Hyvasti Minardi!

Hannub

Well-known member
Liittynyt
21.8.2003
Viestit
78
Luettu on *wruuum*in selvitys pääpiirteissään, mutta itse(kään) en tajua yhä, mikä Minardissa on niin ihmeellistä verrattuna esim. Lotukseen tai Tyrrelliin.

Minkä vuoksi Minardin vuoksi pitää adresseja tehdä? Kuka tekisi nyt Tyrrellin puolesta adresseja ja vaatisi B.A.R.:n häätöä sarjasta? En tietenkään halua halveerata moista, mutta en itse vain ymmärrä tuota asiaa. Toki tuo vertaukseni on hiukan hakemalla haettu, myönnän sen.

Ja kuten on sanottu jo useaan kertaan, Minardi ei ole ollut Minardi sen jälkeen, kun Paul Stoddart osti tallin. Ennemminkin voisi sanoa, että Stoddart nolasi Minardin nimen. Jos Giancarlo Minardi olisi yhä johtaja, tuntisin kyllä sympatiaa tallille.
 
Viimeksi muokattu:

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Hannub sanoi:
Luettu on *wruuum*in selvitys pääpiirteissään, mutta itse(kään) en tajua yhä, mikä Minardissa on niin ihmeellistä verrattuna esim. Lotukseen tai Tyrrelliin.

Minkä vuoksi Minardin vuoksi pitää adresseja tehdä? Kuka tekisi nyt Tyrrellin puolesta adresseja ja vaatisi B.A.R.:n häätöä sarjasta? En tietenkään halua halveerata moista, mutta en itse vain ymmärrä tuota asiaa. Toki tuo vertaukseni on hiukan hakemalla haettu, myönnän sen.

Ja kuten on sanottu jo useaan kertaan, Minardi ei ole ollut Minardi sen jälkeen, kun Paul Stoddart osti tallin. Ennemminkin voisi sanoa, että Stoddart nolasi Minardin nimen. Jos Giancarlo Minardi olisi yhä johtaja, tuntisin kyllä sympatiaa tallille.
Menee kärjistelyksi, mutta eivätkö saman periaatteen mukaan mm. Ferrari ja McLaren ole samalla tavalla nolattuja nyt kun Enzo ja Bruce ovat kilpa-autoilun taivaassa?
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
maradona sanoi:
Menee kärjistelyksi, mutta eivätkö saman periaatteen mukaan mm. Ferrari ja McLaren ole samalla tavalla nolattuja nyt kun Enzo ja Bruce ovat kilpa-autoilun taivaassa?
Mutta Ferrari ja McLaren ovat menestyneet vähän eri malliin kuin Minardi "perustajiensa" siirryttyä syrjään
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
mustavihannes sanoi:
Täytyy todeta tähän, että aivan koko historiansa ajan ei Minardi ole ollut peränpitäjä... Silloin kun Ykkösissä kisoihin pyrki karsintojen kautta 30-40 autoa per kisa, oli Minardi toki kisaan selvinneiden joukuossa häntäpäässä, mutta silti jo kisaan selvittyään koko joukon puolivälissä :cool: Tosin viime vuodet ja varsinkin Stoddartin saapumisen jälkeen on suunta ollut vain alaspäin...
korjaan MELKEIN koko historiansa ajan
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Hannub sanoi:
Luettu on *wruuum*in selvitys pääpiirteissään, mutta itse(kään) en tajua yhä, mikä Minardissa on niin ihmeellistä verrattuna esim. Lotukseen tai Tyrrelliin.

Minkä vuoksi Minardin vuoksi pitää adresseja tehdä? Kuka tekisi nyt Tyrrellin puolesta adresseja ja vaatisi B.A.R.:n häätöä sarjasta? En tietenkään halua halveerata moista, mutta en itse vain ymmärrä tuota asiaa. Toki tuo vertaukseni on hiukan hakemalla haettu, myönnän sen.

