Minardi fani
Well-known member
mielestäni tuo kauden 2000 Minardi on kaikkein kaunein. siksi sen kuvan aattelin postata haikeana menneitä muistellen :ahem: :dunno:
Itse en nähnyt moottoriongelmaa suurimpana haittana vaan ehkä sitä, että Minardilla ei koskaan ollut varaa testata yhtään mitään. Vaikka teoriassa olisi saattanut olla mahdollisuus saada hyvät motit, en usko, että kovinkaan paljon parempaan oltaisiin päästy, jos auto ajetaan suoraan pakasta eikä testata yhtään. Myös se, että Minardilla oli lähes aina täysin kyvyttömiä maksukuskeja, ei paljoa auttanut asiaa.*wruuum* sanoi:Harmi tosiaan että Minardilla oli yleensä jonkin sortin moottori ongelma, autossa kun saattoi olla potenttiaaliakin. Mikään European V10 ei siivitä menestykseen, mutta piristäviä säväytyksiä nähtiin tosiaan vuosituhannen vaihteessa. Vaikka moottori olisi natsannutkin, niin silti ei viimeisten vuosien runko/moottori paketti ollut läheskään hyvä.
Kaiken pitää natsata yhteen hyvässä paketissa, esim. kuinka suurta osaa elektroniikka, softat yms. näytteli Minardin kehityksessä on vaikea tietää.
Jossittelu on moottoriurheilun ja F1:sen suola, joten mitä luulette, olisiko huippuvuosien pistesaalis ollut parempi jos käytössä olisi ollut kilpailukykyinen kone?
Testaaminen oli kyllä minimissä ja luotettavuus sen mukaista. Onhan heillä ollut hyviäkin kuskeja, muttei vuosiin ollut kaikkia kolmea: hyvä runko, hyvä moottori ja hyvä kuski siivittämässä heitä pois häntäpäästä.mn97 sanoi:Itse en nähnyt moottoriongelmaa suurimpana haittana vaan ehkä sitä, että Minardilla ei koskaan ollut varaa testata yhtään mitään. Vaikka teoriassa olisi saattanut olla mahdollisuus saada hyvät motit, en usko, että kovinkaan paljon parempaan oltaisiin päästy, jos auto ajetaan suoraan pakasta eikä testata yhtään. Myös se, että Minardilla oli lähes aina täysin kyvyttömiä maksukuskeja, ei paljoa auttanut asiaa.
Minardi palaamassa kilparadoille 19.1.2006,11:38:54
Minardi-tallin perustaja Giancarlo Minardi paljastaa italialaisen f1grandprix-verkkopalvelun haastattelussa puuhaavansa parhaillaan talliprojektia Italian F3000-sarjaan. Samalla Minardi paljastaa pyrkivänsä saamaan oikeudet Minardi-nimeen itselleen takaisin. Minardi myi F1-tallinsa vuonna 2001 Paul Stoddartille ja Stoddart myi tallin viime syksynä Red Bullille, joka muutti tallin nimen Toro Rossoksi. Minardi on luottavainen sen suhteen, että saisi Red Bullilta oikeudet Minardi-nimeen.
Samassa haastattelussa Minardi toteaa F1-tallinsa selvinneen vaikeista vuosista pienen organisaation hyvän yhteishengen avulla. Minardi ei kasvanut liian nopeasti toisin kuin monet muut sittemmin konkurssiin ajautuneet tallit.