HRT F1 2010 (Senna + Campos)

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mitenkäs tämän Dallaran kanssa nyt oli, suunnitteliko kyseinen lafka siis alusta saakka auton ilman että Campoksen porukkaa oli siinä mukana? Jos/kun asia on näin, niin on ihan vihoviimeinen ratkaisu polttaa sillat siihen suuntaan. Ja jos Hispanialla ei kerta ole mitään omaa laitteistoa auton suunnitteluun ja kehitykseen, niin aika tuhoon tuomitulta räpeltämiseltä tuo nyt näyttää. Jos rahat ei riitä edes Dallaran laskujen maksuun, niin miten voidaan olettaa että sitä riittäisi auton kehitykseen? Hepposin eväin ollaan lähdetty leikkiin mukaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitenkäs tämän Dallaran kanssa nyt oli, suunnitteliko kyseinen lafka siis alusta saakka auton ilman että Campoksen porukkaa oli siinä mukana?
Nimenomaan se oli ajatus, eli kottero on avaimet käteen -idealla ostettu.

HRT:llä on ilmeisesti myös vain kaksi runkoa, eikä lisää ole tulossa. Autot ovat huonoja, mutta onneksi niitä on vähän.
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Nimenomaan se oli ajatus, eli kottero on avaimet käteen -idealla ostettu.

HRT:llä on ilmeisesti myös vain kaksi runkoa, eikä lisää ole tulossa. Autot ovat huonoja, mutta onneksi niitä on vähän.
Eli Sennan tai Chandhokin ajelut on ajeltu jos jompikumpi ajaa sillä seurauksella ulos että runko on käyttökelvoton. :tongue:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Eli Sennan tai Chandhokin ajelut on ajeltu jos jompikumpi ajaa sillä seurauksella ulos että runko on käyttökelvoton. :tongue:
Mullon sellainen käsitys, että liki mitä vaan noin runkoihin liittyen voidaan nykyään korjata niin, että jäykkyys ei siitä kärsi. Syy, miksi näin ei yleensä toimita on siinä, että rungon paino kasvaa samalla merkittävästi.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Nimenomaan se oli ajatus, eli kottero on avaimet käteen -idealla ostettu.

HRT:llä on ilmeisesti myös vain kaksi runkoa, eikä lisää ole tulossa. Autot ovat huonoja, mutta onneksi niitä on vähän.
Okei. Kai alkuperäisiin suunnitelmiin myös se, että Dallara hoitaisi auton (rungon) kehitystyötä? Kuulostaa hullulta hypätä valmiiseen pöytään F1:n kaltaisessa lajissa, jos ei ole itsellä rahkeita kehittää sitä rotiskoa eteenpäin. Ei kai kukaan sentään uskonut että Dallara taikoisi tyhjästä voittaja-auton? Tämä tapaus olisi vaatinut pitkäjänteistä yhteistyötä ja pikkuhiljaa olisi sitten voitu siirtää vastuuta tallin omille suunnittelijoille. Nyt paketti on niin levällään ja tallilla niin vähän resursseja etten usko että tuolta hetkeen noustaan. Ensin tarttis saada ne omatkin pelit ja pensselit järjestykseen jotta kehitystyöstä voitaisiin edes haaveilla. Ja riittääkö Carabantella rahat? Nyt ei käy Kollesia sääliksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
IS Veikkaaja huhuaa, että HRT:n rahat riittävät vain Monacon kisaan asti.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Okei. Kai alkuperäisiin suunnitelmiin myös se, että Dallara hoitaisi auton (rungon) kehitystyötä? Kuulostaa hullulta hypätä valmiiseen pöytään F1:n kaltaisessa lajissa, jos ei ole itsellä rahkeita kehittää sitä rotiskoa eteenpäin.
Camposin ajatus oli kaiketi se, että Dallara hoitaisi auton suunnittelun, valmistuksen, kehittämisen jne myös kauden aikana, ja Camposin tiimi keskittyisi sen ajattamiseen kisoissa. Kolles taas on puhunut alusta asti mm. omasta tuulitunnelista ja siitä kuinka hän haluaa tehdä Oikean Valmistajan...
Ei kai kukaan sentään uskonut että Dallara taikoisi tyhjästä voittaja-auton?
Ei, mutta mä en usko, että tuo nykyinen auto on edes parasta mitä Dallara voisi saada aikaan. Camposin rahoitus tökki alusta asti niin pahasti, että projekti laitettiin moneen kertaan jäihin. Aivan kauden kynnyksellä autot kai niputettiin helvetillisellä kiireellä kasaan ja kaikki mahdolliset mutkat oiottiin. Tärkeämpää oli saada laitteet radalle kuin miettiä niiden suorituskykyä. Tällä kertaa ei saanut sitä mitä tilasi, vaan sitä mistä maksoi.
Tämä tapaus olisi vaatinut pitkäjänteistä yhteistyötä ja pikkuhiljaa olisi sitten voitu siirtää vastuuta tallin omille suunnittelijoille.
No niinpä. Mahdollisesti nyt viime aikoina tallin puolelta Dallaraan kohdistettu kritiikki johtuu siitä, että italialaiset eivät suostu autoa kehittämään (tai antamaan siihen tarvittavaa dataa) ennen kuin edelliset laskut on maksettu... HRT:n osalta on kyllä pirun tyhmää a) polttaa sillat Dallaran suuntaan b) haaveilla auton kehittämisestä omin voimin tässä vaiheessa kun sekä tietotaito että rahat puuttuu. Oman kehitysohjelman polkaiseminen käyntiin lienee kalliimpaa kuin homman ulkoistaminen Dallaralle, jolla sitä paitsi lienee tiedossa mitä alueita pitäisi kehittää...


