HS: Jokelan koulussa Tuusulassa ammuskeltu

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Mä koen erittäin surulliseksi asiaksi sen, että osa täälläkin kaivaa tämän murhaajan teksteistä hyviä ja positiivisia asioita ja tietyllä tavalla jopa arvostaa hänen ajattelumaailmaansa.

Sinänsä asia olisi OK, mutta kun tätä samaa tietynlaista ihannointia ja ymmärtämistä alkaa näkyä muualla, ja kun tiedetään vielä tapa, jolla tämä ajatusmaailma on muiden tietoisuuteen tuotu, niin ainakin mä alan pelätä sitä, että joku muu Auvisen kaltainen henkilö huomaa nyt, että näin saa ajatuksilleen suuren median ja jopa kannattajia.

Auvisen idealogian ihannointi ja ymmärtäminen saisi loppua.
Suoraansanottuna yllätti kyllä minutkin tuo, parhaalla tahdollanikaan en kykenisi kaivelemaan tuon kundin ajatusmaailmasta esille yhtään mitään poisitiivista tahi kannattamisen arvoista asiaa :nope: En minä väitä, etteikö siellä voisi mahdollisesti jotain ihan järkevääkin yksityiskohtaa olla, mutta suoraansanottuna ainakaan täässä vaiheessa ei kiinnosta vähäisimmässäkään määrin, kuttukaa sitten vaikka jeesusteluksi, jos se sillälailla tuntuu paremmalta. Vähän sama kuin vierailis Auschwitzissä tahi Dachaussa (olen käynnyt jälkimmäisessä kaksikin kertaa, kummallakin kerralla jäi ihan yhtä paha ja jollain tapaa tyrmistynyt ja epätodellinen fiilis) ja joku alkais huudella, että älkää nyt kuitenkaan unohtako, että Hitler rakennutti Autobahnat :nope:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Vähän sama kuin vierailis Auschwitzissä tahi Dachaussa (olen käynnyt jälkimmäisessä kaksikin kertaa, kummallakin kerralla jäi ihan yhtä paha ja jollain tapaa tyrmistynyt ja epätodellinen fiilis) ja joku alkais huudella, että älkää nyt kuitenkaan unohtako, että Hitler rakennutti Autobahnat :nope:

....niin tai alkais huudella että "Oli sillä Hitlerillä järkeviäkin ajatuksia, joten ei sitä saa täysin tuomita".

abc

DNF
Poliisi vartioi koulua Hyrylässä
9.11.2007 10:32

Poliisipartio on tänään koko päivän vahtimassa Hyökkälän koulun turvallisuutta Hyrylässä.

Koulu ei Järvenpään poliisin mukaan saanut suoraa uhkausta minkäänlaisesta iskusta, mutta huhuja siitä on ollut liikkeellä.

Iltalehden saamien tietojen mukaan YouTubeen olisi ilmestynyt video, jossa uhataan Hyökkälän peruskoulua Hyrylässä. Myös Hyrylä kuuluu Tuusulan kuntaan.
:thumbdown

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
VJR sanoi:
Eikä ole ainoa:

Kirkkoharjun koulua uhattiin Kirkkonummella
9.11.2007 10:10

Kirkkonummen Kirkkoharjun koulua uhattiin internetin kynttiläsivustolla. Sivuston tarkoitus on ollut muistaa Jokelan tragedian uhreja.

Poliisi kävi tänä aamuna paikan päällä tarkistamassa tilanteen. Mitään uhkaa ei havaittu, minkä vuoksi poliisi katsoi aiheelliseksi rauhoitella koulun oppilaita.

Kirkkonummen poliisin rikosylikomisario Rune Svanin mukaan poliisi ottaa vakavasti kaikki vastaavat uhkaukset. Svanin mukaan niistä pitää ilmoittaa välittömästi poliisille.

abc

DNF
No niin poliisi, nyt ehdottomasti uhkailijoiden ip-osoitteet selville ja tekijät kiinni.

Teinit ei selvästikään ymmärrä kuinka vakavia nuo nettiuhkaukset on.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
OoPee sanoi:
Vähän sama kuin vierailis Auschwitzissä tahi Dachaussa (olen käynnyt jälkimmäisessä kaksikin kertaa, kummallakin kerralla jäi ihan yhtä paha ja jollain tapaa tyrmistynyt ja epätodellinen fiilis)
Mä en pystyny menee vaikka oli tilaisuus.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
VJR sanoi:
No niin poliisi, nyt ehdottomasti uhkailijoiden ip-osoitteet selville ja tekijät kiinni.

