Mangelo
Well-known member
- Liittynyt
- 19.4.2007
- Viestit
- 24380
Ja kapealle kärjelle annettavat jättipalkkiothan ei ole keltään pois, vaan ne kannustaa yrittämään (jaska ym.) :ahem:Näinhän tätä hyvinvointiyhteiskuntaa rakennetaan::thumbfh:
Ja kapealle kärjelle annettavat jättipalkkiothan ei ole keltään pois, vaan ne kannustaa yrittämään (jaska ym.) :ahem:Näinhän tätä hyvinvointiyhteiskuntaa rakennetaan::thumbfh:
Meillä on korkeat verot (palkka, auto, bensa, viina jne.) ja huonot tulot. Korkeat hinnat ja huonot julkiset palvelut.Suomi satsaa teihin ja ratoihin vähiten Pohjolassa
Eikä pidä unohtaa, että ulkomaalaiset vievät meidän naiset ja venäläiset tontit. Huonosti menee.Meillä on korkeat verot (palkka, auto, bensa, viina jne.) ja huonot tulot. Korkeat hinnat ja huonot julkiset palvelut.
Missä ja kuka on näin sanonut tai vaatinut? Uskoisin että asioiden parantaminen on kaikkien intresseissä, mutta käytettävistä keinoista ollaan erimielisiä.Onneksi mitään ei saa muuttaa :ahem: :thumbup:
... :nope:
Sosiaalitoimi muutenkin ylikuormitettu, niin hyväähän tuo tekisi leikata.. Niin ja muilla kuin suomalaisten mittareilla meillä on Euroopan kovimpiin kuuluva inflaatio 2,2%. Kyllä sitä on sitten kivaa esitellä leipäjonoja."Eläkkeiden alaspäin tarkistamisen estäminen tarkoittaisi käytännössä eläkkeiden reaaliarvon nostamista enemmän kuin voimassa olevien indeksijärjestelmien kautta on haluttu", Hyssälä vastasi kansanedustaja Saara Karhun (sd) kirjalliseen kysymykseen.
Samaa mieltä, tosin syy taitaa olla eri......En tiedä oliko tuossa avautumisessa mitään tolkkua, mutta ärsyttää vaan niin perkeleesti.
Kuntien työntekijöiden määrä on noin 430 000, se on kasvanut tasaisesti. Kymmenen viime vuoden aikana joka kuudes uusi työntekijä on palkattu hallintoon, ei asiakastyöhön...näin kunnat ovat saaneet 10 000 uutta
byrokraattia
Lisäksi jossain näin tilaston miten kuntien menot on noussut 2000 vs. 2007 per asukas (muistaakseni suhde oli jotain 2200€ vs 2900€), kun samaan aikaan on valitettu palvelujen supistumista.Kuntien menot ovat kasvaneet 7,6 miljardia vuosituhannen alusta. Vuonna 2001 ne olivat 18% BKT:sta, nyt ne ovat 19,6% ja bkt on kasvanut merkittävästi
Näin juuri (toki hieman kärjistäen, mutta silti...)Samaa mieltä, että paperien pyörittäjiä ja turhia pomoja riittää tässä maassa. Mutta eihän heitä voi erottaa, kun hyväveli-järjestelmä ja veronmaksajien verotuskeinot ja pinna on loputon. Sitten kun näitä rakenteita lähdetään juustohöylän voimin supistamaan, niin ollaan tilanteessa, jossa viimeinen jäljelläoleva työntekijä uupuu työtaakan alle totaalisesti ja silti hänellä on sen 10 portaassa esimiehiä, jotka vuoronperään pyörittävät tämän työntekijän papereita.. No sitten vaaditaan lisää rahaa, kun työntekijät uupuvat ja hommataan rahalla uusi konsultti tai väliportaan pomo lisää..tai vaihtoehtoisesti virkistäydytään pomoporukalla ja kutsutaan muitakin selänrapsutusringin jäseniä mukaan.
Onneksi meillä on osaava hallitus puikoissa!Tässä taas näitä uutisia.
