IndyCar World Series 2008

  • Viestiketjun aloittaja 500
  • Aloituspäivämäärä

Raymond

New member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
3
Onko tuolta indycar.comista mahdollista ihan virallisesti (maksamalla) katsella kisoja? Koetin vähän tsekkailla, mutta ei oikein tunnu löytyvän.

Kaikkea muuta on, mutta ei itse kisa-feediä.
 
Viimeksi muokattu:

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Yes, olisin myös kiinnostunut tietämään, mistä Indycar sarjaa voi seurata ? Sopcast TvUplayer ?
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
Archtur sanoi:
Yes, olisin myös kiinnostunut tietämään, mistä Indycar sarjaa voi seurata ? Sopcast TvUplayer ?
Vähän huonolta näyttää tällä hetkellä. Yritin pitkään etsiä Bandsportsin (Brasilialainen urheilukanava) live video streamia ilman tuloksia. Viime vuonna kyseinen kanava vielä näkyi netissä ja katsoinkin sieltä muutaman kilpailun suorana. Näyttäisi siltä ettei tulevana viikonloppuna edes maksamalla kylmää käteistä pysty katsomaan Indycar avausta suorana. Jos joku tietää jonkin muun ulkomaisen netissä näkyvän urheilukanavan joka Homesteadin kilpailun lähettää niin jakakaa toki tietonne. Yritän vielä huomenna selailla noita netti-tv-kanavia ja niiden tulevia lähetyksiä, mutta huonolta nyt kyllä näyttää. En tiedä onko kustannuskysymys vai mikä mutta luulisi että ainakin Eurosportia kiinnostaisi. Kotimaisille kanaville Indycaria ei saa ennen kuin mukana on suomalainen kuski. Urheilukanava kyllä tekisi todellisen kulttuuriteon näyttämällä edes Indy500 kisat suorana, sen verran legendaarinen tuo tapahtuma kyllä on (LeMans24 myös). Suomi on olevinaan moottoriurheilumaa, mutta ei täällä juuri muuta näytetä kuin F-ykkösiä ja joitain hikisiä koosteita rallin MM-sarjasta. Luulisi että nyt digi-aikana nämäkin asiat olisi helppo ratkaista esim pay-per-view muodossa, mutta ei.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Itsellänikin on pallo vielä hiukan hukassa näiden katselumahdollisuuksien suhteen - täytyy tutkia asiaa edelleen.

Minun tietääkseni mistään netti-playeristä ei ole mahdollisuuksia nähdä, ainakaan kaikkia, kilpailuja livenä. Harmi.
Mikään yleisesti saatavissa oleva taivaskanava ei myöskään ole mitä ilmeisemmin kisoja näyttämässä, nyt kun Viasatkin on luopunut sarjan esittämisestä.

Indycarin kotisvuilla on tarjolla RaceCast palvelu, joka taitaa maksaa n.40dollaria per kausi. (ei siis paha hinta) Tämä palvelu tarjoaa mahdollisuuden seurata kisoja useiden eri, 360 astetta kääntyvien, In-Car kameroiden välityksellä. Mukana myös telemetria palvelu, leader board jne.
Kumma kyllä, tämä palvelu ei kuitenkaan tarjoa normaalia, yleistä kuvaa kilpailutapahtumista. Silti, tähän palveluun kannattaa kaikkien tutustua. Itsekkin saatan tuon tsydeemin vielä hankkia, vaikka pelottaakin ettei käytössäni oleva jähmeä yhteys jaksa noita RaceCast lähetyksiä kunnolla pyörittää.

IndyCar kilpailut ovat onneksi kuitenkin saatavissa jälkikäteen ladattavina torrentteina. Parempi aivan ehdottomasti kuin ei mitään, vaikka totta kai suora lähetys on aina ihan erityistä herkkua....Etenkin IndyCarin kaltaisessa sarjassa, jossa vaaramomentti on suurempi kuin missään muussa sarjassa. (itseäni tuo vaara kiehtoo, turha kieltää)
Nuo torrenttien lataukset saattavat venähtää parin-jopa kolmen päivän päähän itse kisasta, mutta itselleni kunkin kilpailun tuloksen pimittäminen ei ole ongelma. Näin jännitys säilyy aina siihen asti kunnes lataus on valmis.


Jos jollain on jotain tietoa IndyCarin näkyvyydestä, minä ja muutama muu olisimme varmasti erittäin kiitollisia kuulemaan asiasta.

