Honda Racing 2007: Search for better?

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Nyt kun ollut aikaa tutustua tuohon Hondan tilanteeseen, niin aika selvää on, mistä kenkä puristaa.

Auton suurin ongelmakohta on yksinkertaisesti väärin suunnitellut ponttoonit. Hämmentävää huomata, ettei Honda ole huomannut, että ponttoonithan ovat edestä päin katsottuna oikeat kunnon muurit, joissa varmasti ilmanvastusta riittää. lähes pystysuoraa Otsapinta-alaa on aivan liikaa. Parhaimpiin verrattuna ehkä jopa kolmanneksen enemmän. Ei siinä nopeasti taaksepäin madaltumisesta ja kapenemisesta voida saada enää vastaavaa hyötyä. Taitaa tosiaan olla se tuulitunneli jotenkin päin persettä kalibroitu. Ei siis ihme, että auton suoranopeudet ovat vaatimattomat. Ja sitten sitä on pakko kompensoida muita pienemmillä siipikulmilla, jolloin downforcen taso ei ole mutkissa enää riittävä.

 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
formulastara sanoi:
Nyt kun ollut aikaa tutustua tuohon Hondan tilanteeseen, niin aika selvää on, mistä kenkä puristaa.

Auton suurin ongelmakohta on yksinkertaisesti väärin suunnitellut ponttoonit. Hämmentävää huomata, ettei Honda ole huomannut, että ponttoonithan ovat edestä päin katsottuna oikeat kunnon muurit, joissa varmasti ilmanvastusta riittää. lähes pystysuoraa Otsapinta-alaa on aivan liikaa. Parhaimpiin verrattuna ehkä jopa kolmanneksen enemmän. Ei siinä nopeasti taaksepäin madaltumisesta ja kapenemisesta voida saada enää vastaavaa hyötyä. Taitaa tosiaan olla se tuulitunneli jotenkin päin persettä kalibroitu. Ei siis ihme, että auton suoranopeudet ovat vaatimattomat. Ja sitten sitä on pakko kompensoida muita pienemmillä siipikulmilla, jolloin downforcen taso ei ole mutkissa enää riittävä.
hehe, hyvä huumoriviesti
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Honda kiittelee kokeneita kuskejaan siitä että pysyvät radalla. Rookien käsissä tuo kuulema lähtis lapasesta.:D

Hondan auto on vaarallinen
9.5.2007 10:01

HONDAN tallipäällikkö Nick Fry (kuvassa) vakuuttaa, ettei etsi uusia kuljettajia pelastamaan tallia nykyisestä ahdingostaan.

- Automme on niin vaikea ajettava tällä hetkellä, että jos meillä olisi vähänkin kokemattomampi kuljettajakaksikko, vakavien onnettomuuksien riski kasvaisi merkittävästi, Fry huokaisee.


- Saamme olla paljosta kiitollisia Jenson Buttonille ja Rubens Barrichellolle, kun he ovat pystyneet edes tuomaan autot kisoissa maaliin asti. Kokemuksesta on suuri apu. Sillä pystymme minimoimaan vahingot ja tappiot, Hondan tallipäällikkö perusteli.
 

Abel

Well-known member
Liittynyt
8.2.2005
Viestit
144
Hondasta en ole juurikaan perustanut, mutta nyt kun mainitsit ilmastonmuutos-racingin niin kannustan. Varsinkin silloin, jos lajin innovaatiot tukevat ilmastonmuutoksen estämistä eikä pelkkää niskatukea.

Millä meinasit lastesi ajavan, jos ajavat?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"Vieläkö joku kannattaa täällä ilmastonmuutos-racingia..."

Parempi kysymys lienisi, että vieläkö joku seuraa F1-racingia? FIA myy rengasurheiluksi muuttuneen sarjan tunnetusti lahjottavissa olevalle Bridgestonelle ja sarjan rikkain ostaa itselleen parhaat voiteluaineet. Viime vuosina on rengassääntöjä rotatoitu joka vuosi, mutta sanokaa minun sanoneen, että tämä nykyinen (kaikkein huonoin) ei ole muuttumassa mihinkään.

Samaan aikaan moottoripuolen uudistukset on jäädytetty ja keksitty naurettava lähinnä turvahullujen skandinaavimaiden mopoista tunnettu kierrosrajoitus, koska Mercedes ei osannut kehittää koneitaan muiden tahdissa. Järjevää jatkoa sille, että vuosi sitten oli tehty suuret kehityskustannukset vaatinut V8-uudistus, "koska jatkossa moottoreihin ei mene niin paljoa rahaa". Kierrosrajoituksen paras puoli tietysti oli, ettei nyt nähdä enää edes entisiä satunnaisia taisteluohituksia radalla.

Kamalinta katsottavaa on kuitenkin edellisvuosien suurimpien lahjakkuuksien jäähdyttelymeininki megapalkoilla. Alonsoa tai Räikköstä ei kiinnosta edes vähää alusta ja toistaitoinen kuljettajamateriaali kippaa pokaalit. Schumacher oli viimeinen mohikaani, joka taisteli aina vastoinkäymisissä ja ei missään vaiheessa uraansa menettänyt voittajan luonnettaan. Näistä nykyisistä 30 M$ vieteriukoista, lahjakkuudestaan huolimatta, ole yhtään mihinkään. Liian nuorena liian paljon saaneita velliperseitä. Missä on uho, taistelu ja halu olla paras? Ainoa poikkeus on ehkä Nicky Dicky Heidi-Ho Heidfeld, joka jaksoi uransa alamäessä vielä Jordanillakin painaa ja uskoa itseensä. Joka sanoo jonkun Räikkösen pystyvän samaan, tarvitsee jonkinlaisen reality checkin. Ja nopeasti.

Se on tietysti jokaisen henkilökohtaisesta toleranssista kiinni, missä vaiheessa mitta tulee täyteen. Minulle se tuli tämän kauden alussa, kun katselin teknisten virheiden välttämiseksi mennyttä autonkehitystä, muiden kampitukseksi mennyttä ökyjen kulissiperseilyä, muoviakin muovisempia luontaisia häviäjäkuljettajia, korruptoitunutta kattojärjestöä jne. Ja tästä kaikesta pitäisi vielä maksaa maikkarille, että saa kuunnella sen ilman Matti Kyllösen älyttömyyksiä. Ja ihan Osku "katoin ekan F1-kisani suorassa lähetyksessä" Saari ja Erkki Mustakari "tais toi latinoveri vähän vaan kiehahtaa"-analyyseinensä on rahastuksen kiitos. Voi helvetti.

Ennen harmitti suunnattomasti kun Bernie myi tätä vanhaa perinteikästä hienoa Eurooppalaista lajia Aasian ylikansoitettuihin juntahtaviin kehitysmaihin. Nyt ei voi muuta sanoa kuin että sinne vaan, eikä tarvitse takaisin tuoda.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Voi nyyh :eek: Kannattaa tosissaan jättää seuraamatta jos noin vaikeeta tekee. McLaren on nyt tehnyt parhaimman auton ja sillä siisti. Honda taasen paskimman auton ehkä ikinä ottaen huomioon budjetin, lisäksi Hondan moottoritkin näyttää olevan sarjan huonoimpia, että se siitä moottorikehityksestä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
sportti.com sanoi:
Honda jatkanee ensi kaudella samalla kuljettajakaksikolla, sillä itävaltalaisen Österreich-lehden mukaan Rubens Barrichello on tallin kanssa lähellä jatkosopimusta. Jenson Buttonin nykyinen sopimus Hondan kanssa jatkuu vuoteen 2009. Honda-auton suoritustaso on alkukaudella alittanut kaikki odotukset, mutta vikaa ei ole ollut kuljettajissa, vaan pikemminkin auton suunnittelussa.

Barrichellon jatkon myötä Hondan testiajaja Christian Klien etsinee itselleen toisen työpaikan, koska hänen prioriteettinsa on palata F1-sarjassa kilpakuljettajaksi. Sopimuksesta Klien on neuvotellut Toyotan kanssa, joka etsii seuraajaa Ralf Schumacherille.
Hyviä uutisia, toivon totisesti Barrichellon vielä jatkavan :) Eiköhän sitä ensi kaudella oteta palkintopallisijoituksia sitten, paremmalla autolla :ahem:

Rubensilla alkaa muuten kohta olemaan melkoinen määrä ajettuja kilpailuja :thumbup:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Christian Klien tiemmä testaa tänään Hondan "B-spec"- autoa Jerezissä (ajoi eilen shakedownin samalla radalla), mutta kuvia, saati sitten kierrosaikoja ei tunnu löytyvän kirveelläkään. Melkoisen mystistä touhua.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Jeeves sanoi:
Christian Klien tiemmä testaa tänään Hondan "B-spec"- autoa Jerezissä (ajoi eilen shakedownin samalla radalla), mutta kuvia, saati sitten kierrosaikoja ei tunnu löytyvän kirveelläkään. Melkoisen mystistä touhua.
Siinä on varmaankin korjatut ponttoonit :rolleyes:
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Mikkoz84 sanoi:
Siinä on varmaankin korjatut ponttoonit :rolleyes:
Tai sitten McLaren on myynyt säälistä Hondalle MP4-19A:n auton piirustukset ja rungon jotta RA107-auton suorituskyky lähtisi nykyisestä umpisurkeasta tilanteesta nousuun :eek!:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Hondalle huimasti lisävauhtia

Nollakerholainen Honda jatkaa kautta positiivisin mielin.

Hondan väitetään löytäneen viime viikolla mahtavasti lisävauhtia - jopa 0,8 sekuntia Jerezin kierroksella. Honda testasi uutuuksiaan kolme päivää omassa rauhassaan yhdessä kakkostallinsa Super Agurin kanssa

Varikkorumpu tosin viestittää, että RA107-autojen edistys johtuisi pitkälti Ferrarilta kHopioidusta eturipustuksesta.

