Imola putosi

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Törni sanoi:
Jees. Parempi otsikko topiikille olisi ehkä ollut "kauden 2007 kilpailukalenteri". Imolan kohtalo on vain yksi avoinna oleva kysymys. Lopullinen kisakalenteri tuskin valmistuu kovin paljon ennen joulupukin saapumista.
No, pitäishän Törninkin ymmärtää että tuo on vain alustava kisakalenteri, joten ehkäpä: Alustava kisakalenteri 2007? :) :ahem:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Laareni120 sanoi:
No, pitäishän Törninkin ymmärtää että tuo on vain alustava kisakalenteri, joten ehkäpä: Alustava kisakalenteri 2007? :) :ahem:
Nöyrimmät anteeksipyyntöni että erehdyin luulemaan sitä lopulliseksi :p
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Hienoa, että heivasivat Imolan veke. Suzukaa ei myöskään tule ikävä, välillä kiva kun on jotain erilaista. Viimevuonna Suzukassa toki nähtiin hieno kisa, mutta eipä siellä yleensä ole mitään kummallista ollut.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Jr- sanoi:
Hienoa, että heivasivat Imolan veke. Suzukaa ei myöskään tule ikävä, välillä kiva kun on jotain erilaista. Viimevuonna Suzukassa toki nähtiin hieno kisa, mutta eipä siellä yleensä ole mitään kummallista ollut.
Oletko oikeasti tota mieltä? Mikankin mestaruudet varmistu Suzukassa :ahem:

Ja Imola on ilmeisesti palaamassa vuodelle 2008, kunhan Herman Tilken suunnittelevat uudistukset on toteutettu.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Tervetuloa taas Spa! Mutta mitä helvettiä onko Monacon kisa todella 27 päivä?
Ainahan siellä on skabattu Helatorsyai viikonloppuna, nytkö ei? Eli kaiken järjen mukaan kisa pitäisi olla viikkoa aikaisemmin. Pitäisi lennotkin varata, on se aika noloa jos menee väärälle viikonlopulle. Muistaakseni lipunmyynnissäkin on kyllä tuo 27 päivä. Onko jollain faktaa asiasta?
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
öö ruz sanoi:
Tervetuloa taas Spa! Mutta mitä helvettiä onko Monacon kisa todella 27 päivä?
Ainahan siellä on skabattu Helatorsyai viikonloppuna, nytkö ei? Eli kaiken järjen mukaan kisa pitäisi olla viikkoa aikaisemmin. Pitäisi lennotkin varata, on se aika noloa jos menee väärälle viikonlopulle. Muistaakseni lipunmyynnissäkin on kyllä tuo 27 päivä. Onko jollain faktaa asiasta?
Tuo on käsittääkseni vasta alustava kalenteri, joten eiköhän se kuitenkin vielä muutu pikkusen, eihän FIA ennenkään ole täysin lukkoon lyötyjä f1 kisakalentereita ole julkistanu kun vasta Marras- Joulukuussa muistaakseni, saattaapi olla että jopa Tammikuussa... :confused:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
poko sanoi:
Oletko oikeasti tota mieltä? Mikankin mestaruudet varmistu Suzukassa :ahem:

Ja Imola on ilmeisesti palaamassa vuodelle 2008, kunhan Herman Tilken suunnittelevat uudistukset on toteutettu.
Suzuka on klassikko kaikkien aikojen parhaan ratasuunnittelijan John Hugenholtzin toimesta. Tilke on vaan rahaa hukkaan suoltava parkkipaikkojen rakentelija. Ratasuunnittelu unohtuu kun pitää tehdä niitä jumalattoman rumia stadioneita, kuten Shanghaissa. Pelkkiä paskoja pannukakkuja suoltava äijä jolta Sepang ja Otodrom ovat vain pieniä "kauneusvirheitä". Otodromin kilpailullinen arvokin nousisi vielä lisää mikäli asvaltodut parkkipaikat korvattaisiin hiekkaesteillä.

Imolakaan voi tuskin enää huonontua edes Tilken käsissä. Rata tuhottiin jo 1995. Tilke itse on tuhonnut Hockenheimin, Österreichringin ja Fujin. Toki Fuji oli aika yksitoikkoinen rata ennen mutta kuitenkin luonnonkaunis alue. Nykyään se on harmaa kuin entisen itäblokin tehdaskompleksit... Eivät tunnu kuskitkaan paljoa piittaavan siitä.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
DFiaA sanoi:
Spa :ahem:

Hockenheimin tai Nürren tiputtaminen on hyvä juttu, koska Kimi yleensä keskeyttää niissä. Etenkin Hocke on tylsä rata tätä nykyä.
Ja Spassa Kimillä on voitto putki päällä:D

Seppo Rädyn sanoja lainatakseen "Saksa on paska maa":D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Nonih:

Imolalle varattu 18.kisa ensi kaudelle

F1-sähkeet 29.8.

Kansainvälinen autoliitto FIA julkisti tiistaina alustavan MM-ohjelman vuodelle 2007.