Ai niin. Adrian Campos muuten totesi jossain haastattelussa, että ei tiimin tilanne ollut (kaluston ja henkilöstön osalta) niin huono kuin Kolles antoi ymmärtää tullessaan mukaan projektiin. Kyseessä oli kuulemma Colinin yritys saada Carabante siirtämään koko paska Saksaan (eli työllistää oma rupusakkinsa)...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
BBC:n Ted Kravitzin mukaan Christian Klien oli yksi niistä vaihtoehdoista, joka saattaisi päästä ajelemaan dallaran perjantaiharjoituksia kokemuksensa vuoksi. However, maksukuski Yamamoto on nyt pestattu tallin testi/varakuskiksi. En kyllä tiedä mitä lisäapua kyseinen B-luokan suhari tuo.

The deal will see Yamamoto taking part in Friday practice sessions at grands prix weekends.
"It is fantastic to be part of a new team and I hope I will be able to gather useful data whenever possible on Friday for the race drivers," said Yamamoto. "I have seen how committed everyone at the team is and I feel the same."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/82946
 

Ironsteele

Well-known member
Liittynyt
11.7.2009
Viestit
259
Joo kyllähän se Hispanian meno aika vaikeata on, mutta jos talli pystyy ylipäätään jatkamaan niin toivotaan, että parempaa olisi näkyvissä. :nope:

Sakon Yamamoto :eek!:. Eikös ne puhunut kokeneen kuljettajan pestaamisesta? Yamamotolla kuitenkin alla vain 14 kilpailua sarjan hitaimmalla autolla (Super Aguri 2006 & Spyker 2007), niin onko tuosta "kokemuksesta" nyt hirveästi hyötyä?
Puhdas rahavalinta?!
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Joo kyllähän se Hispanian meno aika vaikeata on, mutta jos talli pystyy ylipäätään jatkamaan niin toivotaan, että parempaa olisi näkyvissä. :nope:

Sakon Yamamoto :eek!:. Eikös ne puhunut kokeneen kuljettajan pestaamisesta? Yamamotolla kuitenkin alla vain 14 kilpailua sarjan hitaimmalla autolla (Super Aguri 2006 & Spyker 2007), niin onko tuosta "kokemuksesta" nyt hirveästi hyötyä?
Puhdas rahavalinta?!
Onko sitten kielletty etteikö esim ensimmäisissä perjantainan harjoituksissa ajaisivat vaikka Yamamoto ja Klien? En tiedä, mutta olishan tämä mahdollisuus. Yamamoto tuo rahaa ja Klien kokemusta
 

Ironsteele

Well-known member
Liittynyt
11.7.2009
Viestit
259
Ei sitäkään mahdollisuutta olla kielletty, perjantaina ei ole pakko ajaa kierrostakaan ja kilpailuun saa osallistua jos oikein muistan. Eli sekin olisi varmaan mahdollista. :doubtful:
 
Ylös