Mossi Superstar sanoi:
Veit sanat suustani. Miksi olla mukana jos ei edes yritä pärjätä? Mistä Minardi muistetaan 20v. päästä: Ei mistään... Tai joku saattaa hämärästi muistaa luuseri sakin joka ajatti maksukuskeja, ja jolla oli varsin vittumainen team-manager...
Kuka on sanonut ettei Minardi ole yrittänyt pärjätä? Luuleeko joku tosissaan että jokin moottoriurheilutalli saavuttaessaan tietyn rajan lopettaa yrittämisen tai että jokin talli tekee töitä vain puoliteholla? Tuolla tasolla ammattimaisuus ja osaaminen on yhtä arvostettua kuin missä tahansa muussa työssä maailmassa. Herääkin kysymys joka kannattaa kysyä itseltä, tiedänkö minä mitä on se, kun arvostaa omaa työtään ja sen laatua? Kannattaa miettiä sitä oman työnne kohdalla ja jos ette vielä ole töissä niin tulevaisuutta silmällä pitäen, eikö oliskin hienoa tehdä jotain mitä itse arvostat?
Kun luen Alonson kommentin tallista jonka sisällä on hyvä henki ja nauretaan paljon, vastaa se täydellisesti kuvaani tallista. Tuollaisen tiimi hengen luomiseen tarvitaan jotain erilaista, siihen tarvitaan perinteitä, hyvää osaamista ja tuota mainitsemaani ammattiylpeyttä. Ron Dennis on sanonut; "Kun Mclaren oli vielä pieni tiimi, oli se hienoa ja erikoista aikaa, olimme kuin suurta perhettä, kun joukko kasvoi oli tästä luovuttava, koska suurta organisaatiota ei pystytä pitämään kasassa enään sillä tunteella, niin valitettavaa kuin se onkin." Minardi ei koskaan päässyt tuolle tasolle huippujen joukkoon, muut olivat tässä parempia, mutta se ei poista Minardin yrittämistä tai halua tehdä sitä työtä mitä rakastaa. Tuota tunnetta Ron Dennis jäi kaipaamaan ja samaa jää kaipaamaan moni Minardi fani.
Mistä Minardi muistetaan 20 vuoden päästä? Minä ja moni muu muistamme tallin joka taisteli paikastaan, paremmin kuin moni muu talli omana aikanaan. Tallin joka loi intohimon Formuloihin, moottoriurheiluun ja joka eli tunteella mukana. Talli josta nousi F1:ten nuorin maailmanmestari ja monta huippukuskia Formuloihin, kaikki kiistattomia faktoja. Meille Minardi on osa Formula 1:siä, myös tulevaisuudessa.
Raha, ei ratkaise kaikkea, mutta se määrää pelin hengen. Aamen.