Ignore-listan hahmot

WebSlave

Trackman
Minä luulen, että kyse on vain ymmärtämättömyydestä. Siis ei tajuta, ettei tuollaista voi kirjoittaa nettiin edes leikillään. Mutta se ei siis ole puolustus, tuomittavaahan tuollainen on.

Jos kyseinen uhkailija on todella 12-vuotias, niin ainakin hänen oma uhkauksensa haastaa Vellu oikeuteen on katteeton, koska tuon ikäinen ei ole oikeustoimikelpoinen. Jos poliisit kävisivät vähän jututtamassa poikaa ja vanhempia, niin ehkä se ymmärrys siitä vähän lisääntyisi, vaikkei muita seuraamuksia tulisikaan.

Jos taas kyseessä on täysi-ikäinen, niin asia on vakavampi ja seuraamustenkin tulee olla.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Niin tässä ny joku on maininnu 'haastaa oikeuteen'. Niin se on vähän huono ilmaisu, ensihän pitäisi tehdä rikosilmoitus asiasta poliisille. Poliisi suorittaa tutkinnan ja antaa asian eteenpäin syyttäjälle joka päättää meneekö juttu käräjille vai ei. Jokainenhan meistä voi tehdä rikosilmoituksen netissä, linkki poliisin sivulla.

72

Well-known member
juhni: "Minä en ikinä anna periksi niitä pisteitäni. Nimim. 72 on varmaan keksinyt ne tämän veikkauksen säännöt. Pitäisi sitten häntä uhkailla......"

:mad_old: Tätäpä leskiäiti vielä kaipasikin.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Oma nimimerkki youtubessa on MelaMarkku21cm ja iäksi siihen läntätty 22 vuotta. Oli unohtunut vanha nikki, niin jotain "hauskaa" tuli keksittyä, jotta pääsi noita K18-videoita sieltä kattomaan:rolleyes:

72

Well-known member
Poliisi tutkii jokaisen uhkauksen ja perättömän uhkauksen tekijä voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kyseessä voi olla laiton uhkaus, josta rikoslain 25 luvun 7 §:ssä on säädetty maksimirangaistukseksi kaksi vuotta vankeutta.

Rikosoikeudellisen seuraamuksen lisäksi on mahdollista, että uhkaaja voi joutua maksamaan tuntuvia vahingonkorvauksia. Uhkaaja voi menettää myös rikoksentekovälineenä käytetyn tietokoneen.

poliisi.fi

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
no huhhuh, nyt vasta luin nämä..
Ei muuta kuin poliisitutkintaan tuollainen. Niinkuin aiemmin joku mainitsi niin koskaan ei tosiaan voi tietää tuntemattomasta nettityyppistä, että onko hän liikkeellä huumorilla vai tosissaan. Esim. Jokelan koulusurmatapauskin osoitti sen mitä olisi voinut jäädä tapahtumatta jos oltaisiin otettu tosissaan.

Sillä onko juhni 12 vai 56 ei oikeastaan tällä hetkellä ole väliä, sillä tuleehan se sitten poliisitutkinnassa esille.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jacques sanoi:
Sillä onko juhni 12 vai 56 ei oikeastaan tällä hetkellä ole väliä, sillä tuleehan se sitten poliisitutkinnassa esille.
On sillä sillai, ettei alle 15-vuotias ole rikosoikeudellisessa vastuussa, joten jos juhni on 12, tulee poliisin, sossutätien ja isin ja äitin puhuttelu.

Knoukka

Well-known member
Perkele. Pitääkö mun käydä tuota juhnia puhuttelemassa kun asustelee tossa naapuripitäjässä?

Jacques

Sijainti
Helsinki
jps sanoi:
On sillä sillai, ettei alle 15-vuotias ole rikosoikeudellisessa vastuussa, joten jos juhni on 12, tulee poliisin, sossutätien ja isin ja äitin puhuttelu.
Joo joo, mutta sanoinkin ettei tällä hetkellä ole väliä, kun asiaa emme tiedä. Siis rikosilmoituksen tekemisen kannalta sillä ei ole väliä. Jos tutkinnassa selviää, että hän on 12 niin ok, mutta tuleepa asia ainakin selvitettyä. :)

Jacques

Sijainti
Helsinki
Knoukkari sanoi:
Perkele. Pitääkö mun käydä tuota juhnia puhuttelemassa kun asustelee tossa naapuripitäjässä?
Kaikella kunnioituksella voisi Runar ja Kyllikin puhuttelussa olla tehokkaampi vaikutus. :D

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
JButton7 sanoi:
Nää tän adressit on hyviä :D laittakaa hakuu juhni nii tulee kaikki tän kirjottelemat.
esim. http://www.adressit.com/ikarajapois Tää on näköjää kova haastamaa porukkaa oikeutaa

ja tämäkö huumorimiehiä? http://www.adressit.com/huumori_pois
Kävin itse eilen kaivelemassa noita myös. Ei tosiaan tiedä onko huumorilla (tosin omituisella sellaisella) liikkeellä. Mutu:lla sanoisin, että ehkäpä ei. Ottaisin siis itse tosissaan nuo uhkaukset ja tekisin rikosilmoituksen.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jos katselee mihin kaikkeen adresseja kerätään niin toimiihan tuo paikka hyvänä avohoidon jatkeena.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Näköjään addressi 'kerää nimiä' ;-)

Mutta addressin sanamuotoa ei ole muutettu, joten se kyllä vahvasti indikoi sitä, että kaveri seisoo uhkauksensa takana. Joten kyllä täytynee marssia poliisin luokse printti kourassa tekemään tutkintapyyntöä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Juhni sanoi:
Minä en ikinä anna periksi niitä pisteitäni. Nimim. 72 on varmaan keksinyt ne tämän veikkauksen säännöt. Pitäisi sitten häntä uhkailla. Ja tuo, että oikeasti saat syyttää siitä vain itseäsi on minun kunnianiloukkausta! Voin haastaa sinun oikeuteen tuosta ikävästä kirjoituksesta, koska sinähän sen viestin kirjoitit eikä 72.
Eihän tuokaan kommentti mitään katumusta osoittanut, pikemminkin päinvastoin.

Trullinkaasu

Well-known member
no vellu, oletko jo ottanut yhteyttä valtakunnallisiin tahoihin?

juhni-12v:n jutut menevät tosiaankin 'hieman' yli...

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Trullinkaasu sanoi:
no vellu, oletko jo ottanut yhteyttä valtakunnallisiin tahoihin?

juhni-12v:n jutut menevät tosiaankin 'hieman' yli...
En vielä, mutta se on se vaihtoehto B. Tässä vaiheessa. Tässä on ollut jo sen verran kauan aikaa, että kärsivällisyys alkaa oleen aika lopussa. (Kaveri just tossa vieressä teki netin kautta rikosilmoituksen tai tutkintapyynnön yhdestä toisesta jutusta... eipä ole suuri askel siihenkään, toisaalta jotkut asiat täytyy käydä poliisilaitoksella hoitamassa henkkoht).