HRT F1 2010 (Senna + Campos)

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Just joo, ja edellä menevä pystyi silti väistämään. Yksi puusilmä taas.
Sennahan tuli aivan erilaista linjaa mutkaan verrattuna muihin! En tiedä menikö mutka muuten pitkäksi vai oliko erilainen linja kuin muilla. Jokatapauksessa jos liput eivät ollet ylhäällä, minusta Sennaa on turha syyttää.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Sennahan tuli aivan erilaista linjaa mutkaan verrattuna muihin! En tiedä menikö mutka muuten pitkäksi vai oliko erilainen linja kuin muilla. Jokatapauksessa jos liput eivät ollet ylhäällä, minusta Sennaa on turha syyttää.
Juurikin näin.
Lisäksi en ymmärrä miten kaverin sukunimi vaikuttaa virheen/virheiden suuruuteen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Videosta voisi päätellä että vain 1 auto meni ennen Sennaa Kobayashin romun ohi hitaasti. Kenties oli niin lähellä että näki Kamuin menettävän hallinnan. Eli ehkei Sennan vika.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Videosta voisi päätellä että vain 1 auto meni ennen Sennaa Kobayashin romun ohi hitaasti. Kenties oli niin lähellä että näki Kamuin menettävän hallinnan. Eli ehkei Sennan vika.
Joo, en ainakaan tämän perusteella menisi Sennan piikkiin pistämään. Muut ovat myös voineet saada radioon informaatiota, kun onnettomuus oli tallin tiedossa. Sennalla ei ollut vaan aikaa reagoida.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joo, en ainakaan tämän perusteella menisi Sennan piikkiin pistämään. Muut ovat myös voineet saada radioon informaatiota, kun onnettomuus oli tallin tiedossa. Sennalla ei ollut vaan aikaa reagoida.
FIA on tutkinut asian ja telemetria paljasti, että Senna oli jo jarruttamassa mutkaan, kun keltaiset tulivat. Eli Sennan kannalta liian myöhään. Ei rangaistusta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niin ja muutenkin kun Hispanian jarrut ovat varmasti heikompia verrattuna muiden tiimien vastaaviin ja jarrutusmatkat ovat myös pisimpiä joten ei siinä aikaa ole paljoa reagoida. Lisäksi sekä Brunolla että Klienillä oli pitkin viikonloppua auton ohjauksen kanssa häiriöitä joten ei ihme, että jossakin vaiheessa otti ja kolisi. Lisäksi kieltämättä varsin erikoista on lytätä maanrakoon kuski joka ajaa sarjan huonoimmalla autolla ja jossa tekniikka on alkeellisempaa kuin Lotuksella tai Virginilla. Yhden kilpailun takia. Ja mitä tulee enoon niin ei Ayrtonillakaan aina mennyt niin kovin hyvin ja Toleman ei myöskään ollut mikään superauto yhtä Monacon kilpailua lukuunottamatta. Lisäksi Ayrton hävisi silloin tällöin tiimikavereilleen ja eräs Martinlaakson poikakin löi hänet siltä istumalta ensimmäisessä aika-ajossaan joten ei se Ayrtonillakaan aina mennyt nuottien mukaan ajaminen.

Kieltämättä käännän mielipiteeni jos Klien jatkuvasti on Sennaa näin paljon nopeampi kuin nyt on niin sitten Sennalla ei tule olemaan helppoa jatkossa. Häntäpään kuskien tasoa ei ole niin helppoa arvioida toisin kuin kärkipään kuskien tekniikan ja muiden asioiden ollessa hallitsevampia tekijöitä. Sennan todellinen taso kyllä näkyisi paremmin jos hän ajaisi vaikkapa Toro Rossolla tai Force Indialla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lisäksi kieltämättä varsin erikoista on lytätä maanrakoon kuski joka ajaa sarjan huonoimmalla autolla ja jossa tekniikka on alkeellisempaa kuin Lotuksella tai Virginilla. Yhden kilpailun takia.
Ei tässä enää puhuta yhdestä kilpailusta. Senna on ollut hyvin keskinkertainen hyvin keskinkertaisia tallikavereita vastaan koko kauden.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niin mutta Klien oli ensimmäinen selvästi nopeampi kuljettaja kuin muut ovat taas jääneet Sennalle loppupelissä vaikka välillä olisivat olleetkin nopeampia kuin Senna. Senna kenties voi olla keskinkertainen kuljettaja, mutta kalusto ei anna oikeutta vertailuun. Lisäksi Chandhok ja Yamamoto ovat kyllä tasoltaan mielestäni heikompia kuljettajia kuin Senna. Erot ovat nyt ollutta Klienin poikkeusajoa lukuunottamatta olleet myös pieniä joten varsinaisia murskajaisia on ollut myös melko vaikeaa järjestää. Paitsi kun jommallakummalla kuljettajalla on ollut selvää teknistä vikaa autossa. Toki jos kalustolla olisi myös vähemmän teknisiä murheita ja auton omia rajoja vähemmän rajoittavia tekijöitä niin luultavasti Senna olisi ollut jo aiemmin kaudella selvästi nopeampi kuin kumpikaan muu kuljettaja tällä kaudella.

