HRT F1 2010 (Senna + Campos)

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Lisäksi myös nykyaikana (oikeammin jo 80-luvulta lähtien, mutta ilmiö tuli tunnetummaksi 90-luvulta lähtien ja 2000-luvulla se on jo arkipäivää.) vaikka kuskit jäisivät ilman palkkaa niin sponsorit huolehtivat kyllä että kuskit eivät näe nälkää tai ikävöi.:D 70-luvulla asiat olivat toisin peränpitäjä tiimeissä jossa raha oli harvassa ja ne jotka kuluttivat isoja summia niin olivat melkein vararikossa. Niki Laudakin oli tehdä vararikon kun maksoi Surteesille kausilla 1971 ja 1972 600 000 markkaa kauden ajoista ja kaudella 73 joutui tuomaan samansuuruisia summia BRM:lle saaden vain 100 000 markkaa kaudelta. Mansellkin myi jonkun tarinan mukaan talonsa rahoittaakseen ajojaan ja vielä kaudella 1980 vaikka hän sai sen rikkaimman testikuljettajan maineen f1:ssä niin silti summat eivät sydäntä lämmittäneet. Summa oli 120 000 markkaa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kolles sanoo Autosportissa, että kokemattomat kuljettajat olivat ainoa syy miksei HRT päihittänyt Lotus Racingia ja Virginiä kaudella 2010.

Mä en ole tuosta ihan vakuuttunut, mutta sikäli olen Kollesin kanssa samaa mieltä, että mielestäni kahden tulokkaan ajattaminen oli virhe uudelta tallilta.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kolles sanoo Autosportissa, että kokemattomat kuljettajat olivat ainoa syy miksei HRT päihittänyt Lotus Racingia ja Virginiä kaudella 2010.

Mä en ole tuosta ihan vakuuttunut, mutta sikäli olen Kollesin kanssa samaa mieltä, että mielestäni kahden tulokkaan ajattaminen oli virhe uudelta tallilta.
No just joo. Paskaa sanon minä. Olisikohan se kuitenkin mennyt jotenkin näin?
1. Camposin rahavaikeudet talvella - - - -> Dallara ei saa rahojaan, ja pistää auton kehityksen jäihin.
2. Hispania nousee Camposin tuhkista. Dallaralla on pari viikkoa aikaa kasata säännöt täyttävä hirvitys.
-- Eli siis tässä syyt sille, että auto oli alunperin niin onneton --
3. Hispanialla ei ole rahaa. Auto ei kehity.
4. Kokemattomat kuskit.

Kyllä huonoissa tuloksissa oli kyse nimenomaan tallin rahanpuutteesta, ei mistään muusta. Auto oli hidas, eikä sitä kehitetty. Dallara olisi varmaan itsekin saanut autoaan roimasti parannettua, jos HRT:llä olisi siihen ollut varaa.

Sitten hankittiin Geoff Willis suunnittelijaksi, jonka rooliksi jäi lopulta pyöritellä peukaloitaan toimettomana. Huhut Atlaksen puolella kertoo että Willis olisi suunnitellut päivityksiä autoon, mutta niitä ei koskaan valmistettu. Myös ensi vuoden auto perustuisi näiden päivitysten pohjalle tehtyyn suunnitteluun.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sitten hankittiin Geoff Willis suunnittelijaksi, jonka rooliksi jäi lopulta pyöritellä peukaloitaan toimettomana. Huhut Atlaksen puolella kertoo että Willis olisi suunnitellut päivityksiä autoon, mutta niitä ei koskaan valmistettu. Myös ensi vuoden auto perustuisi näiden päivitysten pohjalle tehtyyn suunnitteluun.
Noissa Autosport.comin jutuissa tämä on mainittu useampaankin kertaan, eli ihan tietoa lienee. Mitä itse autoon tulee, niin Gary Anderson piti Dallaran kötöstystä peruskonseptiltaan uusien tiimien parhaana. Sikäli järkeenkäypää, että muutoin on hankala selittää, kuinka talli pystyi jopa kuromaan eroa muihin kiinni kauden aikana ilman minkäänlaisia päivityksiä.
 
Ylös