Hyvasti Minardi!

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Red Bullilta aika nerokas temppu, koska nyt heillä on enemmän äänivaltaa F1:sissä. Lyhyessä ajassa ovat saavuttaneet enemmän ja tehneet parempaa tulosta, kuin Jaguar. On nämä hommat vähän muustakin kiinni kun koneesta ja kopasta.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Säilyttäisivät nyt tuon Minardi nimen edes... :eek: kauhuskenaario olisi jos kuninkuusluokassa olisi tiimit RBR ja RBRJ.
Mutta älk'öös (s)ano't'ko! Tiedä vielä vaikka tallin "johtoon" pestattaisiin takaisin Giancarlo Minardi! Olisihan se looginenkin ratkaisu. Tää voi kääntyä vielä hyväksikkin, onhan Stoddy kuitenkin tähän astisien tietojen mukaan edellyttänyt soppariin sellaiset jutut että talli pysyy "italialaisena", eikä henkilökuntaa vaihdeta tostnoivaan kuten Tyrrell/BAR kaupassa :eek:
Pitääköhän tuo kauppa muuten mukanaan "European-työntekijät" eli ne jotka tekivät töitä jo F3000-aikoina kun Pauli solmi kumppanuuxia Portmanin ja Arrowssin kanssa (vai olikohan sama tiimi joka vain muuttui Arrowssin jr tiimiksi..kuka nuita muistaa)
Tallin henkilökuntaa ainaski motivoi kun toiseen autoon istutetaan Italiaano Liuzzi. Scott Speedin sopparista en olisi niinkään varma jos kerran kolmannesta paikasta "oikean" Red Bullin kanssa on sovittu. Ehkä ottavat sinne kuitenkin jonkun joka toisi vähän rahaakin...

Midlandin kiinnostuksen hiipuminen saattaa johtua siitä että Mario Dominquezilla ei olekkaan heittää sovittuja sponsseja Mexikosta ja näin rahoitus ei olekkaan niin hyvissä kantamissa kuin luulisi. Eikö se yhteistyö Dallarankin kanssa kariutunut että oikeastaan tallilla on selvästi heikoin tekninen tasokin tällähetkellä. En edes tiedä kuuluiko Jordan kauppaan tuulitunnelia...kuka muuten tietää mikä on Midlandin henkilöstön määrä tällähetkellä? 50-100? (mukaan lukien EPÄONNISTUNUT Euro F3 projekti) :nope: ei hyvältä näytä...

ja vielä:
Mikä yhdistää ATS ja Zakspeediä?
-Kun Gunther Schmidin ATS lopetti toimintansa 1984 siirtyi henkilökunta samantien 1985 aloittaneelle Zakspeedille. Saksalaisia tiimejä katos molemmat.
Siitä en sitten tiedä miten Schmidin paluu Rialin kanssa vaikutti Zakspeedin henkilöstövaihdoksiin... :alppu:
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Miksei tallin nimeksi voisi tulla Minardi Red Bull tai Red Bull Minardi?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CaPtEeNi sanoi:
En edes tiedä kuuluiko Jordan kauppaan tuulitunnelia...
Ei se ainakaan alkuperäiseen kauppaan kuulunut, joskus keväällä uutisoitiin, että Eddie Jordan oli vaihdattanut paikan lukot tästä johtuen. Nykytilanteesta ei ole hajua, tosin eipä Jordanin tuulitunneli mitenkään state-of-the-art ollut muutenkaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Minkäslaisella miehityksellä, tuulitunnelilla yms Midlandin autoa ollaan rakentamassa, vai ollaanko edes :doubtful:
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
maradona sanoi:
Ja toikkiin liittyen, surullista on tämä. Minardi on kuitenkin historiallisesti merkittävä talli, tavalla tai toisella. Ei varmaan vähiten nuorten hurjien näyttöpaikkana. Toistan vielä, surullista.
Mutta eikös Red Bullin kakkostalli nimenomaan ole nuorille kuskeille? Niillekin, joilla ei ole tarpeeksi sponsorirahoja, mutta sitäkin enemmän ajotaitoja.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mity sanoi:
Mutta eikös Red Bullin kakkostalli nimenomaan ole nuorille kuskeille? Niillekin, joilla ei ole tarpeeksi sponsorirahoja, mutta sitäkin enemmän ajotaitoja.
Muu ei harmita kuin nimenvaihto, kun ilmeisesti Liuzzi/Speed/Klien kolmikosta löytyy kuski jos toinenkin.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Mity sanoi:
Mutta eikös Red Bullin kakkostalli nimenomaan ole nuorille kuskeille? Niillekin, joilla ei ole tarpeeksi sponsorirahoja, mutta sitäkin enemmän ajotaitoja.
Kyllä. Parempi nuorten kuljettajien talli tuo uusi Minardi ilmeisesti tulee olemaan kuin nykyinen "kuka vaan saa ajaa kun maksaa eniten..." :frown:
 
Liittynyt
5.9.2005
Viestit
24
Sinänsä hyvä että Red bull osti, koska nuoret kuskit pääsee "bisnekseen" mukaan tota kautta mutta ois kiva ollu säästää Minardi nimi onhan Minardilla johdettukkin kisaa.....