Toistaiseksi listalla on vain 17 osakilpailua, mutta italialaislähteiden mukaan Imola lisätään joukkoon, kun Bernie Ecclestone esittelee kalenterin FIA:n maailmanneuvostolle.

Imolan paikan riskinä on rataremontti, jonka valmistumisesta vaaditaan takeet ennen kilpailupäivän vahvistamista.

MM-kalenteri 2007:

18.3. Australia, 8.4. Malesia, 15.4. Bahrain, 13.5. Espanja, 27.5. Monaco, 10.6. Kanada, 17.6. USA, 1.7. Ranska, 8.7. Iso-Britannia, 22.7. Saksa (Nürburgring), 5.8. Unkari, 26.8. Turkki, 9.9. Italia, 16.9. Belgia, 30.9. Kiina, 7.10. Japani (Fuji), 21.10. Brasilia.

Imolan päivämäärä olisi 29.4. Näin se aloittaisi perinteiseen tapaansa Euroopan kilpakauden.

TS/Heikki Kulta
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Suzukaa tulee kyllä ikävä, niin nostalginen rata on.. Voi sitä aikaa kun kello herätti ja parin tunnin päästä Kollo huusi kuin hinaaja! :ahem: "Kuin tuhannet pasuunat ulvovat siellä, koneet käyvät.." "..JA MIKALLA FANTASTINEN STARTTI!" "maailmanmestari, maailmanmestari!!.." :ahem::ahem: Imolaa ei tule tippaakaan ikävä. Sen mitä GP2:ssa ajoin tätä nykyistä rataa niin herrajestas että oli tylsä. Niissä shikaaneissa Tamburellossa ei ole mitään mielenkiintoista eikä muutenkaan koko radassa, Sennan ja Ratzenbergerin kuolemia seuranneet uudistukset kyllä pilasivat koko radan. Voi vaan kuvitella minkälainen siitä sitten tulee kun tämä Tilke pääsee pilaamaan sitä entisestään. Samaten kyllä nykyinen Hockenheim on aika tylsä, kyllä minä tykkäsin siitä pitkästä radasta enemmän. Noita vauhtiratoja kaipaa kyllä ettei kaikki ole sellaisia mikkihiirisyheröjä, joten Monzan pysyminen kalenterissa on kyllä aivan oikeutettua. Suzukaahan vissiin meinattiin takaisin, oliko Tyynenmeren GP:n nimellä. Viimeksi Tyynenmeren GP taidettiin ajaa Aidassa mutta se taas oli niin julmetun tylsä rata, että kun GP2:ssa sitä ajeli kisaa niin toivoi vain että ne runsaat 80 kierrosta olisivat äkkiä takana. Ilmeisesti kalenterissa raivataan nyt tilaa uusille kisoille mikä on hyvä asia koska ei mikään maa tarvi kahta kisaa. Vähän suhtauduin penseästi aikanaan 1997 kalenteriin kun peräti 3 maalla taisi olla yhtä aikaa 2 kisaa: Espanja (Barcelona ja Jerez), Saksa (Nürre ja Hocke), Italia (Monza & Imola). Koska Etelä-Afrikkaakin on väläytelty tulevana kisaisäntänä niin oliko muuten niin että 1998 Etelä-Afrikka pudotettiin Nürren ja Suzukan välistä? Koska siinähän tuli 5 viikon tauko.

OoPeen viestiin ylhäällä: :jaska: :jaska: :(
 
Viimeksi muokattu:

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Sue_me sanoi:
Imolakaan voi tuskin enää huonontua edes Tilken käsissä. Rata tuhottiin jo 1995. Tilke itse on tuhonnut Hockenheimin, Österreichringin ja Fujin. Toki Fuji oli aika yksitoikkoinen rata ennen mutta kuitenkin luonnonkaunis alue. Nykyään se on harmaa kuin entisen itäblokin tehdaskompleksit... Eivät tunnu kuskitkaan paljoa piittaavan siitä.
Vanha "Päälle 300:a viimeiseen mutkaan"-Fuji on ollut peleissä ainakin hieno, mutta nuo uudistukset juuri raiskaavat radan parhaan kohdan. :yuck:
Hocken mahtavat metsäsuorat ovat historiaa, Österraichring oli täynnä nopeita mutkia, keskinopeus vuonna 85(vai oliko 86) lähenteli sen ajan nopeimpia ratoja. F1 is all about speed & courage. Turva-alueet vittuun! :alppu:
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
tsinivuo sanoi:
Vanha "Päälle 300:a viimeiseen mutkaan"-Fuji on ollut peleissä ainakin hieno, mutta nuo uudistukset juuri raiskaavat radan parhaan kohdan. :yuck:
Hocken mahtavat metsäsuorat ovat historiaa, Österraichring oli täynnä nopeita mutkia, keskinopeus vuonna 85(vai oliko 86) lähenteli sen ajan nopeimpia ratoja. F1 is all about speed & courage. Turva-alueet vittuun! :alppu:
Juu, ja sitä kautta lisää ruumiita? Sitäkö te haluatte, häh? Noi turva-alueet on ihan hyvä asia, joskin ne voisivat kyllä olla pienempiä ja asfaltilla peitettyjä, asfaltillahan on paremmin kitkaa kuin hiekalla Joten siinä olis jonkunlaiset mahikset pysäyttää se auto, ennenkuin se rysähtää rengasvalliin tahi seinään... :douptful:
 

