Huonoimmat tietokonepelit

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Banaani sanoi:
Postal 2 oli paskaa.
Oli harvinaisen tylsä peli. Suoritat tehtäviä ja käppäilet ilman, että mitään erityistä tapahtuu. Sellainen tunnustus, että tuo oli siitä harvinainen fps-peli ettei siinä tarvinnut tappaa ketään, eli todella vähän väkivaltaa.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Kaikista ristiriitaisimpia tunteita aiheuttanut peli on Imperium GalacticaII: Alliances

Kyseessä on reaaliaikastrategia vuosituhannen vaihteesta, missä johdatat joko Ihmiset, Krahenit tai Shinarit galaksimme hallintaan. Pitää kehittää teknologiaa, hoitaa diplomaattisia suhteita, vakoilla, ostella teknologiaa jne. pimeiltä markkinoilta, sotia, rakentaa tukikohtia planeetoille.

Monilta osilta julkaisuajankohtaan nähden loistava peli, mutta pelin juonikuviot ovat kuin suoraan keskinkertaisesta yläasteikäisen tarinasta, typeriä siis. Lisäksi esim. ihmisten juonikuvio jää kesken! Sitä odottaa, että kun juonessa mainitut kristallit löytyvät kaikkineen, niin jotain tapahtuisi..

Pelimekaniikka korostaa liikaa raskaita aluksia; taisteluhävittäjillä ei tee yhtään mitään kuten ei tee kevyillä kotialuksilla. Loppupuolella peliä ei ole järkeä rakentaa mitään muita kuin battleshippejä. Lisäksi ensimmäinen taistelu määrää sodan lopputuloksen, käytännössä. Planeettojen omilla puolustusverkoilla ei tee pelin lopussa enää mitään kun niissä ei riitä tehoja.

Yksi mielenkiintoinen ratkaisu oli se, että kun aluksia alkaa olla liian paljon, niin niitä niputetaan yhteen, esim. taistelukartalla näkyvä risteilijä saattaa sisältää vaikkapa 50 samanlaista risteilijää ja mielenkiintoisesti näillä on yhdistetyt kilvet: Esim. jos tullitat 10:llä aluksella tuota yhdeltä alukselta näyttävää objektia, niin sinun pitää ensin tuhota kaikkien 50 aluksen kilvet ja sitten tuhoamaan yksitellen noita yhdessä näkyviä aluksia.
---

Se ei kelpaa selitykseksi, että pelin julkaisusta on 8-9 vuotta, kun 10 vuotta sitten tuli Total Annihilation, mitä monet pitävät kaikkien aikojen strategiapelinä ja tuota peliä pelataan yhä aktiivisesti ja laajasti.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
PekPoy sanoi:

:D

En ole tuota peliä koskaan pelannut, mutta olen järkyttynyt siitä että tuollaisesta on ylipäätään kukaan mennyt maksamaan jotain. Tunnen sympatiaa heitä kohtaan.
"The supposedly computer-controlled truck you're supposed to be racing against in the game never actually moves. It's right there next to you at the beginning of a race, but it has no purpose in the game. This is to say, actually, that none of the game's races have a purpose because there's no competition and no time limit. You win every single time."

"Just how bad is Big Rigs: Over the Road Racing? It's as bad as your mind will allow you to comprehend. It is so disturbingly bad that even its budget price tag seems like a slap in the face"

Tää kuulostaa jo niin paskalta, että se alkaa oikeastaan jo olla taidetta :D :D :D

En ole päässyt minäkään tuota testaamaan :eek:

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Tuohon tuli sentään pätsi, millä sai tuon vastustajan liikkumaan :p tosin ei kovin kehhuttavalla tekoälyllä

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
En tiedä ovatko sinänsä huonoimpia pelejä, mutta saatanan ärsyttäviä on sellaset, jossa lopussa kohdataan joku ylipahis jota on käytännössä ihan mahdotonta voittaa. Jopa ihan helpoimmalla tasolla.
Hyvänä esimerkkinä Return to Castle Wolfenstein (Ja myös UberSoldier)
Pelinä ihan kivaa räiskintää ja mm. snipuilua sekä tavallisella kiikaritähtäimellä, että infrapunatähtäimellä varustetulla vaimennetulla kiväärillä. Päivä meni ihan rattoisasti sitä pelatessa. Kunnes tuli loppuhuipennuksen paikka. Se on ihan liian vaikea. Sitä ei mitenkään järjellisesti voi saada läpi. Jotenkin tuntuu, että peli jää kesken, vaikka sen muuten onkin kokonaan pelannut läpi. Vain pahin pahis on nujertamatta.

Saisivat ottaa mallia vaikkapa Sniper Elitestä. Viimeinen tehtävä on jonkun verran vaikeampi kuin muut, mutta ei millään tavalla mahdoton, eikä edes tosiaankaan kovasti paljoa vaikeampi kuin normaalipelit. Kun viimeinen tehtävä on pelattu, aukeaa valikoihin mahdollisuus pelata bonuspeli, joka on melko normaali vaikeudeltaan. Enämpi sellasia ja vähempi voittamattomia ylipahiksia.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
En tiedä ovatko sinänsä huonoimpia pelejä, mutta saatanan ärsyttäviä on sellaset, jossa lopussa kohdataan joku ylipahis jota on käytännössä ihan mahdotonta voittaa. Jopa ihan helpoimmalla tasolla.
Hyvänä esimerkkinä Return to Castle Wolfenstein (Ja myös UberSoldier)
Pelinä ihan kivaa räiskintää ja mm. snipuilua sekä tavallisella kiikaritähtäimellä, että infrapunatähtäimellä varustetulla vaimennetulla kiväärillä. Päivä meni ihan rattoisasti sitä pelatessa. Kunnes tuli loppuhuipennuksen paikka. Se on ihan liian vaikea. Sitä ei mitenkään järjellisesti voi saada läpi. Jotenkin tuntuu, että peli jää kesken, vaikka sen muuten onkin kokonaan pelannut läpi. Vain pahin pahis on nujertamatta.
Sä et vaan osaa :eek: Meinaan mun mielestäni Return to Castle Wolfensteinin loppuskaba oli jopa yllättävänkin helppo verrattuna moneen muuhun vastaavaan ja mä pelasin sen pelin läpi joko vaikeimmalla tai toisteks vaikeimmalla tasolla, ihan tarkkaa en muista, koska tosta on jo useampi vuosi aikaa. Se loppuhuipennus oli semmonen tyypillinen "suoraanjuoksijoista ja paikallaanseisojista tulee vainaita" juttu :eek:

Esim. jossain HL2:ssa on jopa ihan keskellä peliäkin paljon vaikeampia, eikä nekään missään tapauksessa mahdottomia, tilanteita. Loppuun saakka en sitä muuten ole vieläkään jaksanut pelata, loppu vaan innostus ylipäätään pelaamista kohtaan, mutta kyllä mä sen vielä joskus pelaan loppuun saakka :D

Tai Call of Duty... oikein helvetisti vaikeampi kuin RTCW.

Viimeksi muokattu:

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Jaa, a. Sanoisin, että RedLine Racer

Siis aivan surkeet grafiikat, no se onki 90 luvun loppupuolelta, mutta silti ihan helvetin paska. Satuttiin meinaan kyseinen peli saamaan ton meiän vanhemman koneen mukana. Ei sitä jaksettu jauhaa ku about 5 minuuttia. Sitten se lens johonki pölyttymään.

Thunder

Vihan aiheuttaja
OoPee sanoi:
Sä et vaan osaa :eek: Meinaan mun mielestäni Return to Castle Wolfensteinin loppuskaba oli jopa yllättävänkin helppo verrattuna moneen muuhun vastaavaan ja mä pelasin sen pelin läpi joko vaikeimmalla tai toisteks vaikeimmalla tasolla, ihan tarkkaa en muista, koska tosta on jo useampi vuosi aikaa. Se loppuhuipennus oli semmonen tyypillinen "suoraanjuoksijoista ja paikallaanseisojista tulee vainaita" juttu :eek:

Esim. jossain HL2:ssa on jopa ihan keskellä peliäkin paljon vaikeampia, eikä nekään missään tapauksessa mahdottomia, tilanteita. Loppuun saakka en sitä muuten ole vieläkään jaksanut pelata, loppu vaan innostus ylipäätään pelaamista kohtaan, mutta kyllä mä sen vielä joskus pelaan loppuun saakka :D

Tai Call of Duty... oikein helvetisti vaikeampi kuin RTCW.
Call of Dutyn sarjoja diggaan enämpi, tykkään pelata helevetin vaikeissa jutuissa ja olen pelannut ne kaikki läpi paitsi uutta kolmatta.

Näytönohjaimeni, joka on kyllä tehokas edelleenkin, irtisanoi sopimuksensa puolella. 2-ulotteisessa työpöydässä voi tehdä mitä vaan mutta sitten kun menet pelaamaan jotain vähänkin raskaampaa 3D-peliä, tietokone lopettaa leikin kesken sitten tulee jonkinlainen virheilmoitus näytönohjaimesta. Olen kai onnistunut jotenkin kuluttamaan sen ihan loppuun, koska sen jäähdytinritilän toinen tuuletin ei pelitä millään.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Matxi sanoi:
Olen aivan samaa mieltä! Piti ihan itse testata ettei ollut kyseessä feikki..ja valitettavasti oli juuri tuossa muodossa pelissä. Se mikä tekee tapauksesta vielä mielenkiintoisimman, että tuossa tauolla kun tuo avustaja tekee..tota..jotain..niin ottelijat saavat lisää energiaa :p.

Oli tuossa pelissä paljon muutakin huonoa, esim. pelattavuus oli täysin sieltä itsestään.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Thunder sanoi:
Call of Dutyn sarjoja diggaan enämpi, tykkään pelata helevetin vaikeissa jutuissa ja olen pelannut ne kaikki läpi paitsi uutta kolmatta.
Mulla on just menossa Call Of Duty kakkonen. Ainakin alkupuolen muutamat tehtävät ovat olleet aika helppoja. Varmasti loppuunpäin mentäessä vaikeutuu. En oo vielä pelannut ku ryssätehtävät läpi ja vähän brittitehtävien alkua.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mulla on just menossa Call Of Duty kakkonen. Ainakin alkupuolen muutamat tehtävät ovat olleet aika helppoja. Varmasti loppuunpäin mentäessä vaikeutuu. En oo vielä pelannut ku ryssätehtävät läpi ja vähän brittitehtävien alkua.
Siellä tulee jossain vaiheessa pari semmosta kohtaa, jossa on tosi kiirus, tais olla just se brittitehtävä, kun ne on siellä yhdessä talossa saarrettuna. Riippuu tottakai vaikestasosta kuinka vaikee se sit on.