Huonoimmat tietokonepelit

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
En oo vielä tota FDF-modia ehtinyt asentaa, mutta jopa alkoi vaikeutta löytyä sellasella tavalla josta mä pidän. :thumbup: Eli pirunmoisella kärsivällisyydellä, pitkäjännitteisyydellä ja tarkkuudella pääsee tavoitteeseen, rynnimällä on henki pois heti ja armotta.
;) :ahem: :D

Joku nyt kuitenkin bugaa jo ihan ekassa tehtävässä. Pitäs mennä ja hakee joku auto. Muutaman tyypin lahtaamalla olenkin pääsyyt ryömimällä ja hiipimällä auton kohdalle. Mutta ei siinä ole mitään autoa!! Etäisyys on nolla metriä ja olen keskellä tietä, mutta autoa ei vaan näy.
Siellä on kyllä kauempana auto, jonka luokse pääsemiseksi tarttis ryömiä vähän lisää ja lahdata pari tyyppiä lisää. Onko pelissä tiedossa tollasia bugeja, että se voisikin olla se toinen auto joka on kyseessä ja "viitoitus" vaan pielessä?
Viitoitukseen ei kannata aina ihan pilkulleen luottaa. Muistan joskus kauan sitten tuskailleeni samassa tilanteessa. Ei vain pysty muistamaan tarkalleen.. maastoauto kuitenkin oli muistaakseni kyseessä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ylen Sankia Priha sanoi:
;) :ahem: :D

Viitoitukseen ei kannata aina ihan pilkulleen luottaa. Muistan joskus kauan sitten tuskailleeni samassa tilanteessa. Ei vain pysty muistamaan tarkalleen.. maastoauto kuitenkin oli muistaakseni kyseessä.
Joo, nimenomaan Uaz pitäs löytää ja sellanen ois kyllä vähän matkan päässä kolmen jätkän vartioimana

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Joo, nimenomaan Uaz pitäs löytää ja sellanen ois kyllä vähän matkan päässä kolmen jätkän vartioimana
Juu.. nyt muistan osittain. Uaakkeri se on, mutta nyt en muista oliko siinä ihan uakkerin välittömässä läheisyydessä vielä yks.
Kuitenkin kannattaa kiertää pikkasen, eikä ihan tietä pitkin tulla. Saattaa olla että mie muistelen ihan jotain muuta karttaa, mutta kuten vanha sanonta kuuluu: jos et tiedä mitä teet, koukkaa.. :eek:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
kouvotsvoni sanoi:
OFP modeineen taitaa olla tosi paska peli, kun siitä jaksettu jauhaa täällä.
Niin on.. ihan kakkaa. Älä koske siihin pitkällä tikullakaan. :nope:

SamiJ

Well-known member
Rusina sanoi:

Mulla oli tuo C64:llä, sisältyi ostamaani elokuvapelipakettiin, jossa oli tuon Platoonin lisäksi Miami Vice, Top Gun, The Great Escape ja Rambo II: First blood :D :thumbup: Rambo taisi olla noista ainoa jota jaksoin enämpi pelailla. Oli vaan aika saatanan vaikea peli.

Ei näytä kyllä miltään järisyttävältä nykypäivänä sekään :D
http://www.youtube.com/watch?v=3I5GxGlSCOw

Top Gun :eek: :
http://www.youtube.com/watch?v=C2neYUj8q9s

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sain ton ykkösen sitten eilen pelattua läpi ja sekin oli peli mun mieleen: Sopivan helppo saada läpi, mutta ei liian helppo. Lisäks viimeisenä tehtävänä ei ollut mitään lähes voittamattomien superkonnien päihitystä vaan yksinkertaisesti Reichstagin valtaus.
Tämmösiä enämpi ja vähempi sellasia, joissa on se pakollinen superkonna viimeisenä tehtävänä.