Klien asetti nyt Sennalle mittapuun ja Sennan on kyettävä se kapuamaan. Tuloksen onnistuessa asia on selvä ja niin suunnan pitäisi olla jos parempaan talliin haluaa nousta. Tulosten mennessä pieleen Sennalla on hyvin vaikea tulevaisuus edessä ja sitten vain ihmeet voivat auttaa enää tai isot rahatukut keskikastin tiimeihin.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Hispania ei ilmoittanut kuskejaan

Colin Kolles kommentoi HRT:n kuskivalintoja Suzukan kilpailuun:

Tallipäällikkö Colin Kolles kertoi kuitenkin motorsport-total.comin haastattelussa, että talli suunnittelee Sennan ja Yamamoton ajattamista, muttei pitänyt sitä täysin varmana.

- Koskaan ei tiedä, mitä tapahtuu. Mitä sitten, jos joku katkaisee jalkansa? Kolles totesi.
Lähde: mtv3.fi/f1

Tuollaista tekstiä kuulee normaalisti perintätoimiston tai mafiajärjestön miehiltä, ei F1-tallin pomolta. Onneksi sentään kisakuskien kiintiö per kausi on neljä, muutenhan tuolla varmasti ajaisi vielä loppukaudesta Giovanni Lavaggi, Yuji Ide tai molemmat.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Ensin Chandhok-Senna, sitten Chandhok-Yamamoto, Senna-Yamamoto ja viimeisimpänä kaksikkona Senna-Klien. Eiköhän loppukauden aikana nähdä vielä Klien-Yamamoto -parivaljakkokin HRT:tä edustamassa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Kuskit Jaappaniin:
HRT team principal Colin Kolles has confirmed Sakon Yamamoto and Bruno Senna will drive for his team at this weekend's Japanese Grand Prix.
 

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
Mahdetaankohan tallia enää ensi kaudella nähdä? Luulis näiden jotka ensi kaudelle osallistumis lupaa hakivat olevan kiinnostuneita ostaan Hispanian. Vai eikö ylpeys anna periksi myydä ennen kuin raha on totaalisen loppu :nope:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Venezuelan rahoittajat ja etenkin Pastor Maldonado on kiinnostunut Williams-paikasta. 15 miljoonaa taalaa on edelleen paljon rahaa tässä lamassa. Aikoinaan samalla rahalla olisi voinut pyörittää Lotusta kaudella 92 tai Dallaraa kaudella 91. Alunperin Maldonado oli ehdolla Hispanialle, mutta Williams on kaikkiaan parempi tiimi ja siten kauppa sopisi paljon paremmin. Muutenkin eräs Karthikeyan haluaisi myös takaisin F1:siin 8 miljoonalla taalalla joka vastasi Katayaman ja Gugelminin sponsorirahoja kaudella 92 Larroukselle ja Jordanille.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
HRT sai molemmat autot maaliin ja kuskeista Yamamoto oli tällä kertaa melkein koko viikonlopun nopeampi. Brasilian jälkeen Yamamoton rahojen pitäisi loppua jolloin sopimuksen mukaisesti hänet korvaa Klien. Paitsi siinä tapauksessa, että Yamamoto ostaa yhden kisan ajon myös Abu Dhabiin. Sennan kisa kuten Yamamotonkin oli teknisten ongelmien värittämä ja sitten kun Yamamoto jäi taakse niin vasta sitten Senna kykeni jonkinlaiseen ajoonkin. Sadekelin kyvyt jäivät vähäiseksi, mutta jälleen kerran kalusto ei oikein anna oikeutta sillä sateella auto on vieläkin huonompi kuin kuivalla. Ensi kauden tietoa tiimistä ei paljoakaan ole ja rahoitus on vaakalaudalla. Ei kuitenkaan ihan Marchin tasoa alkukaudesta 92 jolloin tiimillä oli ennen Kyalamia yksi testisessio jossa Wendlinger kykeni ajamaan vain 10 kierrosta ja Paul Belmondo puolet siitä ja loppusumma testista oli 135 000 markkaa. Belmondo joutui maksamaan loppukauden testiajoistaan myös ylimääräistä testiä sillä Belmondo toi 20 miljoonaa sponsorirahaa tiimiin.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Hispania on nyt siis huhujen mukaan rakentamassa itselleen Williams-Cosworthin ja Toyotan hybridiä. Tiettävästi Geoff Willis muuntaa TF110:n ensi vuotta vastaavaksi, johon sitten asetetaan Cossun kone ja Williamssin hydrauliikka ja vaihteisto.

