In Memoriam: MIKKO MAUNULA 20.09.1967-07.07.2007

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Tulin äsken Temppeliaukion kirkosta. Siellä sytytettiin kynttilöitä ja luettiin nimet ja iät vuoden sisällä poismenneistä. Aika itkuahan se taas oli kuunnella. Nurmon kirkossakin luettiin Mikon nimi ja ikä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Sytytin kynttilän Mikolle lauantaina. Tuli mieleen paljon asioita, joita olisi kiva sanoa. Onneksi tuli mieleen myös asioita, joita tuli sanottua.
Mikon viimeinen foorum-postaus oli taattua tavaraa...
Mikko A. Maunula sanoi:
Mulle tuli isänpäiväkortti -99 Lapista. Lapissa oon viimeks käyny -93 joten taitaa täyttää tänä vuonna 14v. Sikäli kun se ei ollut pilakortti. Tiiä noista hiihtokeskuksien tarjoilijoiden huumorintajuista.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
7.11.2007

Tänään kulunut 4 kk.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Olga sanoi:
Eikös tänään ole eräs toinenkin merkkipäivä. Iloisempi.

On. Joskaan en tässä otsikossa sillä ilkamoi.......
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Mulla on kans muistoja Mikosta ja muista forumilaisista.

Esim. Silkku liittyy moneen asiaan Mikko-aikoihin, lukuisia hyviä muistoja!

Vellusta muistan italialaisen rantarosvo -jutun. Frankista muistan, että hän oli paikalla, kun tapasin Mikon "God is a DJ" -otsikossa. Mutta sitä en muista, että miksi juuri Frank, onhan sinne muutkin kirjoitelleet.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Heh, se oli silloin ekaa kertaa tavatessani Mikon. En muista olinko tavannut suakaan sitä aiemmin (ehkä olin, ehkä en, en muista), mutta Mikosta tuli kyllä sellainen fiilis heti, että ei tuo kuvaus kauaksi mennyt.

Täytyy kyllä myöskin sanoa, että sekä minä, että varmasti myös Mikko oltais kyllä varmasti haluttu olla enemmänkin yhteyksissä, mutta useammastakin syystä jäi yhteydenpidot vähiin. Joskus meni akilles poikki ja joskus oli muuten vain hyviä syitä. Ja joskus sitten ihan muita syitä. Mä tykkäsin Mikosta paljon, mutta harmittaa aivan vietävästi se loppuaika, kun ei vaan "pystynyt eikä kyennyt" pitämään paremmin yhteyksiä. Itsestäni ja omista fiiliksistähän tuo oli eniten kiinni.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Mua surettaa, etten Mikkoa koskaan tavannut. Tilaisuus olisi ollut kerran, kun Pirita kutsui käymään kylässä. Vieläkin harmittaa, että oltiin silloin Tampereella, eikä päästy tulemaan.

Kaikenkaikkiaan Mikosta on jäänyt mielikuva suurena persoonallisuutena.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Sen mitä tapasin, niin hyvin reilulta tyypiltä vaikutti. Taitaa mulla olla valokuvakin, missä on sekä Mikko että Tose.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Puoli vuotta kulunut tänään. Edelleen Mikko mielessä, ja miksei olisi.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
200 päivää kulunut tänään. Mikko on paljon mun unissa ollut viime aikoina.

-onko hän vieraillut muiden forumilaisten unissa?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
72 sanoi:
-onko hän vieraillut muiden forumilaisten unissa?
Täytyy myöntää, että olin Mikon kanssa niin vähän tekemisissä, etten ole nähnyt hänestä unia.

Sen sijaan Tosesta näin aikoinaan unia sen jälkeen kun hän oli kuollut. Lisäksi viime vuonna kerran pyörälenkillä vastaani pyöräili aivan Tosen näköinen mies! Meinasin kaatua siihen paikkaan. Se oli suhteellisen pelottava tilanne, mutta se nyt oli vaan saman näköinen tyyppi.
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
7 kk kulunut tänään. Mikko oli taas viime yönä vahvasti mun unissa. Aamuisin herään hyvällä tuulella kun on saanut olla rakkaan kanssa.
 

Örfil

Guest
Sen verran Tosesta että aina kun menen Hanko-Hyvinkää tietä sen meidän "Miittikuva" paikan risteyksen ohi, muistuu mies mieleen.

Ja Mikkokin muistuu mieleen tasaisin välein.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
72 sanoi:
7 kk kulunut tänään. Mikko oli taas viime yönä vahvasti mun unissa. Aamuisin herään hyvällä tuulella kun on saanut olla rakkaan kanssa.
Minullakin isä on käynyt unissa. Hän mm. tuli tekemään meidän talon laajennusta, ja sanoin hänelle, ettei hän voi tehdä sitä, koska hän on kuollut. Siihen hän ei sanonut mitään! Töitähän isä näköjään haluaa vieläkin tehdä...

Pappakin on minulle ilmestynyt unissa säännöllisesti viimeiset 18 vuotta ja aina samassa tilanteessa: hän seisoo oven nurkalla meillä kotona, jossa on juhlat käynnissä. Ei puhu mitään ja ei häntä huomaa kukaan muu kuin minä:ahem:

Kyllähän me ei tiedetä mitään tuosta kuolemasta me elossa olevat...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
312T4 sanoi:
Pappakin on minulle ilmestynyt unissa säännöllisesti viimeiset 18 vuotta ja aina samassa tilanteessa
Sama! Tosin mun kohdalla vasta viimeiset 13 vuotta. Toistui sama uni, jossa menin mummolaan, ja pappa oli siellä ikäänkuin ois ollu vaan jossain lomamatkalla. Aluksi tuo tuli usein, mutta pikkuhiljaa se on tullut harvemmin ja harvemmin. Ensin kerran viikossa, sitten kerran kuukaudessa, sitten 2-3 kertaa vuodessa ja nyt ehkä kerran vuodessa.

Tämä äidin isä oli mulle selvästi tosi läheinen, koska isän äiti ja isän isäpuoli, eivät ole tulleet uniini varmaan kertaakaan kuolemansa jälkeen. Koirakin on sentään tullut muutaman kerran..
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Jacques sanoi:
Sama! Tosin mun kohdalla vasta viimeiset 13 vuotta. Toistui sama uni, jossa menin mummolaan, ja pappa oli siellä ikäänkuin ois ollu vaan jossain lomamatkalla. Aluksi tuo tuli usein, mutta pikkuhiljaa se on tullut harvemmin ja harvemmin. Ensin kerran viikossa, sitten kerran kuukaudessa, sitten 2-3 kertaa vuodessa ja nyt ehkä kerran vuodessa.

Tämä äidin isä oli mulle selvästi tosi läheinen, koska isän äiti ja isän isäpuoli, eivät ole tulleet uniini varmaan kertaakaan kuolemansa jälkeen. Koirakin on sentään tullut muutaman kerran..
Sama kaava minullakin on ollut:confused: Kummallista, mielenkiintoista, mutta ei pelottavaa:ahem:
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Tänään 8kk kulunut. Eilisissä uutisissa revittiin haavoja, jotka eivät ole edes arpeutuneet, auki. Juuri nuo 5 viikkoa jäljellä ym. Mikolla oli vain tasan 5 viikkoa. Ikävä on käsittämätön.
 
Ylös