Annetaan nyt kaikki periksi sille toiasialle, että kyseessä on parhaimmillaan, ja tietyin tavoin, tämän hetken paras kilpaauto sarja maailmassa. Kilpailut ovat aivan uskomattoman jännittäviä, ja jos Juho Annala IndyCarista paikan saisi (ja kisat olisivat yleisesti nähtävillä), niin siinä vaiheessa kynsien pureskelusta tulisi uusi suomalainen kansallisharrastus
 

Raymond

New member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
3
Tässä on varmaan käynyt niin, että sarjojen tuore yhdistyminen on vaikeuttanut lupaneuvotteluita eikä kanavat yksinkertaisesti ole ehtineet saada ohjelmistoon.

Itse olen jo laittanut Urheilukanavalle ja Viasatille palautetta, että koskas päästään näitä katsomaan.

(Edit. Palautetta antaessa kannattaa samalla myös kiittää mm. Nascar-sarjasta, niin saadaan jatkossakin seurata..)
 
Viimeksi muokattu:

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
Ovaali sanoi:
Annetaan nyt kaikki periksi sille toiasialle, että kyseessä on parhaimmillaan, ja tietyin tavoin, tämän hetken paras kilpaauto sarja maailmassa.
Aivan ehdottomasti on. Sarjassa on kaikkea, ovaaleja, katuratoja, perinteisiä moottoriratoja. Tarvitaan todellinen mestari joka pystyy hallitsemaan nuo kaikki ja voittamaan mestaruuden.

Ennen yhdistymistä symppasin enemmän ChampCaria (tosin en mitenkään fanaattisesti). Täytyy kuitenkin muistaa että ChampCar puolella tehtiin valtavia virheitä, mm luopuminen ovaaleista. Näiden jenkkisarjojen viehätykseen on aina kuulunut se että ajetaan erilaisilla (joskus varaallisillakin) radoilla eikä pelkästään yhden saksalaisen suunnittelemilla huipputurvallisilla ja mitäänsanomattomilla mikkihiiri radoilla kuten eräs maailman suosituin autourheilusaraja yhä enenevässä määrin tekee.

Indystarin nettisivuilla on juttu Tony Georgesta. Hän aikoo odotetusti muuttaa sarjan nimen IndyCar World Series muotoon ja jakaa mestarille Champ Car puolelta tutun Vanderbild Cupin. Indy Pro Series nimettiin jo Indy Lightseiksi. Tony Georgen visio alkaa pikkuhiljaa hahmottua järkevämpään suuntaan, se on hieno juttu meille jenkkiformuloiden faneille.

Pari vuotta eteenpäin ja uskon että tämä sarja tulee olemaan jotain todella upeaa. Toivottavasti on vielä joskus tarpeeksi rahaa ja töistä lomaa toukokuussa. Voisi lähteä vaikka Indianapolisiin lomailemaan.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
500 sanoi:
Täytyy kuitenkin muistaa että ChampCar puolella tehtiin valtavia virheitä, mm luopuminen ovaaleista.
Champ Car ja CART tekivät kyllä virheitä, mutta ovaalien tiputtamisesta heitä et voi syyttää. ISC käytännössä potki CARTin radoiltaan, joten mitä heidän olisi sinusta pitänyt tehdä? Viedä show radoille, jotka eivät olleet ISC:n eli NASCAR-imperiumin omistuksessa? Tällaisia ratojahan Amerikassa totta vie riittää. Milwaukee, Texas ja Las Vegas. Champ Car yritti näistä kahta oikein tosissaan, mutta kun Milwaukeen katsomossa oli hieman yli 20 000 ihmistä ja Vegasissa porukka lähti Truck-kisan jälkeen, ei sarjalla ollut mitään syytä palata. Varsinkaan, kun Vegasin kaupunki oli halukkaampi maksamaan katukilpailusta kuin ovaalista ja Road America hyötyi suuresti Milwaukeen tiputtamisesta viime vuonna, oli ovaalittomuus ainoa oikea ratkaisu.

