Petri Piira
Olivier Gavetta
- Liittynyt
- 5.3.2002
- Viestit
- 2779
CARTer sanoi:Eipä kehdannut näemmä Ovaalikaan laittaa kierrosaikoja tuohon perään, sillä Audin LMP1 on läpi viikonlopun ollut täysin samassa vauhdissa IRL-autojen kanssa. Harjoituksissa se oli jopa nopeampi ja aika-ajoissakin Audin R10 olisi ollut yhdeksäs, vaikka lauantaina radalla oli IRL-autoille paljon enemmän pitoa. Lähes kaikki prototyypit mahtuisivat muutenkin IRL-lähtöruudukkoon....
Ns. virallisten lukujen mukaan (LMP1) Audi R10:n V12 twin-turbo-diesel tuottaa 650 hp ja (LMP2) Porsche RS Spyderin 3.4L V8 500 hp. Autojen tarkasta painosta ei ota selvää, mutta luokkien painot on (LMP1) 925 kg ja (LMP2) 800 kg, jälkimmäinen viime vuonna 775 kg (vaikka ACO:n Le Mans -sääntöjen mukaan pitäisi olla 900 kg ja 825 kg, nämä kaksi luokkaa kun eivät saisi kilpailla toisiaan vastaan). Tämmöisellä ahtaalla katuradalla pienempi ja kevyempi Porsche on näppärämpi, vaikka tehossa häviääkin luokkaerosta johtuen. Tämä oli pakko ensin selittää, koska sarjaa seuraamattomalle ei välttämättä ole selvää miten Audi ja Porsche ovatkin eri luokissa.Ovaali sanoi:Itse en ole aivan kärryillä siitä, minkä vuoksi ALMS autot ovat yhtä nopeita kuin Indy autot. Pitäisi kai tutkia asiaa tarkemmin, mutta eikö asia ole niin että molemmissa autoissa on n.650hv.....ALMS auton ollessa kuitenkin parisataa kiloa Dallaraa paivavampi.....
ALMS autossa täytyy näinollen olla aivan hirveästi enemmän pitoa, ja ehkä myös jarrut ovat huomattavan paljon paremmat(?)
Kirjoitatko sinä Annalan lehdistötiedotteet?Silk Cut Jaguar sanoi:IRL ja ALMS ajoi viime vuonna myös Long Beachissa ja Mid-Ohiossa, jaksaako joku googlettaa kierrosaikoja?
Hups En huomannut Detroitia kun pikapikaa Wikipediasta kalenterit tarkistin, mutta tuo assosiaatio tuli vahingossa.CARTer sanoi:Kirjoitatko sinä Annalan lehdistötiedotteet?
Vielä ei ole saatu edes multia Champ Carin päälle j jo nyt on historian uudelleenkirjoitus kovassa vauhdissa. Tarkoitit varmaankin IRL:n kohdalla Detroitia?
Harmi kun ei saada koskaan tietää mitä aikoja DP01 olisi päässyt Jerezissä.Houstomissa ero oli lauantaina jo neljä sekuntia. Nopealla Road American moottoriradalla ero olikin sitten jo huimat kuusi sekuntia paaluaikojen välillä. Tästä voisi jo arvioida, että DP01 on vain nelisen sekuntia hitaampi kuin satojen miljoonien dollarien arvoinen F1-auto Barcelonan moottorirradalla.
Milloin tämä nykyinen Dallara on suunniteltu ja onko siihen tehty mitään muuta sen jälkeen kuin jotain turvallisuusjuttuja sekä ohjaustehostin ja fläppivaihteet?Mutta kokaiinilapsi-George haluaa leikkiä vielä kaksi vuotta näillä rikkinäisillä leluilla. :yuck:
Suurin ero kustannuksissa tulee varaosista kun ajetaan ovaalilla. Ovaalilla ajettaessa kaikki kilkkeet pitää uusia joka sessiota varten, lähtien tukivarsita, ripustuksista yms yms. Osat pitää vaihtaa uusiin vaikka niissä ei ilmenisi mitään vikaa, koska niiden hajoaminen on niin suuri riski kuljettajalle. Eli jos kauden aikana ajetaan 10 ovaali kisaa ja jokaisessa 4 sessiota niin kaikkia liikkuvia osia menee 40 kappaletta per kausi (jos ei kolaroi). Katuradalla tätä ei tarvitse tehdä ehjille osille, joten yksi osa saattaa kestää koko kauden.Silk Cut Jaguar sanoi:Ja mistä IRL-sarjan 2 kertaa kalliimpi vuosibudjetti tulee verrattuna CCWS, siitä huolimatte että se kävi Australiassa ja Euroopassa asti? Mikä noissa 'museoautoissa' maksaa?
.