Ja kuten on sanottu jo useaan kertaan, Minardi ei ole ollut Minardi sen jälkeen, kun Paul Stoddart osti tallin. Ennemminkin voisi sanoa, että Stoddart nolasi Minardin nimen. Jos Giancarlo Minardi olisi yhä johtaja, tuntisin kyllä sympatiaa tallille.
Enpä mene omia vertauskuviakaan kehumaan, ne vasta onkin kaukaa haettu aikaisemmissa teksteissä (mansikka ja mustikka) :D :confused:

Mutta kuten aikaisemmissa teksteissä sanoin, en halua jarruttaa sarjan kehitystä ja kaikki hyvä siirtyy historiaan omana aikanaan. Mutta henkilölle jolle Minardi talli on oikeasti tärkeä asia, se on vaikea hyväksyä ja sen puolesta haluaa taistella ja osoittaa omaa kunnioitustaan sitä kohtaan. Eihän Ferrarikaan voittanut kuljettajien maailmanmestaruutta 20 vuoteen mutta tifosot pysyivät uskollisena. Minardilla ei koskaan mestaruutta ole ollutkaan, mutta kuten näette, myös sillä voi olla kannattajia.

Eikä jonkun asian kannattamiseen aina tarvita mainetta, menestystä ja kunniakasta historiaa, siihen voi liittyä hienoja tunteita moottoriurheilun parissa.

Lisäksi en ole Stottardin touhuja kommentoinut, mutta jotain on nyt tässä mainittava omasta näkökulmasta. Tallin kuin tallin pyörittäminen moottoriurheilussa on raakaa bisnestä ja rahalla pelaamista. Se voi olla selviämistaistelua tai voittojen keräämistä. Stottard on tehnyt omanlaisiaan ratkaisuja tämän parissa, vaikkakin tunnustan etten ole tiiviisti seurannut hänen tekemisiään ja kun minä arvion jonkun ratkaisun ja teen siitä lopullisen johtopäätöksen haluan tietää kaikki faktat ja ei faktat asiasta ennen kuin päätän. On turha poimia tiedon jyviä siellä täällä ja sitten tuomita yleisen mielipiteen mukaan.

Jos joku täällä nyt tietää omassa mielessään vahvan mielipiteen Stottardin toiminnasta, niin lukisin mielelläni heidän mielipiteitä hänen eri ratkaisuistaan eri tilanteesta. Miksi siihen päädyttiin, mikä oli tilanne ja mitä seurasi? Sana on vapaa, kuten aina.

Omassa muistikuvassa, ehkä kiilloitetussa Minardi muistissani, on vain vaikeudet rahan kanssa ja taistelua sitä vastaan. Joskus vedetiin koviakin uhkauksia pöytään koskien F1 sarjaa Ferrarria. Välillä ajettiin F3 luokan renkailla kun omaa toimittajaa ei ollut, tämäkin vain sen takia että Stottard kokoi että silloinen rengastoimittaja oli loukannut tallia.

Minulle Minardi on aina Minardi :)
 

hhanhi

Hei vaan kaikki :)
Liittynyt
8.1.2005
Viestit
234
Sijainti
Oolu
Veikkaisin että tällä foorumilla alkaisi ihan erilainen itkumyrsky jos Microsoft ostaisi koko McLaren tallin, maalaisi autot sinisiksi ja laittaisi niihin "lahjakkaat" jenkkikuskit. Tämä siitäkin huolimatta että McLarenilla ei ole mitään tekemistä Bruce McLarenin tiimin kanssa. Ihan samahan se olisi, Ron Dennis ja Norbert Haug ovat vaan pelleilleet siellä ja itkeneet. Sama lopettaa koko talli.

Entäs Ferrari sitten? Enzo kuoli vuosia sitten ja tiimiä johtaa ranskalainen mini-Obelix! Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen perinteisen Italian orin kanssa jolla voitettiin mestaruuksia 50-luvulla. Saisivat kaikki lopettaa saman tien.

Disclaimer: Voi sisältää sarkasmia, joka voi pureksimatta takertua kurkkuun. Voi sisältää herneitä jotka voivat takertua nenään.

