Vähän huonolta näyttää tällä hetkellä. Yritin pitkään etsiä Bandsportsin (Brasilialainen urheilukanava) live video streamia ilman tuloksia. Viime vuonna kyseinen kanava vielä näkyi netissä ja katsoinkin sieltä muutaman kilpailun suorana. Näyttäisi siltä ettei tulevana viikonloppuna edes maksamalla kylmää käteistä pysty katsomaan Indycar avausta suorana. Jos joku tietää jonkin muun ulkomaisen netissä näkyvän urheilukanavan joka Homesteadin kilpailun lähettää niin jakakaa toki tietonne. Yritän vielä huomenna selailla noita netti-tv-kanavia ja niiden tulevia lähetyksiä, mutta huonolta nyt kyllä näyttää. En tiedä onko kustannuskysymys vai mikä mutta luulisi että ainakin Eurosportia kiinnostaisi. Kotimaisille kanaville Indycaria ei saa ennen kuin mukana on suomalainen kuski. Urheilukanava kyllä tekisi todellisen kulttuuriteon näyttämällä edes Indy500 kisat suorana, sen verran legendaarinen tuo tapahtuma kyllä on (LeMans24 myös). Suomi on olevinaan moottoriurheilumaa, mutta ei täällä juuri muuta näytetä kuin F-ykkösiä ja joitain hikisiä koosteita rallin MM-sarjasta. Luulisi että nyt digi-aikana nämäkin asiat olisi helppo ratkaista esim pay-per-view muodossa, mutta ei.Archtur sanoi:Yes, olisin myös kiinnostunut tietämään, mistä Indycar sarjaa voi seurata ? Sopcast TvUplayer ?
Ei näytä speed vaan ESPN2.Archtur sanoi:Tämän sivuston mukaan Speed Channel näyttäisi kisan
Onkohan tämä nyt sitten sama speed channel, mikä on TvUplayerissa ?!
Aivan ehdottomasti on. Sarjassa on kaikkea, ovaaleja, katuratoja, perinteisiä moottoriratoja. Tarvitaan todellinen mestari joka pystyy hallitsemaan nuo kaikki ja voittamaan mestaruuden.Ovaali sanoi:Annetaan nyt kaikki periksi sille toiasialle, että kyseessä on parhaimmillaan, ja tietyin tavoin, tämän hetken paras kilpaauto sarja maailmassa.
No niin näköjään, kun kattelin muita sivuja.poko sanoi:Ei näytä speed vaan ESPN2.
Champ Car ja CART tekivät kyllä virheitä, mutta ovaalien tiputtamisesta heitä et voi syyttää. ISC käytännössä potki CARTin radoiltaan, joten mitä heidän olisi sinusta pitänyt tehdä? Viedä show radoille, jotka eivät olleet ISC:n eli NASCAR-imperiumin omistuksessa? Tällaisia ratojahan Amerikassa totta vie riittää. Milwaukee, Texas ja Las Vegas. Champ Car yritti näistä kahta oikein tosissaan, mutta kun Milwaukeen katsomossa oli hieman yli 20 000 ihmistä ja Vegasissa porukka lähti Truck-kisan jälkeen, ei sarjalla ollut mitään syytä palata. Varsinkaan, kun Vegasin kaupunki oli halukkaampi maksamaan katukilpailusta kuin ovaalista ja Road America hyötyi suuresti Milwaukeen tiputtamisesta viime vuonna, oli ovaalittomuus ainoa oikea ratkaisu.500 sanoi:Täytyy kuitenkin muistaa että ChampCar puolella tehtiin valtavia virheitä, mm luopuminen ovaaleista.
Hienoa tosiaan. Eihän tässä ole tarvinnut odottaa Georgen ”valaistumista” kuin kaksikymmentä vuotta… :yuck: :dunno:500 sanoi:Indystarin nettisivuilla on juttu Tony Georgesta. Hän aikoo odotetusti muuttaa sarjan nimen IndyCar World Series muotoon ja jakaa mestarille Champ Car puolelta tutun Vanderbild Cupin. Indy Pro Series nimettiin jo Indy Lightseiksi. Tony Georgen visio alkaa pikkuhiljaa hahmottua järkevämpään suuntaan.