Kyllä!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
VJR sanoi:

Niinpä. Suututtaa tosi paljon tollainen....

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Tehokkain keino moisten kitkemiseksi olisi mielestäni säätää laki, joka asettaa omaiset suoraan vastuuseen, mikäli tekijä onnistuu itsensä tappamaan. Ehkä tekijät eivät kuitenkaan haluaisi omaisiaan oikeuden eteen. Mutta eipä tuossakaan mitään järkeä olisi. Tämä siis poislukien siitä, että jokaiseen kouluun, ostoskekukseen ja minne lie laitettais metallinpaljastimet ja ainainen vartiointi.

Käytännössä siis mahdoton estää. :nope:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Semmonen sivujuonne ja offtopikki asiaan, että tämä tapaus vaikutti omalta pieneltä osaltaan mun elämäänkin.
Olen noihin kakskakkosiin kajahtanut, tykkään niillä ampua paljon enemmän kuin isommilla aseilla, ja olen jo pidempään suunnitellut, että tossa ens vuoden puolella vois olla kiva hankkia sellanen palvelusaseen näköinen harjoitteluase. Olin ajatellut nimenomaan Sig Sauerin Mosquitoa, mutta jotenkin nyt tuntuu tosi vahvasti että tämän tapauksen vuoksi en sittenkään halua sellaista. Sellanenkin yhtymäkohta vielä, että tuo tyyppi näyttää olleen justiinsa sen saman clubin jäsen jonka radalla mäkin käyn muiden paikkojen ohella ampumassa ja olen jopa jäsen....sekin jotenkin vaikuttaa siihen, että ei Sig enää kiinnosta.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
VJR sanoi:

Kannatan täysin. Ei ole leikin asia lain.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
VJR sanoi:

Eiköhän niitä jo ole selvitetty. Sinänsä tällaisiä viestejä lähettäville uhkailijoille olisi varsin opettavainen kokemus, kun karhuryhmä rynnäköisi sisään ovista ja ikkunoista. Olisi siinä myös vanhemmille selittelemistä, tuommoisessa tilanteessahan remppakulut jäisivät vanhemmille ja naapurit kattelisivat tavallisen hitaasti.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Olisin kyl uskonut, että jos tällainen olisi tapahtunut, olisi se käynyt jossain varuskunnassa. Siellä kun se olisi aivan tavattoman helppoa. Aseet ja kuditkin firman puolesta.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Jonkki sanoi:
Tehokkain keino moisten kitkemiseksi olisi mielestäni säätää laki, joka asettaa omaiset suoraan vastuuseen, mikäli tekijä onnistuu itsensä tappamaan. Ehkä tekijät eivät kuitenkaan haluaisi omaisiaan oikeuden eteen.
Kyllä tässäkin tapauksessa omaiset, esim. vanhemmat ovat loppuelämänsä tietyllä tavalla tuomittuja. He tulevat aina olemaan 'sen hullun faija ja mutsi'. Voisi kuvitella ettei kukaan vanhemmilleen sellaista leimaa haluaisi, mutta niin siinä kuitenkin käy. Sisarusten kohdalla sama.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Jonkki sanoi:
Olisin kyl uskonut, että jos tällainen olisi tapahtunut, olisi se käynyt jossain varuskunnassa. Siellä kun se olisi aivan tavattoman helppoa. Aseet ja kuditkin firman puolesta.

Sama. Itseasiassa olen ollut ihan varma, että jossain varuskunnassa pamahtaa tällainen tilanne käsille mahdollisesti jo lähitulevaisuudessa. Mutta tapahtuikin koulussa...sitä en odottanut.

Captain Howdy

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sama. Itseasiassa olen ollut ihan varma, että jossain varuskunnassa pamahtaa tällainen tilanne käsille mahdollisesti jo lähitulevaisuudessa. Mutta tapahtuikin koulussa...sitä en odottanut.
On joskus käynyt mielessä... toivottavasti ei tapahdu Santahaminassa, eikä missään.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Runar ja Kyllikki sanoi:
Juu.

Viimeksi muokattu: