Perkeleen oululaiset!Porvarit ei sairasta.
Perkeleen oululaiset!Porvarit ei sairasta.
ei jaksais tätä samaa keskustelua taas käydä. Ei kai kukaan vaadi noista luopumista, se taustalla oleva byrokratia on se mistä haluttais luopua.Vois vaan olla, että kun viet sitä lastas ja/tai mammaas lääkäriin, niin sulle lävähtäis 500 egen lasku käteen.
Erittäin hyviä pointteja jaska!ei jaksais tätä samaa keskustelua taas käydä. Ei kai kukaan vaadi noista luopumista, se taustalla oleva byrokratia on se mistä haluttais luopua.
- Kuinka monta turhaa kuntaa Suomessa on, kuinka paljon noissa maksetaan puolueveroa
- Mitä kaikkea Suomen virastoissa ja ministeriöissä mogataan (esim. sähköinen sairaskertomus), kun kellään ei ole vastuuta mistään
- Minkä takia kunnilla on vastaavassa tehtävissä paremmat palkat ja lomat kuin yksityisellä sektorilla
- Miksi ylipäätänsä julkinen sektori on palkkajohtaja
jne.
Siinä sulle niitä rakenteita. Ei kukaan ole missään vaiheessa miettinytkään esim. sairaanhoidon laittamista maksulliseksi.
Lisäksi kunnat jakavat helvetinmoisia summia järjestöille. Suurin osa ko. avustuksista voitaisiin jättää pois kenenkään varsinaisesti kärsimättä.Erittäin hyviä pointteja jaska!
Itsehän olen myös jo aiemmin esittänyt leikkauslistaa:
- Puoluetuet
- Lehdistötuet
Esim. voitaisiin poistaa heti. Lehdistötuetkin vain vääristävät kilpailua, kun kaikki lehdet sitä ei saa.
Näin juuri, koskee myös RAY:n avustuksia ja kehitysapuyhteistyötä...Lisäksi kunnat jakavat helvetinmoisia summia järjestöille. Suurin osa ko. avustuksista voitaisiin jättää pois kenenkään varsinaisesti kärsimättä.
Sarkasmia?Näin juuri, koskee myös RAY:n avustuksia
Lisäisin listalle Matti Vanhasen.Sarkasmia?
Itselläänkö RAY:n pitäisi ne rahat pitää? Mitä haitallista siinä on, että sellaisille järjestöille kuin Näkövammaisten keskusliitto, Invalidiliitto, Suomen Mielenterveysseura ja Suomen Punainen Risti annetaan avustuksia?
Matti Vanhanen ei ole saanut avustuksia RAY:ltä. Se, että RAY sattui tukemaan järjestöä joka tuki Vanhasta on eri asia ja tällaisen pitäisi lopettaa tuet moiselta järjestöltä. Avustusten väärinkäyttöä. RAY:n johdossa on muuten demari Sinikka Mönkäre.Lisäisin listalle Matti Vanhasen.
Juuri näin. Kirveelle ois töitä, mutta kun kaikki puolueet hyötyy tästä, niin muutosta ei ole näköpiirissä.Mönkäreestä tuli mieleen, jotta muutoinkin tuo poliittinen mulle-sulle -jako noissa valtiollisissa puljuissa pitäisi lopettaa. Kunhan on sopivimmasta puolueesta vaan, niin eikun nostelemaan isoa palkkaa, vaikka pätevämpiäkin olisi. Hallintoneuvoksista nyt voisi aloittaa karsinnan.
Noin sanoi varmaan tämän uutisen elikkokin: Kiroileva papukaija karkasi Oulusta.Perkeleen oululaiset!
Suomalaista keskustelua hallitsee aina ajatus siitä, että "minulla on oikeus saada jotakin". Mutta kuka ihme puhuisi enemmän maksamisesta, kaiken hyvän rahoittamisesta?