Täytyy myös muistaa, että tämän suunnan valitsi Chris Pook aikana, jolloin IRL oli vain Yhdysvaltojen ovaaleilla kilpaileva sarja. Se, että nyt IRL:ssä on myös katu- ja moottoriratoja ei siis osoita muuta kuin sen, että kyseessä on vain yksi legendaarinen "Hups, ehkä tää CARTin idea ei ollutkaan niin huono" ajatus Tony Georgen omaperäisessä pääkopassa. :rolleyes:
500 sanoi:
Indystarin nettisivuilla on juttu Tony Georgesta. Hän aikoo odotetusti muuttaa sarjan nimen IndyCar World Series muotoon ja jakaa mestarille Champ Car puolelta tutun Vanderbild Cupin. Indy Pro Series nimettiin jo Indy Lightseiksi. Tony Georgen visio alkaa pikkuhiljaa hahmottua järkevämpään suuntaan.
Hienoa tosiaan. Eihän tässä ole tarvinnut odottaa Georgen ”valaistumista” kuin kaksikymmentä vuotta… :yuck: :dunno:

Georgen suunnitelmana on siis pyyhkiä viimeisen vuosikymmenen tapahtumat kokonaan historian kirjasta. Jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lähinnä nuo puheet vain osoittavat kuinka pihalla Tony-ressu edelleen on. IRL ei toiminut alkuperäisessä konseptissa, joten visiointia piti muuttaa. Sekään ei toiminut ja nyt tuloksena on halpa kopio CARTista, joka ei edes ole halpa kopio CARTista. IRL ei tule kahteen vuoteen tarjoamaan kenellekään mitään uutta tai jännittävää. Sama konsepti, jota se on myynyt tyhjille katsomoille kohta viisi vuotta. Tylsä alkeellinen moottori, kuten sarjan moottoriparteni Honda sitä kutsuu ja surkea imitaatio CARTin kalenterista. Sears Pointko nyt ihan oikeasti on parempi kuin Laguna Seca tai Cleveland tai Road America?

Andretti, Vasser ja autoteollisuus haluavat turboahdetun moottorin. Honda haluaa kilpailijan. Kaikki haluavat jotain, mitä ei IRL:ssä tänä päivänä ole. Champ Car tapettiin brutaalisti ja IRL on nyt ainoana hengissä. Ensi vuosikymmenen alussa kuitenkin Georgen on pakko antaa Cotmanin, Pensken ja muiden tallipäälliköiden muuttaa IRL – jonka hän itsekin myönsi IndyStarin artikkelissa olevan erittäin negatiivisen konnotaation omaava sana – CART/Champ Car – sarjaksi. Se viimeistään tulee osoittamaan sen, mitä olen vuosikymmeniä sanonut: Champ Carilla oli moottoriurheilun paras tuote. Nyt George joutuu toimimaan sen maksumiehenä, mutta älkää koskaan erehtykö luulemaan, että kyseessä olisi Amerikan formula-autoilun pelastaja. Hän repi koko lajin palasiksi, vain päästääkseen valtaan. Nyt hän on vallassa, mutta kaikki mistä hän CARTia syytti, kaikki mitä hän teki ja sanoi tulee tuomiopäivänä kaatumaan hänen niskaansa. Ironia on aika jännä juttu, eikö?
Ovaali sanoi:
Kumma kyllä, tämä palvelu ei kuitenkaan tarjoa normaalia, yleistä kuvaa kilpailutapahtumista.
Ei ole mikään yllätys, koska Disney omistaa IRL:n TV-oikeudet ja radoilla olevat kamerat. Tästä syystä IRL ei voi levittää kuin omien kameroidensa eli on-board ja oman kameraryhmän materiaalia. ABC/ESPN on myös käsittääkseni edelleenkin syy siihen, miksi Suomessa IRL-sarjaa ei näytetä. Yhtiö kynii aivan järkyttäviä summia TV-oikeuksista ja ainakin 2000-luvun alussa kun CARTilla vielä oli Disneyn kanssa sopimus, niin tämä osoittautui pääsyyksi sille, miksi Suomen kanavia ei kiinnosta neuvotella jenkkiformuloiden TV-sopimuksista. Hinta ja IRL:n kohdalla laatusuhde ei täsmää pienestä mitättömän katsojakunnan kanssa. Matti Meikäläinen ei ole moottoriurheilufani vaan menestysfani, joten tällaista sarjaa on turha näyttää. Lisäksi se sattaisi pahimmassa tapauksessa aloittaa sodan F1:n kanssa PlusTV:n paketissa. Suomessa on vuosia panostettu F1:n ylivoimaisen aseman julistamiseen, eikä vaihtoehtoformuloille tässä mallissa jää lainkaan elintilaa. Itse kutsun sitä "Ecclestone-taktiikaksi".

NASCAR puolestaan omistaa TV-oikeutensa ja jakaa toteutuksen eri kanavien kanssa, joten he vastaavat pakettinsa myynnistä. Uskoisin, että tästä syystä NASCAR oli neuvoteltavissa Urheilukanavalle.

Champ Car on edelleen olemassa oleva yhtiö, vaikka onkin hakeutunut konkurssiin. Sillä on kuitenkin sopimus Eurosportin kanssa, joten mikäli sopimusta ei pureta niin Juho Annalan ajon Long Beachin viimeisessä Champ Car – kilpailussa lienee mahdollista nähdä Eurosport 2:lta. Kenen kanssa sopimuksesta pitäisi neuvotella, jotta se saataisiin Suomen ilmaisille digikanaville ja ehtisikö sitä sopimusta enää tekemään, en tiedä, eikä se suoraan sanottuna minua edes liiemmälti enää kiinnosta. :frown:
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
CARTerille: olen monessa asiassa samaa mieltä, mutta yksi missä en on tuo valtavan tuntuinen viha ja katkeruus Tony Georgea kohtaan. Tony on tehnyt virheensä ja ne me kaikki toki tiedämme, mutta tosiasiat on pakko tunnustaa, tästä eteenpäin on vain yksi Indycar sarja ja sen omistaa kyseinen Tony George. Sille ei mahda kukaan yhtään mitään. Minä ainakin aion seurata sarjaa kaikilla tavoin miten vain voin koska se on mielestäni tänä päivänä parasta mitä moottoriurheilulla on tarjota. CCF foorumia en ole jaksanut viime aikoina edes lukea, en ymmärrä mitä hyödyttää olla katkera kun on aika rakentaa jotain uutta. Tony ja hänen sarjansa ansaitsevat mahdollisuuden näyttää meille moottoriurheilufaneille mihin he pystyvät.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
500 sanoi:
Tony ja hänen sarjansa ansaitsevat mahdollisuuden näyttää meille moottoriurheilufaneille mihin he pystyvät.
Ymmärräthän toki, että Tonylle ja hänen sarjalleen on annettu kaksitoista vuotta aikaa näyttää kuinka viisas mies Anton Hulman George onkaan. Kuten Indianapolis Motor Speedwayn avaimet, hänen on annettu rakentaa jotain hienoa jo yli vuosikymmenen ajan. Mihin se meidät vei? Aivan siihen mihin hän tähtäsi. Hän on tosiaan nyt kuningas, mutta millä hinnalla? En voi muuta kuin olla katkera ja vihainen, sekä ymmärtää niitä, jotka tuntevat samoin. Kuljimme täyden ympyrän aivan turhaan. Emme päässeet mihinkään.

Katso IRL-talleja. Miljoonien ja jälleen miljoonien kulutettujen dollarien jälkeen mukana on kolme tallia, joilla ei ole minkäänlaista sidettä vuonna 1995 CARTia hallinneisiin talleihin. Ilman tätä pelleilyä IRL:ssä olisi tänä vuonna 17 autoa. Kahta lukuun ottamatta kaikki entisiä CART-talleja.

George ei pystynyt rakentamaan IRL:stä mitään hienoa ja mahtavaa, vaikka hänelle annettiin aikaa. Hänellä oli Indianapolis Motor Speedway, jonka arvoa ei hänen mukaansa voi rahassa mitata. Silti hän ei päässyt mihinkään. Amerikkalainen ovaalisarja ei vienyt sarjaa minnekään. CART Litenä tutuksi tullut IRL Vision 3 ei vienyt sarjaa minnekään. Miksi nyt mikään muuttuisi?

Jos jokin nyt muuttuu, se on tallipäälliköiden ansiota. Se tulee olemaan vanhojen tallipääliköiden, kuten Roger Pensken ja Carl Haasin, mutta myös uusien tallipäälliköiden kuten Michael Andrettin (AGR Promotionsin) ansiota. Se tulee olemaan Hondan, ulkomaalaisen moottorinvalmistajan -jolla ei pitänyt olla IRL-sarjaan mitään asiaa – ansiota.

