Honda Racing 2007: Search for better?

Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"Tosin juuri nyt saattaisi vapailla markkinoilla olla yksi tällainen itsestäänselvyys, Nico Hülkenberg."

Piti ihan wikipediasta katsoa... :frank: Hyvältä kuulostavat saavutukset tähän saakka, mutta ei voi olla huomaamatta nimeä Willi Weber miehen perässä... Se tarkoittaa pitkiä riskialttiita kalliita sopimuksia, jos nyt yleensä päästää "ei-mediaseksikkääseen" Hondaan timanttiaan ajamaan. Kaudeksi -08 avautuu potentiaalisesti paljonkin paikkoja: Rubens mitä luultavammin lähtee Hondalta, Hamilton on historiaa, BMW:llä Heidi voi joutua pakkaamaan, Renaultilla on 1-2 paikkaa...

Hankala nähdä mitään yksiselitteisen oikeaa toimintatapaa nuorien kuljettajien kanssa. Renaulthan on BMW:n lisäksi toinen omaan kasvatukseen luottanut talli, joka on pistänyt paljon munia samaan koriin. Pitkään panostettiin Montagnyyn, kunnes kävi selväksi ettei tästä tulekaan mitään. Nyt kaikki on Kovalaisen varassa, auto rämpinyt pahasti talvitesteissä ja raja täyskatastrofin ja riittävän suorituksen välillä ohenee ohenemistaan kun kausi lähenee...
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"Yuri Borzenokóv, onko miehellä mitään hyvää sanottavaa kenestäkään"

Urheilu on minulle kannattamista, oman puolen valitsemista ja sen mukana elämistä. Oma puoli tarvitsee myös vastustajia ja näitä on syntynyt kilpailevien tallien riveistä. En luonnollisestikaan voi sietää kuljettajia, jotka ajavat näiden tallien väreissä.

Itseasiassa itseäni hämmästyttää se, miten neutraalisti Suomessa ja tällä foorumillakin pystytään suhtautumaan eri F1-talleihin. Toimintatavat eroavat toisistaan niin paljon, koko ja tallin johtohenkilöt ovat paljon pysyvämpiä kuin autoja ajavat kuljettajat. Eikö kukaan tosiaan näe Toyotassa tai Red Bullissa sitä ylitse pursuavaa muovia, joka tekee tästä perinteikkäästä ja autourheiluluokista suurimmasta suorastaan pilaa? Ei McLarenin PR tuokiot David Coulthardin "mä olin tällä kaudella 9. MM-sarjassa, mutta ensi kaudella mä voitan maailmanmestaruuden" -höpöhöpöineen saa todellakaan oksennusta kenenkään kurkkuun? Ferrari FIA-kytköksineen, Bernien suosikkiasemineen ja ylilaskelmointeineen on sitä ilmeisesti edes vähän tehnyt.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Yuri Borzenokóv sanoi:
Itseasiassa itseäni hämmästyttää se, miten neutraalisti Suomessa ja tällä foorumillakin pystytään suhtautumaan eri F1-talleihin. Toimintatavat eroavat toisistaan niin paljon, koko ja tallin johtohenkilöt ovat paljon pysyvämpiä kuin autoja ajavat kuljettajat. Eikö kukaan tosiaan näe Toyotassa tai Red Bullissa sitä ylitse pursuavaa muovia, joka tekee tästä perinteikkäästä ja autourheiluluokista suurimmasta suorastaan pilaa? Ei McLarenin PR tuokiot David Coulthardin "mä olin tällä kaudella 9. MM-sarjassa, mutta ensi kaudella mä voitan maailmanmestaruuden" -höpöhöpöineen saa todellakaan oksennusta kenenkään kurkkuun? Ferrari FIA-kytköksineen, Bernien suosikkiasemineen ja ylilaskelmointeineen on sitä ilmeisesti edes vähän tehnyt.
Aika harvalla tallilla (Ferrari, varauksin McLaren ja Red Bullin "kylläpäs me ollaan hauskoja, eikös ollakin" sikäli kun Mateschiz jaksaa pitempään) on minusta pysyvää identiteettiä, eikä sellaista pyritä luomaan. Etenkin nyt, kun sarjaan osallistuu etupäässä "sieluttomia" autotehtaita, joiden koetaan voivan lopettaa touhu sormia napsauttamalla ilman mitään takeita jatkuvuudesta, voi tiimeihin olla vaikea samastua. Toki nykyisistä osallistujista voisi jonkunlaiset kuvat kyetä luomaan, mutta muutokset ovat tapahtuessaan hyvinkin nopeita, enkä usko tilanteen olevan lainkaan sama enää muutaman vuoden päästä. Lisäksi koko touhua ympäröi jonkunsorttinen salamyhkäisyyden verho, eikä mitään kerrota suoraan, vaan jos tiimin asioista jotain oikeaa tietoa saa, tulee se välikäsien kautta.