Ei ole mikään yllätys, koska Disney omistaa IRL:n TV-oikeudet ja radoilla olevat kamerat. Tästä syystä IRL ei voi levittää kuin omien kameroidensa eli on-board ja oman kameraryhmän materiaalia. ABC/ESPN on myös käsittääkseni edelleenkin syy siihen, miksi Suomessa IRL-sarjaa ei näytetä. Yhtiö kynii aivan järkyttäviä summia TV-oikeuksista ja ainakin 2000-luvun alussa kun CARTilla vielä oli Disneyn kanssa sopimus, niin tämä osoittautui pääsyyksi sille, miksi Suomen kanavia ei kiinnosta neuvotella jenkkiformuloiden TV-sopimuksista. Hinta ja IRL:n kohdalla laatusuhde ei täsmää pienestä mitättömän katsojakunnan kanssa. Matti Meikäläinen ei ole moottoriurheilufani vaan menestysfani, joten tällaista sarjaa on turha näyttää. Lisäksi se sattaisi pahimmassa tapauksessa aloittaa sodan F1:n kanssa PlusTV:n paketissa. Suomessa on vuosia panostettu F1:n ylivoimaisen aseman julistamiseen, eikä vaihtoehtoformuloille tässä mallissa jää lainkaan elintilaa. Itse kutsun sitä "Ecclestone-taktiikaksi".Ovaali sanoi:Kumma kyllä, tämä palvelu ei kuitenkaan tarjoa normaalia, yleistä kuvaa kilpailutapahtumista.
Ymmärräthän toki, että Tonylle ja hänen sarjalleen on annettu kaksitoista vuotta aikaa näyttää kuinka viisas mies Anton Hulman George onkaan. Kuten Indianapolis Motor Speedwayn avaimet, hänen on annettu rakentaa jotain hienoa jo yli vuosikymmenen ajan. Mihin se meidät vei? Aivan siihen mihin hän tähtäsi. Hän on tosiaan nyt kuningas, mutta millä hinnalla? En voi muuta kuin olla katkera ja vihainen, sekä ymmärtää niitä, jotka tuntevat samoin. Kuljimme täyden ympyrän aivan turhaan. Emme päässeet mihinkään.500 sanoi:Tony ja hänen sarjansa ansaitsevat mahdollisuuden näyttää meille moottoriurheilufaneille mihin he pystyvät.
Miksi? Monipuolisen kalenterinsa takiako? Tästä olen samaa mieltä. CART oli hieno, koska se yhdisti F1:n ja NASCARin, siksi se oli mielestäni maailman paras sarja. Tony George ei kuitenkaan ajatellut näin, vaan hänestä kokonaan ovaaleilla ajettava sarja oli hienompi idea. Sittemmin hän tietenkin pyörsi sanansa, mutta minulla on hänen lausuntonsa paperilla, tiedän tasan tarkkaan mitä hän sanoi vuonna 1996. Hänen mielestään IMS:n omistajan ei tulisi omistaa tallia, koska siinä olisi eturistiriita. Nyt hänen kuljettajansa on eturivissä Homesteadissa. Vuonna 1991 hän toivoi tuovansa kansainvälisesti suuret autonvalmistajat F1-sarjasta Indyyn, 1996 hän sanoi Keskilännen lyhytratojen kasvattien olevan ainoita oikeita Indytähtiä. Nyt hänestä Indy on aina ollut kansainvälinen kilpailu. Sitähän se onkin ollut, sillä kilpailu oli alun perin osa International Sweeptakeseja.500 sanoi:Minä ainakin aion seurata sarjaa kaikilla tavoin miten vain voin koska se on mielestäni tänä päivänä parasta mitä moottoriurheilulla on tarjota.
Carpenter ja Foyt tulevat starttaamaan jonon hänniltä. Vision Racing teki jonkinlaista vilppiä, mikä selittää heidän (liian) hyvät aika-ajo aikansa.Ovaali sanoi:Lähtöjärjestys yön kilpailuun: (neljän kierroksen keskinopeuden perusteella)
1. 9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 1:40.2341 213.341
2. 20 Ed Carpenter Vision Racing 1:40.2482 213.311
3. 2 A.J. Foyt IV Vision Racing 1:40.7676 212.211
No joo, tämä on huumoria,? Tuskinpa tuo Tony osallistuu Vision Racingin toimintaan juuri muuten kuin shekkejä allekirjoittamalla. Aika hölmöltä tuntuisi että mies yrittää huijata sarjassa jonka itse omistaa ja jää siitä vielä kiinni! Eiköhän siellä ole ihan muut miehet töpeksineet varmistaakseen shekkien tulon jatkossakin. Hienoa kuitenkin että tekninen kontrolli toimii ja myös pomon tiimi narautetaan silloin kuin aihetta on.CARTer sanoi:Enkös minä juuri edellisessä viestissäni epäillyt Tony Georgen rehellisyyttä ja uskottavuutta?
näkyy :ahem:Archtur sanoi: