HRT kaudella 2011 (Narain Karthikeyan tekee paluun)

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No jos talli on noin pahasti hukassa ja vähillä rahoilla, niin ei silloin mitään tyylisuunnittelijoita palkata.
Nyt kun siltä näyttää, että talli on joka tapauksessa viimeinen, niin pitää löytää sponsoreille muita arvoja kuin kilpailukyky.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
F1-tiimien voi nähdä olevan yllätyksiä täynnä. Kai heillä syynsä on tehdä.. :)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Samaa aattelin ku sinäkin. Eiköhä kilpailukyky olis tärkeämpää kuin tyyli Hispanianialla tällä hetkellä?
Itse varmaan tietävät tilanteensa paremmin, ja mitä tekevät, ja miksi.
Cmoney on oikeassa. Jos on tiedossa, että hännillä ollaan joka tapauksessa, niin on yritettävä jotain muuta taloudellisten resursiien puitteissa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Cmoney on oikeassa. Jos on tiedossa, että hännillä ollaan joka tapauksessa, niin on yritettävä jotain muuta taloudellisten resursiien puitteissa.
Joo kyllähän mulle heti tuli mieleen ettei ne ilman aivojakaan siellä operoi. Joku syy todellakin. Websi heitti hyvän heiton tuossa kanssa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Valsecchi karsiutui Hispanian ehdokkaista

Turun Sanomat 25.1 2011 21:28:13

Hispanian -tallipäällikkö Colin Kolles ei ole kiirehtinyt toisen kuljettajansa valintaa Narain Karthikeyanin pariksi.

Turun Sanomien tietojen mukaan GP2-kuskit Davide Valsecchi ja Rodolfo Gonzalez ovat jo poistuneet ehdokaslistalta, joten värikäs joukko on ainakin hieman pienentynyt.

– Katsotaan nyt, mitä tapahtuu. Seuraavien päivien aikana on luvassa useampia julkistuksia. Meidän toista kuljettajaamme ei ole päätetty, koska haluamme varmistaa, että saamme parhaan mahdollisen vaihtoehdon. Paiskimme kovasti töitä, että saavutamme tulosta ja pystymme uutisoimaan asiasta pikapuolin, Kolles sanoo Hispanian lehdistötiedotteessa.

Hispania aloittaa talvitestit viime vuoden autolla ja keskittyy pelkästään sopeutumaan Pirellin renkaisiin.

– Suunnitelmissa on, että saamme uuden auton Bahrainin testijaksolle maaliskuussa alussa. Auto on täysin uusi ja sen nimeksi tulee F111, Kolles evästi.

Hispanian auton rakentaa 40 teknikon ryhmä, jonka teknisenä johtajana toimii Geoff Willis ja pääsuunnittelijana Paul White.
HRT on hieman karsinut Karthikeyanin tiimikaveri ehdokkaita, Valsecchi ja Gonzalez ovat pudonneet pois ehdokkaista.

Tuo pääsuunnittelija Paul White on työskennellyt aiemmin uralla Jordanilla, Sauberilla, Toyotalla ja Super Agurilla.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Force India julkistaa huomenna kuskinsa, joten jos sieltä ns. ylijäämähemmo pusketaan HRT:lle, niin se ratkaisee toisen paikan kohtalon. Mutta sehän ei ole mitenkään varmaa, että näin käy (paitsi se julkistus).
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Force India julkistaa huomenna kuskinsa, joten jos sieltä ns. ylijäämähemmo pusketaan HRT:lle, niin se ratkaisee toisen paikan kohtalon. Mutta sehän ei ole mitenkään varmaa, että näin käy (paitsi se julkistus).
Jos en väärin muista niin Liuzzi joutuisi pulittamaan 8-10 miljoonaa Hispania paikasta. (Force taitaa joutua maksamaan Liuzzille 2 miljoonaa hänen voimassa olevan sopimuksen ulostamisesta)
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kuljettajien sijaan on mun mielestä tärkeämpää se, että HRT saisi jollain ilveellä suunniteltua ja rakennettua kokonaan uuden auton. Tässä on pikkuhiljaa oppinut suhtautumaan Kollesin sanomisiin melko skeptisesti. Jos F111 on pelkkä päivitys viime kauden hirvitykseen, niin on ihan se ja sama kuka siellä rattia kääntää.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kuljettajien sijaan on mun mielestä tärkeämpää se, että HRT saisi jollain ilveellä suunniteltua ja rakennettua kokonaan uuden auton. Tässä on pikkuhiljaa oppinut suhtautumaan Kollesin sanomisiin melko skeptisesti. Jos F111 on pelkkä päivitys viime kauden hirvitykseen, niin on ihan se ja sama kuka siellä rattia kääntää.
Hei tänä vuonna ne kuitenkin testaa ja vieläpä uudella autolla sitten kun se valmistuu... Uuden auton uutuudesta en sitten tiedä mitään... :rolleyes:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Jos F111 on pelkkä päivitys viime kauden hirvitykseen, niin on ihan se ja sama kuka siellä rattia kääntää.
Toivotaan todella muutoin pari ensimmäistä aika-ajoa yli 107%, tallin tulevaisuus ei näytä kovin hyvältä tässä valossa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mä oon vakaasti sitä mieltä, että Dallara F110:n potentiaalista jäi viime kaudella käyttämättä huomattavasti suurempi osuus kuin mistään muusta sarjan autosta.