:p
 
Viimeksi muokattu:

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
hhanhi sanoi:
Veikkaisin että tällä foorumilla alkaisi ihan erilainen itkumyrsky jos Microsoft ostaisi koko McLaren tallin, maalaisi autot sinisiksi ja laittaisi niihin "lahjakkaat" jenkkikuskit. Tämä siitäkin huolimatta että McLarenilla ei ole mitään tekemistä Bruce McLarenin tiimin kanssa. Ihan samahan se olisi, Ron Dennis ja Norbert Haug ovat vaan pelleilleet siellä ja itkeneet. Sama lopettaa koko talli.

Entäs Ferrari sitten? Enzo kuoli vuosia sitten ja tiimiä johtaa ranskalainen mini-Obelix! Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen perinteisen Italian orin kanssa jolla voitettiin mestaruuksia 50-luvulla. Saisivat kaikki lopettaa saman tien.

Disclaimer: Voi sisältää sarkasmia, joka voi pureksimatta takertua kurkkuun. Voi sisältää herneitä jotka voivat takertua nenään.

:p
Tämä juttu tuli vedettyä ykkösellä alas, tuossa on hyvä näkökulma jonkun toisen kannalta, juuri tuolta samalta se voi tuntua Mclaren fanilla kuin Minardi fanilla. Eli herneet pois kaikki nenistä ja nieleskelemään.

Ei ole olemassa mitään yritystä, organisaatiota tai Formula 1 tallia jolla olisi täsmälleen samat johdossa ja ohjaksissa kuin 50, 20 tai 15 vuotta sitten. Mutta näillä kaikilla on traditioita ja perinteitä joita kunnioitetaan, juuri tämän varaan rakennetaan tahtoa ja menestystä. Vaikka sana menestys ei ole "koko ajan" kulkenutkaan Minardi nimen kanssa käsikädessä.

Hmm... Tunnen toistavani itseäni, pahoittelut :eek:
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
hhanhi sanoi:
Veikkaisin että tällä foorumilla alkaisi ihan erilainen itkumyrsky jos Microsoft ostaisi koko McLaren tallin, maalaisi autot sinisiksi ja laittaisi niihin "lahjakkaat" jenkkikuskit. Tämä siitäkin huolimatta että McLarenilla ei ole mitään tekemistä Bruce McLarenin tiimin kanssa. Ihan samahan se olisi, Ron Dennis ja Norbert Haug ovat vaan pelleilleet siellä ja itkeneet. Sama lopettaa koko talli.

Entäs Ferrari sitten? Enzo kuoli vuosia sitten ja tiimiä johtaa ranskalainen mini-Obelix! Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen perinteisen Italian orin kanssa jolla voitettiin mestaruuksia 50-luvulla. Saisivat kaikki lopettaa saman tien.

Disclaimer: Voi sisältää sarkasmia, joka voi pureksimatta takertua kurkkuun. Voi sisältää herneitä jotka voivat takertua nenään.

:p
Eihän ole kysymys siitä kuka tallia on johtanut/johtaa. Vaikka Minardi poistuukin sarjasta, Minardi ei tule koskaan kuolemaan.

Minardi on aina Minardi.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
mn97 sanoi:
Eihän ole kysymys siitä kuka tallia on johtanut/johtaa. Vaikka Minardi poistuukin sarjasta, Minardi ei tule koskaan kuolemaan.

Minardi on aina Minardi.
Kyllä ja näinhän se juuri on, mn97:n kommentti koski juuri tätä samaa asiaa. Stottard ei ole vaikuttanut minun käsityksiini Minardista tallina. Mitä enemmän täällä on kritisoitu Stottardin tekemisiä, sitä enemmän olen miehestä pitänyt.