Otaksun, ettei kyse ole pelkästään suomalaisesta ilmiöstä, eli tuskin ne muuallakaan maailmassa suuria tunteita sitä yhtä suurta poikkeusta lukuunottamatta herättävät. Olisi toki ihan hienoa tapahtuessaan, mitä suurimmissa määrin joukkuelajihan F1 on, vaikka suurin huomio kuljettajiin kiinnittyisikin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Yuri Borzenokóv sanoi:
Eikö kukaan tosiaan näe Toyotassa tai Red Bullissa sitä ylitse pursuavaa muovia, joka tekee tästä perinteikkäästä ja autourheiluluokista suurimmasta suorastaan pilaa?
Se, että eri talleilla on erilainen lähestymistapa haasteeseen nimeltä F1 on vain piristävää. Tylsäähän se olisi, jos kaikki olisivat samanlaisia. Se talli, joka F1:stä eniten on tehnyt pilaa viime vuosina on minulle Ferrari. Mutta FIA määrittelee lajin, ja koska olen nimenomaan lajin kannattaja, siihen on tyydyttävä, vaikken aina samaa mieltä FIA:n kanssa olekaan.

Vaikka suosikkeja minulla on F1:ssä, kuten muissakin lajeissa, pystyn silti arvostamaan hyviä suorituksia, teki ne kuka tahansa. Ja kritisoimaan huonoja suorituksia, myös kannattamieni tallien/joukkueiden/urheilijoiden tekemänä. Lempipelaajani Valioliigassa pelaa Chelseassa, vaikka suosikkijoukkueeni on Liverpool.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Massaiskunvaimennin, tökeröt tallimääräykset, venyvät toleranssit jne..
Tuosta massavaimentimesta liikkuu kyllä kahta tietoa. Auto, Motor und Sporthan väitti siitä valittaneen tiimin olleen McLaren, ei Ferrari.
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
kouvotsvoni sanoi:
Massaiskunvaimennin, tökeröt tallimääräykset, venyvät toleranssit jne..
Mielenkiintoista nähdä miten hyvin toleranssit sun muut jutskat uppoavat suomalaisiin. Veikkaisin että yhtä liukkaasti, kuin Haugin selitykset ja lupaukset aikanaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Lonso_567 sanoi:
Mielenkiintoista nähdä miten hyvin toleranssit sun muut jutskat uppoavat suomalaisiin. Veikkaisin että yhtä liukkaasti, kuin Haugin selitykset ja lupaukset aikanaan.
Silloin, kun meni hyvin pari vuotta, niin ei tarvinnut selitellä. Menestyksen jälkeen se selittely alkoi, ja 2001 aikana usko meni kyllä.. En sitten tiedä miten muilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mediaprofeetta sanoi:
Päällimmäisenä tarpeettomat tallimääräykset. Toisena selkeästi sääntöjen hengen vastainen tulkinta ilmanohjaimista, johon FIA joutui myöntymään tulkinnanvaraisen sääntömuotoilun takia. Varmasti on muitakin - osa toki enemmän Schumin kuin Ferrarin tekeminä, mutta niitä yksilöimättä kyse on tallin luomasta kuvasta.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Pitpassin puolella oli mielenkiintoinen artikkeli Hondan ongelmista. Nimenomaan syystä, ei seurauksista. Tosin vaikeaa mennä arvioimaan kirjoituksen todenperäisyyttä, mutta joku siinä toiminnassa mättää, enkä yhtään ihmettelisi, vaikka tuo juttu pitäisi paikkansakin.