jak

Well-known member
Liittynyt
22.3.2006
Viestit
136
Sijainti
Lahti
Yksi rata mitä itse kaipaisin takaisin kalenteriin olisi Itävallan A1-ring. Miksi se poistettiin kalenterista muutama vuosi sitten? :confused:
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
jak sanoi:
Yksi rata mitä itse kaipaisin takaisin kalenteriin olisi Itävallan A1-ring. Miksi se poistettiin kalenterista muutama vuosi sitten? :confused:
Schumi ei pärjännyt siellä. :( Tallikaverinkin piti aina päästää se ohi. :nope:
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Laareni120 sanoi:
Juu, ja sitä kautta lisää ruumiita? Sitäkö te haluatte, häh? Noi turva-alueet on ihan hyvä asia, joskin ne voisivat kyllä olla pienempiä ja asfaltilla peitettyjä, asfaltillahan on paremmin kitkaa kuin hiekalla Joten siinä olis jonkunlaiset mahikset pysäyttää se auto, ennenkuin se rysähtää rengasvalliin tahi seinään... :douptful:
Noh, autot kuitenkin ovat todella turvallisia nykypäivänä. Villeneuvekin kritisoi kuskeja, jotka haluavat vain kokoajan turvallisemmaksi lajin. Kyllä semmoinen pieni vaara pitää lajissa olla.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Porttilan Laki sanoi:
Noh, autot kuitenkin ovat todella turvallisia nykypäivänä. Villeneuvekin kritisoi kuskeja, jotka haluavat vain kokoajan turvallisemmaksi lajin. Kyllä semmoinen pieni vaara pitää lajissa olla.
Joo, vaara kuuluu aina moottoriurheiluun. Mutta tarpeeton riskeeraaminen on turhaa.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että asvaltoidut turva-alueet tekevät ajamisesta liian huoletonta. Mikäli vähänkään näyttää siltä että auto ei välttämättä "taitu" mutkaan, lasketaan huoletta leveäksi ja haetaan vauhtia asvaltoidulta parkkipaikalta.. Lisäksi esim. Istanbulin ekassa mutkassa on selvä oikomismahdollisuus. Ja Hockenheimin startissa ekan mutkan liki puolet kuskeista ajaa asvaltoidun turva-alueen kautta eivätkä edes yritä ajaa rataa pitkin. Tässä manööverissä ei juuri edes menetä aikaa, päinvastoin.. ei tarvitse väistellä mutkaan liian hiljaa ajavia.

Sepangin rata on hyvä esimerkki siitä kuinka turva-alueet pitää järjestää. Rata ei tosiaan ole mikään vaarallinen vaikkei parkkipaikkoja olekaan ulkomutkissa. Ja kuljettajatkin yrittävät ajaa rataa pitkin eikä sen ulkopuolella.

Asvaltoidut turva-alueet on kaiken muun kivan lisäksi helveten rumia.. Sepang on vielä ympäristöllisesti tyylikkään näköinen. Fuji taas näyttää joltain tehdasalueelta tai jonkun ostoshelvetin parkkipaikalta :thumbdown
http://motoplanete.com/motogp/circuit/sepang.jpg
http://www.motori-online.it/gallerie_macchine/images/fuji.jpg
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Miks kaikki mollaa Imolaa? :(

Hauska rata minun mielestä, tykkään profiilista (ajelen siellä aika paljon simulaattoreissa) ja onhan siellä aikoinaan tapahtunut kaikenlaista ikimuistoista.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Boyracer sanoi:
Miks kaikki mollaa Imolaa? :(

Hauska rata minun mielestä, tykkään profiilista (ajelen siellä aika paljon simulaattoreissa) ja onhan siellä aikoinaan tapahtunut kaikenlaista ikimuistoista.
Imola ilman Tamburelloa on kuin Spa ilman Eau rougea, siksi.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
The plans have been in place for some time but the Italian government has now confirmed that it will be providing $13m for work at Autodromo Enzo & Dino Ferrari and that work will begin in October and be completed by March. The work will include the removal of the Variante Bassa chicane (just before the current pits). This will mean that there will be a long straight from the exit of Rivazza to the entrance of Tamburello. There will be a new pit and paddock complex on the first part of this straight, featuring 30 garages and a new race control and media centre. In this area there is more room between the racetrack and the River Santerno than where the current paddock is located and there is also room for a new bridge, which will greatly improve access to the track from the town.

The circuit has a contract to stage a race until 2009 but had to complete the necessary work in order to keep the event.

The Italian government says that the race will take place on April 29.


http://www.grandprix.com/ns/ns17400.html
 
Ylös