Oheisten uutisten lisäksi Speedtv:ssä uutisoidaan että huhujen mukaan Cossun laskut ovat myöhässä. Niiden täytyy koskea ensi kautta/testejä, sillä Kolles sanoi jo Italian kisassa, että tämän kauden loput moottorilaskut on jo maksettu
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kollesilla on tämä ns. Peränpitäjätiimien omistajien syndrooma jossa tallipääliköllä ei aina ole realiteetit kovin hallussa ja jonka vuoksi yleensä käy niin, että tiimi menee enemmin tai myöhemmin konkkaan. Sennasta oli myös brittien foorumilla kiintoisaa juttua siitä, että motivaatio alkaisi mennä vähiin ja Korean vapaissa harjoituksissa ja koko kilpailun ajan kummankin HRT:ssä oli jousitusvikoja jotka vaikeuttivat ohjausta. Lisäksi Senna uhataan huhujen mukaan heittää syrjään kauden päätöskisaan mennessä maksamattomien sponsoripakettien myötä. Hänet korvaisi sääntöjen mukaan Christian Klien sillä tiimissä ei saa olla enempää kuin 4 kuljettajaa kauteen ilman toisten tiimien suostumusta tai poikkeuslupaa FIA:lta.

Tällainen harvinainen myönnytys vaatisi käytännössä kaikkien ajavien kuskien loukkaantumista tai muuta vastaavaa tilannetta. Senna on kiinnostunut Lotuksesta myös siksi, että hänen ensi kauden Hispanian ajot maksaisivat reilusti enemmän mitä tällä kaudella. Lisäksi kuin nämäkään asiat eivät riittäisi niin Hispania on ostamassa Toyotan jäämistöä missä on ilmeisesti myös tuulitunneli ja muuta huipputeknologiaa. Hinta on vain tiimin vuosibudjetin suuruinen eli 50 miljoonaa taalaa.

Summasta olisi maksettava myös 40 miljoonaa taalaa suoraan ja loput jälkikäteen mikäli ne maksetaan osamaksulla. Kollesin lupaukset 50 miljoonasta ylimääräisestä taalasta kuulostavat lahjattoman Joulupukin lupauksilta.:D Tässä lamassa ja myös Espanjan taloustilanteen ja Carabanten perheen rahoittajat eivät ole kovinkaan kiinnostuneita tuollaisista puheista ja tällä menolla näyttää erittäin pahalta Hispanian tulevaisuus ilman ulkopuolista ostajaa tai sitten Williamsin tai Mersun pitäisi vuokrata omia teknisiä laitteita sopuhintaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Hieno uutinen niin Hispanialle kuin F1:kköstenkin kannalta, toivottavasti myös Hispania/Toyota yhteistyö toteutuisi ainakin Pascal Vasselon on kertonut neuvottelujen olevan käynnissä mutta hänen mielestään ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä vaan katsoa kaikki mahdolliset kortit läpi.

Hispania olisi antamassa testi mahdollisuuden Bottakselle, josta hän itse ei ole tietoinen.

Hispanian tallipäällikkö Colin Kolles ei vahvista Bottaksen testaavan Abu Dhabissa 16. - 17. marraskuuta.

- Valtteri on mielestäni erittäin lahjakas kuljettaja, mutta ehkä on myös joku toinen kuljettaja, joka ajaa autoamme. Teemme nyt päätöksiä, kuka ajaa autoamme Abu Dhabissa, Kolles sanoi Reutersille.
 
Ylös