Vuosikirja kertoo paljon sosiaaliturvan kattavuudesta: sosiaalimenot olivat noin 30 miljardia euroa vuonna 1990, kun vuonna 2010 ne olivat yli 50 miljardia euroa. Kela muuntaa lukuja vuoden 2009 rahaksi.
Vuonna 1990 eläkemenot olivat alle 10 miljardia euroa. Viime vuonna eläkemenot olivat yli 22 miljardia euroa. Sosiaaliturvaan liittyvät menokäyrät ovat kulmakertoimeltaan samantyyppisiä eli ne sojottavat vakaasti yläviistoon. Voidaanko näiden lukujen valossa väittää, että kansalaiset on jätetty oman onnensa nojaan?
Julkiset terveydenhuoltomenot olivat vuonna 1995 noin 5,4 miljardia euroa. Alle viisitoista vuotta myöhemmin ne olivat 11,5 miljardia euroa ja menojen kasvu jatkuu.
Voisin jatkaa luetteloa, mutta ymmärtänette yskän. Silti meille esitetään värisevällä äänellä väitteitä "hyvinvointiyhteiskunnan tuhosta", "eriarvoisuuden kasvusta" ja "ihmisten yleisestä kurjistumisesta".
No, ainakin minun verotukseni kiristyisi hieman tuolla ehdotuksellani.Eli suurin osa Suomalaisista elelis verotta (mediaanitulo taisi olla n. 2600€/kk, eli 31200€.) Tuosta maksettaisiin veroja 2880, eli 9,23%. (vertailun vuoksi Helsingissä asuva ei kirkollisveroja maksava maksaa moisesta summasta nyt 19,5% veroa.)
Kannatan
Mun verotus kevenis, kuten uskallan väittää että lähes kaikilla (suosittelen myös oman laskelmasi tarkastamaan.) Kattelin 30k€-100k€ ansaitsevat Helsinkiläiset läpi (verottajan vero%-laskurilla, 10k€ välein) ja kaikissa kohdissa vero% pienenisi.No, ainakin minun verotukseni kiristyisi hieman tuolla ehdotuksellani. [/COLOR]
Minä ja työkaverini kuulutaan porukkaan, joka Puolipöhkön ehdotuksen mukaan ei maksaisi tuloveroa lain. Lisäksi pari kaverianikin ja vanhempani laskisin samaan lokeroon. Kyllä minulla ja muutamalla muulla jää nytkin rahaa säästöön (säästöillä asuntonikin ostin), vanhemmillani jäänyt aika paljonkin. Osalla työkavereistani rahat ovat "loppu" ennen tilipäivää ja kommentoivatkin, että "tienaisi enemmän, niin jäisi jotain säästöönkin". Kuitenkin näilläkin tyypeillä on pieniä rahastosijoituksia tai säästötilejä eli rahat on loppu ainoastaan käyttötililtä.Ne pienituloiset jotka saa sen muutaman satasen enemmän verottomana käteen, käyttää se rahan johonkin. Se menee varmasti kulutukseen. Ei niillä ole mahdollisuutta kerätä sitä korkotileille, rahastoihin tai osakkeisiin
Ai perkele, sitä pitää sittenkin verotusta kiristää nykyisestä.Minä ja työkaverini kuulutaan porukkaan, joka Puolipöhkön ehdotuksen mukaan ei maksaisi tuloveroa lain. Lisäksi pari kaverianikin ja vanhempani laskisin samaan lokeroon. Kyllä minulla ja muutamalla muulla jää nytkin rahaa säästöön (säästöillä asuntonikin ostin),
No niin, nyt ollaan kansan asialla :thumbup:Ai perkele, sitä pitää sittenkin verotusta kiristää nykyisestä.
Varallisuusveroa joka eurosta, mitä ei pistä talouden rattaisiin, vaikka saman mitä perus alvi olisiAi perkele, sitä pitää sittenkin verotusta kiristää nykyisestä.