttää myös Hondan moottoreita.

Ennen kauden kolmea viimeistä kilpailua Super Aguri on valmistajien sarjassa seitsemäntenä, kaksi pistettä Hondaa edellä. Jos tilanne pysyy ennallaan, se on melkoinen nöyryytys Hondalle.
Tuloskäyrä nousuun:eek:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Honda testaa Jerezissä "siltasiipeä"
Honda testaa tiistaina alkaneissa Jerezin kolmipäiväisissä testeissä uutta etusiipiratkaisua Japanin ja Kiinan GP't mielessä.

Honda ajoi muutaman kierroksen uudella siipiratkaisulla, jonka McLaren otti käyttöön Espanjassa ja jota myös Williams F1 -talli käytti Spassa.

Honda tulee mitä todennäköisemmmin käyttämään uutta etusiipeään koko testien ajan Jerezissä ja lisäksi kuun lopussa ajettavassa Japanin GP'ssä.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Rip3 sanoi:
Honda testaa Jerezissä "siltasiipeä"
Honda testaa tiistaina alkaneissa Jerezin kolmipäiväisissä testeissä uutta etusiipiratkaisua Japanin ja Kiinan GP't mielessä.

Honda ajoi muutaman kierroksen uudella siipiratkaisulla, jonka McLaren otti käyttöön Espanjassa ja jota myös Williams F1 -talli käytti Spassa.

Honda tulee mitä todennäköisemmmin käyttämään uutta etusiipeään koko testien ajan Jerezissä ja lisäksi kuun lopussa ajettavassa Japanin GP'ssä.
Button under no illusions despite updates

autosport.com sanoi:
"It was a good test in terms of information," Button told reporters in Japan. "We tried new bargeboards, upper front wing. It didn't make the car go quicker but we already knew that - it was to understand what was happening with the car under braking."

"You get a better feel – but round Jerez it doesn't really work because all you need there is downforce. But it was useful for the aero guys – in a way it was a positive test, just not for this year."
Ei hirveän hyvin ole mennyt millään mittarilla tämä kausi, jos käyttävät tärkeää testiaikaa (jolla nyt ei sinänsä tässä vaiheessa kautta ole enää suurta painoarvoa) kokeillakseen kaikenlaisia projekteja jotka kuuluvat tuulitunneliin. Vaan minkäs teet jos tunneli ei toimi ollenkaan.
 

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
taitaa hondalaiset keskittyvän jo täysillä ens vuoteen, tän vuoden auto on niin susi että tuskin siihen kannattaa enää resursseja hukata. Ratatestit on kuitenkin eri asia kuin tuulitunneli vaikka se toimisikin:rolleyes:
 
Ylös