Albert Park
Well-known member
VOIMAA!!
Albert Park sanoi:VOIMAA!!
Olen sanaton ja voimia sinulle! Isää on ollut minullakin ikävä, mutta jotenkin tiedän, että hänellä on kaikki hyvin, vaikka häneltäkin jäi elämä pahasti kesken. Uskon, että kuolleet elävät josain muualla ja ovat kuitenkin läsnä elämässämme, mutta he eivät saa vain ilmaista itseään meille! Se helpottaa:ahem:72 sanoi:Tänään 8kk kulunut. Eilisissä uutisissa revittiin haavoja, jotka eivät ole edes arpeutuneet, auki. Juuri nuo 5 viikkoa jäljellä ym. Mikolla oli vain tasan 5 viikkoa. Ikävä on käsittämätön.
Sam sanoi:Näin sitten viime yönä unta, että vierailin Maunuloiden luona. Mikko huolehti pienestä tytöstä hyvin innokkaasti ja ylpeänä.
Olit. Juuri sinun seuranasi teille olin tulossa. Siellä Mikko odotti pienokaisen kanssa.72 sanoi:Varmasti omalla tavallaan huolehtiikin. Olinko mukana unessa?
Sam sanoi:Olit. Juuri sinun seuranasi teille olin tulossa. Siellä Mikko odotti pienokaisen kanssa.
Kaktus sanoi:Jaksamista. Tilanteesi on käynyt mielessä monesti arkielämän keskellä. Vaikea ymmärtää, mitä kaikkea joutuu siinä tilanteessa käsittelemään ja miten siitä voi selvitä. Sinulla on kuitenkin onneksi tähtisilmäinen pikkuinen, joka on osa Mikkoa. Hänen ansiosta et ole ihan yksin. Kyllä me kaikki täälläkin henkisesti seisomme siinä rinnalla. Jos on mitään, mitä voi tehdä, niin täällä on varmasti lauma ystäviä, jotka ovat valmiita tarttumaan asiaan. Voimia ikävään
Voimia ja katse eteenpäin.72 sanoi:Tänään kulunut 9kk, ja voin huonosti tämän asian kanssa. Viime yön unessa olin Mikon kanssa autoajelulla, aamulla oli taas ensin hyvä fiilis kun oltiin oltu yhdessä, mutta sitten taas iski karsee masennus.
Archie sanoi:Voimia ja katse eteenpäin.
Omasta puolestani, ja aika läheltä äitini surua seuranneena, voin todeta että noi kuukaudet olivat tavallaan vaikeampia kuin alun syvä, viiltävä ja osin juhlavakin suru. Vaikeaksi suruvuoden lopun teki että vasta sillon sitä alko ymmärtää ja hyväksyä, että poismennyt ei enää takaisin tulekaan. Ei yhtään sanaa enää puolin eikä toisin, ei koskaan. Piti kyetä todellisiin jäähyväisiin, piti päästää lopullisesti irti ja se oli vaikeaa. Eikä surun arkipäiväistyminenkään helpottanut tilannetta yhtään.72 sanoi:Tänään kulunut 9kk, ja voin huonosti tämän asian kanssa. Viime yön unessa olin Mikon kanssa autoajelulla, aamulla oli taas ensin hyvä fiilis kun oltiin oltu yhdessä, mutta sitten taas iski karsee masennus.
Knoukkari sanoi:Omasta puolestani, ja aika läheltä äitini surua seuranneena, voin todeta että noi kuukaudet olivat tavallaan vaikeampia kuin alun syvä, viiltävä ja osin juhlavakin suru. Vaikeaksi suruvuoden lopun teki että vasta sillon sitä alko ymmärtää ja hyväksyä, että poismennyt ei enää takaisin tulekaan. Ei yhtään sanaa enää puolin eikä toisin, ei koskaan. Piti kyetä todellisiin jäähyväisiin, piti päästää lopullisesti irti ja se oli vaikeaa. Eikä surun arkipäiväistyminenkään helpottanut tilannetta yhtään.
Mutta tossa vuodenvaihteessa, hieman yli vuoden jälkeen, aloin huomata suuria muutoksia äidissä. Ja itsessänikin. Elämä alkaa todellakin voittaa. Ja suru alkaa yhä enemmän vaihtua kaipaukseksi. Ja tulee aito ilo.
Ja ymmärrän että mainitsemallani surujuhlalla tarkoitetaan sitä kun suru peittää kaiken alleen: arjen, rutiinit, läheiset- ihan kaiken ja muiden sitä kanssasurressa. Itselläni jäi se vaihe valitettavasti kesken ja jouduin paljon myöhemmin sen käymään läpi. Ihminen jota luulin ystäväkseni käytti häikäilemättä tilannettani hyväkseen, omien tunteiden ja etujen ajamiseen, koston välineenä. Se mun syvin suruaika siis suoraan sanoen häpäistiin ja rikottiin. Vieläpä useaan eri otteeseen. Kaksinaamaisesti ja tekopyhästi, jälkikäteen vähätellen ja selitellen.
Vasta nyt kykenen sen teon aitoa anteeksiantoa tekemään. Mutta se luottamus ja ystävyys, jota ei koskaan aidosti ollutkaan, ei tule koskaan palaamaan. Sitä kun ei enää kaipaa järki eikä sydän. Mutta, onneksi, anteeksiannon myötä tämä rikkoja lakkaa olemasta tärkeä, ja se on erittäin vapauttava tunne. Kaikki ihmiset eivät ole edes katkeruuden, vielä vähemmän vihan arvoisia. Joskus on vaan paras lähteä ja unohtaa.
Mutta tämäpä meni mun omien tunteiden kelaamiseen, ehkä siihen oli tarve ja toivottavasti 72 ei tästä pahastu vaikka näin tässä toikissa tein.
Voimia ja uskoa tulevaisuuteen!
72 sanoi:10kk kulunut tänään, Mikko oli taas viime yön unessa, tuli siitä hyvä olo.
Muuten tämä kevät tuo mieleen viime vuoden, ja kesällä vuoden täyttyessä
on varmasti kova paikka muistojuhlan kanssa.
Mulla tulee kukkakaupan tuoksusta mieleen omat rippijuhlat vuodelta 1981. Ihme juttu, vaikka niitä ruusuja on haistellut monessa muussa yhteydessä monia kertoja, niin aina vaan tulee toi mieleen.:ahem:72 sanoi:Monet asiat tuo mieleen viime kevättä ja kesää. Viikonloppuna menin kukkakaupan ohi ja tuli heti mieleen hautajaiset siitä tuoksusta.