500 sanoi:
Minä ainakin aion seurata sarjaa kaikilla tavoin miten vain voin koska se on mielestäni tänä päivänä parasta mitä moottoriurheilulla on tarjota.
Miksi? Monipuolisen kalenterinsa takiako? Tästä olen samaa mieltä. CART oli hieno, koska se yhdisti F1:n ja NASCARin, siksi se oli mielestäni maailman paras sarja. Tony George ei kuitenkaan ajatellut näin, vaan hänestä kokonaan ovaaleilla ajettava sarja oli hienompi idea. Sittemmin hän tietenkin pyörsi sanansa, mutta minulla on hänen lausuntonsa paperilla, tiedän tasan tarkkaan mitä hän sanoi vuonna 1996. Hänen mielestään IMS:n omistajan ei tulisi omistaa tallia, koska siinä olisi eturistiriita. Nyt hänen kuljettajansa on eturivissä Homesteadissa. Vuonna 1991 hän toivoi tuovansa kansainvälisesti suuret autonvalmistajat F1-sarjasta Indyyn, 1996 hän sanoi Keskilännen lyhytratojen kasvattien olevan ainoita oikeita Indytähtiä. Nyt hänestä Indy on aina ollut kansainvälinen kilpailu. Sitähän se onkin ollut, sillä kilpailu oli alun perin osa International Sweeptakeseja.

Hyvänen aika sentään CART antoi hänelle useita varoituksia kauden 1989 aikana, sillä kokaiinipää ei pystynyt edes ajamaan samoja ajolinjoja peräkkäisillä kierroksilla. Miten häneen voi nyt luottaa?
Hyvänen aika sentään häneltä kysyttiin olisiko hän tehnyt jotain toisin 90-luvulla, jos hän olisi tiennyt mitä tulevaisuudessa tapahtuu? Hän sanoi tehneensä virheitä, mutta samalla muistutti, että hän silti olisi luonut IRL:n, vaikka tietää varsin hyvin sen tuhonneen koko formulakulttuurin Yhdysvalloissa. Miten tällaiseen mieheen voi luottaa?

Usko pois, minäkin haluaisin olla innostunut yhdestä ainoasta sarjasta, mutten voi. Liian moni hävisi tässä Tonyn aloittamassa pelleilyssä eikä kukaan voittanut. Ei edes IRL, vaikka se viimeisenä seisookin pystyssä.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
No niin, kohta se sitten alkaa...IndyCar 2008 kauden avausosakilpailu starttaa muutaman tunnin kuluttua. Mukana 25 autoa, kun Graham Rahal mämmäsi itsensä kilpailusta pihalle harjoituksissa rusentaen autonsa korvauskelvottomaan kuntoon, eikä varaautoa ollut tarjolla.

Kilpailu on kuunneltavissa IndyCarin kotisivuilta mainioiden radio selostajien hoitaessa selostuksen. Siinä sivussa voi seurata myös leader boardia ja mahdollisesti telemetria grafiikkaa osoitteessa : http://sports.espn.go.com/rpm/irlracecast/racecast

Lähtöjärjestys yön kilpailuun: (neljän kierroksen keskinopeuden perusteella)

1. 9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 1:40.2341 213.341
2. 20 Ed Carpenter Vision Racing 1:40.2482 213.311
3. 2 A.J. Foyt IV Vision Racing 1:40.7676 212.211
4. 7 Danica Patrick Andretti Green Racing 1:40.8066 212.129
5. 6 Ryan Briscoe Team Penske 1:40.8166 212.108
6. 26 Marco Andretti Andretti Green Racing 1:40.9452 211.838
7. 3 Helio Castroneves Team Penske 1:41.0675 211.581
8. 11 Tony Kanaan Andretti Green Racing 1:41.0683 211.580
9. 27 Hideki Mutoh Andretti Green Racing 1:41.1024 211.508
10. 25 Marty Roth Roth Racing 1:41.1264 211.458
11. 17 Ryan Hunter-Reay Rahal Letterman Racing 1:41.4689 210.744
12. 4 Vitor Meira Panther Racing 1:41.6762 210.315
13. 15 Buddy Rice Dreyer & Reinbold Racing 1:42.0784 209.486
14. 14 Darren Manning A.J. Foyt Racing 1:42.1598 209.319
15. 34 Franck Perera Conquest Racing 1:42.2034 209.230
16. 5 Oriol Servia KV Racing Technology 1:42.3056 209.021
17. 02 Justin Wilson Newman/Haas/Lanigan Racing 1:42.4349 208.757
18. 23 Milka Duno Dreyer & Reinbold Racing 1:42.6559 208.308
19. 36 Enrique Bernoldi Conquest Racing 1:42.7433 208.130
20. 33 Ernesto Viso HVM Racing 1:42.7577 208.101
21. 8 Will Power KVT/Team Australia 1:42.7935 208.029
22. 18 Bruno Junqueira Dale Coyne Racing 1:43.0882 207.434
23. 19 Mario Moraes Dale Coyne Racing 1:43.2707 207.067
24. 10 Dan Wheldon Chip Ganassi Racing No Time No Speed
25. 24 Jay Howard Roth Racing No Time No Speed

