HS: Jokelan koulussa Tuusulassa ammuskeltu

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
K.Yrjola sanoi:
Nyt täytyy muistaa, että on olemassa masennus "hitsi että mua harmittaa" ja masennus, joka on oikeasti sairaus.
Juu, lehdet ovat popularisoineet masennuksen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
SamiJ sanoi:
Sanoin että jotain tuon suuntaista SAATTAA olla taustalla. En ole mikään psykiatri, joten tuon nyt toki on vaan ihan maallikon arvailua. Yurihan voisi (asiantuntijana?) kertoa lisää, mikä ajaa terveen ihmisen tekemään tuollaista.
Erilaisten rikosten yhteydessä ihmisten jopa summittainen tappaminen (esim ketuilleen mennyt pankkiryöstö) tai fanaattinen terroristi (tosin mun mielestä sellainen fanaattisuus menee jo mielen sairauden tasolle) voi tehdä tollaista.

Yuri voi leikkiä asiantuntijaa, lapsi on terve kun se leikkii.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Myllis sanoi:
Joo, taalla puhuttiin skitsofreniasta, mutta noiden laakkeiden perusteella veikkaisin vain masennusta...
Yx naista mun "taiteilija"frendeista vetaa muuten noita samoja nappeja, muiden muassa. Sen laakekaapista ois moni narkkari kateellinen.

Olin kerran sen "taiteilija"frendin (nayttelija) luona kaymassa, molemmat nykyaan absolutisteja (ja AA-kerholaisia), mutta pitivat keskella paivaa "nappibileet", niilla oli vaihtareita. Tunnin jaksoin katella ja sanoa ei tarjouksille, sitten lahdin himaan.

Muutamissa julkkispileessa kun olen ollut, niin trendina noissa piireissa naytti olevan etta porukka jakaantui kahtia, osa veti viinaa (esim. allekirjoittanut) ja loput oli selvinpain ja veti redbullia ja sekalaisia nappeja ja toitotti kuinka elama on parempaa ilman viinaa....

Kumpi sitten pahempaa, omasta mielesta jalkimmainen.... :thumbfh:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Troy McLure sanoi:
Siit voidaan keskustella ihan muissa topikeissa ja muutenkin, mutta älä nyt edes vitsinä heitä, että tämän jätkän takia.
En tiedä mistä moisen päätelmän kiskaisit. En todellakaan.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
jps sanoi:
Juu, lehdet ovat popularisoineet masennuksen.
Mutta nappeja tyrkytetaan heti kun on vahan paha olla... :thumbfh:

Mullekin stressista karsiessani yritettiin tyrkyttaa samantyylisia nappeja. Mieluummin vedan kylla perseet... :rolleyes:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Myllis sanoi:
Mullekin stressista karsiessani yritettiin tyrkyttaa samantyylisia nappeja. Mieluummin vedan kylla perseet... :rolleyes:
Juup, perseiden vetäminen silloin tällöin on tosi kätevä tapa. Jotenkin itse olen aina vieroksunut kaikkia nappeja, myös särkylääkkeitä, saa olla aika helvetin kipiä että otan edes buranan.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
K.Yrjola sanoi:
Näin 'vanhempana' (siis molemmin merkityksin) kysyn, mitä ihmeen preppausta siihen vois olla?
Siis samanlaista koulutusta mitä ala-asteopettajat ovat saaneet. Kasvatustiedettä, koulutusta. Mutta arvaan jo vastauksen, ei ole tarjolla, paitsi ehkä maksua vastaan. Ja en tiedä kuinka moni sitten haluaisi mennä "opiskelemaan", miten lapsensa tulisi kasvattaa. Kaikkihan pitävät sitä omaa metodia parhaana.

Masennus ei noin pääsääntöisesti tee kenestäkään aggressiivista muita kohtaan tai tee vihaiseksi. Päinvastoin masentuneet ovat yleensä aikaansaamattomia vätyksiä höystettynä "mä luuseri oon"-meiningillä. Siinähän voi olla sitten vielä iso ero, että syökö masennuslääkkeitä vai onko masennus.

En minä tiedä vaivasiko tätä kaveria mikään ja olisin kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia ja niiden perusteluita. Rikoksia ja raakalaismaisia tekoja voi kuitenkin tehdä myös ilman psykiatrista diagnoosia.

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Yuri Borzenokóv sanoi:
Päinvastoin masentuneet ovat yleensä aikaansaamattomia vätyksiä höystettynä "mä luuseri oon"-meiningillä.
Aivan oikein. Pahasti masentunut henkilö voi juuri ja juuri päästä ylös sängystään, sinne välittömästi takaisin vajoten.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Yuri Borzenokóv sanoi:
Rikoksia ja raakalaismaisia tekoja voi kuitenkin tehdä myös ilman psykiatrista diagnoosia.
Aika yllättävää. Pitäiskö säätää laki, jotta jokaisen rikosta tai raakalaismaisuutta aikovan on ensin käytävä psykiatrialla?