Linkki.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Ihme juttuja, että Hondan vaisu suoritustaso olisi joku isokin yllätys ollut. Eihän talli ole saanut missään vaiheessa renkaita toimimaan ja autolle tehtiin talvella suurin evoluutio ikinä, joka on nykyisellään täysin kesken. Tähän kun lisää vielä Buttonin heikon motivaation Australiassa ja sen, että Australia yleensäkin on ollut Hondan waterloo, niin itseasiassa talli oli juuri siellä missä oletin sen olevan.

En tiedä olisiko siinä sitten jotain paremmin, jos olisi tehty kuten McLaren. Talli ei uudistanut autoaan viime vuodesta oikeastaan yhtään ja saavutti performance peekin jo helmikuussa. We are not there and we are never gona get there... Melkein olen mieluummin tässä junassa.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Harmittaa kyllä Hondan puolesta, pakettia kun ei tunnuta saavan toimimaan ja tämäkään kausi ei miltään voittojen tieltä näytä. Ei se mitään jos ei voittoa tule, mutta kun edellä on mm. Toyota ja "oma kakkostiimi viime vuoden tutulla autolla", niin kyllä nyt tarvitaan todella kovia tekoja.

Itse olisin Hondan asemassa kyllä mielummin Mclaren junassa. Miksi muuttaa toimivaa kokonaisuutta, jossa kenties saattaa vielä löytyä avaimet mestaruustaisteluun, kun taas Hondan paketilla se on taas menetetty jo ennen kuin kausi alkaa. Kyllä varmasti tuntuu mukavammalta ja motivoituneemmalta työskennellä tällä hetkellä Mclarenilla, kun kausi on hyvin avattu ja paketti tuntuu luotettavalta jo toista vuotta peräkkäin, mikä sinänsä taitaa olla uutta.

Kiintoisaa katsoa pari kisaa eteenpäin ja nähdä kuinka Hondan kehitys edistyy.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Honda näyttää jopa huonommalta kuin vuoden 2005 avauksessa. Ja kun muistaa mikä oli vuoden kokonaissaldo, niin en kovin suuria tällä kaudelta odottaisi. Varsinkin kun tuohon suorituskykyyn yhdistetään kuljettajakaksikko Button - Barrichello.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Honda Toys 2008: Search for better?

Kausi 2007 alkoi ja loppui heti alkuun Hondan osalta käsittämättömän surkeasti. Talli joka lähti täksi kaudeksi liikenteeseen puolen miljardin dollarin budjetilla on varikkosuoran ainoa talli joka ei saa VIELÄKÄÄN moottoreitaan toimimaan tai minkäänlaista kilpailukykyä.

Täksi kaudeksi Hondan sitkeästä armon pyynnöstä, FIA:n ja muiden tallien säälistä Hondaa kohtaan, asetettiin 19000 kierroksen rajoitus moottoreihin.
Ei Honda siltikään odotetusti onnistunut saamaan lelujansa kasaan.

Viimeiset kisat ovat näyttäneet kuinka Honda on talleista se selkeästi paskin! Tällä kaudella kaikki moottorinvalmistajat, paitsi Honda, ovat selviytyneet ilman minkäänlaisia mekaanisia vikoja. Bahrainissa Hondan valmistamat koneet paukkuivat jo kolme kertaa. Käsittämätöntä.

Hondan tulisi ottaa mallia kilpailemisesta kärkitalli McLarenia, jolta löytyy sarjan luotettavimmat moottorit ja kilpailukykyinen paketti voittojen ja mestaruuksien suhteen.



"Olen mieluummin tässä junassa." Yuri Borzenokóv
__________________________________________


Go Alonso, Go McLaren! :thumbup: :thumbup:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Button saa kiittää onneaan että jäi eilen ensimmäiseen mutkaan, eikä joutunut kituttamaan Barrichellon tavoin koko kisaa väkisin maaliin :rolleyes:

Auto oli Barrin sanojen mukaan, lievästi ilmaisten, "karmea ajettava"

