HRT kaudella 2012

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
1. talli on sikäli mukana "aidosti", että ei ole perustettu minkään entisen pohjalle nimeämällä se uudelleen
Camposin tilallehan HRT perustettiin, ja nimenomaan nimeämällä uudelleen. Kansainvälisyyttä toivovalle eittämättä melkoinen jättipotti, kun runko tuli Italiasta, tilat olivat suurimman osan aikaa Saksassa ja ainoa vähänkään kyvykäs johtohahmo tuli Romaniasta. Espanjaan tallin liittävät lähinnä jäljelle jäävät velat, mutta kaipa sitä voi espanjalaisena tuollakin perusteella pitää. Itsehän olen samaa kriteeristöä käyttäen Ruotsin kolmanneksi kovin formulafani.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Loppuaikoina toki, ja kyllä sekin kitui mukana turhan pitkään. Minardilla oli silti historiaa ja syynkin keikahdukseen jo esitin. HRT ei ole koskaan ollut mitään.
Kaksi kertaa valmistajien sarjan yhdestoista, Virginin edellä. Mihin valoon tämä sitten asettaa Manorilta Bransonin kautta venäläisten käsiin päätyneen projektin? Eivätköhän nuo kaikki kolme nollakerholaista ole ihan samasta puusta veistettyjä "paskatalleja".
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kaksi kertaa valmistajien sarjan yhdestoista, Virginin edellä. Mihin valoon tämä sitten asettaa Manorilta Bransonin kautta venäläisten käsiin päätyneen projektin? Eivätköhän nuo kaikki kolme nollakerholaista ole ihan samasta puusta veistettyjä "paskatalleja".
No kun eivät. Kahdella muulla sentään on ollut esittää jotain poikkeavaa tai kannatettavaa joko lähestymistavan tai muun toiminnan puolesta, ja niillä voidaan nähdä olevan mahdollisuus keskikastiin tulevaisuudessa. HRT taas ei ole saanut aikaan riittävää pohjaa edes kärkipään GP2-tallille. Kaikki tietänevät sen, että kolmen viimeisen tallin järjestyksen ratkaisee muiden keskeytykset, ja se jättää tuloksen melko pitkälti sattuman varaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voidaan kyllä mennä, mutta onko se hyvä asia? Mun mielestä ei.
Täysi gridi on tietysti toivottavampi, mutta ei pienempi mikään katastrofi ole. Valtaosa 2000-luvusta on menty 20 tai 22 autolla (2005 välillä vielä harvemmalla).

Luotettavuus ja maaliintuloprosentti kompensoivat aika lailla tilannetta verrattuna takavuosiin, jolloin kuudenkin joukkoon saattoi yltää ajamatta maaliin.
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Virgin tuli mukaan paistattelemaan ainoastaan koska BRAWN GPn/Mercedeksen sponsorointi olisi ollut Bransonin makuun liian kallista. Ja kun menestystä tuolla roskalla ei tullut, niin talli myyntiin heti ja ukko katosi kuin pieru saharaan, kun ei päässytkään poseeraamaan sponsoroimiensa voittajien kanssa. Siinä sitä oikeista syistä mukana oloa. Tässä mielessä HRT on jopa likempänä Ferraria, McLarenia ja Williamssia kuin tuota nykyisin venäläis omistuksessa olevaa oksennusta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Camposin tilallehan HRT perustettiin, ja nimenomaan nimeämällä uudelleen.
Mun näkemyksen mukaan tarina ei mene ihan noin. Campos kyllä hyväksyttiin mukaan sarjaan, mutta kun talli vaihtoi omistajaa jo ennen kauden alkua, vaihtui samalla tiimi.

Hispania ei siis rakentunut ensimmäisellä kaudellaan Camposin tiimin pohjalle, vaan Dallaroita ajatti vallan muu porukka... siitä oliko tuo ryhmä vallan uusi kokoonpano kuten Jellinek esitti, vai käytännössä jatkumoa Kollesin lukuisille projekteille, on sitten eri juttu.

Uusista tiimeistä selvimmin puhtaalta pöydältä aloitti Lotus Racing, Virginin ollessa käytännössä Manor ja Hispanian "Team Kolles".
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mun näkemyksen mukaan tarina ei mene ihan noin. Campos kyllä hyväksyttiin mukaan sarjaan, mutta kun talli vaihtoi omistajaa jo ennen kauden alkua, vaihtui samalla tiimi.