Meillä on korkeat verot (palkka, auto, bensa, viina jne.) ja huonot tulot. Korkeat hinnat ja huonot julkiset palvelut.
Onneksi mitään ei saa muuttaa :ahem: :thumbup:
... :nope:
Noh joo, toisen pääpuolueen voisi vaihtaa (ettei resursseja tuhlattaisi aluepolitiikkaan), mutta ei noita parempiakaan vaihtoehtoja taida olla.Onneksi meillä on osaava hallitus puikoissa!
Kyllä mulla on vahva usko, että Kokoomuksen ja Demareitten yhteistyöllä tämä valtio kehittyisi paremmin, kuin Kepun söhlätessä jomman kumman kanssa.:ahem:Noh joo, toisen pääpuolueen voisi vaihtaa (ettei resursseja tuhlattaisi aluepolitiikkaan), mutta ei noita parempiakaan vaihtoehtoja taida olla.
Kolmas suuri puolue kun on nykyään lähinnä virkamiestenetupuolue ja niiden aikana rakenteiden muuttaminen vasta hankalaa olisikin.
Samanlaisia etujärjestöjen bulvaaneja kaikki suuret puolueet. Kokoomus juoksee elinkeinoelämän pillin mukaan, kepulaiset isäntien äänen tahtiin ja demarit ay-liikkeen komennossa. Vaalien alla ajetaan ja luvataan ajaa omien äänestäjien, mikä on paikoin hyvinkin toinen taho kuin eturyhmät sinänsä, etuja jotta saataisiin demokraattinenkin valtakirja. Vaalien välillä äänestäjät nähdään pelkkinä kuluina ja haittoina. Pääministeritraditioksi on viimeisellä neljällä hallituskaudella muodostunut suoranainen kansalaisten halveksunta ja viha a la Lipponen ja Vanhanen.Kyllä mulla on vahva usko, että Kokoomuksen ja Demareitten yhteistyöllä tämä valtio kehittyisi paremmin, kuin Kepun söhlätessä jomman kumman kanssa.:ahem:
Ay-liike olisi ehkä helpompi yhteistyökumppani jos SDP olisi hallituksessa. Onneksi valta on silti edelleen kansalla.Kyllä mulla on vahva usko, että Kokoomuksen ja Demareitten yhteistyöllä tämä valtio kehittyisi paremmin, kuin Kepun söhlätessä jomman kumman kanssa.:ahem:
Ehdottomasti. Missään länsimaisessa demokratiassa ei agraaripuolueella ole tällaista asemaa kuin keskustalla Suomessa. Keskustan on pitänyt suurena puolueena ainoastaan täysin ylimitoitettu kuntarakenne ja suhteellinen vaalitapa. Tämän takia keskusta tulee myös jatkossa tekemään kaikkensa kuntaliitosten estämiseksi. Paukut alkavat vaan kannatuksen vähetessä loppua.Keskusta on mielestäni auringonlaskun puolue (tiedän että näin on sanottu usein), mutta aluepolitiikalla ratsastaminen ei kauaa kannata, koska senkin aika alkaa pikkuhiljaa olla ohi. Kun rahaa on rajallisesti niin jos halutaan menestyä niin se pitää käyttää järkevästi, eikä ympäri maata heitellen.
Kyllähän kepulaisuus räikeimmillään on enemmän kuin kaukana sinänsä hienoista alkiolaisista ajatuksista. Toki maalaisliitolla on historiallisesti tärkeä ja kunniakas paikka maassamme, esimerkiksi jälleenasutuksen sekä torpparilain vaiheissa. Mutta se juna meni jo ja raidekin on suljettu.Ehdottomasti. Missään länsimaisessa demokratiassa ei agraaripuolueella ole tällaista asemaa kuin keskustalla Suomessa. Keskustan on pitänyt suurena puolueena ainoastaan täysin ylimitoitettu kuntarakenne ja suhteellinen vaalitapa. Tämän takia keskusta tulee myös jatkossa tekemään kaikkensa kuntaliitosten estämiseksi. Paukut alkavat vaan kannatuksen vähetessä loppua.