En ole lainkaan vakuuttunut kokonaan puhtaalta pöydältä aloittamisen järkevyydestä. Tallilla on varsin pienet resurssit, joten suunnittelu perustunee enemmän tai vähemmän suunnittelijoiden kokemukseen ja valistuneeseen arvaukseen. Mahdollisuus mennä täysin mönkään on muita suurempi, eikä suunnitteluvirheiden paikkaaminen kesken kauden onnistu yhtä helposti kuin isoilla talleilla.

Kun myös kisatiimin resurssit ovat mitä ovat, vie täysin uuteen konseptiin perustuvan auton nopeuden löytäminen pitkään, kun taas vanhasta parannellun kanssa ei oltaisi välttämättä lainkaan niin hukassa. Tätä puolta korostaa testien jääminen jälleen vähiin.

Dallaran ongelmakohdat sen sijaan ovat varmasti ensimmäisen kauden jäljiltä varsin hyvin selvillä ja niitä paikkailemalla voidaan hyvinkin päästä yhtä hyvään tai parempaan tulokseen kuin kokonaan uudella autolla.

Nyt mennään mutulla, mutta eikös HRT olisi mahtunut viime vuonnakin 107% sisään muutamaan poikkeusta lukuun ottamatta? Sääntömuutosten ansiostahan autojen ei pitäisi nopeutua ainakaan huomattavasti ja suhteellinen ero voi jopa kaventua, sillä Dallarassa ei käsittääkseni ollut kaksikerroksista diffuusoria tai muita nyt kiellettyjä kikkaosia viime kaudellakaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nyt mennään mutulla, mutta eikös HRT olisi mahtunut viime vuonnakin 107% sisään muutamaan poikkeusta lukuun ottamatta? Sääntömuutosten ansiostahan autojen ei pitäisi nopeutua ainakaan huomattavasti ja suhteellinen ero voi jopa kaventua, sillä Dallarassa ei käsittääkseni ollut kaksikerroksista diffuusoria tai muita nyt kiellettyjä kikkaosia viime kaudellakaan.
Ilmeisesti oli? Mutta mutua tuokin autojulkistuksesta:

http://scarbsf1.wordpress.com/category/hispania-racing-team-2010/

Being one of the first of the new teams to start their 2010 development, Dallara lead the packaging of the Xtrac gearbox, setting the mounting points for the rear suspension with its exposed torsion bars. Behind the gearbox the crash structure splits the rear beam wing, thus HRT along with Ferrari are one of the few teams not to use a fully exposed beam wing. We can see a covered up diffuser which appears to exploit a double design, but like the rest of the aerodynamic details appears relatively simple.
Mutta aika samat ajatukset itsellä että Dallaran potentiaalia jäi hyödyntämättä, ja sen kehittäminen varmasti järkevämpää kuin uuden räpellyksen kasaan parsiminen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ilmeisesti oli? Mutta mutua tuokin autojulkistuksesta:

Mutta aika samat ajatukset itsellä että Dallaran potentiaalia jäi hyödyntämättä, ja sen kehittäminen varmasti järkevämpää kuin uuden räpellyksen kasaan parsiminen.
Oli Dallaralla tupladiffuusori niin kuin kaikilla muillakin talleilla. Niitä kommentteja mitä autosta kuului kauden mittaan niin jäi sellainen kuva että jotkin Dallaran käyttämät ratkaisut olivat vanhan aikaisia.

Tietenkin auton potentiaali jäi näkemättä, koska sukset meni ristiin Dallaran kanssa jo aikaisessa vaiheessa. Tosin tuskin tuota autoa saa yhtään paremmille sijoituksille kuin viime vuonna, vaikka sitä kuinka kehittäisi. Eihän Lotus ja Virgin saaneet kauden aikana mitään erikoista aikaan vaikka autojaan kehittivätkin. Tämä siksi ettei kiireessä kyhätyissä autoissa ollut tarpeeksi potentiaalia.

Veikkaan että uusi auto on kyllä jonkunlainen muokkaus vanhasta autosta, mutta merkittävästi uudistettu. Monokokki, kone ja vaihteisto pysynevät samana, mutta muuten auto rakennetaan aivan uusiksi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Julkisuudessa esiintyneistä kommenteista olen ymmärtänyt että Dallarassa käytetyt osa ja ratkaisut olivat osin formula ford tasoa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Veikkaan että uusi auto on kyllä jonkunlainen muokkaus vanhasta autosta, mutta merkittävästi uudistettu. Monokokki, kone ja vaihteisto pysynevät samana, mutta muuten auto rakennetaan aivan uusiksi.
Kyllä siihen uusi monokokkikin näkyy tulevan. Carbo Tech Composites Itävallassa vastaa valmistuksesta.
 
Ylös