Peura is Back!!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Minkäslaisella miehityksellä, tuulitunnelilla yms Midlandin autoa ollaan rakentamassa, vai ollaanko edes :doubtful:
Tämä tuntuu olevan kaikille suuri arvoitus. Pikakertauksena Dallara-sopimuksen yhteydessä potkittiin suuri osa tallin suunnitteluhenkilöstöstä pois (mikäli eivät olleet jo sitä ennen kaikonneet), mikä asetti tiimin hieman hankalaan tilanteeseen kun yhteistyö kariutuikin. Nykysuunnitelmista ei ole harmaintakaan aavistusta, tosin eivätpä ne ensimmäisenä formulahörhöille ja siinä sivussa nimimerkki Bobakille kuvioistaan jostain kumman syystä kerro.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Midlandin Jordan osto siis BAR:n Tyrrell-ostoa vastaava, paitsi että Midland ulkoistaa auton teon ja nyt etsivät auton kasaajia Dallaran kanssa mentyä poikki (ymmärsinköhän oikein?)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Midlandin Jordan osto siis BAR:n Tyrrell-ostoa vastaava, paitsi että Midland ulkoistaa auton teon ja nyt etsivät auton kasaajia Dallaran kanssa mentyä poikki (ymmärsinköhän oikein?)
Aika lailla eri asia on kyseessä. B.A.R osti Tyrrellin mukana lopulta oikeastaan vain osallistumisoikeuden sarjaan. Midlandin idea oli oman käsitykseni mukaan se, että autojen kokoonpano olisi tapahtunut Jordanin vanhalla tehtaalla ja suunnittelu olisi tehty Dallaran toimesta, osien valmistus taas olisi ilmeisesti ulkoistettu mahdollisimman pitkälle. Jordan on aina käyttänyt paljon alihankintana tuotettuja osia ja vanha tehdas olisi sikäli ollut todella hyvä tällaiseen järjestelyyn kun esim. laadunvalvonta oli jo valmiiksi soveltuva. Siitä, mitä aikovat tehdä nyt, ei taasen ole pienintäkään aavistusta. On kaiketi mahdollista, että tekevät suunnittelunkin ensi kautta varten itse, eli toisin sanoen muuttavat nykyisen autonsa hätäisesti Toyotan V8:lle jolleivät sitten jatka kymppikoneilla ja tuo ensi kaudella radalle samaa autoa minimaalisella hionnalla.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Aika lailla eri asia on kyseessä. B.A.R osti Tyrrellin mukana lopulta oikeastaan vain osallistumisoikeuden sarjaan. Midlandin idea oli oman käsitykseni mukaan se, että autojen kokoonpano olisi tapahtunut Jordanin vanhalla tehtaalla ja suunnittelu olisi tehty Dallaran toimesta, osien valmistus taas olisi ilmeisesti ulkoistettu mahdollisimman pitkälle. Jordan on aina käyttänyt paljon alihankintana tuotettuja osia ja vanha tehdas olisi sikäli ollut todella hyvä tällaiseen järjestelyyn kun esim. laadunvalvonta oli jo valmiiksi soveltuva. Siitä, mitä aikovat tehdä nyt, ei taasen ole pienintäkään aavistusta. On kaiketi mahdollista, että tekevät suunnittelunkin ensi kautta varten itse, eli toisin sanoen muuttavat nykyisen autonsa hätäisesti Toyotan V8:lle jolleivät sitten jatka kymppikoneilla ja tuo ensi kaudella radalle samaa autoa minimaalisella hionnalla.
Mietin, että suunnittelu-osastoako Jordanilta ollaan poistettu, kun jostain luin, että heillä töissä nykyään vähemmän porukkaa kuin esim Minardilla?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Mietin, että suunnittelu-osastoako Jordanilta ollaan poistettu, kun jostain luin, että heillä töissä nykyään vähemmän porukkaa kuin esim Minardilla?
No ilmeisesti, tosin uutisten mukaan aika paljon porukkaa on myös irtisanonut itsensä.
 
Ylös