Hannub sanoi:
Luettu on *wruuum*in selvitys pääpiirteissään, mutta itse(kään) en tajua yhä, mikä Minardissa on niin ihmeellistä verrattuna esim. Lotukseen tai Tyrrelliin.
Minkä vuoksi Minardin vuoksi pitää adresseja tehdä? Kuka tekisi nyt Tyrrellin puolesta adresseja ja vaatisi B.A.R.:n häätöä sarjasta? En tietenkään halua halveerata moista, mutta en itse vain ymmärrä tuota asiaa. Toki tuo vertaukseni on hiukan hakemalla haettu, myönnän sen.
Ja kuten on sanottu jo useaan kertaan, Minardi ei ole ollut Minardi sen jälkeen, kun Paul Stoddart osti tallin. Ennemminkin voisi sanoa, että Stoddart nolasi Minardin nimen. Jos Giancarlo Minardi olisi yhä johtaja, tuntisin kyllä sympatiaa tallille.
Enpä mene omia vertauskuviakaan kehumaan, ne vasta onkin kaukaa haettu aikaisemmissa teksteissä (mansikka ja mustikka)
Mutta kuten aikaisemmissa teksteissä sanoin, en halua jarruttaa sarjan kehitystä ja kaikki hyvä siirtyy historiaan omana aikanaan. Mutta henkilölle jolle Minardi talli on oikeasti tärkeä asia, se on vaikea hyväksyä ja sen puolesta haluaa taistella ja osoittaa omaa kunnioitustaan sitä kohtaan. Eihän Ferrarikaan voittanut kuljettajien maailmanmestaruutta 20 vuoteen mutta tifosot pysyivät uskollisena. Minardilla ei koskaan mestaruutta ole ollutkaan, mutta kuten näette, myös sillä voi olla kannattajia.
Eikä jonkun asian kannattamiseen aina tarvita mainetta, menestystä ja kunniakasta historiaa, siihen voi liittyä hienoja tunteita moottoriurheilun parissa.
Lisäksi en ole Stottardin touhuja kommentoinut, mutta jotain on nyt tässä mainittava omasta näkökulmasta. Tallin kuin tallin pyörittäminen moottoriurheilussa on raakaa bisnestä ja rahalla pelaamista. Se voi olla selviämistaistelua tai voittojen keräämistä. Stottard on tehnyt omanlaisiaan ratkaisuja tämän parissa, vaikkakin tunnustan etten ole tiiviisti seurannut hänen tekemisiään ja kun minä arvion jonkun ratkaisun ja teen siitä lopullisen johtopäätöksen haluan tietää kaikki faktat ja ei faktat asiasta ennen kuin päätän. On turha poimia tiedon jyviä siellä täällä ja sitten tuomita yleisen mielipiteen mukaan.
Jos joku täällä nyt tietää omassa mielessään vahvan mielipiteen Stottardin toiminnasta, niin lukisin mielelläni heidän mielipiteitä hänen eri ratkaisuistaan eri tilanteesta. Miksi siihen päädyttiin, mikä oli tilanne ja mitä seurasi? Sana on vapaa, kuten aina.
Omassa muistikuvassa, ehkä kiilloitetussa Minardi muistissani, on vain vaikeudet rahan kanssa ja taistelua sitä vastaan. Joskus vedetiin koviakin uhkauksia pöytään koskien F1 sarjaa Ferrarria. Välillä ajettiin F3 luokan renkailla kun omaa toimittajaa ei ollut, tämäkin vain sen takia että Stottard kokoi että silloinen rengastoimittaja oli loukannut tallia.
Minulle Minardi on aina Minardi