Dixonin 4 kierroksen keskinopeus joka oikeutti paalulle, oli siis 343,27 km/h
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
Ovaali sanoi:
Lähtöjärjestys yön kilpailuun: (neljän kierroksen keskinopeuden perusteella)

1. 9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 1:40.2341 213.341
2. 20 Ed Carpenter Vision Racing 1:40.2482 213.311
3. 2 A.J. Foyt IV Vision Racing 1:40.7676 212.211
Carpenter ja Foyt tulevat starttaamaan jonon hänniltä. Vision Racing teki jonkinlaista vilppiä, mikä selittää heidän (liian) hyvät aika-ajo aikansa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Enkös minä juuri edellisessä viestissäni epäillyt Tony Georgen rehellisyyttä ja uskottavuutta? :rolleyes:
Vaikka jotkin asiat muuttuvat niin Larry Curry ja John Menard ovat edelleenkin huono yhdistelmä...
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
CARTer sanoi:
Enkös minä juuri edellisessä viestissäni epäillyt Tony Georgen rehellisyyttä ja uskottavuutta? :rolleyes:
No joo, tämä on huumoria,? Tuskinpa tuo Tony osallistuu Vision Racingin toimintaan juuri muuten kuin shekkejä allekirjoittamalla. Aika hölmöltä tuntuisi että mies yrittää huijata sarjassa jonka itse omistaa ja jää siitä vielä kiinni! Eiköhän siellä ole ihan muut miehet töpeksineet varmistaakseen shekkien tulon jatkossakin. Hienoa kuitenkin että tekninen kontrolli toimii ja myös pomon tiimi narautetaan silloin kuin aihetta on.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Hieno kisa. Lopun dramaattinen ratkaisu ei sinänsä ollut yllätys, koska sitähän IndyCar kilpailut (etenkin ovaaleilla) niin usein tarjoavat. Tony Kanaanilta aivan loistava pelastus; vähänkin huonommilla reflekseillä/taidoilla varustettu kuski olisi mällännyt suoraan Vison auton kylkeen.

Positiiviset yllättäjät :
- Marco Andretti. Yllättävän väkevä esitys kuskilta joka viime kaudella oli yleensä aivan kuutamolla ovaalikisoissa. Saattaa hyvinkin tällä kaudella voittaa ensimmäisen kilpailun silloin kun käännetään vain vasemmalle....
- Ryan Hunter-Reay. Erinomainen suoritus, ja tulee katu/moottoriradoilla olemaan vieläkin vahvempi.
- Ryan Briscoe. Okei, eihän Herra Penske mitään tunaroita koskaan palkkaisi, mutta itseni pääsi yllättämään miehen lupaava esitys siihen asti kunnes maailman-paras-kuljettaja-kautta-aikojen Milka Duno pilasi Aussin kisan.

Negatiiviset yllättäjät :
- Helio Castroneves. Uskoakseni tämän tanssalehtijan huippuhetket ovat jo ehtoota. Täysin keskinkertainen suoritus odotuksiin nähden.
- Danica Patrick. Voi Danica, kultaseni, eikö sinusta sittenkään tule koskaan sitä mitä minä sinusta niin kovasti olen toivonut; voittajatyyppiä(!?) Typyseni, sinun pitää voittaa ensimmäinen kilpailusi pian, tai minun on pakko jättää sinut ja sinun hehkutuksesi.


Jo ensi viikonloppuna sarja jatkuu. Silloin ajetaan ah niin tyypillisellä amerikkalaisella katuradalla : Lyhyt, pomppuinen, älyttömän ahdas ja paikoin hyvin nopea St.Petersburgin rata tulee tarjoamaan varmasti paljon nähtävää. Keltaiset liput liehukoon!

Tässä vaiheessa veikkaisin että sarjan mestaruudesta tänä vuonna kiivaimmin kamppailevat kuljettajat ovat ne 3 kuskia, jotka ovat jo sarjan aiemmin nimiinsä vieneet : Kanaan, Dixon ja Wheldon. Mustin hevonen lienee M.Andretti.


Ja niin, tulokas kuljettajat olivat täysin odotetusti aikalailla pihalla tuossa Miamin avauksessa. Mielenkiintoista nähdä mitä Power, Wilson ja kumppanit saavat aikaan ensi viikonloppuna.
 
Ylös