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Yuri Borzenokóv sanoi:
Masennus ei noin pääsääntöisesti tee kenestäkään aggressiivista muita kohtaan tai tee vihaiseksi. Päinvastoin masentuneet ovat yleensä aikaansaamattomia vätyksiä höystettynä "mä luuseri oon"-meiningillä. Siinähän voi olla sitten vielä iso ero, että syökö masennuslääkkeitä vai onko masennus.
Tuo taysin totta, kuten myos Kyrtsin kirjoittama.
Mutta mita olen kuullut, niin noi laakkeet tuo sellaisen "mikaan-ei-pelota" ja "mikaan-ei-ole-mitaan" fiiliksen, joka saattaa johtaa jopa agressioiden valinpitamattomaan purkamiseen. Nain olen siis kuullut.... :confused:

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
Myllis sanoi:
Tuo taysin totta, kuten myos Kyrtsin kirjoittama.
Mutta mita olen kuullut, niin noi laakkeet tuo sellaisen "mikaan-ei-pelota" ja "mikaan-ei-ole-mitaan" fiiliksen, joka saattaa johtaa jopa agressioiden valinpitamattomaan purkamiseen. Nain olen siis kuullut.... :confused:
Yksilökohtainen juttu.

"Pitäiskö säätää laki, jotta jokaisen rikosta tai raakalaismaisuutta aikovan on ensin käytävä psykiatrialla?"

Mun mielestäni ei. Psykiatrinen sairaanhoito diagnosoi ja hoitaa psykiatrisia sairauksia, kun niitä on syytä epäillä. Käsittääkseni joissain amerikkalaisissa tutkimuksissa 90 %:lla vangeista tosin voidaan löytää jokin psykiatrinen häiriö, joten saat olla asiasta eriä mieltä.

Rikolliset noin ensisijaisesti kuuluvat poliisille.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Myllis sanoi:
Mutta nappeja tyrkytetaan heti kun on vahan paha olla... :thumbfh:

Puhumattakaan siitä, että kun menin valittamaan korvastani (olin tuntevinani, että röörit oli tukossa ja olisin halunnut duactia siihen).. Kun vihdoin pääsin lääkäriin niin oireet oli vähentyneet, mutta silti vasemmassa korvassani tuntui tukkoiselta ja valitin, että se ilmenee siten, että siellä "tykyttää" oman sykkeen tahtiin, tai siten, että kuuluu ikäänkuin sykkeen tahdissa tulevaa kohinaa.

Lääkäri sitten otti diagnoosiksi tinnituksen ja lähetti kuulotutkimuksiin ja ehdotti jotain mielenterveyslääkettä, jolla on vaikutusta myös tuohon tinnitukseen, mutta sitä pitäisi ottaa sitten jatkuvasti. Ja mä olin hakemassa duactia, prkl.

En ottanut tuota kuuria vastaan. Ihme touhua, heti leimataan hulluksi, kun kuulee ääniä...

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Masentunut ihminenhän ei yleensä ole hullu. Auvisen ongelma oli ainakin joidenkin lähteiden mukaan mahdollisesti se, että oli lopettanut lääkityksen kuin seinään, mitä ei samaisen lähteen mukaan missään tapauksessa tulisi tehdä, vaan lääkitys pitäisi lopettaa lääkärin valvonnassa. Se kun saattaa sitten aiheuttaa jopa niitä skitsofreenisiä oireita.

...sanoiko tämän jo joku?

burb

.
Mulle tarjottiin aikoinaan masennuslääkettä ihan toisenlaisen vaivan hoitoon, ilmeisesti lääkäri ajatteli että vaiva ahistaa niin paljon että ahistusta olis lievitettävä.
Ajattelin että kokeilen ihan vaikka uteliaisuuttani, kaikkeahan kannattaa kokeilla (no, ei ihan kaikkea). Mutta masennuslääkkeen vaikutukset olivat vain suunnaton väsymys ja lievä välinpitämättömyys, ei juuri muita vaikutuksia, tai sitten muut vaikutukset peittyivät noiden mainittujen alle.
Lopetin masennuslääkkeiden käytön ja olo kohentui.
Ei ollut mitään "mikään-ei-pelota" ja "mikään-ei-ole-mitaan" fiilistä, ei ennen lääkkeitä, lääkkeiden aikana, eikä niistä luovuttuani, eikä mitään aggressioita ole koskaan ollut.
Mutta, kuten todettua, varmasti täysin yksilöllisiä nuo vaikutukset.

Nyt kun on masennuslääkkeistä kokemusta niin tuskin ottaisin niitä lievään masennukseenkaan... :eek: