Hyvasti Minardi!

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
mielestäni tuo kauden 2000 Minardi on kaikkein kaunein. siksi sen kuvan aattelin postata haikeana menneitä muistellen :ahem: :dunno:
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Näin Minardi fanina Euroopan GP 1999 on jäänyt hyvin mieleen. Badoerin harmittava keskeytys 4. sijalta harmitti vietävästi. Genen hankkiman pisteen jälkeen oli ilo seurata tallin juhlintaa. Kyseisenä vuonna Minardi jätti BAR:n taakse merkkimestaruuspisteissä :ahem:

Harmi ettei tätä hienoa tiimiä enään F ykkösissä nähdä :frown:
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Harmi tosiaan että Minardilla oli yleensä jonkin sortin moottori ongelma, autossa kun saattoi olla potenttiaaliakin. Mikään European V10 ei siivitä menestykseen, mutta piristäviä säväytyksiä nähtiin tosiaan vuosituhannen vaihteessa. Vaikka moottori olisi natsannutkin, niin silti ei viimeisten vuosien runko/moottori paketti ollut läheskään hyvä.

Kaiken pitää natsata yhteen hyvässä paketissa, esim. kuinka suurta osaa elektroniikka, softat yms. näytteli Minardin kehityksessä on vaikea tietää.

Jossittelu on moottoriurheilun ja F1:sen suola, joten mitä luulette, olisiko huippuvuosien pistesaalis ollut parempi jos käytössä olisi ollut kilpailukykyinen kone?
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
*wruuum* sanoi:
Harmi tosiaan että Minardilla oli yleensä jonkin sortin moottori ongelma, autossa kun saattoi olla potenttiaaliakin. Mikään European V10 ei siivitä menestykseen, mutta piristäviä säväytyksiä nähtiin tosiaan vuosituhannen vaihteessa. Vaikka moottori olisi natsannutkin, niin silti ei viimeisten vuosien runko/moottori paketti ollut läheskään hyvä.

Kaiken pitää natsata yhteen hyvässä paketissa, esim. kuinka suurta osaa elektroniikka, softat yms. näytteli Minardin kehityksessä on vaikea tietää.

Jossittelu on moottoriurheilun ja F1:sen suola, joten mitä luulette, olisiko huippuvuosien pistesaalis ollut parempi jos käytössä olisi ollut kilpailukykyinen kone?
Itse en nähnyt moottoriongelmaa suurimpana haittana vaan ehkä sitä, että Minardilla ei koskaan ollut varaa testata yhtään mitään. Vaikka teoriassa olisi saattanut olla mahdollisuus saada hyvät motit, en usko, että kovinkaan paljon parempaan oltaisiin päästy, jos auto ajetaan suoraan pakasta eikä testata yhtään. Myös se, että Minardilla oli lähes aina täysin kyvyttömiä maksukuskeja, ei paljoa auttanut asiaa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
mn97 sanoi:
Itse en nähnyt moottoriongelmaa suurimpana haittana vaan ehkä sitä, että Minardilla ei koskaan ollut varaa testata yhtään mitään. Vaikka teoriassa olisi saattanut olla mahdollisuus saada hyvät motit, en usko, että kovinkaan paljon parempaan oltaisiin päästy, jos auto ajetaan suoraan pakasta eikä testata yhtään. Myös se, että Minardilla oli lähes aina täysin kyvyttömiä maksukuskeja, ei paljoa auttanut asiaa.
Testaaminen oli kyllä minimissä ja luotettavuus sen mukaista. Onhan heillä ollut hyviäkin kuskeja, muttei vuosiin ollut kaikkia kolmea: hyvä runko, hyvä moottori ja hyvä kuski siivittämässä heitä pois häntäpäästä.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Niin, olisikin mukava tietää kuinka tietoisia riskejä tallien sisällä, kuten Minardilla otetaan kilpailuun lähdettäessä. Lähinnä koskien vauhdin määrää suhteessä luotettavuuteen. Tuolla tasolla tietysti voidaan todeta että aina tehdää parhaat kompromissit jotta vauhti olisi hyvää ja saavutettaisiin tietty luotettavuus taso, mutta kun testi määrät ovat mitä ovat Minardilla niin näitä valintoja voi olla kovin erillaista tehdä.

Tästä jatkona olisi mielenkiintoista tietää tai tutkia Minardin tai tallien sisäisiä tietoja, onko olemassa esim. suunnitelmat ja tavoitteet tietyn luotettavuuden saavuttamiseksi, esim. per. kausi, miten se suhteutetaan muihin tavoitteisiin jne.

Kuten mainittu kuskit kuitenkin olivat ajoittain hyviä, esim. Trulli, Fisi, Alonso ja Webber.

Viime vuosina incar kamerat tarjosivat kuitenkin kovin usein ratin vääntämistä puolelta toiselle mutkaan mentäessä, sen aikana ja ulos tultaessa. Ajettavuutta ei varmasti voinut kehua parhaaksi.
 

Makkonen

Guest
sportti.com

Minardi palaamassa kilparadoille 19.1.2006,11:38:54

Minardi-tallin perustaja Giancarlo Minardi paljastaa italialaisen f1grandprix-verkkopalvelun haastattelussa puuhaavansa parhaillaan talliprojektia Italian F3000-sarjaan. Samalla Minardi paljastaa pyrkivänsä saamaan oikeudet Minardi-nimeen itselleen takaisin. Minardi myi F1-tallinsa vuonna 2001 Paul Stoddartille ja Stoddart myi tallin viime syksynä Red Bullille, joka muutti tallin nimen Toro Rossoksi. Minardi on luottavainen sen suhteen, että saisi Red Bullilta oikeudet Minardi-nimeen.

Samassa haastattelussa Minardi toteaa F1-tallinsa selvinneen vaikeista vuosista pienen organisaation hyvän yhteishengen avulla. Minardi ei kasvanut liian nopeasti toisin kuin monet muut sittemmin konkurssiin ajautuneet tallit.
 

Makkonen

Guest
Voisi kuvitella että Red Bull luopuisi mielellään Minardin nimestä
jos se aikoo ihan tosissaan yrittää parantaa suoritustasoa siitä mikä
Minardilla oli. Ei olisi "taakkana" enää.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Olisihan tuo hienoa, voisiko sanoa MInardin palaavan juurilleen? 1979 Minardihan aloitti alunperin ajamalla F2-sarjaa, siirtyen F1:n 1984. Toivottavasti nähdään radalla F3000:ssa pirteä talli ja vielä samalla henkilökunnalla. Ainakin Forza Minardi sivusto viittaa "hullun lehmän tautiin", joka olisi niittämässä Minardin alkuperäisiä työntekijöitä sivuun ja korvaamassa ne uusilla saksalais-itävaltalaisilla. Ja kuten aina, "ihan toista ne meille kyllä sanoi."
 
Ylös