Hispania ei siis rakentunut ensimmäisellä kaudellaan Camposin tiimin pohjalle, vaan Dallaroita ajatti vallan muu porukka... siitä oliko tuo ryhmä vallan uusi kokoonpano kuten Jellinek esitti, vai käytännössä jatkumoa Kollesin lukuisille projekteille, on sitten eri juttu.
HRT peri Camposin Dallara-diilin. Hankala mun on sitä siksi eri tiiminä nähdä.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Onko se sitten joku määrittävä arvo että tiimillä on mahdollisuudet ja pyrkimys kummempaan menestykseen? HRT tiiminä taitaa pyrkiä lähinnä pystyssä pysymiseen, eikä se väärin minusta ole - yllättävän kauan onnistuivatkin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
HRT peri Camposin Dallara-diilin. Hankala mun on sitä siksi eri tiiminä nähdä.
Jaa. Mä käsitän organisaationa ja joukkona ihmisiä. En läjänä sopimuspapereita tai fyysistä omaisuutta. Camposin projektin toteutuessa autoja olisi ajattanut ihan eri ihmiset (Campos Racing) kuin HRT-kauppojen jälkeen ("Team Kolles")... Tallikin olisi sijainnut eri maassa (Espanja vs. Saksa).
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jaa. Mä käsitän organisaationa ja joukkona ihmisiä. En läjänä sopimuspapereita tai fyysistä omaisuutta. Camposin projektin toteutuessa autoja olisi ajattanut ihan eri ihmiset (Campos Racing) kuin HRT-kauppojen jälkeen ("Team Kolles")... Tallikin olisi sijainnut eri maassa (Espanja vs. Saksa).
Normaalisti minäkin, mutta tässä tapauksessa se auto on ainoa tekijä, joka on jollain tapaa legitimoinut aseman F1-tallina. Ihmiset ja organisaatio ovat vaihtuneet kerran sinäkin aikana, kun talli on ollut HRT.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Onko se sitten joku määrittävä arvo että tiimillä on mahdollisuudet ja pyrkimys kummempaan menestykseen? HRT tiiminä taitaa pyrkiä lähinnä pystyssä pysymiseen, eikä se väärin minusta ole - yllättävän kauan onnistuivatkin.
Siinä vaiheessa kun joku hassuttelee tämän pyrkimyksen olevan ylevämmän kuin se, että energiajuomayhtiö pitää pystyssä kahta formulatallia, niin joo, kyllä se melko lailla määrittäväksi arvoksi muodostuu.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Jaa. Mä käsitän organisaationa ja joukkona ihmisiä. En läjänä sopimuspapereita tai fyysistä omaisuutta. Camposin projektin toteutuessa autoja olisi ajattanut ihan eri ihmiset (Campos Racing) kuin HRT-kauppojen jälkeen ("Team Kolles")... Tallikin olisi sijainnut eri maassa (Espanja vs. Saksa).
Sen muista itse että Campos Metan toimitusjohtaja oli kokenut Daniel Audetto, häntä ei näkynyt enää sitten kuvioissa kun tiimin nimi vaihtui Hispania/HRT:ksi. Yrittihän Piquet esim ostaa 15% Camposista, mutta tiimi ei halunnut Sennan tiimikaveriksi toista brassia.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Camposin tilallehan HRT perustettiin, ja nimenomaan nimeämällä uudelleen. Kansainvälisyyttä toivovalle eittämättä melkoinen jättipotti, kun runko tuli Italiasta, tilat olivat suurimman osan aikaa Saksassa ja ainoa vähänkään kyvykäs johtohahmo tuli Romaniasta. Espanjaan tallin liittävät lähinnä jäljelle jäävät velat, mutta kaipa sitä voi espanjalaisena tuollakin perusteella pitää. Itsehän olen samaa kriteeristöä käyttäen Ruotsin kolmanneksi kovin formulafani.
Campos ei kuitenkaan ehtinyt kilpailla F1:ssä vaan talli tuli sarjaan ensimmäisestä GP:stään asti Hispania Racing Team -nimellä.
Onko sitten esim. Ferrari ollut alusta asti ollut "oma itsensä, italialainen"?
-Talli perustettiin 30-luvulla pyörittämään Alfa Romeon GP-autoja, -54 runko adoptoitiin runko Lancialta (D50), menestyksekkäimmän ajan tallipäällikkö oli ranskalainen Todt. Kaiken lisäksi tallilla on piilomainonnan merkeissä, kuten tallin logostakin voi päätellä "salarakkaana" amer. tupakkajätti.

Jos HRT olisi "syntynyt onnellisempien tähtien alla" olisi siitäkin voinut kenties ajan mittaan kehittyä B.R.M:n kaltainen kansallisuuttaan nimellään korostanut menestystalli. Nyt siitä näyttää tulleen mm. Scuderia Italiaa pahemmin flopannut nimi muiden luovuttaneiden valmistajien listan jatkeeksi. :(
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos HRT olisi "syntynyt onnellisempien tähtien alla" olisi siitäkin voinut kenties ajan mittaan kehittyä B.R.M:n kaltainen kansallisuuttaan nimellään korostanut menestystalli. Nyt siitä näyttää tulleen mm. Scuderia Italiaa pahemmin flopannut nimi muiden luovuttaneiden valmistajien listan jatkeeksi. :(
Oletko nyt ihan tosissasi? Tallin visio on alusta alkaen ollut ihan täyttä haihattelua. Tallin pyörittäminen Espanjasta vaatii toyotamaisia summia rahaa. Siihen on syy, että kaikki ovat samassa nipussa Englannissa. Ferrari-vertausta en kykene edes kommentoimaan.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Tuli muuten tästä toikista mieleen ohimennen, että eikös marussiallakin ole raportoitu olevan melko iso summa maksamattomia velkoja? Joskus kk takaperin luin siitä.

edit : 125 miljoonaa euroa guardianin mukaan
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Vihdoinkin... Onpahan taas pari maksukuskia vähemmän.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
F1 on kuolemassa jättäkää sarja ennen kuin on myöhäistä.
 
Ylös