Paljon on Hondalla työtä tehtävänä. Noh, ensi vuonna uusin eväin.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Nooh, kuittailu on tällä hetkellä ehkä oikeutettua, mutta ihmettelen miksi pitää keksiä valheita Hondan ilkkumiseen, kun kerran olisi ihan oikeaa asiaakin siihen. Jos minä olisin niin surkea, että kehtaisin Ladaa kannattaa, niin olisin budjettien koosta ja kulissien takaisista sääntökikkailuista aivan hiljaa. Sarjan taso on rengasmuutosten ja 3 kärkitallin rajujen uudistusten takia ennätyksellisen alhaalla ja klanipään rahahuorat keräävät satoa. Muita voittajia ei sitten ole ollutkaan, ellei lasketa viiksi-Theissenin porukkaa ja muiden romahtamisesta marginaalinostetta saanutta Toyotaa ja sen noloa kakkostallia.

McLaren ei kuitenkaan mestaruutta voita. Kun tullaan Eurooppaan alkaa kehitystyö edetä ja McLarenilla ei ole juuri potentiaalia siihen. Ferrarilla taas on tehty rajusti uusittu auto, joka on hyvästä vauhdistaan huolimatta vielä melkoinen raakile. Siinä on kehityspotentiaalia vuosiksi eteenpäin ja sekunnin erot kärkeen alkavat olla taas McLarenin arkipäivää muutaman poikkeuskilpailun jälkeen. Sitten nähdään taas näitä viime kauden kaltaisia höyrypaaluja, joita Räikkönen ajoi useammankin viime vuonna. Luonnollisesti myös Australiasta tuttu itkun virnetys jatkuu ja keksitään mitä surkeampia keinoja Ferrarin kilpailukyvyn karsimiseksi. Fiaa tuu auttaa, Ferrarin pohja taipuu enkä pärjää.

Ikävintä McLarenin pelleilyssä on minusta kuitenkin ollut Alonson "montoyaistuminen". Vaikka Alonso on mielestäni parin viime vuoden ajan hieman yliarvostettu kuljettaja ollutkin, ovat heikot suoritukset olleet hyvin silmään pistäviä. Aivan sama tarina kuin Montoyalla, ihmetellään porukalla miten viime vuosien yksi kuumimmista nimistä on yhtäkkiä niin heikoilla tallikaveriaan vastaan. Ainoa looginen selityskö tosiaan, että kyseessä on sittenkin alunalkaen huono kuljettaja ja tallikaveri on mystinen taivaasta maahan pudonnut jumala? Voisiko sittenkin olla, ettei McLarenilla ilmapiiri ole koskaan ollut hyvä ja kannusta kuljettajia mihinkään? Surullista miten kaksinkertaisella maailmanmestarilla ei ole tallissa muuta virkaa, kuin olla poissa Renaultilta.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Yuri Borzenokóv sanoi:
Ikävintä McLarenin pelleilyssä on minusta kuitenkin ollut Alonson "montoyaistuminen". Vaikka Alonso on mielestäni parin viime vuoden ajan hieman yliarvostettu kuljettaja ollutkin, ovat heikot suoritukset olleet hyvin silmään pistäviä. Aivan sama tarina kuin Montoyalla, ihmetellään porukalla miten viime vuosien yksi kuumimmista nimistä on yhtäkkiä niin heikoilla tallikaveriaan vastaan. Ainoa looginen selityskö tosiaan, että kyseessä on sittenkin alunalkaen huono kuljettaja ja tallikaveri on mystinen taivaasta maahan pudonnut jumala? Voisiko sittenkin olla, ettei McLarenilla ilmapiiri ole koskaan ollut hyvä ja kannusta kuljettajia mihinkään? Surullista miten kaksinkertaisella maailmanmestarilla ei ole tallissa muuta virkaa, kuin olla poissa Renaultilta.
Niin tämä kuljettaja on kuitenkin MM-sarjan kärjessä ;)
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Liekö Hondalla alkanut kukkaisajattelu siirtyä jo tiimijohtoon asti kun homma kusee näin totaalisesti. Pääsponsorin puute ja sitä kautta paine menestyä, sitä ei ole eikä Hondankaan puolelta taideta sen kummemmin uhkailla. Vaikkakin Jenson vetosi pomoihin ettei potkuja alettaisi vielä jakaa vaikka huonosti menee...

Käsittämätöntä kerrassaan. :jaska:
 
Ylös