Ilmeisesti ihmisillä on sitten vaan jotain sellaisia motorisia tms. eroavaisuuksia että eri pelit ovat eri ihmisten mielestä vaikeita. Mulle sekä COD1 että COD2 olivat huomattavasti helpompia kuin em. Wolfensteinin loppuratkaisu.
Mutta se saattaa johtua siitäkin, että olen pelannut paljon Sniper Eliteä ja COD-peleissä pärjäs näemmä just samalla taktiikalla: Pysytään piilossa ja maissa mahdollisimman paljon, että viholliset eivät näe ja sieltä napsitaan vihollisia ampumalla päähän. Kun tuo ei ole mahdollista, mahdollisimman nopea ja suora hyökkäys samalla ampuen ja viholliset eivät useinkaan ehdi edes reagoida kun ovat jo hengettömiä.

Edit: Mulle noissa COD-sarjan peleissä selkeesti vaikein ja vittumaisin tehtävä oli se eka ryssätehtävä, jossa ei saanut asetta lainkaan. Mutta siinäkin pärjäsi (parin hengenmenon jälkeen :D ) yllättävän hyvin just tolla "piileksi mahdollisimman paljon ja matalalla ja kun ei voi piileksiä, ryntää mahdollsimman nopeesti ennalta katsottuun paikkaan"-taktiikka.
Niin siis ei toi COD1 munkaan mielestä missään tapauksessa ylivaikea ollu, mutta siinä oli mun mielestä osioita, jotka olivat selkeesti vaikeempia kuin Wolfensteinin loppuratkaisu.

Mutta oikeesta taktiikastahan kaikki tottakai on kiinni.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ylen Sankia Priha sanoi:
OFP on kohtuullisen vanha peli jo (julk 2001), eikä siitä modaamallakaan saa grafiikaltaan nykypelien vertaista, mutta muuten on kyse realismiltaan ihan eri luokasta kuin CoDit tai MoH:it. Ja FDF on maailmanlaajuisestikin OFP-piireissä ehdottomaksi ykköseksi arvostettu modi joten kannattaa ainakin kokeilla.
Joo, OFP on laaki ja vainaa -peli :D

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ei se nyt ehkä maailman huonoin peli ole, mutta kyllä Marine Sharpshooter kolmosen pelaaminen aiheutti myötähäpeän tunteita tekijöitä kohtaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun luonnottoman pitkäjalkaiset tikku-ukkoja muistuttavat figuurit alkoivat säntäillä laukauksen kajahtaessa pakoon pitkin ruutua täysin epärealistisella nopeudella ja epärealistisin liikkein. :eek:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei se nyt ehkä maailman huonoin peli ole, mutta kyllä Marine Sharpshooter kolmosen pelaaminen aiheutti myötähäpeän tunteita tekijöitä kohtaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun luonnottoman pitkäjalkaiset tikku-ukkoja muistuttavat figuurit alkoivat säntäillä laukauksen kajahtaessa pakoon pitkin ruutua täysin epärealistisella nopeudella ja epärealistisin liikkein. :eek:
Son mun tekemä peli :(

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
No siinä tapauksessa sen "huonoushan" johtuu sittenkin vain siitä, että pelaajat eivät itse osaa ja ymmärrä! :ahem:
Niin juuri!

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Eipä häikäissyt Colin McRae rally 2, kun expert-tasollakin voittaa rallin minuutin erolla ja ne ek:t niitä "legendaarisia" 2-3 minuutin rykäisyjä. Ek: oita 10 kpl tai 11 jos super-ek kisassa mukana. :rolleyes: Kauaa ei pysynyt koneessa.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Löytyy jopa ihan originellina ja en nyt niin pahana pitäis. Sarjahan on mennyt aina huonompaan suuntaan versio versiolta. Empäs oo kyllä kokeillut, onko tuossa kakkosessa sama homma kuin ykkösessä: Mitä nopeampi kone, sitä paremmat ajat... :D

Mutta Arcadeahan noi on kuten NFS:t ja hyvin täyttää sen puolen. Itsellä ainakin tahtoo noissa simuissa olla, että vähintään parempi puolisko, ellei itsekin, tuskastuu siihen ainaiseen parin päivän säätämiseen, että pääsee edes jotenkin testaan ajamista.