Tämä on hyvä kysymys. Nykysuomessa hyvä putkimies, sähkömies tai joku muun "perinteinen" ammattilainen tekee isompaa tiliä kuin esimerkiksi opettaja tai moni muu akateemisesti koulutettu ihminen. Aikaisemmin nuo putkarit ja sähkärit olivat sitä vasemmiston äänestäjäkuntaa. Luokkarajat ovat monella tavalla poistuneet. Meillä on toki edelleen vähäosaisia, mutta eivät ne ole enään vasemmistopuolueitten "yksityisomaisuutta".Mutta onko niin, että aidosti vaihtoehtoinen politiikka vaatisi porvariston ja vasemmiston molempien yhdistymistä ja sen myötä selkeää kaksipuoluejärjestelmää vahvoine ja vaihtoehtoisine oppositioineen?
Joo... Tuostahan nostin keskustelua pari vuotta takaperin. Idea tyrmättiin täysin foorumilla. Mutta mielestäni ihan harkinnan arvoinen juttu. Selkeyttäisi suomalaisen poliittisen kentän kerralla. Tulisi vahva hallitus ja vahva oppositio. Vaaleissa olisi kaksi oikeaa vaihtoehtoa, josta valita.Mutta onko niin, että aidosti vaihtoehtoinen politiikka vaatisi porvariston ja vasemmiston molempien yhdistymistä ja sen myötä selkeää kaksipuoluejärjestelmää vahvoine ja vaihtoehtoisine oppositioineen? Nykyiset hallituskoalitiot kun eivät eroa toisistaan aatteellisesti ja tuskin sen vertaa poliittiselta toiminnaltakaan.
Puhumattakaan siitä, että voittavan eli puolueen kokoamalla hallituksella olisi vahvempi valtakirja, selkätuki, kansalta jolla pystyisi tekemään vahvempaa politiikkaa- ihan kansalaisten kulloisenkin tahdon mukaan.Joo... Tuostahan nostin keskustelua pari vuotta takaperin. Idea tyrmättiin täysin foorumilla. Mutta mielestäni ihan harkinnan arvoinen juttu. Selkeyttäisi suomalaisen poliittisen kentän kerralla. Tulisi vahva hallitus ja vahva oppositio. Vaaleissa olisi kaksi oikeaa vaihtoehtoa, josta valita.
Olet Knoukkari asian ytimessä! :ahem:Puhumattakaan siitä, että voittavan eli puolueen kokoamalla hallituksella olisi vahvempi valtakirja, selkätuki, kansalta jolla pystyisi tekemään vahvempaa politiikkaa- ihan kansalaisten kulloisenkin tahdon mukaan.
Tuli mieleen, että ehkä presidentti-instituution suosio äänestäjien keskuudessa, korkein äänestysprosentti ja halu säilyttää vahva presidentti, ei johdu niin itse presidentistä eikä instituutiosta vaan siitä, että presidentinvaaleissa on ollut loppusuoralla kaksi ehdokasta ja voittavalla ehdokkaalla sen myötä yli 50% kannatus. Näin vahvalla kannatuksella äänestäjät kokevat, että presidentti on kenties irti turhanpäiväisestä politikoinnista ja harjoittaa sen sijaan vahvaa ja moraalista politiikkaa.
Vanha sanonta kuuluu, että äänestäjät ovat aina oikeassa. Ja demokratiassa näin pitää myös olla. Äänestäjät käyttäytyvät kuitenkin monessa tilanteessa epäloogisesti. Jos äänestäjiltä kysytään, että pitääkö hyvä sosiaaliturva säilyttää, kansan enemmistö kannattaa tätä. Jos äänestäjiltä kysytään, että pitääkö verotusta kiristää, niin kansan enemmistö vastustaa.Tuli mieleen, että ehkä presidentti-instituution suosio äänestäjien keskuudessa, korkein äänestysprosentti ja halu säilyttää vahva presidentti, ei johdu niin itse presidentistä eikä instituutiosta vaan siitä, että presidentinvaaleissa on ollut loppusuoralla kaksi ehdokasta ja voittavalla ehdokkaalla sen myötä yli 50% kannatus.