Minun silmissäni Stottardin ratkaisut ja kommentit ovat olleet asiallisia ja niin ne ovat tulevaisuudessakin, kunnes joku toisin todistaa.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Minulta ääni minardille kanssa! Onhan minardi osa fykkösiä ollut pitkään ja tulee olemaan tulevaisuudessakin tavalla tai toisella... Legenda jo eläessään...;) :thumbup: :thumbup:
 

KulliOlli

Banned
Liittynyt
3.6.2005
Viestit
9
Ent odellakmaan jää kaipaaman minardia missääm muodossa . paskaa jA PISTE!
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Nyt sitten on varmistunut että Minardin nimeksi tulee Squadra Toro Rosso, eli suomennettuna "punaisen härän joukkue", näin kertoo MTV3 lähteenään itävaltalaislehti Salzburger Nachrichten. Nimihän juontaa juurensa energiajuoma Redbullista joka Minardin osti.

Samalla kuljettajat vahvistavat sen mitä olen ajatellut ja täälläkin toitottanut, jokainen moottoriurheilun tai tekniikan parissa työskennellyt ymmärtää mitä he tarkoittavat:

Minardin poistuminen F1-tallien kartalta Kiinan GP:n jälkeen surettaa lajin huippukuskeja.

- Olen ylpeä siitä, että olin osa tallia kaudella 2001. Mielestäni Minardi on aina ollut esimerkkinä monille ihmisille. Taisteluhenki ei synny rahan voimalla, vaan ihmisten voimalla. Monien asioiden taustalta löytyy nykyään bisneksen tekeminen, mutta Minardilla kyse on yhä vain moottoriurheilusta, sanoi tällä kaudella Renault-tallissa maailmanmestaruuden voittanut Fernando Alonso, jonka F1-taival alkoi aikoinaan Minardilla.

Minardi muuttuu ensi kaudella Red Bullin junioritalliksi. Kaupasta sovittiin syyskuussa.

- Heidän poistumisensa on surullista. Ajoin ensimmäisen F1-testini ja kisani tallissa. Minun täytyy kiittää Minardia saamastani tilaisuudesta, Alonson tallikaveri Giancarlo Fisichella totesi Minardista.

- Tallin ilmapiiri oli italialaisine mekaanikkoineen fantastinen, nauroimme jatkuvasti. Se on mahtava talli ja heillä on aina paikka sydämessäni, italialaiskuski Fisichella ylisti.

Minardi-talli ehti toimia formula ykkösissä vuodesta 1985 saavuttaen 38 pisettä. Tallin tilille ei kertynyt yhtään voittoa.

(MTV3-AFP)
:ahem: :eek: (ilonen mutta haikea, *huokaus*)
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
MISSÄS VIIPYY KOLUMNI MINARDISTA!! :mad: :mad: :mad: :thumbdown


GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Tehomylly sanoi:
Ei vain jaksa ymmärtää näitä, jotka pitävät amatöörimäisyyttä ja "symppistoimintaa" jotenkin Formula 1:een kuuluvana...

Veit sanat suustani. Miksi olla mukana jos ei edes yritä pärjätä? Mistä Minardi muistetaan 20v. päästä: Ei mistään... Tai joku saattaa hämärästi muistaa luuseri sakin joka ajatti maksukuskeja, ja jolla oli varsin vittumainen team-manager...
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Mossi Superstar sanoi:
Veit sanat suustani. Miksi olla mukana jos ei edes yritä pärjätä? Mistä Minardi muistetaan 20v. päästä: Ei mistään... Tai joku saattaa hämärästi muistaa luuseri sakin joka ajatti maksukuskeja, ja jolla oli varsin vittumainen team-manager...
Ai, että eivät yritä edes pärjätä. Yrittäpä ite pyörittää tallia, jonka resurssit kaudessa ovat Michael Schumacherin kuukausipalkan tasolla. Sarjassa, jossa muilla on noin 1000 kertaiset budjetit.

Joku syy siihen täytyy olla miksi näin järjetöntä touhua on jatkettu hamaan hautaan saakka. Se syy on rakkaus formuloihin itseensä toisin kuin muilla, joiden rakkaus kohdistuu lähinnä rahaan.
 
Ylös