TS/Heikki Kulta

Honda ja Super Aguri ovat ilmeisesti vaihtaneet autoja päittäin tuolla Jerezin yksityistesteissä, kun ovat 0,8 sekuntia löytäneet:wink:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mikkoz84 sanoi:
Voi nyyh :eek: Kannattaa tosissaan jättää seuraamatta jos noin vaikeeta tekee. McLaren on nyt tehnyt parhaimman auton ja sillä siisti. Honda taasen paskimman auton ehkä ikinä ottaen huomioon budjetin, lisäksi Hondan moottoritkin näyttää olevan sarjan huonoimpia, että se siitä moottorikehityksestä.
Missä mielessä Hondan moottorit ovat sarjan huonoimpia? Viime vuoden Hondan autolla kuitenkin on jo kerätty pisteitä ja Sato on tehnyt jopa muutaman mallikkaan ohitusliikkeen! Ei se Super Aguri oikeasti ole mikään hyvä auto, vaan se on se kone mikä siellä on hyvä!

Eiköhän Honda ole yksi niistä joka osaa rakentaa koneen, auto on sitten ihan eri asia ;)

Rip3 sanoi:
Nollakerholainen Honda jatkaa kautta positiivisin mielin.

Varikkorumpu tosin viestittää, että RA107-autojen edistys johtuisi pitkälti Ferrarilta kHopioidusta eturipustuksesta.

TS/Heikki Kulta
Heh, HK se osaa tuon uutisoinnin :D Epäilemättä he jatkavat positiivisin mielin kun SA:kin menee ohi! Lisäksi, mikä ihme se on jos toimivista autoista otetaan mallia? Pitäisikö tuon varikkohuhun olla jokin erikoinenkin uutinen?

Saattaapi olla että pelkkä ulkonäöllinen kopiointi ei edelleenkään korjaa varsinaisia ongelmia! ;)

Maikkarin sivuilla oli Willisin kommentti joka viittaa selkeästi johdon ongelmiin ja sama ongelma on Toyotalla! Samaa on toitotettu jo pidemmän aikaa Toyotasta ja nyt se tuli viimeistään ilmi sitten myös Hondan puolella!

- Automme on niin vaikea ajettava tällä hetkellä, että jos meillä olisi vähänkin kokemattomampi kuljettajakaksikko, vakavien onnettomuuksien riski kasvaisi merkittävästi, Fry huokaisee.

- Saamme olla paljosta kiitollisia Jenson Buttonille ja Rubens Barrichellolle, kun he ovat pystyneet edes tuomaan autot kisoissa maaliin asti. Kokemuksesta on suuri apu. Sillä pystymme minimoimaan vahingot ja tappiot, Hondan tallipäällikkö perusteli.
Heh, turvallista matkaa ympäristöystävällisellä Hondalla, huh :nope: Toisaalta huvittava kommentti mutta kertoo tämäkin aika paljon(jos nyt sisältää totuuden siemenen?) :nope:
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Budjetti yli 500 miljoonaa dollaria
7 kisaa
4 pistettä (emotallilla 0 pistettä).
yhden pisteen hinta yli 100 miljoonaa dollaria.

Kyllä tuossa on tarpeeksi näyttöä Hondan taidottomuudesta ja surkeudesta.

MTV3/F1 sanoi:
Ex-tekninen johtaja haukkuu Honda-tallin johdon

Viime vuonna Hondan F1-tallista lähtenyt tekninen johtaja Geoff Willis lyttää japanilaistallin kauden täydelliseksi katastrofiksi. Willisin syyttävä sormi osoittaa tallin johtoa.

Honda-kuskit Jenson Button ja Rubens Barrichello ovat kauden puolivälin lähestyessä edelleen ilman pisteitä. RA107-autolla ei ole ollut asiaa taisteluun mestaruuspisteistä.

- Hyvänen aika sentään! Kauden 2006 autoa olisi pitänyt kehittää nyt eteenpäin, mutta sen sijaan kaudesta on muodostunut täydellinen painajainen. Vaikuttaa siltä, että suurin osa viime kaudella opituista läksyistä on joko unohdettu tai jätetty huomioimatta, laukoi Willis F1 Racing –lehdelle.

Willis syyttää Hondan kurjasta tilanteesta tallin johtoporrasta.

- Kauden 2006 lopulla löytynyt kehitysvauhti on kadonnut. Hondan olisi syytä ymmärtää, että formula ykkösissä toimintaa ei voida johtaa komitean voimin. Ei vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvätahtoinen tahansa, kiteytti Willis.
Että näin...
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Misa1 sanoi:
Missä mielessä Hondan moottorit ovat sarjan huonoimpia? Viime vuoden Hondan autolla kuitenkin on jo kerätty pisteitä ja Sato on tehnyt jopa muutaman mallikkaan ohitusliikkeen! Ei se Super Aguri oikeasti ole mikään hyvä auto, vaan se on se kone mikä siellä on hyvä!

Eiköhän Honda ole yksi niistä joka osaa rakentaa koneen, auto on sitten ihan eri asia ;)
Eikös noita ole vaihdeltu aika kiitettävästi? Vai muistanko ihan väärin :confused:
 
Ylös