Kollesilla on tämä ns. Peränpitäjätiimien omistajien syndrooma jossa tallipääliköllä ei aina ole realiteetit kovin hallussa ja jonka vuoksi yleensä käy niin, että tiimi menee enemmin tai myöhemmin konkkaan. Sennasta oli myös brittien foorumilla kiintoisaa juttua siitä, että motivaatio alkaisi mennä vähiin ja Korean vapaissa harjoituksissa ja koko kilpailun ajan kummankin HRT:ssä oli jousitusvikoja jotka vaikeuttivat ohjausta. Lisäksi Senna uhataan huhujen mukaan heittää syrjään kauden päätöskisaan mennessä maksamattomien sponsoripakettien myötä. Hänet korvaisi sääntöjen mukaan Christian Klien sillä tiimissä ei saa olla enempää kuin 4 kuljettajaa kauteen ilman toisten tiimien suostumusta tai poikkeuslupaa FIA:lta.
Tällainen harvinainen myönnytys vaatisi käytännössä kaikkien ajavien kuskien loukkaantumista tai muuta vastaavaa tilannetta. Senna on kiinnostunut Lotuksesta myös siksi, että hänen ensi kauden Hispanian ajot maksaisivat reilusti enemmän mitä tällä kaudella. Lisäksi kuin nämäkään asiat eivät riittäisi niin Hispania on ostamassa Toyotan jäämistöä missä on ilmeisesti myös tuulitunneli ja muuta huipputeknologiaa. Hinta on vain tiimin vuosibudjetin suuruinen eli 50 miljoonaa taalaa.
Summasta olisi maksettava myös 40 miljoonaa taalaa suoraan ja loput jälkikäteen mikäli ne maksetaan osamaksulla. Kollesin lupaukset 50 miljoonasta ylimääräisestä taalasta kuulostavat lahjattoman Joulupukin lupauksilta.
Tässä lamassa ja myös Espanjan taloustilanteen ja Carabanten perheen rahoittajat eivät ole kovinkaan kiinnostuneita tuollaisista puheista ja tällä menolla näyttää erittäin pahalta Hispanian tulevaisuus ilman ulkopuolista ostajaa tai sitten Williamsin tai Mersun pitäisi vuokrata omia teknisiä laitteita sopuhintaan.